Google Analytics

Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2016

Θα σφυρίξει πάλι το τρένο στη Πελοπόννησο;

Η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου της Πελοποννήσου, στη βάση του σχεδίου της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την τουριστική αξιοποίησή του βρίσκεται στο επίκεντρο του Διεθνούς Συμποσίου με τίτλο «Τραίνο, Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη», που διοργανώνεται στη Ζυρίχη στις 20 και 21 Οκτωβρίου 2016, σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης.....

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου εκπροσωπείται στο Συμπόσιο από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη και τους Αντιπεριφερειάρχες κ.κ. Αναστάσιο Χειβιδόπουλο, Ευάγγελο Γιαννακούρα και Άγγελο Παπαγγελόπουλο.

Το Συμπόσιο αυτό υλοποιείται σε συνέχεια της σχετικής συμφωνίας, τον Ιούνιο του 2016, μεταξύ του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Τατούλη και του Καθηγητή Χωρικού Σχεδιασμού του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης και διακεκριμένης προσωπικότητας για τα σιδηροδρομικά δίκτυα κ. BerndScholl.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου

Είναι συνυφασμένο με την ίδια την ιστορία της Ελλάδας. Πόλεμοι, κατοχή, εμφύλιος, αστυφιλία, διεθνής παράγοντας, ιδιαίτερα μοντέλα γεωργικής παραγωγής, οικονομικά προβλήματα, λανθασμένη κρατική πολιτική και μνημόνια, άφησαν τα σημάδια τους στην υπερεκατονταετή λειτουργία του σιδηροδρόμου, με το οριστικό τέλος να έρχεται το 2011.



Στις μέρες μας λειτουργούν μόνο τρία μικρά τμήματά του: ο "Οδοντωτός" Διακοφτού-Καλαβρύτων, το τμήμα Κατάκωλο-Πύργος-Ολυμπία για τουριστικά δρομολόγια και το τμήμα Άγιος Βασίλειος-Ρίο-Πάτρα, ως Προαστιακός Σιδηρόδρομος.

Ποια είναι η αρχιτεκτονική αξία του δικτύου;

Μέχρι και σήμερα διασώζει την διαχρονία των μορφών των δημόσιων κατασκευών στην Ελλάδα άλλα και της τέχνης των μηχανικών που το σχεδίασαν.



Σταθμοί χαρακτηριστικοί του 19ου αιώνα, άλλοτε ακολουθώντας το νεοκλασικό ιδίωμα που επέτασσε η εποχή και άλλοτε μορφές που έφεραν οι ξένοι μηχανικοί που το σχεδίασαν, ιδιότυπα προσαρμοσμένες στα χαρακτηριστικά της ελληνικής Επαρχίας.



Αξιόλογες μεταλλικές και ολολίθινες τοξωτές γέφυρες, μνημεία της ανάπτυξης της βιομηχανίας μετάλλου όσο και της τέχνης Ελλήνων και Ιταλών πετρομαστόρων αντίστοιχα.

Είναι τέτοια η αξία του που κτίρια σταθμών έχουν κηρυχθεί μνημεία από το ΥΠΠΟΑ από το 1985 ενώ ήδη εξετάζεται το ζήτημα κήρυξης ενός ολόκληρου τμήματος του (Ναύπλιο – Τρίπολη – Καλαμάτα με τις διακλαδώσεις) ως μνημείου.

Πηγή: www.lifo.gr

2 σχόλια :

Ανώνυμος είπε... Best Blogger Tips

Αυτό περιμένουμε όλοι!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε... Best Blogger Tips

Αμήν και πότε!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιό σας...

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το loutrakiblog.gr δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια.

 
Powered by Blogger