Ενα ακόμη προμελετημένο έγκλημα τελέστηκε το βράδυ της Δευτέρας στον εθνικό δρόμο-καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών.

Τέσσερα άτομα, ανάμεσά τους και ένα παιδάκι 5 ετών, απανθρακώθηκαν, ύστερα από τη σφοδρή σύγκρουση δύο αυτοκινήτων στην νέα εθνική οδό Πατρών – Κορίνθου, κοντά στον κόμβο της Πούντας. Εναν δρόμο που έχουμε χρυσοπληρώσει, ωστόσο έχουμε θρηνήσει πολλές ζωές και ο κατάλογος μοιάζει να μην έχει τέλος, με αποτέλεσμα οι ευθύνες που βαρύνουν το υπουργείο Υποδομών να είναι βαρύτατες… Είναι δε χαρακτηριστικό, ότι ένας οδηγός που μπαίνει στην εθνική οδό από την Αττική Οδό με κατεύθυνση την Πάτρα, καλείται να πληρώσει διόδια σε Αττική οδό, Ελευσίνα, Ζευγολατιό και Αίγιο!
Σύμφωνα με την Αστυνομία το τροχαίο δυστύχημα έγινε περίπου στις 11:00 το βράδυ της Δευτέρας όταν, για άγνωστους ακόμη λόγους, το ένα από τα ΙΧ μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο αυτοκίνητο.

Στο ένα όχημα επέβαιναν τρία ατομα αλβανικής υπηκοότητας, ανάμεσα στα οποία ένα αγοράκι 5 μόλις ετών, ενώ στο άλλο αυτοκίνητο ένας Έλληνας, 24 ετών, κάτοικος Αιγίου. Ο 24χρονος από το Αίγιο εκινείτο στο ρεύμα προς Πάτρα, ενώ το όχημα με τα τρία άτομα από την Αλβανία, στο ρεύμα προς Αθήνα. Στο  αυτοκίνητο εκτός από τον οδηγό και το αγοράκι επέβαινε και μια γυναίκα ηλικίας 63 ετών. Και οι τρεις ήταν κάτοικοι Αθηνών.

Η σύγκρουση ήταν σφοδρή, με αποτέλεσμα και τα δύο αυτοκίνητα να τυλιχτούν στις φλόγες. Όταν στο σημείο του δυστυχήματος έφθασαν τα πυροσβεστικά οχήματα, έσβησαν την φωτιά, αλλά οι πυροσβέστες βρήκαν απανθρακωμένους τους τέσσερις ανθρώπους, αφού κανείς δεν είχε καταφέρει να απεγκλωβιστεί.

Δρόμος-καρμανιόλα

Η Αθηνών –Πατρών είναι από τα πιο επικίνδυνα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου, όμως με ευθύνη της πολιτείας και των εργολάβων  εξακολουθεί να αποτελεί ένα δρόμο με τεράστια προβλήματα.

Οι οδηγοί καλούνται να κάνουν συνεχώς ζιγκ ζαγκ, κινούμενοι σε μία λωρίδα κατεύθυνσης με μίνι εργοτάξια να ξεπηδούν και έναν δρόμο με ακατάλληλο οδόστρωμα που περισσότερο φέρνει σε επαρχιακή οδό.

Αυτό φυσικά δεν εμποδίζει τους κατασκευαστές να εισπράττουν διόδια, τα οποία μάλιστα από τη νέα χρόνια στην Ελευσίνα και τον Ισθμό θα γίνουν αμφίπλευρα (θα πληρώνουν οι οδηγοί και στις δύο κατευθύνσεις) με κόστος περίπου 1,40 ευρώ ανά κατεύθυνση.

Η σύμβαση παραχώρησης για την ανακατασκευή του δρόμου υπογράφτηκε πριν από περίπου τρία χρόνια. Όμως οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, στις αρχαιολογικές ανασκαφές και στην μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας έχουν καθυστερήσει την πρόοδο του χρόνου που ήδη μετρά καθυστερήσεις δύο ετών.

Πριν από λίγες εβδομάδες, η Ολυμπία Οδός που κατασκευάζει το έργο με την προοπτική να γίνει αυτοκινητόδρομος, παραδέχτηκε ότι οι εργασίες προχωρούν με πολύ αργούς ρυθμούς και με μικρά εργοτάξια καθώς δεν έχουν παραδοθεί ακόμη ενιαίοι χώροι για να μπορέσει το έργο να ξεκινήσει με εντατικούς ρυθμούς.

Υπολογίζεται ότι τα πρώτα τμήματα της Αθηνών -Πατρών θα αρχίσουν να παραδίδονται σε δύο χρόνια, όταν αδιευκρίνιστο παραμένει ποιος θα είναι ο σχεδιασμός για περίπου 20 χιλιόμετρα που με απόφαση της Κομισιόν και του Συμβουλίου της Επικρατείας έχουν εξαιρεθεί από την χάραξη του έργου στην περιοχή της Ηλείας, μετά από προσφυγές κατοίκων και φορέων της περιοχής.   

protothema.gr