Google Analytics

Κυριακή, 10 Ιουλίου 2016

Ο βραχνάς των «εισπρακτικών» εταιρειών: Πως να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας

Σε θηλιά γύρω από το λαιμό χιλιάδων οφειλετών, που δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση χρεών οι εκπρόσωποι των εισπρακτικών εταιρειών, που παρόλο που δεν δρουν πια τόσο έντονα όσο τα προηγούμενα χρόνια, εξακολουθούν να αποτελούν μια άσχημη πλευρά της καθημερινότητας...


Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τις έντονες διαμαρτυρίες των καταναλωτών, παρότι δεν έχει αλλάξει ο νόμος και το εν γένει νομικό πλαίσιο για τις εταιρείες ενημέρωσης παραμένει ελαστικό και επιτρέπει την δραστηριότητα και την λειτουργία τους σε οφειλέτες που δεν τηρούν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις.

Εξάλλου, πλέον έχουν τεθεί αυστηρότατοι κανόνες για την λειτουργία τους, όπως η υποχρεωτική ένταξή τους σε μητρώο, η διαφάνεια στην επικοινωνία με τον οφειλέτη, ενώ βρίσκονται σε ισχύ πλήθος διατάξεων υπέρ του καταναλωτή.

Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στις εταιρείες ενημέρωσης

Οι τράπεζες προτού προβούν σε οποιαδήποτε ενέργεια μέσω εταιρειών ενημέρωσης έχουν υποχρέωση να επικοινωνήσουν με τον οφειλέτη κια να τον ενημερώσουν ότι έχουν διαβιβάσει τα δεδομένα του σε εταιρεία ενημέρωσης.
Η ανάθεση γίνεται εγγράφως ή μέσω σταθερού μέσου αποθήκευσης πληροφοριών.
Ο αριθμός κλήσης της εταιρείας θα πρέπει να είναι εμφανής
Οι καλούντες θα πρέπει να ενημερώνουν τον οφειλέτη για την ιδιότητα και το ονοματεπώνυμό τους, αλλά και για το γεγονός ότι η συνομιλία καταγράφεται και στη συνέχεια μπορούν να του γνωστοποιήσουν την οφειλή.
Η συχνότητα των κλήσεων δεν μπορούν να είναι πέρα από μία κλήση ανά δύο ημέρες.
Δεν επιτρέπονται κλήσεις στον εργασιακό χώρο, ενώ οι κλήσεις μπορούν να πραγματοποιούνται μόνο από τις 09.00 μέχρι 20.00, εργάσιμες ημέρες.

Παραβίαση προσωπικών δεδομένων 

Σε περίπτωση που κάποιες ή όλες από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν πληρούνται τότε τόσο η εισπρακτική εταιρεία όσο και ο δανειστής  παραβιάζουν το νομικό πλαίσιο που καθορίζει τον τρόπο λειτουργίας των εταιρείων ενημέρωσης οφειλών και τα προσωπικά σας δεδομένα και ενέχονται και οι δύο εις ολόκληρον απέναντι σας σε καταβολή χρηματικής αποζημίωσης λόγω ηθικής βλάβης.

Ήδη τα πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια (Εφετείο) δικαστήρια τα τελευταία χρόνια έχουν εκδώσει αποφάσεις υπέρ δανειοληπτών και καταδικάζουν τις τράπεζες σε χρηματική αποζημίωση που φτάνει και τις 6.000 ευρώ.

Πίεση και ψυχολογική βία- Πως να προστατευθείτε

Οι ιστορίες οφειλετών σε ενώσεις καταναλωτών για έντονη ψυχολογική βία που ασκείται από εταιρείες ενημέρωσης είναι πάρα πολλές ειδικά τα προηγούμενα χρόνια, είναι πάρα πολλές. Τους τελευταίους μήνες, και με την αυστηροποίηση του νόμου έχουν μετριαστεί.

Αυτό τονίζει ο δικηγόρος Αντώνης Μπρούμας, ο οποίος κάνει λόγο και για ''όπλα'' που έχει στη διάθεσή του ο οφειλέτης, όπως την μειωμένη συχνότητα των κλήσεων, αλλα και την καταγραφή τους. Εξάλλου, λίστα με τα συγκεκριμένα τηλέφωνα κρατείται και από τις εταιρείες τηλεφωνίας, έγγραφο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση καταγγελίας.

''Μιλήστε και μάθετε τα δικαιώματά σας'' 

Όπως επισημαίνει ο κ. Μπρουμάς, ''το χειρότερο στην ιστορία των εταιρειών ενημέρωσης δεν είναι οι κινήσεις στις οποίες προβαίνουν, αλλά το ό,τι ο καταναλωτής θεωρεί ότι είναι απροστάτευτος και δεν μπορεί να κάνει τίποτα, η έλλειψη, δηλαδή, πληροφόρησης σε σχέση με τα δικαιώματά του. Πλέον οι οφειλέτες έχουν πολλά δικαιώματα και μπορούν να προβούν στην οποιαδήποτε καταγγελία, αν θεωρήσουν ότι θίγονται. Γιαυτό δική μου συμβουλή είναι να μην διστάσουν να απευθύνονται σε ενώσεις καταναλωτών είτε σε νομικούς εξειδικευμένους στα συγκεκριμένα ζητήματα''. 

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιό σας...

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το loutrakiblog.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια.

 
Powered by Blogger