Η Ανάβαση Σχίνου στην πρώτη της παρουσία στο πρωτάθλημα, ξυπνάει μνήμες από Ακρόπολις παλιάς εποχής στους γηραιότερους και προσφέρει μια νέα πρόκληση στους νεότερους.

Με την 1η Ανάβαση Σχίνου ολοκληρώνεται το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων που για μια ακόμη χρονιά συγκέντρωσε χιλιάδες θεατές στις πλαγιές όλης της χώρας. Τελευταία στροφή είναι μια νέα ανάβαση, μια πρόκληση για οδηγούς αλλά και θεατές καθώς το άγνωστο τοπίο, σίγουρα θα φέρει ανακατατάξεις και ίσως εκπλήξεις. Η λέσχη ΠΑΛΜΑ έχει αναλάβει τη διοργάνωση της 1ης Ανάβασης Σχίνου, μιας διαδρομής που βρίσκεται κοντά στην Αθήνα και αποτελεί μια ακόμη εξαιρετική λύση για μικρή σε διάρκεια και έξοδα εξόρμηση αγωνιστικού χαρακτήρα.

Οι 58 συμμετοχές συνθέτουν το αγωνιστικό σκηνικό και οι τίτλοι που εκκρεμούν καθιστούν σαφές πως η Ανάβαση Σχίνου μπορεί να είναι μια γιορτή για το φινάλε του πρωταθλήματος, δεν παύει όμως να είναι ένας αγώνας με στόχο την πρωτιά. Μιας και ο λόγος για τίτλους λοιπόν στην Ομάδα Α ο Μιχάλης Ευθυμίου δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη το πρωτάθλημα μετά την έκπληξη του Αντώνη Χατζηβασιλείου στην Πιτίτσα, έτσι ο Αργύρης Τσούλος είναι διεκδικητής της κορυφής και θα το παλέψει όσο δύσκολο και αν φαντάζει αυτό. Στα δίλιτρα της Ομάδας Α η διαφορά είναι ακόμη πιο μικρή ανάμεσα στους Κώστα Παπαχρήστο και Γιάννη Ζάγαρη που φτάνουν στο Σχίνο με 99 και 96 βαθμούς αντιστοίχως. Οι δύο τους διεκδικούν με ακόμη πιο μικρή διαφορά έναν ακόμη τίτλο, εκείνο του Κυπελλούχου Α6, όπου ο Παπαχρήστος έχει 104 βαθμούς και ο Ζάγαρης 103. Περίπου τα ίδια ισχύουν και στα δίλιτρα της Ομάδας Ν όπου όλα θα κριθούν στις λεπτομέρειες. Ο Χάρης Μπουροθανασόπουλος μπορεί να έχει το προβάδισμα στη βαθμολογία με 103 βαθμούς αλλά πρέπει να «πετάξει» έναν αγώνα τη στιγμή που ο Θεόδωρος Ζαχαριάδης δεν έχει αυτή την υποχρέωση και είναι στους 100 βαθμούς. Για το Κύπελλο της Ν2 η διαφορά υπέρ του Μπουροθανασόπουλου είναι μεγαλύτερη (111 έναντι 104) ωστόσο και εκεί οι δύο οδηγοί έχουν αγωνιστικές διαφορές να λύσουν στο Σχίνο.

Στο κύπελλο της Α5 ο Αντώνης Παπαρινόπουλος και ο Γιώργος Μαλάμης έχουν αποσπαστεί από τους πιο πίσω και διεκδικούν τον τίτλο με τον πρώτο να έχει 97 βαθμούς και τον δεύτερο 83. Στα Kit Car της Ομάδας Α ο τίτλος είναι θεωρητικά ανοιχτός, στην πράξη όμως η απουσία του Ιωσήφ Βούλγαρη από τον αγώνα αφήνει στον Ηλία Λαζανά το περιθώριο απλώς να τερματίσει ώστε να στεφθεί Κυπελλούχος, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και στην περίπτωση των δικίνητων της Ε12 που ο Δημήτρης Παντελάκης δεν έχει εξασφαλίσει το Κύπελλο, αλλά η απουσία του Βασίλη Καλκούνου του επιτρέπει να μην έχει αυτό το άγχος στον αγώνα του Σχίνου. Τέλος στην Ε11 ο Μιχάλης Τσαγγαράς με τους 95 βαθμούς έχει τον πρώτο λόγο απέναντι στον Θανάση Κουρνιάτη που βρίσκεται στους 83.

Αυτές είναι οι προκλήσεις των οδηγών, για τους θεατές η πρόκληση είναι ο ίδιος ο αγώνας, η διαδρομή, το σωστό σημείο παρακολούθησης και η πρόσβαση. Να ξεκαθαρίσουμε πως στην Ανάβαση Σχίνου δεν υπάρχουν ενδιάμεσες διαδρομές (κοπάνες) ώστε να βγει κάποιος σε σημείο που θα περάσουν τα αγωνιστικά. Έτσι οι προσβάσεις περιορίζονται στην αφετηρία και τον τερματισμό, ωστόσο η Λέσχη έχει φροντίσει να υπάρχουν πολλά σημεία για όμορφα περάσματα αν αποφασίσει κάποιος να μπει στη διαδρομή. Ως εκ τούτου είναι σημαντικό να τονίσουμε πως η διαδρομή θα κλείσει μια ώρα πριν την έναρξη του αγώνα την Κυριακή, δηλαδή στις 09:00 και από εκείνο το χρονικό σημείο και έπειτα η πρόσβαση με το αυτοκίνητο θα είναι αδύνατη τόσο στην εκκίνηση όσο και στον τερματισμό. Στην εκκίνηση η διαδρομή θα κλείσει στο χώρο του Δημοτικού πάρκιγνκ, περίπου ένα χιλιόμετρο μακριά από το σημείο από όπου θα ξεκινούν τα αυτοκίνητα, ενώ τον τερματισμό έχει δημιουργηθεί αντίστοιχος χώρος στο σημείο όπου θα είναι park ferme για τα αγωνιστικά, δηλαδή περίπου ένα χιλιόμετρο μετά το flying του τερματισμού.

Όσο για τις προσβάσεις, για την εκκίνηση, από την Εθνική Οδό βγαίνουμε στην έξοδο για Νέα Πέραμο – Μέγαρα, τη 2η έξοδο μετά τα διόδια. Από εκεί ακολουθούμε την παλαιά Εθνική Οδό δεξιά και περίπου σε ένα χιλιόμετρο στρίβουμε δεξιά στην ταμπέλα για Αλεποχώρι. Στο τέλος του δρόμου προς Αλεποχώρι ακολουθούμε πορεία προς τα αριστερά όπως υποδεικνύει και η ταμπέλα προς Σχίνο που υπάρχει στο σημείο. Σε κάτι περισσότερο από 10 χλμ. φτάνουμε στην αφετηρία της ανάβασης.

Για τον τερματισμό, από την Εθνική Οδό, βγαίνουμε στην έξοδο για Λουτράκι πριν τον Ισθμό της Κορίνθου. Περνάμε μέσα από την πόλη του Λουτρακίου και αφού περάσουμε από Περαχώρα και Πίσια μετά από περίπου 10 χλμ. φτάνουμε στον τερματισμό της ανάβασης.

Το Σάββατο στο χωριό του Σχίνου θα γίνει από τις 07:30 μέχρι και τις 10:00 ο διοικητικός και τεχνικός έλεγχος για τους συμμετέχοντες. Οι δοκιμές θα ξεκινήσουν στις 10:30, ενώ την Κυριακή ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 10:00. Υπενθυμίζεται πως η διαδρομή θα κλείσει μια ώρα νωρίτερα, στις 09:00 και για την ομαλή ροή και λειτουργία παρακαλούνται όσοι βρεθούν στη διαδρομή να ακολουθούν τις υποδείξεις των ανθρώπων της οργάνωσης.

rally.gr