Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

«Εμείς και ο Ρούμπενς»

- Advertisement -

Γκανγκστερικό θρίλερ με δόση ρομάντζου θυμίζουν τα όσα επικαλείται στη zougla.gr η 40χρονη τηλεπαρουσιάστρια Τόνια Μαυρομάτη η οποία πριν από λίγες ημέρες μπήκε στη δίνη του κυκλώνα εξαιτίας της εμπλοκής της στην υπόθεση αρχαιοκαπηλίας με τον κλεμμένο πίνακα του Ρούμπενς…

Η ιστορία, που προκάλεσε αίσθηση και δημιούργησε σύγχυση –ακόμα και στο αρμόδιο υπουργείο Πολιτισμού- για την αυθεντικότητα ή όχι του έργου με τίτλο «Το κυνήγι του καλυδώνιου κάπρου», περιέχει στοιχεία που θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελέσουν το σενάριο ενός θρίλερ.

«Έτσι γνωρίστηκα με το Ναπολιτάνο»

Σύμφωνα με την 40χρονη γυναίκα η ιστορία εκτείνεται χρονικά από το καλοκαίρι του 2003 στη Ρόδο. Η τηλεπερσόνα, όπως λέει, γνωρίζει έναν Ιταλό, ονόματι G. F. από τη Νάπολη και αναπτύσσεται μεταξύ τους ειδύλλιο.

«Το καλοκαίρι του 2003 έμενα στην πόλη της Ρόδου με τους γονείς μου. Εκεί γνώρισα τον G. F., ο οποίος από ό, τι μου είχε πει καταγόταν από τη Νάπολη. Μεταξύ μας αναπτύχθηκε ένα ειδύλλιο το οποίο συνεχίστηκε και για λίγο χρονικό διάστημα στην Αθήνα, όπου ήρθα περίπου τον μήνα Σεπτέμβριο», λέει χαρακτηριστικά.

Η σχέση της Μαυρομάτη με τον Ιταλό διαρκεί μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου όταν εκείνος της ανακοινώνει ότι πρέπει να φύγει για τη χώρα του και της κάνει δώρο έναν πίνακα, λέγοντάς της ότι είναι ένα καλό αντίγραφο ενός μεγάλου ζωγράφου. Η παρουσιάστρια, απογοητευμένη από το τέλος της σχέσης της παίρνει τον πίνακα και τον κρεμάει στο τοίχο του σπιτιού της για να «τον θυμάται».

«Η επίσκεψή μου στον αντικέρ»

Το πιστό αντίγραφο του Ρούμπενς που είχε κλαπεί από μουσείο του Βελγίου το 2001, κατά τους ισχυρισμούς της 40χρονης γυναίκας, παραμένει κρεμασμένο στον τοίχο του σπιτιού της για οκτώ χρόνια. Ξαφνικά το 2011 η κυρία Μαυρομάτη αποφασίζει να τον πάει «για μια γνώμη» στον 64χρονο –επίσης κατηγορούμενο- αντικέρ Ζ.Α. ο οποίος διατηρεί κατάστημα στη Πλάκα με αντικείμενα οικιακής διακόσμησης παντός είδους.

Εκεί –σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει- αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση της περιπέτειας που οδήγησε στη σύλληψή της. «Διάφοροι άνθρωποι οι οποίοι είχαν ειδικές γνώσεις σε τέτοια θέματα άρχισαν να μας πιέζουν τόσο εμένα όσο και εκείνον να τους παραχωρήσουμε τον πίνακα έναντι αμοιβής. Χαρακτηριστικά σας λέω ότι είχαμε φτάσει σε σημείο να φοβόμαστε. Αυτή η πίεση μας κίνησε το ενδιαφέρον διότι τόσο εγώ όσο και ο Ζ. πιστεύαμε πως ο πίνακας ήταν ένα πολύ καλό αντίγραφο. Συμφωνήσαμε λοιπόν να τον μετακινήσουμε στο πατρικό μου σπίτι στη Ρόδο».
Η αντίφαση

Ωστόσο σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειώσουμε ότι δημιουργείται μια αντίφαση στα λεγόμενα των πρωταγωνιστών της ιστορίας. Η Μαυρομάτη ισχυρίζεται ότι δέχονταν έντονες πιέσεις να πουλήσουν το έργο, σε σημείο μάλιστα που άρχισαν να φοβούνται και για τη ζωή τους, ενώ –στην κατάθεσή του- ο αντικέρ «αδειάζει» τον ισχυρισμό της φίλης του. Υποστηρίζει ότι ο λόγος που αποφάσισαν να μεταφέρουν τον πίνακα ήταν ότι δεν βρέθηκε κάποιος αγοραστής ο οποίος να επιθυμεί να αγοράσει το περιβόητο καλλιτεχνικό δημιούργημα.

Η σύλληψη

Μέχρι σήμερα η 40χρονη παρουσιάστρια δεν δείχνει να έχει ξεπεράσει το σοκ της σύλληψής της και περιγράφει καρέ-καρέ τα όσα διαδραμίστηκαν το πρωινό της 1ης Σεπτεμβρίου, όταν συνεννοήθηκε με τον αντικέρ να βρεθούν στο ξενοδοχείο όπου είχε καταλύσει προκειμένου να αναχωρήσουν –μαζί με το πίνακα- για τη Ρόδο. Μάλιστα αρνείται ότι αποπειράθηκαν να πουλήσουν τον πίνακα σε αστυνομικό ο οποίος προσποιούνταν τον πελάτη καθώς, όπως λέει, οι Αρχές εντόπισαν το Ρούμπενς σε έλεγχο που έκαναν στις αποσκευές τους.

«Συμφωνήσαμε με τον Ζ. να φύγω εγώ από το σπίτι μου την 31η Αυγούστου να διανυκτερεύσω σε ξενοδοχείο της Γλυφάδας και το πρωί της 1ης Σεπτεμβρίου να μου φέρει τον πίνακα στο ξενοδοχείο προκειμένου τις μεσημβρινές ώρες της ίδιας ημέρας να αναχωρήσω για το πατρικό μου στη Ρόδο. Εκείνος τον έφερε πράγματι στο ξενοδοχείο και ξεκινήσαμε με προορισμό το αεροδρόμιο. Τότε άντρες της Αστυνομίας μας σταμάτησαν και έκαναν έρευνα στις αποσκευές μας όπου και ανακάλυψαν το έργο. Στη συνέχεια μας οδήγησαν στην Ασφάλεια Αττικής και μετά από έρευνα διαπιστώθηκε ότι ο συγκεκριμένος πίνακας είχε κλαπεί το 2001 από μουσείο του Βελγίου».

«Δεν γνώριζα»
Οι δυο κατηγορούμενοι αναφέρουν κατηγορηματικά πως «ουδεμία γνώσιν είχαν για την προέλευση του πίνακα, τον δημιουργό του και την αξία του». Κοινώς ότι δεν είχαν ιδέα ότι στα χέρια τους είχαν ένα πιστό αντίγραφο του «καλυδώνιου κάπρου».

«Δεν γνώριζα  ότι ο πίνακας ήταν κλεμμένος καθ’ ότι κάποια φορά που είχα μπει στο Internet, διαπίστωσα ότι δεν υπήρχε τέτοιος πίνακας του ζωγράφου Ρούμπενς. Επίσης τον συγκεκριμένο πίνακα ο οποίος απ’ ότι γνώριζα ήταν αντίγραφο δεν ήθελα να τον πουλήσω καθ’ ότι για εμένα είχε συναισθηματική αξία», καταλήγει η παρουσιάστρια.
Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Βλαχουτσάκος
*zoogla.gr

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog