Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Ψαριανός: “Ζούμε σε θεοκρατικό καθεστώς”

- Advertisement -
Επίθεση στο υπουργείο Παιδείας από τον Γρηγόρη Ψαριανό με αφορμή εγκύκλιο για την σχολική προσευχή. Τη χαρακτηρίζει ως “παιδαγωγικά απαράδεκτο φαινόμενο”..

Ερώτηση σχετικά με την αναγκαιότητα της σχολικής προσευχής κατέθεσε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, Γρηγόρης Ψαριανός.
Ο κ. Ψαριανός χαρακτηρίζει ως παιδαγωγικά απαράδεκτο φαινόμενο τη σχολική προσευχή και σημειώνει ότι ο “εκσυγχρονισμός” που επικαλείται το υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι δεν μπορεί να αγγίξει ό,τι έχει σχέση με την παρουσία της εκκλησίας στα σχολεία.
Ο βουλευτής αφού αναφέρεται σε εγκύκλιο του υπουργείου με οδηγίες για τον αγιασμό και την πρωινή προσευχή, σημειώνει ότι ο αγιασμός αποτελεί θρησκευτική τελετή και ως εκ τούτου το σχολείο, όπως και οποιοσδήποτε δημόσιος φορέας, δεν έχει καμία υποχρέωση να τον τελέσει.
“Ως προς την καθημερινή πρωινή προσευχή, καθώς σήμερα ζούμε σε πολυπολιτισμική κοινωνία, δεν είναι παιδαγωγικά αποδεκτό να υπάρχουν μαθητές που να ξεχωρίζουν στεκόμενοι παράμερα τη στιγμή που οι υπόλοιποι προσεύχονται.
Η υποχρέωση δε των εκπαιδευτικών να συμμετέχουν στην προσευχή δεν συνάδει με τον εκπαιδευτικό τους ρόλο που μεταξύ άλλων είναι να αποτελούν πρότυπο ελεύθερης και κριτικής σκέψης για τους μαθητές τους” αναφέρει ο κ. Ψαριανός.
Ο βουλευτής θέτει στην υπουργό Παιδείας τις εξής ερωτήσεις:
1. Ποιο είναι το παιδαγωγικό σκεπτικό βάσει του οποίου θρησκευτικές τελετές τελούνται επίσημα και υποχρεωτικά εντός σχολικού ωραρίου σαν να ζούμε σε θεοκρατικό καθεστώς και όχι σε μια ελεύθερη πολυπολιτισμική και ανεξίθρησκη δημοκρατία;
2. Για ποιο λόγο δεν παραπέμπετε όσους μαθητές το επιθυμούν να παίρνουν την ευλογία των ιερέων για το νέο σχολικό έτος στους εκκλησιαστικούς ναούς της ενορίας τους;
3. Με ποιο σκεπτικό οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή και στον εκκλησιασμό;
4. Σε περίπτωση που εκπαιδευτικοί λειτουργοί αρνηθούν ή δεν επιθυμούν να συμμετέχουν σε αυτές τις υποχρεωτικές τελετές θα υφίστανται κάποιες ποινές ή κυρώσεις υπηρεσιακές ή άλλες;
*news247
- Advertisement -

45 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ημουν σίγουρος a.v. ότι θα είχες σχολιάσει με το που είδα 6 σχόλια. Ξέρουμε πολύ καλά τι είναι ανεξιθρησκεία , αλλά άλλο αυτό και άλλο τα ήθη και έθιμα ενός λαού . Δηλαδή να μην γιορτάζουμε τον 15αύγουστο ή την Παναγία τη Γιάτρισσα γιατί έχουμε ανεξιθρησκεία.
    Και να μην γιορτάσουμε και Πάσχα και να κάνουν διακοπές 15 μέρες τα σχολεία αλλά ούτε και Χριστούγεννα.

  2. Vincere,μην μπερδεύουμε την βούρτσα με το καντα'ί'φι,για να κάνω λίγο χιούμορ…σε ένα σχολείο που σχεδόν τα μισά παιδιά δεν είναι χριστιανοί,την ώρα της προσευχής τί θα κάνουν…θα είναι χωριστά (πράγμα τελείως αντιεκπαιδευτικό ) ή θα έχουν κι αυτά χώρο προσευχής ;;;…και η δουλειά του δάσκαλου είναι να κάνει τον ιμάμη ;;;…αν είδες καθόλου τί λέει ο Ψαριανός,θα παρατηρούσες ότι μιλάει για ένα σχολείο διαχωρισμένο από θρησκεία…όποιος θέλει,υπάρχουν και τα κατηχητικά…μήπως να επαναφέρουμε και τους παπα-δάσκαλους ;;;…για να τελειώνει αυτό το παραμύθι επιτέλους,δουλειά των σχολείων είναι να μορφώνουν…καμία δουλειά δεν έχει το παπαδαριό να ανακατεύεται στην εκπαίδευση των παιδιών…και πληροφοριακά,αν είδες το πρώτο που δήλωσαν μόλις αναφέρθηκε ο διαχωρισμός εκκλησίας – κράτους,ήταν ότι αν γίνει,το πρώτο που θα κάνουν είναι να βγάλουν παπά – βουλευτή…ψάξε και βρες τις δηλώσεις και αποφάσισε τί θες να είσαι …προδευτικός ή συντηρητικός…γιατί μιά για αναρχικούς γράφεις στο blog (έστω και σαν ιστορία) και μιά για ήθη και έθιμα…λες και είπε κανείς να καταργηθούν τα ήθη και τα έθιμα…

  3. Το αιώνιό σου πρόβλημα είναι να βάζεις ταμπέλες . Δεν είμαι ούτε συντηρητικός ούτε προοδευτικός , είμαι συνθετικός . Και οι συντηρητικοί τα σκατώσανε αλλά και οι προοδευτικοί. Το θέμα δεν είναι πόσα παιδιά δεν είναι χριστιανοί . Δηλαδή αν ήταν ένα δεν θα ήταν πρόβλημα? Η κοινωνία μας πρέπει να συνθέτει και όχι να αποκλείει και να διαχωρίζει . Η θρησκεία , ειδικά η χριστιανική , ( όπως και πολλές άλλες), διδάσκει την αγάπη και από αυτή τη θέση μόνο θετικά μπορείς να την εκλάβεις. Τον Ψαριανό τον διάβασα , αλλά ο Ψαριανός δεν πάει πουθενά και αυτό γιατί είναι κολλημένος ,όπως πολλοί άλλοι εκεί μέσα , που φροντίζουν με τις απαρχειωμένες ιδεολογίες τους να διχοτομούν τους Ελληνες. Ο μέσος Ελληνας θέλει να αγιαστεί και θέλει να προσευχηθεί και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι η ορθοδοξία μας είναι μέρος της ελληνικής κουλτούρας . Καθρέφτης όλων αυτών είναι το Σύνταγμά μας και η πρώτη του φράση. ( Μπορείς πολύ εύκολα να το βρεις). Τώρα οι φράσεις του τύπου παπαδαριό δεν συνάδουν . Επίσης , βουλευτή είπαν θα βγάλουν και καλά θα κάνουν, δεν είναι κακό. Θα τον ψηφίσουν δηλαδή , δεν θα βγεί ελέω θεού. Επειδή ξέρω ότι θα απαντήσεις , κατάλαβε το πνεύμα μου , μη διαφωνίσεις για να διαφωνίσεις.

  4. Α και ξέχασα κάτι να πώ. Το τελευταίο που είναι αντιεκπαιδευτικό είναι το αν θα κάτσουν κάποια παιδιά χωριστά που δεν είναι χριστιανικά. Ολο το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αντιεκπαιδευτικό.

  5. Έχει δίκιο ο vincere σε πολλά. Είμαστε μια κοινωνία που οι πολλοί πρέπει να αισθάνονται άσχημα επειδή πιστεύουν κάπου, επειδή κρατάμε τα ήθη και τα έθιμα μας. Στο φινάλε μια προσευχή είναι σε όποιον θεό θέλεις. Να εύχεσαι μια καλή μέρα στον εαυτό σου στον διπλανό σου στον φίλο σου στον αντίπαλο σου.
    Είναι μια πολύ ανθρώπινη επιλογή που προσπαθούν να την απαξιώσουν οι λίγοι.
    Όποιος επιθυμεί το κάνει ότι επιθυμεί δεν το κάνει.
    Αλλά να μην κάνουμε τον σταυρό μας μην ενοχλήσουμε τους διπλανούς, μην κάνουμε προσευχή μην ενοχλήσουμε τους παράνομους, μην φοράμε σταυρό μην ενοχλήσουμε τους μουσουλμάνους, μην έχουμε τίποτα θρησκευτικό για να μην θίξουμε άλλες θρησκείες.
    Μην κρατήσουμε ώς Έθνος τα ήθη και τα έθιμα μας γιατί νιώθουν άβολα κάποιοι.
    Οσο αφορά και την εκπαίδευση είναι μέρος της κουλτούρας μας που μας κάνει να διαφέρουμε απο τους άλλους.
    Πως να το κάνουμε. Την έχουμε την κουλτούρα μας.
    Μέσα σε αυτό είναι και η προσευχή στα σχολεία. Είναι ο σταυρός στην ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΣΗΜΑΙΑ.
    Ολα κάτι συμβολίζουν ένα μέρος απο την ιστορία μας.
    Να την ξεχάσουμε και αυτή;
    Να μείνουμε μόνο στα άσχημα της ιστορίας;
    Να μην νιώθουμε υπερήφανοι.
    Να τα ξεχάσουμε όλα;
    Να τα ρημάξουμε όλα για να βρεθούν τυχαίοι ανήθικοι άνθρωποι να μας ορίσουν τι πρέπει να κάνουμε και τι όχι.
    Και αντί να ευχαριστούν όσους πολέμησαν και είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι να εκφράζουμε ο καθένας την άποψή του, έρχονται μερικοί τυχαίοι και τους λοιδορούν με απίστευτη ευκολία.
    Ξεχνώντας επιλεκτικά τα πάντα και βγάζοντας επιλεκτικά συμπεράσματα για να δημιουργήσουν εντυπώσεις και να καλλιεργήσουν μίσος και έχθρα.
    Τελικά είμαστε ΕΘΝΟΣ ΑΝΑΔΕΛΦΩΝ. Αυτό όμως είναι κατάντια της κοινωνίας μας.
    Γιατί με κάτι ελαφρά σκεπτόμενους και αδύναμους πολιτευτές και με προσωπική προβολή χωρίς σθένος και πιστεύω ανοίγουν το στόμα τους και λένε ότι γουστάρουν χωρίς να αντιληφθούν τι λένε και τι κάνουν. Αλλά όλοι εκ του ασφαλούς και τσάμπα μάγκες.
    Μια ερώτηση.Υπάρχει σε άλλη γλώσσα η λέξη …φιλότιμο? Τυχαίο?? Του έχει μείνει καθόλου του πολιτευτή μας;

    Ένας Απλός Πολίτης..

  6. και δεδομένου του δικού σου προβλήματος να απαντάς χωρίς καμιάς ουσίας,λες και οι ταμπέλες είναι το πρόβλημα μας…αφού είσαι συνθετικός ,όπως λες (και μου κάνεις και κήρυγμα για το Σύνταγμα…εκεί μιλάει για ανεξιθρησκεία,όχι για ήθη και έθιμα),θα πρέπει να παραμείνει το πρόβλημα,μια και όλο το εκπαιδευτικό σύστημα είναι προβληματικό …προσωπικά,χέστηκα για τον Ψαριανό και τον κάθε Ψαριανό,αλλά το να γινόμαστε πιό απολίτικοι από τους απολίτικους για να κρύψουμε τις δικές μας αδυναμίες,δεν το δέχομαι…μάθε ότι ακόμα και για ένα (1) παιδί να γινόταν κουβέντα,πάλι θα υπήρχε δικαίωμα ένστασης…εδώ,όμως μιλάμε πλέον για το 1/3 τουλάχιστον του σχολικού πληθυσμού…και καλύτερα να λυθεί το πρόβλημα,πριν δημιουργηθεί …τότε θα είναι αργά…και αφού εγώ διαφωνώ για να διαφωνήσω,για πάρε θέση για τον διαχωρισμό Κράτους – Εκκλησίας,για να ξέρουμε κι εκεί αν έχουμε κοινή "ταμπέλα" …

  7. απλέ πολίτη,μια κοινή προσευχή προς κάποια ανώτερη ύπαρξη θα ήταν ουτοπική ;;;(γιατί,σύμφωνα με τα λεγόμενα σου,αυτό γίνεται το πρωί…αν κι εγώ θυμάμαι στο σχολείο νυσταγμένες μουτσούνες,έναν ταλαίπωρο να παπαγαλίζει ΚΑΤΙ ,που ούτε που καταλάβαινε τί είναι και τους υπόλοιπους να συζητάμε για μπάλλα…αν τώρα υπήρχαν κάποιοι που ένιωθαν εθνικά ρίγη συγκίνησης με το "αγιοεπςςμεκριρρορορ,μλλες΄΄ς…" που ακούγαμε (κάπως έτσι ηχούσε),ε,τί να πω,εγώ δεν είχα ξυπνήσει ακόμα και δεν το ένιωθα…αγαπητέ συμπατριώτη,μας ενώνουν πολλά περισσότερα…καταλαβαίνω και σέβομαι την αγωνία σου για το έθνος που αναφέρεις,αλλά ας αφήσουμε τα λεξικά κι ας κοιτάξουμε τί γίνεται γύρω μας…λατρεμένη η λέξη ΦΙΛΟΤΙΜΟ,αλλά γύρω μου έχω βαρεθεί (ή μάλλον ΣΙΧΑΘΕΙ,να ακούω "ΣΤ' ΑΡΧΙΔΙΑ ΜΟΥ"(συγγνώμη για την λέξη,αλλά θυμώνω απίστευτα που αντικατέστησε το "δεν βαριέσαι",τον καταστροφέα του ελληνικού φιλότιμου…)…έχουμε πολύ πιό σημαντικά προβλήματα να αντιμετωπίσουμε από την τήρηση ή μη της προσευχής στα σχολεία…τα παιδιά κάνουν μάθημα σε κοντέινερ,χωρίς βιβλία κι εμείς καθόμαστε και συζητάμε για ήθη και για έθιμα…

  8. Προφανώς υπάρχουν προβλήματα στην παιδεία και σίγουρα δεν είναι το πρωτεύον.
    Αλλά το θεματολόγιο είναι εάν είμαστε θεοκρατούμενο ή όχι Κράτος .Και εάν αυτό είναι κακό ή όχι.
    Για εμένα δεν είναι κακό. Αντιθέτως με την στάση αυτή τιμάμε την ιστορία μας και το παρελθόν μας. Προφανώς θα υπάρχουν και άλλοι τρόποι.
    Αυτό που έχεις σιχαθεί εσυ αγαπητέ AV το έχω σιχαθεί και εγώ. Και μας το έχουν επιβάλει με τον τρόπο τους και μας έχουν απομονώσει ως κοινωνία. Μας έχουν αποξενώσει με τεχνικούς όρους και με τεχνάσματα. Και σε αυτό πρέπει να αντιδράσουμε.
    Ο καθένας όπως μπορεί. Σήμερα δεν τολμάς να υπερασπιστείς το πιστεύω σου, την θέση σου, την άποψη σου ρε αδερφέ. Αμέσως στην πέφτουν οι αντιδραστικοί και οι θιασώτες της θεωρίας και των απελευθερωμένων αρχών και αξιών. Οι μηδενιστές.
    Και εσύ ή εγώ ή ο διπλανός/η μας ….δυστυχώς σιωπά.
    Το ζείς με τα σχόλια που αφορούν τα δημοτικά δρώμενα. Εάν κάποιος μιλήσει θετικά του την πέφτουν οι άλλοι και ορίζουν ταμπέλες. Ο μπήξε ο δήξε.
    Δεν είμαστε πολλοί για να μας κρατούν χωριστά. Πρέπει να αντισταθούμε στις πράξεις μας στον λόγο μας και να το δείξουμε με τις επιλογές μας.
    Θυμάσαι με πόσο ΚΑΜΑΡΙ τα πρωτάκια έλεγαν την προσευχή κάποτε?
    Θυμάσαι με πόσο ΚΑΜΑΡΙ το έλεγαν στους γονείς τους ότι το πρωί ο Δάσκαλος τον/την επέλεξε να πεί την προσευχή; ΚΑΜΑΡΩΝΑΝ…
    Αθώα παιδιά… αθώες ψυχές… αγνές προθέσεις.
    Ενώ όταν μεγαλώναμε κρυβόμασταν πίσω ή κάναμε ότι δεν κοιτούσαμε τον Δάσκαλο για να ΜΗΝ μας επιλέξει. Γιατί ήταν ΝΤΡΟΠΗ.
    Άβουλα πλάσματα… όμως με γνώση και άποψη.

    Διαλέγουμε και παίρνουμε ως …ΚΟΙΝΩΝΙΑ.

    Ένας Απλός Πολίτης..

    Υ.γ.
    Προτιμώ το αθώο και το αγνό. Σου προσφέρει στην ψυχή σου και στην ιδιοσυγκρασία σου ως κοινωνικό όν…. ηρεμία, νηφαλιότητα. Τρόπο δημιουργικής σκέψης και όχι μηδενισμό.
    Εξάλλου όλοι λένε ότι …. τα ψέματα έχουν κοντά πόδια.

  9. απλέ οπλίτη,δεν συμφωνείς μαζί μου δηλαδή ;;;…δεν την ακούς γύρω σου αυτή την έκφραση ή δεν σε ενοχλεί αυτή η νοοτροπία ;;;…η λέξη σε πείραξε;;;…αν αυτό καλύπτει τον φαρισα'ι'σμό σου,ζητάω συγγνώμη,μόνο για το ότι είδες την λέξη γραμμένη…γιατί για την ουσία αυτού που έγραψα,ούτε μετανιώνω,ούτε αλλάζω άποψη…

  10. και πάρε χαμπάρι ότι την έγραψα αυτούσια για να δείξω την αποστροφή μου…αλλά τα καλά και συμφέροντα από μερικούς εδώ μέσα…ας έθιγες κι εσύ τόσο σοβαρό θέμα και θα δούμε αν το έκοβα το σχόλιο σου…

  11. Όποιος μαθητής δεν θέλει να κάνει την προσευχή του, ας προσέλθει στο σχολείο στις 8.16 αντί στις 8.15. Οι υπόλοιποι Ελληνες μαθητές που γουστάρουμε να κάνουμε το σταυρό μας (βοήθειά μας, μέρα που είναι σήμερα) να τον κάνουμε όπως μάθαμε από τον παππού μας, τη μάνα μας και την προγιαγιά μας. Έχουμε που έχουμε παντού κρίση, αυτό μας έλειπε να μας απαγορεύσουν να προσευχόμαστε………
    Και πού' στε οι νέοι δεν ντρέπονται να κάνουν προσευχή, κάνετε λάθος, ίσα ίσα οι περισσότεροι από εμάς ΚΑΜΑΡΩΝΟΥΜΕ όπως καμαρώνουμε σηκώνοντας τη σημαία στην παρέλαση. Μην τα ισοπεδώνετε όλα. Ήμαρτον! Και προπαντός μην κρίνετε εξ ιδίων τα αλλότρια!

  12. einai oi monadikes lekseis pou akoygontao mazi me alles dio poy arxizoun apo m h mia kai p h allh. Den koitao to thema giati yparxoyn kai xeirotera alla ypotithete oti edo mesa prepei kai epibalete na yparxei ena epipedo. an esy theleis na to ypobibasis ayto einai sth krish sou. mh ksexnas oti apo thn grafh tou kauenos bgainoyn kai ta analoga symperasmata.enas aplos oplitis

  13. ναι,οι κατάπτυστες λέξεις "Μάτι" και "Περίπτερο" !!! …φιλαράκο,εμένα βρήκες μεσημεριάτικα ;;;…το επίπεδο του Loutrakiblog είναι ψνωστό και το αν τιμώ ή όχι να το λες κι όταν ανεβάζω συναυλία Χατζηδάκι ή ταινίες…αλλά που να τα δεις εσύ αυτά,ένας απλός οπλίτης είσαι…κάτσε με το όπλο σου λοιπόν και σημάδευε…

  14. A.V. ή δεν κατάλαβες χριστό από όσα λέω ή κατάλαβες αλλά δεν είναι στη φύση σου να συμφωνείς. 1) Γέλασα μόλις είδα ότι λες εσύ σε μένα ότι απαντώ χωρίς καμιάς ουσίας. 2) Το να κάνεις αγιασμό και προσευχή είναι έθιμο. 3) Το Σύνταγμα κάνει λόγο για ανεξιθρησκεία αλλά κάνει λόγο και για επικρατούσα θρησκεία . 4) Η φράση που σου είπα να βρεις και αμφιβάλλω αν έκανες είναι η πρώτη φράση του ίδιου του Συντάγματος της Ελλάδας , και αναγνωρίζει ανώτερη δύναμη ακόμα και από τον λαό την Αγία και Ομοούσια και Αδιαίρετη Τριάδα. 4) Εχουμε ανεξιθρησκεία συνταγματικώς κατοχυρομένη αλλά αυτό το Σύνταγμα περιγράφει καθαρά ότι βασική αποστολή του Κράτους είναι να παρέχει παιδεία που να έχει ως σκοπό την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης. Οταν λέω ότι το Σύνταγμα είναι καθρέφτης της κοινωνίας μας , αυτό εννοώ. 5) Είμαι υπέρ του διαχωρισμού εκκλησίας – κράτους , αλλά κατά στην κατάργηση των εθίμων εις το όνομα του δήθεν προοδευτισμού. 6) Η Ελληνική κοινωνία δεν μπορεί να ενστερνιστεί τις απόψεις αυτές , τουλάχιστον όχι ακόμα. 7) A.V. πάρε ένα μικρό δείγμα από τον απλό πολίτη . 8) Η θρησκεία μας είναι μέρος της κουλτούρας μας . 9) Οι ταμπέλες είναι το πρόβλημά μας , γιατί αυτές τόσα χρόνια μας εμποδίζουν να συνεννοηθούμε ως λαός. Εχω βαρεθεί να στο λέω.

  15. vincere,πρώτα από όλα μην χρησιμοποιείς την έκφραση "δεν κατάλαβα Χριστό",γιατί θα κατηγορηθείς ότι θίγεις το θρησκευτικό αίσθημα και υποβαθμίζεις το blog !!!…όλα τα άλλα που λες,μου είναι τελείως αδιάφορα…μιλάς για παραδόσεις και ήθη και έθιμα και μιλάω για προβλήματα…περιττή παραπέρα συζήτηση,γιατί δεν συνεννοούμαστε…και ειδικά εσύ κι εγώ,είναι περιττό να αντιδικούμε γραπτά,όταν έχουμε την πολυτέλεια να μιλάμε κάθε μέρα…

  16. Οχι μωρε θα ξεπουληθούμε ,θα ισοπεδωθούμε θα ''αλλάξουμε'' ντε και καλά γιατι το θέλει ο Ψαρριανός και μια μικρή σάπια και ξενόδουλη μειοψηφία..

  17. που την είδε την πολυπολυτισμική κοινωνία ο ξεφτύλας;;Αυτούς που μας φορτώσανε εδώ με το ζόρι;Μας ρώτησαν αν τους θέλουμε; Ειμαστε Ελληνες και Ελληνες θα παραμείνουμε, και όσοι ξένοι παράνομοι η μη ζούν εδώ αυτοί θα προσαρμοστούν με εμάς και όχι εμείς με αυτούς.

  18. A.V. είσαι λάθος . Δεν είναι πρόβλημα αν θα γίνει αγιασμός ή προσευχή στα ελληνικά σχολεία. Αν αυτά που λέω είναι αδιάφορα , που απαντώ στα γραφόμενά σου , άσε να το κρίνει και κάποιος άλλος. Δηλαδή έχει ενδιαφέρον ότι το Σύνταγμα μιλά για ανεξιθρησκεία , αλλά είναι αδιάφορο αν μιλά για επικρατούσα θρησκεία , είναι αδιάφορο αν το ίδιο το Σύνταγμα είναι γραμμένο εις το όνομα του ορθόδοξου δόγματος , είναι αδιάφορο ότι το Ελληνικό κράτος πρέπει να μεριμνά για την διαμόρφωση της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης ? Η θέση μου είναι ότι το ο Ελληνικός λαός δεν πρέπει να απεμπολήσει τα ήθη και έθιμά του , όπως και την κουλτούρα του επειδή κάποιοι το θεωρούν αντιπαιδαγωγικό , που κακώς το θεωρούν. Και δεν αντιδικούμε εδώ πέρα, τουλάχιστον εγώ .

  19. vincere,ούτε εγώ αντιδικώ μαζί σου ..είπα ότι αυτά που λες περί εθίμων είναι αδιάφορα σε ΜΕΝΑ,όχι στους άλλους…άρα δεν υπάρχει λόγος συζήτησης,γιατί έχουμε διαφορετική οπτική στο ίδιο θέμα…άλλο είναι το πρόβλημα και το περνάμε στο ντούκου…οι αγιασμοί και οι προσευχές δεν θα εκλείψουν ποτέ στην Ελλάδα,το μόνο σίγουρο…σχολεία να δούμε πότε θα φτιαχτούν,που να βγάζουν σκεπτόμενους ανθρώπους…

  20. s-spinos:
    a.v. μπορεί με τον κ. Βουλευτή να μη συμφωνώ στα πλείστα όσα,
    αλλά στο συγκεκριμένο ζήτημα θέτει τέσσερα βασικά ερωτήματα,
    επί της ουσίας των οποίων,όσοι τα σχολίασαν δεν κάνουν τον κόπο να απαντήσουν.
    θεωρώ ότι αυτή τους η αδυναμία πηγάζει από την έλλειψη ουσιαστικών επιχειρημάτων, και συνήθως καταφεύγουν στο παραμύθι και στις συνήθειες (έθιμα).
    για το ότι όλα τα κράτη του κόσμου έχουν καταργήσει εδώ και
    πάρα πολλές δεκαετίες αυτή τη γελοιότητα, ούτε λέξη.
    βλέπεις εμείς οι Εληναράδες είμαστε ο ξεχωριστός ο "ανάδελφος" ο "περιούσιος" λαός,που κατέχουμε τη μοναδική
    αλήθεια και κρατάμε, μόνοι εμείς,την ορθότητα της πίστης και
    τη γνησιότητα των "χριστιανικών" παραδόσεων.
    αλλά από ότι φαίνεται μερικοί μάλλον νοσταλγούν τη δεκαετία
    του 50 τότε που τα παιδιά ήταν χωρισμένα σε άρρενες και θήλυς (κατά τις επιταγές της εκκλησίας),τ΄αγόρια με την κουκουβάγια στο κεφάλι και τα κορίτσια με το καλογερικό (ποδιά το λέγανε,αλήθεια σε τι διέφερε από τη μπούρκα;).
    τότε που υποχρέωναν τα παιδιά να εκκλησιάζονται,να πηγαίνουν
    κατηχητικό,να ξομολογιούνται για να κοινωνίσουν,και να
    διαβάζουν τη "ζωή του παιδιού".
    και με την ευκαιρία να σου πω μια ιστορία όπως μου τη διηγήθηκε ο παθών:
    δεκαπεντάχρονος μαθητής εκείνης της εποχής,όλα κανονικά πρωινή προσευχή,εκκλησιασμός κάθε κυριακή,κλπ. ήρθε όμως και η ώρα της "θείας κοινωνίας",έπρεπε όμως, λέει, πρώτα να ξομολογηθεί.
    άραγε τι κρίματα νάχε ένα δεκαπεντάχρονο εκείνης της εποχής;
    τι να κάνει,για να μην του κάνουν τη διαγωγή "κοσμία" πήγε
    στον ξομολόγο. μα δεν ήξερε και δεν είχε τι να του πει.
    ο ξομολόγος τάχα για να τον βοηθήσει,τι νομίζεις ότι τον ρώτησε;;; αν με άλλους συμμαθητές του κάνει αλ*****λιά!!!.

    ξέρεις κανέναν πιο βάρβαρο τρόπο για να σκοτώσεις ένα παιδί;;

    τέτοιο σχολείο εγώ για τα παιδιά μου, και για τα παιδιά όλου
    του κόσμου, δεν το θέλω και θα το πολεμάω σ΄όλη μου τη ζωή
    με ότι μέσον μπορώ, όσο κι΄αν ενοχλεί αυτό που λέω.

  21. a.v. δε μας τα λες καλα.Αν εγω παω να ζησω στους Ινσδιανους κι αυτοι καθε πρωι στο σχολειο προσκυνανε το τομεμ θα απαιτησω να μη το κανουν επειδη εγω ειμαι Χριστιανος Ορθοδοξος;Οσο για το επιχειρημα οτι υπαρχουν και αλλοδοξοι μαθητες.Ειναι υποχρεωμενοι να ακολουθουν κατα γραμμα οτι οριζει η επισημη πολιτεια και δε τους πεφτει κανενας λογος στη διαμορφωση του εκτος εαν προκειται για μειονοτικο σχολειο που διαμορφωνεται με διεθνεις συμφωνιες.Οι δημοκρατικοι κανονες επιβαλλουν απεριοριση ελευθερια στο τι θα διδασκεται και τι θρησκεια θα πιστευει ενας μαθητης.Ας ανοιξει οποιος ενδιαφερεται λοιπον ενα ιδιωτικο φροντιστηριο και εκει ας διδασκει οτι γλωσσα και οτι θρησκεια θελει.Με το να διδασκονται τα ξενα παιδια τα ελληνικα ιδεωδη θα γινει και η αφομοιωση τους..Εσυ οπως πας θα απαιτησεις να μπει και η βλαχικη γλωσσα στα σχολεια των βλαχοφωνων πληθυσμων.Ολα αυτα ειναι εκ του πονηρου και αλλου αποσκοπουν.Νικος

  22. Nίκο,εγώ μίλησα για διαχωρισμό πολιτείας – κράτους…αυτά περί βλαχόφωνων κλπ και εκ του πονηρού,δεν τα είπα εγώ,είναι δικά σου συμπεράσματα…λίγο ο ένας,λίγο ο άλλος αλλάζετε το νόημα των φράσεων του άλλου,προσθέτετε κανά 2 δικές σας και η δουλειά του μεγάλου δάσκαλου Γκέμπελς πέτυχε για άλλη μιά φορά…αν θέλετε να συζητάτε,να συζητάτε επί της ουσίας και να μην ερμηνεύετε ή προσθετοαφαιρείτε λέξεις στα λεγόμενα του άλλου,για να δημιουργείτε εντυπώσεις…εγώ το είπα και το ξαναλέω…για διαχωρισμό κράτους – εκκλησίας μιλάω βασικά και κρύβεστε όλοι πίσω από ήθη και έθιμα…συνεχίστε λοιπόν τα ήθη και τα έθιμα σας σε άδεια από ιδέες και βιβλία σχολεία και να είστε και υπερήφανοι για το μεγαλείο της χώρας που καταντήσαμε…

  23. Α.V. πάλι ταμπέλες βάζεις, τα βλέπεις ? Δηλαδή ο Νίκος που έχει αντίθετη άποψη από εσένα είναι Γκεμπελικός? Για διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους μίλησες στην 5η παρέμβασή σου . Ευτυχώς που scripta manen , για δες τον διάλογο από την αρχή. Τώρα που αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για έθιμα , τα βάζεις με τα έθιμα !

    S-spinos ,πάρα πολλά κράτη δεν έχουν καταργήσει τα έθιμά τους και το θέμα μας δεν είναι αν είναι σωστό ή λάθος ένα έθιμο και δεν θα το κρίνουμε εμείς . Αν ένα έθιμο δεν είναι ισχυρό , εκλείπει από μόνο του με την πάρωδο του χρόνου.
    Τα έθιμα επίσης συνιστούν και εθιμικό δίκαιο , πχ δίκαιο της Αγγλίας , ναυτικό δίκαιο κ.α.
    Τώρα η μαρτυρία του γνωστού- φίλου σου δεν είναι έθιμο , είναι κακή πρακτική και συμφωνώ. Δεν συμφωνώ όμως στο ότι τα έθιμα είναι γελοιότητα. Τα έθιμα αντικατροπτίζουν τα κύρια χαρακτηρηστικά και την ψυχοσύνθεση ενός λαού.

    Εν κατακλείδι , ουδείς λόγος για το άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος της Ελλάδας το οποίο λέει – Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική , πνευματική , επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων , την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες .

    Δεν κρύβομαι πίσω από τίποτα , δεν σας κάνουν τα έθιμα , αν δεν σας κάνει και το Σύνταγμα , τότε πάω πάσο.

  24. vincere,με το θάρρος που έχω και σε ξέρω και με ξέρεις,ως προς τις ταμπέλες…χέσε με να τα τελειώνει η ιστορία !!!…πού μίλησα εγω για βλαχόφωνους και τέτοια ;;;…λοιπόν,το δικό σου το παιδί,όταν με το καλό κάνουμε παιδιά,κάντο χριστιανόπουλο με ηθική και αξίες…το δικό μου,έχω δικαίωμα να το κάνω ότι θέλω,σωστά ;;; …ή κι αυτό απαγορεύεται ;;;…γιατί πολύ ευαίσθητοι μου έχετε γίνει σε θέματα παραδόσεων,αλλά σε ανθρώπινα δικαιώματα ,δεν σε βλέπω να εξανίστασαι τόσο…

  25. Ενα παράδειγμα σου έφεραν και επειδή εσύ δεν μίλησες για βλαχόφωνους αμέσως απέδωσες γκεμπελικές πρακτικές στους διαφωνούντες μαζί σου . Και εγώ δεν είπα ότι το δικό μου το παιδί θα το κάνω χριστιανόπουλο για να έχει ηθική και αξίες . Και μή χριστιανοί όπως και άθεοι έχουν ηθική και αξίες . Αλλο το ένα και άλλο το άλλο. Και στο κάτω κάτω το παιδί που θα κάνω , αν κάνω , δεν είναι κτήμα μου και θα γίνει ό,τι θέλει. Εγώ επικαλέστηκα τα έθιμά μας και το Σύνταγμά μας και δεν προκύπτει από πουθενά ότι το Σύνταγμά μας παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα . Διακρίνω μεγάλη αδυναμία να συμφωνήσεις έστω εν μέρει με το πνεύμα μου.

  26. άμα αρχίσω να βάζω λέξεις σε αυτά που έχεις πει,και μετά να σε κατηγορήσω για αυτό,δεν είναι ο ορισμός του γκεμπαιλισμού ;;;…και ποιός είπε ότι το Σύνταγμα μας παραβιάζει τα ανθρώπινα δικαιώματα ;;;…άμα διαβάζεις ότι θέλεις,δεν φταίω εγώ…

  27. Βρίσκω τον vincere πολύ σωστό.
    Ο όρος ήθος σημαίνει το σύνολο των ψυχικών χαρακτηριστικών κάθε ανθρώπου. Ήθη λέγονται οι αντιλήψεις ενός λαού για την ηθική και κοινωνική συμπεριφορά. Είναι οι γενικές αρχές Δικαίου, οι θεμιτοί τρόποι συμπεριφοράς του κοινωνικού ανθρώπου, που μεταβάλλονται με τη μεταβολή του χρόνου, που διαφέρουν από τόπο σε τόπο και απηχούν την τρέχουσα ηθική μιας κοινωνίας. Δηλαδή τα ήθη ορίζουν αξίες, σχέσεις, συμπεριφορές. Είναι τα αισθήματα, οι νοοτροπίες που χαρακτηρίζουν μια εποχή.Όλα αυτά αποτελούν ένα είδος κανόνων και νόμων, μια μορφή δικαίου, άγραφου, που θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε εθιμικό. Αλλά και το Γραπτό Δίκαιο δεν είναι αυθαίρετο δημιούργημα του νομοθέτη, αλλά προϊόν του πνεύματος του λαού. Υπάρχει μια συμφωνία των ηθών με τις απαιτήσεις του δικαίου. Για παράδειγμα, στις συναλλαγές των ανθρώπων οι νόμοι καθορίζουν ως δίκαιο ό,τι η κοινωνία θεωρεί ως ηθικό: Aπαγορεύεται η αισχροκέρδεια, θεωρείται άκυρη κάθε πράξη που αποτελεί εκμετάλλευση της ανάγκης του άλλου.Όταν, όμως, οι αντιλήψεις αυτές πάρουν και μια σταθερά επαναλαμβανόμενη τελεστική, περισσότερο ή λιγότερο τελετουργική μορφή, γίνονται έθιμα, όπως είναι τα γαμήλια έθιμα. Γίνονται δηλαδή συνήθεια με καθολικό χαρακτήρα, που τηρείται από όλα τα μέλη της κοινωνικής ομάδας.
    Τα ήθη και έθιμα, τα δημοτικά τραγούδια και οι παροιμίες, οι παραδόσεις και οι θρύλοι αποτελούν το λαϊκό πολιτισμό που είναι ο καθρέφτης ενός λαού.
    Αναμφίβολα, λοιπόν, μέσα από το λαϊκό πολιτισμό αναζητάμε τις ρίζες μας και ανακαλύπτουμε τη φυσιογνωμία μας ως λαός, πιστοποιούμε την ταυτότητά μας, θωρακίζουμε τη συνέχιση του έθνους μας. Εναρμονίζουμε το χθες με το σήμερα και χτίζουμε το αύριο…

  28. O Νίκος ξαναλέω έφερε ένα παράδειγμα , δεν έβαλε λέξεις σε αυτά που λες και δεν σε κατηγόρησε , έκανε μία υπόθεση εργασίας . Αλλά δεν δίστασες να τον πεις γκεμπελικό , όπως και κάποιους άλλους εδώ μέσα αλλά δεν ξέρω ποιούς. Τώρα εγώ καταλαβαίνω πολύ καλά τι γράφεις και έχω καταλάβει ότι κάθε φορά εφευρίσκεις και κάτι καινούριο για να αποκλίνεις του θέματος , αλλά όπως βλέπεις δεν τα παρατάω και σου απαντάω γιατί έχω χρόνο σήμερα.
    Σου είπα ότι επικαλέστηκα τα έθιμα και δεν σου κάνουν , σου είπα ότι επικαλούμαι το Σύνταγμα και σου παραθέτω το σχετικό άρθρο , δεν σου κάνει μάλλον. Σου είπα πάω πάσο και ξαφνικά μου πετάς τα ανθρώπινα δικαιώματα και μετά το πιό φυσικό είναι να σου πώ πως δεν παραβιάζονται από το Σύνταγμά μας. Αφού εκεί στηρίζω τη θέση μου.
    Αν διαφωνείς με το ίδιο μας το Σύνταγμα , δεν έχεις παρά να το πείς. Δεν είναι κακό . Το Σύνταγμά μας όμως εκφράζει την συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού λαού.

  29. Αχ βρε AV. Υπάρχει μια διαφορά. Ο καθένας μας μεγαλώνει τα παιδιά του όπως θεωρεί καλύτερα. Θα σέβεται τις αξίες και τους κανόνες σε κάθε στιγμή της ζωής. Θα αναγνωρίζει την διαφορετικότητα σε άλλους είτε λέγεται αυτό Θρησκεία, επιλογή συντρόφου, νόμοι, Δάσκαλοι, Ιερείς, Αστυνομικούς, Αρχές και πάει λέγοντας.
    Όλοι μας έχουμε να πούμε κάτι αρνητικό για όλα τα παραπάνω αλλά όταν βρισκόμαστε σε μια δύσκολη ώρα …Τον Θεό επικαλούμαστε, τον Νόμο, την Αστυνομία,την Εκκλησία, τις Αρχές.
    Εκτός από δικαιώματα έχουμε και ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ.
    Όλοι στέκονται στα Δικαιώματα αλλά στις Υποχρεώσεις δεν τις αναφέρει κανείς.
    Άρα δεν είναι όλα μονόπλευρα και μονοδιάστατα.
    Το γεγονός είναι ένα αλλά οι αλήθειες είναι πολλές.
    Όλες οι παραπάνω Αξίες διαχειρίζονται από ανθρώπους. Όταν κάνουν λάθη οι άνθρωποι δεν πρέπει να πλήττονται οι αξίες. Και μας το έχουν αποδείξει σε βάθος χρόνου. Μέσα από την οικογενειακή και καθημερινή τριβή.
    Και επειδή είναι το τελευταίο που μας κάνει να νιώθουμε αληθινά Υπερήφανοι. Οι Αξίες, τα ήθη και τα έθιμα. Φαντάσου την καθημερινότητα σου χωρίς να μπορείς να ευχαριστήσεις ακόμη ούτε τον ίδιο σου τον εαυτό.Εγωιστικό μεν αλλά υπαρκτό.
    Εγώ ευχαριστώ τον Θεό, ο άλλος τον Αλλάχ..ο Άλλος τον Παπανδρέου, ο Άλλος τον Λένιν.
    Αλλά πρέπει όπως ανάφερε ο vincere πρέπει να σεβαστούμε την Ιστορία μας , τον πολιτισμό μας και να τα υπερασπιστούμε. Και η υπεράσπιση θα γίνει όταν με τα Δικαιώματα που απαιτούμε να είμαστε εντάξει και με τις υποχρεώσεις μας. Με τα μικρά και καθημερινά μας πράγματα. Και όλο αυτό στηρίζεται στον ΣΕΒΑΣΜΟ και στο ΦΙΛΟΤΙΜΟ μας. Και από τους Μεν…και τους Δεν.

  30. s-spinos:
    vincere, είπες: S-spinos ,πάρα πολλά κράτη δεν έχουν καταργήσει τα έθιμά τους και το θέμα μας δεν είναι αν είναι σωστό ή λάθος ένα έθιμο και δεν θα το κρίνουμε εμείς . Αν ένα έθιμο δεν είναι ισχυρό , εκλείπει από μόνο του με την πάρωδο του χρόνου.

    ποιος σου είπε πως δεν μπορώ να κρίνω αν ένα έθιμο είναι σωστό ή λάθος, ωραίο ή άσχημο, καλό ή κακό;;;
    αν ήταν όπως λες κάτι, που κατά την κρίση μου, αποτελεί γελοιότητα να εκλείψει από μόνο του, τότε οι ανθρωποθυσίες
    στο θεό γιαχβέ δεν θα είχαν εκλείψει ακόμα.

    τέτοια έθιμα, χάρισμά σας.

  31. S-spinos ,είπα ότι πάρα πολλά κράτη δεν έχουν καταργήσει τα έθιμά τους γιατί ανέφερες πως όλα τα κράτη έχουν καταργήσει εδώ και δεκαετίες αυτή τη γελοιότητα . Δηλαδή διαφωνώ μαζί σου σε 2 σημεία ως προς τη φράση . Τώρα αν υφίστατο έθιμο ανθρωποθυσίας στο θεό γιαχβέ κάποια στιγμή στην ιστορία της ανθρωπότητας , δεν σημαίνει ότι θα πετάξουμε στον κεάδα όλα τα έθιμα…

  32. απλέ πολίτη,έχουμε κάνει την τρίχα τριχιά…για ένα γεγονός που μου είναι αδιάφορο,κάθομαι να εξηγώ τα ανεξήγητα…τον πολιτισμό μας και την ιστορία μας τα υπερασπιζόμαστε με τις πράξεις στην καθημερηνότητα μας,όχι με λόγια…σε πολλά συμφωνώ μαζί σου,απλά έχω άλλη οπτική επί του θέματος..δεν θεωρώ ότι για να είσια ηθικός ,πρέπει να είσαι απαραίτητα χριστιανός ή καν να πιστεύεις σε Θεό…αυτή ,βέβαια,είναι η γνώμη μου…

  33. Συμφωνώ Αγαπητέ AV με την διαπίστωση σου. Είναι ωραίο να υπάρχουν διαφορετικές οπτικές γωνιές. Να γίνεται μια συζήτηση επιχειρημάτων και του τρόπου αντίληψης της αλήθειας.
    Η συνέχεια και ο προβληματισμός του καθενός είναι προσωπικός γολγοθάς. (Πάλι στο θρησκευτικό το πήγα…χαχαχαχα!!!)
    Η σύνθεση είναι δύσκολο πράγμα και όχι ο αποκλεισμός.

    Καληνύχτα.

    Σας ευχαριστώ για την συζήτηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog