Πιο απαισιόδοξοι
καταναλωτές του πλανήτη ανακηρύσσονται οι Έλληνες, σύμφωνα με τον Δείκτη Παγκόσμιας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, ο οποίος υποχώρησε στις 41 μονάδες «χαρίζοντας» για πρώτη φορά στη χώρα μας αυτή τη δυσάρεστη πρωτιά.
Και σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως, ο δείκτης έπεσε πρώτη φορά κάτω από τις 90 μονάδες, καθώς οι ενδείξεις επιβράδυνσης της ανάκαμψης της οικονομίας και η επιδείνωση της κρίσης χρέους στην Ελλάδα έχουν επιτείνει την αβεβαιότητα στην αγορά.
Σύμφωνα με τη Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια Νοτιοανατολικής Ευρώπης, σε αυτό συντείνουν επίσης η παράταση της πολιτικής αστάθειας στη Μέση Ανατολή, η επιβράδυνση της ανάπτυξης στην Ασία, καθώς και η ανησυχία των νοικοκυριών στις ΗΠΑ για την αύξηση των εξόδων.
Στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης, με βάση τον δείκτη της Nielsen, βρίσκονται οι περιοχές της Ασίας/ Ειρηνικού και της Μέσης Ανατολής με 98 και 94 μονάδες αντίστοιχα. Από την άλλη μεριά, η Ευρώπη με 74 μονάδες και η Βόρεια Αμερική με 81, αποτελούν τις πιο απαισιόδοξες γεωγραφικές ζώνες του πλανήτη.
Σε επίπεδο χωρών, οι εννέα από τη δεκάδα των πιο αισιόδοξων προέρχονται από την Ασία/ Ειρηνικό και τη Μέση Ανατολή, ενώ οι οκτώ στις δέκα πιο απαισιόδοξες προέρχονται από την Ευρώπη.