Φουντώνει» η μάχη για το ψηφιακό περιεχόμενο της ενημέρωσης μεταξύ Google – Apple, καθώς μέσα 24 ώρες οι δύο κολοσσοί ανακοίνωσαν τη δημιουργία υπηρεσιών διάθεσης περιεχομένου εφημερίδων και περιοδικών.

Αργά το απόγευμα, συνδρομητική υπηρεσία με την οποία θα μπορούν οι εκδοτικές επιχειρήσεις να πωλούν σε ψηφιακή μορφή εφημερίδες και περιοδικά ανακοίνωσε σήμερα η Google, λίγες ώρες μετά τη δημοσιοποίηση παρόμοιου εγχειρήματος από την Apple.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Google, η υπηρεσία «One Pass» θα επιτρέπει σε εκδοτικές επιχειρήσεις να πωλούν το περιεχόμενο που δημοσιεύουν σε ψηφιακή μορφή στα website τους. Επιπλέον, θα δημιουργήσει ειδική εφαρμογή για smart phones και ταμπλέτες.
Οι εκδοτικοί οίκοι θα έχουν τη δυνατότητα να χρεώνουν το περιεχόμενο με διάφορους τρόπους, περιλαμβανομένων και παραδοσιακών μεθόδων όπως η συνδρομή, ή χρέωση ανάλογα με το χρόνο χρήσης, είτε με ανάγνωση ενός «πακέτου» άρθρων ή απλώς την πώληση ενός και μόνο ρεπορτάζ.
Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα για όσους είναι συνδρομητές σε κάποια εφημερίδα ή περιοδικό να έχουν ειδική τιμή ή δωρεάν πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Η υπηρεσία της Apple
Χθες το βράδυ, μια νέα συνδρομητική υπηρεσία για την online πρόσβαση των χρηστών σε εφημερίδες και περιοδικά μέσω iPad και iPhone παρουσίασε η Apple.

Οι χρήστες θα μπορούν να αποκτούν ψηφιακές συνδρομές στα έντυπα μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος App Store και η Αpple θα κρατά το 30% της συνδρομής.

Μέχρι σήμερα, οι κάτοχοι των συσκευών της Apple μπορούσαν να αγοράζουν μόνο μεμονωμένα τεύχη ή εκδόσεις. Ανάλογες συνδρομές θα μπορούν να αγοράζουν οι χρήστες online υπηρεσιών βίντεο και μουσικής, όπως οι Netflix και Rhapsody.

Οι εκδότες των εντύπων θα μπορούν να καθορίζουν το ύψος και τη διάρκεια της συνδρομής και οι συνδρομητές θα χρεώνονται μέσω του λογαριασμού τους στο iTunes.

Τα έντυπα θα μπορούν, ακόμη, να προσφέρουν, συνδρομές για πρόσβαση στις ηλεκτρονικές εκδόσεις τους μέσω των site τους, με τους ίδιους ακριβώς όρους με αυτούς που θα ισχύουν για όσους αγοράζουν συνδρομές μέσω της Apple.

Οι πελάτες θα μπορούν είτε να αγοράσουν τη συνδρομή απευθείας από το site του εκδότη, οπότε αυτός θα εισπράξει το σύνολο της καταβαλλόμενης συνδρομής, είτε να αγοράσουν τη συνδρομή μέσω του App Store με το ίδιο κόστος, αλλά ο εκδότης θα εισπράξει το 70%.

«Όταν η Apple φέρνει ένα νέο συνδρομητή στην εφαρμογή, θα κερδίζει μερίδιο 30%. Όταν ο εκδότης φέρνει έναν υπάρχοντα ή νέο συνδρομητή στην εφαρμογή, τότε θα κρατά το 100% και η Apple δεν θα κερδίζει τίποτε», δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας Στιβ Τζομπς.

Η Apple έδωσε προθεσμία μέχρι τις 30 Ιουνίου στους εκδότες να δηλώσουν αν συμφωνούν με τους όρους της. Ο Τζομπς δήλωσε σίγουρος ότι η νέα συνδρομητική υπηρεσία «θα προσφέρει στους εκδότες μια τελείως νέα ευκαιρία να επεκτείνουν την ψηφιακή πρόσβαση στο περιεχόμενό τους, μέσω iPad, iPod Touch και iPhone».

Η πρωτοβουλία της Apple έχει προκαλέσει ανησυχίες στους κόλπους των ΜΜΕ, που φοβούνται ότι σταδιακά η εταιρεία θα συγκεντρώσει υπερβολική δύναμη.

Δεν αποκλείεται τα μέσα ενημέρωσης να αναπτύξουν στο μέλλον άλλες εφαρμογές κατάλληλες για ταμπλέτες και «έξυπνα» κινητά, όπως αυτά που «τρέχουν» το λειτουργικό σύστημα Android της Google.