Χωρίς να θέλω να θίξω τους υπόλοιπους παρευρισκόμενους, θεωρώ προσωπικά, μιας και έδωσα το παρόν στην χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Λουτρακίου – Αγίων Θεοδώρων, ότι η πρόταση του Παύλου Παύλου, είχε την μεγαλύτερη ουσία, μιας και αναφέρθηκε σε ένα θέμα – φωτιά για τον δήμο Λουτρακίου – Αγίων Θεοδώρων…

Για όσους δεν παρακολούθησαν το δημοτικό συμβούλιο είτε μέσα από την αίθουσα του Δ.Σ. είτε μέσα από την κάμερα του loutrakiblog, ο αρχηγός της ελάσσονος αντιπολίτευσης, κατέθεσε μια πρόταση στο προεδρείο προκειμένου στην ουσία να σωθεί η Κοινοπραξία και να μην διαλυθεί, όπως ορίζει ο νόμος. Είναι γνωστό άλλωστε, ότι οι ανώνυμες εταιρίες Ο.Τ.Α, λύονται υποχρεωτικώς αν για τρεις συνεχείς εταιρικές χρήσεις, είναι ζημιογόνες.

Για να περάσει ένας νόμος, εξήγησε ο κύριος Παύλου, υπάρχει μια διαδικασία. “Για να πάει στη Βουλή και να ψηφιστεί, καταρτίζεται από τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή από ένα μεγάλο νομικό γραφείο, από την ΚΕΔΚΕ ίσως, η οποία συναινεί ή όχι. Από εκεί και πέρα, περνάει στο υπουργικό συμβούλιο και κατατίθεται στην επιτροπή δημόσιας διοίκησης της Βουλής για να τον επεξεργαστεί για να πάει στην ολομέλεια. Πρέπει να πάμε στην επιτροπή δημόσιας διοίκησης της Βουλής που αποτελείται από 30-40 άτομα και να προσπαθήσουμε να τους πείσουμε να εντάξουν και τη δικιά μας τροποποίηση ώστε να πάει ατόφια στην Βουλή και να μην έχουμε πρόβλημα ή αν αυτό δεν το προλάβουμε (για αυτό βιαζόμαστε) δεν θα περάσει ποτέ. Έχω μιλήσει επανειλημμένως με στελέχη της Ν.Δ. και το έχουν δει θετικά. Μάλιστα, έχουν έρθει και σε διαβούλευση με τους συναδέλφους τους στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. Είναι μια κατάσταση που έχει ωριμάσει πάρα πολύ. Πρέπει λοιπόν, να υπάρξει μια ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. (σ.σ. κάτι που έγινε, καθώς η πρότασή του, ψηφίστηκε ομόφωνα). Και πρέπει να ενημερώσουμε όλους τους βουλευτές ώστε να γνωρίζουν πως έχει η κατάσταση.

Διαβάστε την αιτιολογική έκθεση πρότασης τροποποίησης νόμου

Το 2033, σε λίγα χρόνια δηλαδή, ο δήμος, μέσω της Λουτράκι ΑΕ, παρότι θα έχει το 50%, βάσει του κοινοπρακτικού που συντάχθηκε όταν ιδρύθηκε η κοινοπραξία, αναλαμβάνει την ιδιοκτησία της εταιρίας (Καζίνο). Δηλαδή, αναλαμβάνει τα παραχωρηθέντα ακίνητά της κατά τη σύσταση της κοινοπραξίας, μετά των ανεγερθέντων κτισμάτων επ’ αυτών. Αυτό, το θεωρώ απαραίτητο, είπε ο κύριος Παύλου, για να καταλάβουμε το μέγεθος της ζημιάς αν χαθεί αυτή η εταιρία. Υπάρχει, όπως γνωρίζουμε, νόμος από το 2006, σύμφωνα με τον οποίο οι ανώνυμες εταιρίες Ο.Τ.Α, λύονται υποχρεωτικώς αν για τρεις συνεχείς εταιρικές χρήσεις μετά διετία από την ίδρυσή τους, είναι ζημιογόνες.

Είναι λογικό, συνέχισε ο κύριος Παύλου, να θεσπίζεται τέτοιος νόμος ως αναγκαίου μέτρου πάταξης φαινομένων κακοδιαχείρισης ή σπατάλης. Όμως, στο σημερινό ασταθές και οικονομικό περιβάλλον, οι ζημιογόνες χρήσεις, κατά την τελευταία τουλάχιστον διετία, δύσκολα μπορεί να αποδοθούν σε φαινόμενα κακοδιαχείρισης ή σπατάλης, με δεδομένο το γεγονός ότι οι διοικήσεις τους άλλαξαν την 1/1/2011 και τα αίτιά τους πρέπει να αναζητηθούν κυρίως στις χρήσεις του παρελθόντος στις οποίες δύσκολα μπορεί να ανταποκριθούν λόγω των συνεχών μεταβολών στις οικονομικές συνθήκες του κράτους.

(…) Επειδή οι εταιρίες αυτές, παρά τις πρόσκαιρες αντιξοότητες, έχουν μακρόπνοα χαρακτηριστικά ικανά να ανταποκριθούν στις μελλοντικές ανάγκες ανάπτυξης, με τις αναγκαίες προσαρμογές τους στο ασταθές σημερινό περιβάλλον και αποτελούν λόγω της ευελιξίας τους, τον βασικό συντελεστή της τοπικής ανάπτυξης, συμβάλλοντας στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή, η λύση τους θα ήταν καταστροφική.

Προτείνουμε λοιπόν, η λειτουργία του νόμου διατάξεων που επιβάλει την λύση της ανώνυμης εταιρίας Ο.Τ.Α. με την τρίτη ζημιογόνα χρήση με νομοθετική ρύθμιση να ανασταλεί όσο διαρκεί το μεσοπρόθεσμο.