Αφορμή για την ανάρτηση είναι τα ερωτήματα φίλου αναγνώστη. Ο καλόπιστος αυτός άνθρωπος, έθεσε μια σειρά λογικών ερωτημάτων με κυρίαρχο, αν είμαι πάση θυσία υπέρ της παραμονής του ευρώ. Απαντώ ευθέως! Με τα σημερινά δεδομένα είμαι υπέρ της παραμονής στο ευρώ…
Η κόκκινη γραμμή είναι οι
συνθήκες διαβίωσης του λαού να γίνουν
χειρότερες από αυτές εκτός ευρώ!
Η ζωή του κάθε έλληνα
εντός του ευρώ, γίνεται πολύ εύκολα
αντιληπτή από τον καθένα μας, αφού τα
αποτελέσματα της απόφασης παραμονής
έχει μεταφραστεί σε 1.5 εκ ανέργους,
μισθούς εξαθλίωσης, και χιλιάδες
αυτοκτονίες συμπολιτών μας. Το αν τα
παραπάνω είναι συνέπειες της παραμονής
στο ευρώ, το αμφισβητώ έντονα, αφού θεωρώ
ότι είναι αποτέλεσμα της ανάξιας
διοίκησης του κράτους επί σειρά δεκαετιών
, αλλά για την οικονομία της συζήτησης
θα λάβω ως δεδομένο ότι φταίει το ευρώ.
εντός του ευρώ, γίνεται πολύ εύκολα
αντιληπτή από τον καθένα μας, αφού τα
αποτελέσματα της απόφασης παραμονής
έχει μεταφραστεί σε 1.5 εκ ανέργους,
μισθούς εξαθλίωσης, και χιλιάδες
αυτοκτονίες συμπολιτών μας. Το αν τα
παραπάνω είναι συνέπειες της παραμονής
στο ευρώ, το αμφισβητώ έντονα, αφού θεωρώ
ότι είναι αποτέλεσμα της ανάξιας
διοίκησης του κράτους επί σειρά δεκαετιών
, αλλά για την οικονομία της συζήτησης
θα λάβω ως δεδομένο ότι φταίει το ευρώ.
Πως θα είναι όμως η
χώρα σε περίπτωση που γίνει η επιστροφή
στην δραχμή;
χώρα σε περίπτωση που γίνει η επιστροφή
στην δραχμή;
-
Τρόφιμα, αφού
η χώρα δεν έχει επάρκεια ούτε καν σε
βασικές ομάδες τροφίμων, (πχ. βασική
ομάδα είναι το κρέας με υποσύνολο το
κοτόπουλο, το αρνί κτλ.) σταματούν ή για
την ακρίβεια μπορούν να γίνουν μόνο
από εισαγωγείς που έχουν ευρώ ή δολάρια
στα χέρια τους. Η Αργεντινή μπορεί να
μην είχε επάρκεια σε κοτόπουλο αλλά
συνολικά στον κωδικό κρέας είχε
πλεόνασμα, οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα
σίτισης του πληθυσμού. Στην Ελλάδα όμως
θα αδειάσουν τα ράφια στα super
market, οι τιμές θα εκτοξευτούν
στα ύψη και τρόφιμα θα μπορεί να αγοράσει
πλέον, μόνο όποιος έχει στα χέρια του
σκληρό συνάλλαγμα. Το κράτος μπορεί
πλέον να αντιδράσει μόνο με δελτίο
τροφίμων. -
Φάρμακα. Όπως
και στα τρόφιμα σταματούν οι εισαγωγές
και υπάρχουν μόνο φάρμακα που παράγονται
στην Ελλάδα. Να σημειωθεί ότι ακόμα και
στα παραγόμενα στην Ελλάδα φάρμακα,
πολλές από τις δραστικές ουσίες των
φαρμάκων εισάγονται. -
Καύσιμα. Τα
ίδια και χειρότερα. Σήμερα μπορεί να
μην έχω χρήματα να βάλω πετρέλαιο στο
σπίτι μου αλλά έχει τουλάχιστον το
νοσοκομείο και ο παιδικός σταθμός. -
Τράπεζες. Ουρές
μικρό καταθετών που θα προσπαθήσουν
να πάρουν τις μικρό αποταμιεύσεις τους
σε ευρώ. Οι τράπεζες θα αναστείλουν
προσωρινά την λειτουργία τους. Σταματά
η χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή
κεντρική τράπεζα οπότε οι τράπεζες
χρεοκοπούν και οι καταθέσεις εξαφανίζονται.
Μην ευχαριστηθεί κάποιος από το γεγονός
ότι θα χάσουν τις καταθέσεις τους οι
πλούσιοι διότι αυτοί τις έχουν στο
εξωτερικό εδώ και χρόνια. Όσο για τα
δάνεια, δεν τα γλυτώνει κανείς αφού η
αποπληρωμή τους μεταφέρετε στο μέλλον. -
Εθνική άμυνα.
Είναι απλά θέμα χρόνου η απόλυτη
κατάρρευση του συστήματος αφού τα
ανταλλακτικά για όλα σχεδόν τα οπλικά
συστήματα είναι εισαγόμενα. -
Δημόσια τάξη.
Απλά δεν θα υπάρχει. Ο κόσμος θα κατέβει
στους δρόμους, οι ακραίες ομάδες θα
αλωνίζουν και οι ρητορεία των άκρων θα
βρει ακόμα μεγαλύτερο ακροατήριο. -
Μισθοί ,συντάξεις.
Το κράτος θα δίνει χαρτιά από το νέο
νόμισμα το οποίο απλά δεν θα έχει
αντίκρισμα. -
Άνεργοι. Δεν
νομίζω να πιστεύει κάποιος ότι όταν
ένα κράτος δεν μπορεί να πληρώσει
τρόφιμα, καύσιμα , φάρμακα και μισθούς,
θα δίνει επιδόματα ανεργίας έστω και
επιδόματα πείνας όπως τα σημερινά. -
Τουρισμός. Θα
πρέπει να είναι κάποιος αφελής, αν
πιστεύει ότι σε μία χώρα, με κοινωνικές
ταραχές, με δελτία τροφίμων και καυσίμων
θα έρθει ο τουρίστας για να κάνει τις
διακοπές του. Άρα ακόμα λιγότερο
συνάλλαγμα στα ταμεία. -
Γεωργία. Κάθετη
πτώση της γεωργικής παραγωγής αφού
δυστυχώς οι σπόροι είναι υβρίδια και
μάλιστα εισαγόμενοι όπως και τα
φυτοφάρμακα.
Όταν κάνουμε συγκρίσεις
με άλλα κράτη που πέρασαν από την
χρεοκοπία πρέπει να βλέπουμε τις
συνολικές συνθήκες. Για παράδειγμα η
Αργεντινή είχε θετικό εμπορικό ισοζύγιο,
δηλαδή οι εισαγωγές της ήταν λιγότερες
από τις εξαγωγές της και είχε αυτάρκεια
στα βασικά προϊόντα. Η Ρωσία αφού
εξανάγκασε τους πολίτες της να φύγουν
και να γίνουν καθαρίστριες και συνοδοί
σε όλη την Ευρώπη, έχοντας μία τεράστια
παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου
κατάφερε να ορθοποδήσει, έχοντας μάλιστα
και την τύχη η τιμές του πετρελαίου και
φυσικού αερίου να τετραπλασιαστούν.
με άλλα κράτη που πέρασαν από την
χρεοκοπία πρέπει να βλέπουμε τις
συνολικές συνθήκες. Για παράδειγμα η
Αργεντινή είχε θετικό εμπορικό ισοζύγιο,
δηλαδή οι εισαγωγές της ήταν λιγότερες
από τις εξαγωγές της και είχε αυτάρκεια
στα βασικά προϊόντα. Η Ρωσία αφού
εξανάγκασε τους πολίτες της να φύγουν
και να γίνουν καθαρίστριες και συνοδοί
σε όλη την Ευρώπη, έχοντας μία τεράστια
παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου
κατάφερε να ορθοποδήσει, έχοντας μάλιστα
και την τύχη η τιμές του πετρελαίου και
φυσικού αερίου να τετραπλασιαστούν.
Οι εγχώριοι οπαδοί
της δραχμής χωρίζονται σε δυο κατηγορίες.
Τους πονηρούς που έχουν τα λεφτά τους
στο εξωτερικό, και προσδοκούν την έξοδο
από το ευρώ, ώστε να πολλαπλασιάσουν
την περιουσία τους. Η δεύτερη κατηγορία
περιλαμβάνει τίμιους ανθρώπους, που
θεωρούν ότι η δραχμή να είναι η λύση στα
δεινά του Ελληνικού Λαού μέσω της
υποτίμησης. Με την υποτίμηση του
νομίσματος η χώρα κερδίζει σε
ανταγωνιστικότητα αφού τα προϊόντα που
παράγονται εδώ, θα είναι φθηνότερα όταν
εξάγονται στις διεθνής αγορές. Αρά θα
αυξηθούν οι εξαγωγές και έτσι θα έρθει
ανάπτυξη στον τόπο. Το σκεπτικό αυτό
είναι σωστό αλλά στην δική μας περίπτωση
δεν έχει εφαρμογή για έναν απλό λόγο.
Το πρόβλημα μας δεν είναι ότι έχουμε
παραγωγή που δεν μπορούμε να εξάγουμε
λόγω ακριβού νομίσματος. Δεν έχουμε
προϊόντα που δεν μπορούμε να πωλήσουμε
στο εξωτερικό επειδή είναι ακριβά, και
τα οποία παραμένουν αδιάθετα στις
αποθήκες. Το πρόβλημα δεν είναι ότι
παράγουμε ακριβά ή φθηνά προϊόντα. Το
πρόβλημα είναι ότι δεν παράγουμε.
Άρα το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να
αυξηθεί κατακόρυφα το κόστος ζωής του
μέσου πολίτη αφού τα προϊόντα που
καταναλώνει για την επιβίωση του θα
γίνουν απλησίαστα λόγω της υποτίμησης.
της δραχμής χωρίζονται σε δυο κατηγορίες.
Τους πονηρούς που έχουν τα λεφτά τους
στο εξωτερικό, και προσδοκούν την έξοδο
από το ευρώ, ώστε να πολλαπλασιάσουν
την περιουσία τους. Η δεύτερη κατηγορία
περιλαμβάνει τίμιους ανθρώπους, που
θεωρούν ότι η δραχμή να είναι η λύση στα
δεινά του Ελληνικού Λαού μέσω της
υποτίμησης. Με την υποτίμηση του
νομίσματος η χώρα κερδίζει σε
ανταγωνιστικότητα αφού τα προϊόντα που
παράγονται εδώ, θα είναι φθηνότερα όταν
εξάγονται στις διεθνής αγορές. Αρά θα
αυξηθούν οι εξαγωγές και έτσι θα έρθει
ανάπτυξη στον τόπο. Το σκεπτικό αυτό
είναι σωστό αλλά στην δική μας περίπτωση
δεν έχει εφαρμογή για έναν απλό λόγο.
Το πρόβλημα μας δεν είναι ότι έχουμε
παραγωγή που δεν μπορούμε να εξάγουμε
λόγω ακριβού νομίσματος. Δεν έχουμε
προϊόντα που δεν μπορούμε να πωλήσουμε
στο εξωτερικό επειδή είναι ακριβά, και
τα οποία παραμένουν αδιάθετα στις
αποθήκες. Το πρόβλημα δεν είναι ότι
παράγουμε ακριβά ή φθηνά προϊόντα. Το
πρόβλημα είναι ότι δεν παράγουμε.
Άρα το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να
αυξηθεί κατακόρυφα το κόστος ζωής του
μέσου πολίτη αφού τα προϊόντα που
καταναλώνει για την επιβίωση του θα
γίνουν απλησίαστα λόγω της υποτίμησης.
Όλα αυτά τα δεινά που
περνάει ο Ελληνικός Λαός σήμερα δεν θα
καταφέρει η δραχμή να τα γιατρέψει. Απλά
θα τα πολλαπλασιάσει σε ένταση. Και
φυσικά τις συνέπειες δεν θα τις πληρώσουν
οι πλούσιοι αλλά οι αδύνατοι. Δεν είναι
τυχαίο ότι από όλο το πολιτικό φάσμα οι
μόνοι που μιλούν για δραχμή είναι το
ΚΚΕ και ο Λαφαζάνης, που απλά το ψελλίζει,
αλλά ούτε αυτός το λέει καθαρά. Το μεν
ΚΚΕ ονειρεύεται ένα μοντέλο που το μόνο
που κατάφερε ήταν να γεμίσει δυστυχία
όλους τους λαούς στους οποίους
εφαρμόστηκε, ο δε Λαφαζάνης δηλώνει
ευθέως ότι αυτά που λέει είναι σωστά,
υπό την προϋπόθεση να μην εφαρμοστούν
στην πράξη. Αν πρόκειται να λέω πράγματα
υπό την προϋπόθεση να μην κυβερνήσω,
ώστε να αναγκαστώ να τα εφαρμόσω, τότε
και εγώ λέω να δοθούν αυξήσεις 50%, να
απορροφηθούν οι άνεργοι στο δημόσιο με
μισθό 3.000€ το μήνα και να δοθεί μία βίλα
με πισίνα και μια Ferrari σε
κάθε Έλληνα.
περνάει ο Ελληνικός Λαός σήμερα δεν θα
καταφέρει η δραχμή να τα γιατρέψει. Απλά
θα τα πολλαπλασιάσει σε ένταση. Και
φυσικά τις συνέπειες δεν θα τις πληρώσουν
οι πλούσιοι αλλά οι αδύνατοι. Δεν είναι
τυχαίο ότι από όλο το πολιτικό φάσμα οι
μόνοι που μιλούν για δραχμή είναι το
ΚΚΕ και ο Λαφαζάνης, που απλά το ψελλίζει,
αλλά ούτε αυτός το λέει καθαρά. Το μεν
ΚΚΕ ονειρεύεται ένα μοντέλο που το μόνο
που κατάφερε ήταν να γεμίσει δυστυχία
όλους τους λαούς στους οποίους
εφαρμόστηκε, ο δε Λαφαζάνης δηλώνει
ευθέως ότι αυτά που λέει είναι σωστά,
υπό την προϋπόθεση να μην εφαρμοστούν
στην πράξη. Αν πρόκειται να λέω πράγματα
υπό την προϋπόθεση να μην κυβερνήσω,
ώστε να αναγκαστώ να τα εφαρμόσω, τότε
και εγώ λέω να δοθούν αυξήσεις 50%, να
απορροφηθούν οι άνεργοι στο δημόσιο με
μισθό 3.000€ το μήνα και να δοθεί μία βίλα
με πισίνα και μια Ferrari σε
κάθε Έλληνα.
Στο τέλος άφησα αυτούς
με τις φωτιές και τα τσεκούρια για τους
προσκυνημένους. Φέρουν ως παράδειγμα
το 1821 και το 1940. Αν διαβάσουν λίγο την
ιστορία του Έθνους θα δουν ότι πίσω από
αυτές τις ένδοξες στιγμές, κρύβεται
προετοιμασία, σχεδιασμός, και ψυχρή
λογική, πριν την εκδήλωση των ηρωικών
πράξεων. Αντίθετα τα γιουρούσια εθνικής
περηφάνιας, χωρίς λογική και προετοιμασία
οδήγησαν στον ατυχή πόλεμο του 1897, στην
μικρασιατική καταστροφή και στην
διχοτόμηση της Κύπρου.
με τις φωτιές και τα τσεκούρια για τους
προσκυνημένους. Φέρουν ως παράδειγμα
το 1821 και το 1940. Αν διαβάσουν λίγο την
ιστορία του Έθνους θα δουν ότι πίσω από
αυτές τις ένδοξες στιγμές, κρύβεται
προετοιμασία, σχεδιασμός, και ψυχρή
λογική, πριν την εκδήλωση των ηρωικών
πράξεων. Αντίθετα τα γιουρούσια εθνικής
περηφάνιας, χωρίς λογική και προετοιμασία
οδήγησαν στον ατυχή πόλεμο του 1897, στην
μικρασιατική καταστροφή και στην
διχοτόμηση της Κύπρου.
Εάν η πρόταση είναι,
να προετοιμαστεί το Έθνος, ώστε μετά
από κάποια χρόνια, έντονης προπαρασκευής
και λογικών υπολογισμών να επιστρέψουμε
στην δραχμή, τότε τα δεδομένα αλλάζουν.
να προετοιμαστεί το Έθνος, ώστε μετά
από κάποια χρόνια, έντονης προπαρασκευής
και λογικών υπολογισμών να επιστρέψουμε
στην δραχμή, τότε τα δεδομένα αλλάζουν.
Πάντως επιμένω ότι η
συζήτηση για το ευρώ ή την δραχμή είναι
άκαιρη και λειτουργεί αποπροσανατολιστικά.
Το πραγματικό πρόβλημα αυτή την ώρα
είναι το πρωτογενές έλλειμμα του
προϋπολογισμού και η οργάνωση του
κράτους. Κάποια στιγμή είχα κάνει μία
ανάρτηση με ένα πολύ απλό πινακάκι με
τα έσοδα και τα έξοδα του κράτους για
το 2011. Αν δει κάποιος τα στοιχεία θα
καταλάβει ότι είτε τα νούμερα είναι σε
ευρώ, είτε σε δραχμές, είτε σε δολάρια
είτε σε ρούβλια το πρόβλημα θα είναι
πάντα το ίδιο. Σας επισυνάπτω τον πίνακα.
http://www.loutrakiblog.gr/2012/11/1000000.html
συζήτηση για το ευρώ ή την δραχμή είναι
άκαιρη και λειτουργεί αποπροσανατολιστικά.
Το πραγματικό πρόβλημα αυτή την ώρα
είναι το πρωτογενές έλλειμμα του
προϋπολογισμού και η οργάνωση του
κράτους. Κάποια στιγμή είχα κάνει μία
ανάρτηση με ένα πολύ απλό πινακάκι με
τα έσοδα και τα έξοδα του κράτους για
το 2011. Αν δει κάποιος τα στοιχεία θα
καταλάβει ότι είτε τα νούμερα είναι σε
ευρώ, είτε σε δραχμές, είτε σε δολάρια
είτε σε ρούβλια το πρόβλημα θα είναι
πάντα το ίδιο. Σας επισυνάπτω τον πίνακα.
http://www.loutrakiblog.gr/2012/11/1000000.html

Επειδή φίλε Μπετόβλακα [καπετάνιε] είσαι ενημερωμένος πάνω στα οικονομικά και έχεις ένα σχετικά καλό συλλογισμό, αυτό δεν σημαίνει ότι έχεις και τη [μοναδική] λύση, με το φόβο που περνάς στο λαό μας [εαν υιοθετήσουμε οποιοδήποτε εθνικό νόμισμα],όπως ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ-ΦΑΡΜΑΚΩΝ-ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΛΠ.Τον ίδιο τρόπο χρησιμοποιούν και οι κυβερνώντες για να επιβάλλουν τα βάρβαρα μέτρα σε διαρκή βάση.Γιατί φίλε δεν ακολουθήσαμε τις υποδείξεις διεθνών οικονομολόγων, οι οποίοι είπαν ξεκάθαρα ότι παράλληλα με τη λήψη οιονδήποτε μέτρων οι κυβερνώντες έπρεπε να οργανωθούν σε όλα τα επίπεδα για τη τυχόν επιστροφή σε εθνικό νόμισμα, έτσι ώστε να διασφαλίζονται οι προμήθειες των προαναφερομένων βασικών αγαθών.Επειδή όμως ενεργούν βάσει υποδείξεων διεθνών τοκογλύφων και όχι βάσει απαιτούμενης εθνικής ανάγκης, θα μας εξαναγκάσουν να τους το υποδείξουμε εμείς και με τον ανάλογο τρόπο[κοινωνική έκρηξη βίας που θα επέλθει αυτόματα και άμεσα].Η ελεγχόμενη χρεοκοπία[ανευ όρων] εντός του ΕΥΡΩ σημαίνει θάνατος φίλε Μπετόβλακα και εσύ το ξέρεις πολύ καλά και μου κάνει εντύπωση που το αποκρύπτεις και στηρίζεις τους εσωτερικούς τροικανούς, λες και δεν θα έλθει και η σειρά σου στην εξαθλίωση που εξαπλώνεται με ταχύτητα φωτός……………………………………
Φίλε Μπετόβλακα, υπάρχουν κάποια μικρά θεματάκια: Ο τρόπος που μπήκαμε στο ευρώ (ψεύτικα στοιχεία κτλ), η αντιστοιχία ευρώ – δραχμής, η κατακόρυφη αύξηση των τιμών (μπουκαλάκι νερό 50 δρχ. που αμέσως έγινε 50 λεπτά ήτοι 150 δρχ.) και διάφορα άλλα κωμικοτραγικά. Επίσης, για το 3ο θέμα που αναπτύσσεις (Καύσιμα), απλά να σε ενημερώσω ότι όλα τα σχολεία της βόρειας Ελλάδας εξέπεμψαν σήμερα S.O.S. διότι τα αποθέματα του πετρελαίου μέχρι την επόμενη εβδομάδα θα έχουν τελειώσει. Για την οικογένεια στην Καβάλα, βέβαια που 3 παιδιά κάηκαν γιατί οι γονείς τους άναψαν ξυλόσομπα αντί για καλοριφέρ, μένει ένα τεράστιο γιατί… Ας γίνει τουλάχιστον, αυτό το περιστατικό η αιτία για να μην ξαναπεί κανένας Πάγκαλος, μαζί τα φάγαμε…
Στα υπόλοιπα, συμφωνώ!
@ ανώνυμε 04΄12 φυσικά και δεν υποστηρίζω ότι έχω την μοναδική λύση. Δεν διεκδικώ το αλάθητο ούτε είμαι το σοφό πουλί που διδάσκω τους αναγνώστες. Αν είχα αυτή την θεώρηση τότε δεν θα συνομιλούσα με τους σχολιαστές. Παραθέτω απλά την άποψη μου και ζητώ να συζητώ με τους σχολιαστές. Στην ουσία τώρα. Δεν προσπαθώ να περάσω τον φόβο. Απλά περιγράφω την κατάσταση , έτσι όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι. Έχεις δίκιο όταν λες ότι έπρεπε η χώρα να προετοιμάζεται για έξοδο από το ευρώ. Και μάλιστα αυτό θα έκανε κάθε σοβαρό κράτος. Το plan B σε κάθε σοβαρό κράτος καταρτίζεται και είναι έτοιμο στο συρτάρι. Εγώ μιλώ για το τι πρέπει να γίνει με τα σημερινά δεδομένα. Ψάχνω το εφικτό και όχι το ιδεατό. Γι αυτό γράφω ότι αν η χώρα προετοιμαστεί κατάλληλα τότε τα δεδομένα αλλάζουν. Δεν υποστηρίζω τους εσωτερικούς τροικανους, ούτε τους εξωτερικούς. Απλά περιγράφω την κατάσταση και προσπαθώ να κατεβάσω από τα σύννεφα όσους θεωρούν ότι μπορεί να γίνει καταγγελία του μνημονίου με τα σημερινά δεδομένα. Έχεις σχεδόν δίκιο όταν λες ότι χρεοκοπία εντός ευρώ σημαίνει θάνατος. Και το σχεδόν πάει στο γεγονός ότι η χρεωκοπία είτε εντός , είτε εκτός σημαίνει θάνατος. Το ξέρω φίλε ότι πλησιάζει και η δική μου σειρά στην εξαθλίωση, γι αυτό και προσπαθώ να πω ότι η λύση δεν είναι εκεί που την ψάχνει ο Ελληνικός Λαός. Βέβαια πάντα έχω έτοιμο σε προσωπικό επίπεδο το plan B για τον εαυτό μου.
@ αγαπητέ Αlex, η λέξη κλειδί σε κάθε μου ανάρτηση είναι με βάση τα σημερινά δεδομένα. Το τι έγινε είναι μια άλλη συζήτηση το οποίο εχω πολλές φορές περιγράψει σε άλλες αναρτήσεις μου . Το καίριο σε αυτή την ανάρτηση είναι τι πρέπει να γίνει τώρα! Είμαστε στο ευρώ και αυτό δεν αλλάζει. Το αν έπρεπε να μπούμε είναι άλλη συζήτηση. Για τα καύσιμα θέλω να σκεφθείς το εξής απλό. Αν στις τελευταίες εκλογές είχε εκλεγεί μια κυβέρνηση που είχε καταγγείλει το μνημόνιο σήμερα πια θα ήταν η κατάσταση στα σχολεία; Κατά την γνώμη μου σήμερα δεν θα έλεγες ότι τα σχολεία στην Βόρεια Ελλάδα ΘΑ μείνουν από πετρέλαιο αλλά τα σχολεία ΟΛΗΣ της Ελλάδας δεν έχουν πετρέλαιο και δεν πρόκειται και να αποκτήσουν. Το δραματικό περιστατικό με τα τρία παιδάκια που περιγράφεις θα είχε εξαλειφτεί ή θα το ζούσαμε καθημερινά; Εκτός ευρώ οι αυτοκτονίες θα είχαν σταματήσει ή θα έκοβαν εισιτήρια προτεραιότητας στον ισθμό;
@ αγανακτισμένε με τον Μπετόβλακα, δες τι γίνεται στους Ανεξάρτητους Ελληνες με τον Μαρκόπουλο, καιτον Ζώη και μετα δες τι εγραφες πριν 5 μόλις ημέρες στην ανάρτηση μου με τίτλο 'Παιδική χαρά, ο Αλέξης φευγει, ο Πάνος έρχεται'Αφού είδες τιέγραφες τώρα απάντησε μόνος σου στο ερώτημα που μου έθεσες…..
Και βεβαια Μπετοβλάξ εχεις plan b οπως καθε γνησιο κομματόσκυλο.θα σε βολέψει και πάλι η ΝΔούλα. οι προδότες Μαρκόπουλος και Ζωης θα τιμωρηθούν από τον λαό.
7:56 Συμφωνό μαζί σου
Για το πετρέλαιο, θα σου έλεγα ακριβώς το ίδιο γιατί τα σχολεία δεν έχουν βάλει πετρέλαιο φέτος. Απλά, δεν ξέρω αν θα υπήρχε η δυνατότητα και η πιθανότητα να βάλουν (αν δεχτούμε ότι σήμερα υπάρχει η πιθανότητα). Εννοείται ότι τα πράγματα θα ήταν χειρότερα αν βγαίναμε από το ευρώ για αρκετά χρόνια. Δεν διαφωνώ με αυτό και το ξέρεις. Είμαι σίγουρος επίσης ότι ανάπτυξη στη χώρα ούσα στη δραχμή θα γινόταν μετά από αρκετά χρόνια και ότι σήμερα αν είχαμε γυρίσει στη δραχμή, θα περνάγαμε ακόμα χειρότερα και οι αυτοκτονίες, οι άνεργοι, τα λουκέτα κτλ θα είχαν αυξηθεί. Αλλά, συγνώμη που επιμένω, παίζει τεράστιο ρόλο το πώς, το γιατί, το με ποιά κριτήρια και το αν αξίζαμε να μπούμε στο ευρώ. Γιατί αυτή τη στιγμή, είναι σαν να σε "ξερνάει" το ίδιο το σαθρό σύστημα που δημιούργησες ως χώρα.
Φίλε Alex μια και ανέφερες για το σχολείο θα κάνω χρήση σε κάποια γεγονότα που αφορούν τα σχολεία, πριν από 15 ημερες περιπου ήταν κλειστά για δυο ημερες για τις εκλογικές διαδικασίες, άρα τα παιδια δεν έκαναν μαθημα, οι δασκαλοι-καθηγητές πληρώθηκαν και κατά συνεπεια πλήρωσα φόρο ως ελληνας πολιτης για αυτές τις δυο μέρες.Το να γινονταν εκλογές μετα το πέρας των μαθηματων μαλλον είναι σκεψη υψηλών επιπεδων IQ.
Σε σχολεία της κορινθίας παράλληλα αυτές τις μέρες έγιναν ασκλησεις για αντιμετώπιση του φαινομένου των σεισμών – και καλώς έγιναν- αλλά χωρις τη συμμετοχή των μαθητων σε ορισμενα σχολεία, άρα χαμένες ώρες κλπ κλπ.
Με τα παραπάνω θέλω να καταλήξω στο ότι αν δεν αλλαξουμε νοοτροπία είτε με ευρω είτε με δραχμή είτε με δολλάριο θα έχουμε τα ιδια αποτελέσματα.
Πρεπει να υπάξει σοβαροτητα, οργανωση,συστημα, δουλεια και διαγραφή της πονηρίας απο την καθημερινοτητά μας.
Είμαστε λαός εξυπνός αλλά δυστηχώς την εξυπνάδα τη χρησιμοποιούμε στην ελλάδα – στη χωρα της ατιμωρησίας- με λάθος τρόπο.
Δεν είναι πιο εξυπνοι οι ιάπωνες από εμάς,θα έλεγα το αντιθετο αλλά έχουν πειθαρχία και οργάνωση.
κατά συνέπεια φιλέ μπετόβλάκα το ερώτημα που τιθεται δεν είναι ΕΥΡΩ Η ΔΡΑΧΜΗ, αλλά ΘΕΛΟΥΜΕ Η ΟΧΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΜΕ & ΝΑ ΩΡΙΜΑΣΟΥΜΕ ΩΣ ΛΑΟΣ .
Φιλε μπετοβλακα το αρθρο σου μου δημιουργησε καποιες αποριες τις οποιες θα εκφρασω παρακατω.1. ευρω ενα νομισμα που υποχρεωθηκαμε να αγοραζουμε (γιατι ξερεις δεν εινα δικο μας)απο διεθνεις αγορες και τοκογλυφους.Δεν ειναι τυχαιο οτι οι γονεις μας ο,τι περιουσιακο στοιχειο απεκτησαν, εφτασαν 8 χρονια στο ευρω για να φτασουμε στο σημειο να τα εχουμε λιγοστεψει ή εξαφανισει και ο,τι δεν πετυχε το ευρω θα τα εξαφανισουν φοροι,δημο τικα τελη χαρατσια και μειωσεις συνταξεων και μισθων ή ανεργια.Δεν θυμαμαι φαινεται,ισως λογω γηρατος,οταν ειχαμε δραχμη δεν εισαγαμε?Λες για τροφιμα ξεχνας επιμελως να αναφερεις βεβαια τα ψαρια μαλλον επειδη υπαρχουν σε μεγαλη επαρκεια.Πετρελαιο μαλλον δεν ξερεις οτι ειναι χρηματιστηρια κο ειδος και πουλιεται σχεδον παντου θα το αγοραζουν δε σε οποιο νομισμα γουσταρουν αυτοι που το αγοραζουν και σημερα Λατσης Βαρδινογιαννης κ.α.Το ιδιο ισχυει και για τα φαρμακα δεν πιστευω η ROCHE μην δινει πρωτες υλες στην εδω ομωνυμη εταιρια ή ο Γιαννακοπουλος να μην μπορει να εισαγει!!!!
Απαραιτητη βεβαια προυποθεση για το γυρισμο μας σε εθνικο νομισμα ειναι η κρατικοποιηση των Τραπεζων.Να εισαι σιγουρος οτι οι μονοι που θα χασουν ειναι οι 20 οικογενειες (κρατικοδιαιτοι)που μας κυβερνουν μαζι με τις κυβερνησεις που εκλεγουμε. _
Αν γυρναγαμε στη δραχμη ή οπως αλλιως την λεγαμε (ευχης εργον,αλλα δυσκολο με τους ομηρους τησ SIEMENS ΠΟΥ μας κυβερνουν) ο λαος αυτος ο περηφανος και δουλευταρας θα εβλεπες τι θαυματα θα εκανε και πως θα προεκυπτε αναπτυξη.Αντε να δω (που δεν θα προλαβω)τι Ελλαδα και τι περιουσια θα παραδωσεις εσυ στα παιδια σου που οι ηγεμονες μας οι ξενοι θελουν να την μοιρασουν οπως τα ιματια του Ιησου.Ακουσες φανταζομαι οτι θα βαλουν και διοικησεις ξενους στα νοσοκομεια για το θεμα ενημερωσου απο το συστημα που επικρατει στην Αυστρια διοικηση ξενη που τυχγανει να κατεχει και μεριδια σε φαρμακευτικη και φυσικα στους αρρωστους αυστριακους πασσαρει τα δικα της φαρμακα προς ιδιον οφελος. Ελπιζω να μην σε κουρασα αλλα θα ηθελα να κανω και μια_σχετικα_ασχετη παρατηρηση για τα συμβαινοντα στο χωρο των Ανεξαρτητων Ελληνων.Ισως εισαι πολυ νεος αλλα θα εχεις ακουσει οτι το καταστημενο οταν φτανει στον μαγικο αριθμο των 150 βουλευτων (δεδηλωμενη)τοτε επιστρατευει Κατσικηδες,Σαμαραδες κ.α. μηπως εχουμε παλι μια απο τα ιδια, λεω εγω, μια και πολλες διαφωνιες προεκυψαν κυριως απο ΠΑΣΟΚ για το φορολογικο?
@ανωνυμε 03:58 Δεν με κουράζετε καθόλου, αντιθέτως μάλιστα ! Στην ερώτηση σας για τις εισαγωγές επι δραχμής θα σας αναφέρω τρια νουμερα. Το εμπορικό ελλειμμα ( διαφορά εισαγωγών με εξαγωγές) το 1981 ήταν 2,18%, το 2000 ήταν 13,50% και το 2007 10,49%.Δειτε τι εγινε όλα αυτά τα χρόνια στην παραγωγή της χώρας! Ειναι δυνατό να σιτιστεί η χώρα μόνο με ψάριa; μεχρι και τα όσπρια γίνονται εισαγωγή!!! Για το πετρέλαιο και τα φάρμακα εχετε εναποθέσει τις ελπίδες σας σε τρεις ιδιώτες!!! Βαρδινογιάννης, Λάτσης και Γιαννακόπουλος. Θεωρείς δηλαδή ότι αυτοί οι τρεις θα δώσουν τα ' γλυκά΄ τους δολλάρια για να εισπράξουν δραχμές; Για τον Γιαννακόπουλο ειδικά άστα και βράστα…. Τώρα για την συνομωσία εναντίον του Καμμένου μπορεί και να ισχύει.Το θέμα είναι όμως ότι κατα την προσωπική μου αποψη έχει καταντήσει χειρότερος και από τον ΣΥΡΙΖΑ. Και το χειρότερο είναι ότι κοροιδευει ένα από τα πιο υγιή κομμάτια της κοινωνίας… Μιλάει για δολλάρια, δραχμές.λέει οτι είναι Δεξιός, μετά οτι θέλει συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ και εχθες είπε ότι είναι και κεντρώος. Ελεος… Και όλα αυτά για να γίνει υπουργός Αμύνης… Αυτό βέβαια δεν δικαιώνει τον Μανώλη ο οποιος είναι ο ορισμός του λαικιστή.
Μπετόβλακα μου αρέσεις γιατί έχεις αριθμητικά δεδομένα για τα περισσότερα θέματα που συζητάμε, καλά έχεις βίσμα στη στατιστική υπηρεσία ?
Πέραν της πλάκας πάντως έχω μια απορία για τον αγνωστο 03:58,να ρωτήσω ευθύνεται το ευρώ που το ματσάκι του μαιντανού στη λαική είχε 100 δρχ και με την εισοδο του ευρώ εγινε 1€ δηλ 341 δρχ. , μήπως φταίει το ευρώ που το μπουκαλάκι του νερου των 500ml από 50δρχ πήγε 50€ ήτοι 170δρχ,ευθυνεται το ευρώ που ο καφες φραπέ από 300 δρχ πήγε σε μια ημέρα 3€ δηλ. περιπου 1000δρχ και γενικώς με την εισοδό του ευρώ στη ζωή μας ότι κοστιζε 100δρχ μετατραπηκε σε μια βραδια 1€ ήτοι 340δρχ…..
Μήπως φίλε ανωνυμε πρεπει να βάλεις λίγο λογική και να αφαιρέσεις λίγο συναισθημα?
Ενα σχόλιο πάνω σε αυτό που είπες φίλε ανωνυμε για τις οικονομίες των γωνιών μας, μήπως το κακό ξεκίνησε από την εποχή του χρηματιστηρίου? μόνο που και τότε υπήρχε δραχμή!
Οσον αφορά τους Ανεξαρτητους Ελληνες εχω μια ιδέα, να μετονομαστουν σε Καφενειο η Ωραια Ελλας,ετσι και απεικονίζουν την πραγματικοτητα του κομματος και διατηρουν τον όρο Ελλαδα.
Φίλε Μπετόβλακα,
Κατ' αρχήν θα συμφωνήσω σε όλα με τον 3:58 που από τα λεγόμενά του φαίνεται ότι είναι πολίτης τρίτης ηλικίας κάτι που δίνει στο λόγο του ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς έχει, απ' ότι φαίνεται, ζήσει την αμαρτωλή τριαντακονταετία της Ελλάδας και δεν την ξέρει όπως θα ήθελε το mega να την ξέρουν όλοι. Εννόω με τα λαμόγια τους Ελληνες, τους αλήτες, τους αχαϊρευτούς που καταστρέφουνε την Ευρωπαϊκή οικονομία που πασχίζει για εμάς και το ευρώ είναι τόσο γυαλιστερό και ωραίο, μπακατέλα η δραχμή και πολλά άλλα επιχειρήματα ελαχίστου επιπέδου.
Τώρα στο θέμα:
1. Τρόφιμα.
Τα στοιχεία της Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΠΑ.ΣΕ.ΓΕΣ)
για το 2010 (πρόεδρος Τζανέτος Καραμίχας):
Το ποσοστό αυτάρκειας της χώρας μας σε μια σειρά βασικών αγροτικών διατροφικών προϊόντων φυτικής και ζωικής παραγωγής διαμορφωνόταν κατά μέσο όρο στο 94% (χωρίς να περιλαμβάνονται τα ψάρια (με μια μικρή αύξηση από τότε κατά 2%).
Είναι μύθος ότι η Ελλάδα δεν παράγει. Αν η χώρα βρεθεί σε θέση που οι εισαγωγές τροφίμων θα είναι απαγορευτικές, οι Έλληνες δεν θα στερηθούν βασικά διατροφικά προϊόντα. Πρόβλημα θα δημιουργούνταν με το χοιρινό και το βόειο κρέας που το ποσοστό παραγωγής του κυμαίνεται στο 38% και 13% αντίστοιχα, το οποίο θα μπορούσε εύκολα να καλυφθεί με Το αιγοπρόβειο όπου έχουμε αυτάρκεια 94%.
Το ψωμί που καταναλώνουμε γίνεται κατά κανόνα από μαλακό σιτάρι, που θα μπορούσε να αντικατασταθεί από σκληρό σιτάρι όπου έχουμε παραγωγή που καλύπτει το 149%.
Η έλλειψη σε όσπρια (που είναι και η μεγαλύτερη) είναι αστεία υπόθεση. Ξεπερνιέται σε λίγους μήνες δίνοντας προοπτική ανάπτυξης σε αγροτικές καλλιέργειες.
Άλλα στοιχεία:
φυτική παραγωγή (στο σύνολο) 99% ,δημητριακά 82%, ζωική παραγωγή (στο σύνολο) 73%
γαλακτοκομικά (στο σύνολο) 80%, φέτα 147%, μέλι 92%, αυγά 91%
Τα μειωμένα ποσοστά επάρκειας οφείλονται στη ευρωπαϊκή αγροτική πολιτική που εφαρμόζεται και έχει οδηγήσει μεγάλο μέρος της παραγωγής σε επιδοτούμενες καλλιέργειες που δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες της εσωτερικής κατανάλωσης.
Για άλλη μια φορά εαν έχεις άλλα νούμερα το συζητάμε.
2. Φάρμακα/Καύσιμα/Εθνική Άμυνα
Τα βάζω όλα μαζί γιατί έχω μια ερώτηση που αφορά και τα τρία. Με την δραχμή αυτά δεν τα εισάγαμε; Γιατί δεν μπορούμε να το κάνουμε πάλι; Είδικα δε για την Εθνική Άμυνα σίγουρα θα άκουσες την τελευταία απαίτητη υπέρ ευρώ θυσία που αφορά το στράτευμα. Κατάργηση της θητείας. Η αμυντική δαπάνη πρέπει να είναι σε ιστορική χαμηλά, χωρίς να ενννοώ ότι αναπολώ τις μέρες των πάρτυ των εξοπλισμών.
Εννοώ ότι η Εθνική Άμυνα δολοφονείται στον καιρό των μνημονιών και είναι αδόκιμο να την φέρνεις ως παράδειγμα υπο κίνδυνου τομέα σε περίπτωση επιστροφής σε εθνικό νόμισμα.
3. Τράπεζες
Πραγματικά απορώ με την πρόταση ότι εαν κλείσουν οιτράπεζες θα χάσουν οι πολίτες τις καταθέσεις τους. Τι είναι οι καταθέσεις για να εξαφανιστούν; Λεκέδες;
Παραθέτω από τον ιστότοπο της ΕΕ http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/banking/opening-bank-account/index_el.htm
''Η προστασία των χρημάτων σας είναι εξασφαλισμένη
Οι καταθέσεις σας σε τράπεζα της ΕΕ προστατεύονται σε περίπτωση πτώχευσης της τράπεζας – μέχρι του ποσού των 100.000 ευρώ (σε πολλές χώρες το ποσό είναι μεγαλύτερο).''
Από τας φαντασμαγορικάς Ευρώπας λοιπόν η διάψευση σε άλλο ένα φαιδρό επιχείρημα του καιρού του τρόμου. Και να πτωχεύανε οι τράπεζες οι καταθέσεις εξασφαλισμένες. Εαν θες να συζητήσουμε για τους καταθέτες με βάσει άνω των 100.000 νομίζω απευθύνεσαι σε λάθος ακροατήριο. Προσθέτω προς αποφυγή παραξεγήσεων ότι στην περίπτωση επιστροφής σε εθνικό νόμισμα τις καταθέσεις τις εγγυάται το κράτος.
(Συνέχεια)
(Συνέχεια)
4. Δημόσια τάξη. ''Απλά δεν θα υπάρχει. Ο κόσμος θα κατέβει στους δρόμους, οι ακραίες ομάδες θα αλωνίζουν και οι ρητορεία των άκρων θα βρει ακόμα μεγαλύτερο ακροατήριο.''
Το κακό δεν είναι να διαφωνείς μαζί μου ή με οποιονδήποτε άλλο έχει άλλη άποψη. Το πρόβλημα είναι όταν αποφασίζεις ότι εσύ έχεις το μέτρο και μετράς ποιες είναι οι ακραίαες ομάδες και ποια είναι τα άκρα. Όπως και στις περιπτώσεις τόσο του δικτάτορα Παπαδόπουλου όσο και του πρώην διευθυντή του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος Καν, το πρόβλημα δεν ήταν ότι μας έβλεπαν σαν χώρα και τους πολίτες ως ασθενείς. Το πρόβλημα, φίλε Μπετόβλακα, ήταν ότι έβλεπαν τους εαυτούς τους ως γιατρούς…
5. Ανεργία
Πουθενά στον πλανήτη και στην ιστορία του κόσμου δεν αντιμετωπίστηκε ανεργία 2,5 εκκατομυρίων (25%) με ιδιωτικές επενδύσεις. Εαν νομίζεις το αντίθετο αναμένω την απάντηση με ενδιαφέρον. Ο μόνος τρόπος να αναχαιτιστεί τόσο εκτεταμένη ανεργεία είναι μέσω δημόσιων επενδύσεων, οι οποίες όμως δεν εγκρίνονται από τους Ευρωαπόστολους. Προφανώς εαν ελέγχαμε την οικονομία μας με οικείο νόμισμα δεν θα τους ρωτάγαμε.
6. Η ''άλλη'' πλευρά
''Δεν είναι τυχαίο ότι από όλο το πολιτικό φάσμα οι μόνοι που μιλούν για δραχμή είναι το ΚΚΕ και ο Λαφαζάνης, που απλά το ψελλίζει, αλλά ούτε αυτός το λέει καθαρά. Το μεν ΚΚΕ ονειρεύεται ένα μοντέλο που το μόνο που κατάφερε ήταν να γεμίσει δυστυχία όλους τους λαούς στους οποίους εφαρμόστηκε,''
Το παραθέτω αυτό μόνο για να τονίσω την γενικότητα και την ''ελαφρότητα'' με την οποία αντιμετωπίζεται ο κουμμουνισμός, χωρίς να είμαι κουμμουνιστής. Εννοώ τι σημαίνει γέμισε δυστυχία; Απέτυχε λένε άλλοι παντού.. Δηλαδή ο καπιταλισμός πέτυχε παντού και ζήτω; Στοιχεια θα διαβάσουμε; Τίποτα συγκεκριμένο; Έτσι στρώνεται ο Ευρωμονόδρομος; Αυτό εννοείται όταν λέτε ότι '' δεν ακούμε άλλη πρόταση;'' Εννοώ ότι σε καταστάσεις σαν την σημερινη όπου δυστυχώς δεν έχουμε πετρέλαιο ούτε σπίτι ούτε και στον παιδικό σταθμό, εκεί που παιδάκια λιποθυμούν από ασιτία, παράπλευρες απώλειες θα πεις, οφείλεις να εξετάζεις όλες τις προτάσεις πολύ πιο σοβαρά άσχετα με το πόσοι τις προτείνουν. Είδαμε τα ευρώπανηγύρια που συνεπικουρούσαν ΟΛΟΙ που μας έφτασαν.
7. Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνυμένους
Περιμένω τι προτάσεις σου για την προετοιμασία και τον σχεδιασμό που, όπως λες, χρειάζεται πριν τις ηρωϊκες μας πράξεις εφόσον με αυτή την πρόταση φαίνεται ότι συμφωνείς με τους εξεγερμένους αλλά διαφωνείς με τις βιαστικές κινήσεις. Στο μεταξύ παραθέτω απόσπασμα άρθρου που δημοσιεύτηκε την 1η Ιουνίου 1941 στην αθηναϊκή εφημερίδα Πρωινός Τύπος. Οι ομοιότητες με την σημερινή δημοσιογραφία είναι γαργαλιστικές:
Αι, λοιπόν, κύριοι, εδώ, εις αυτόν τον τόπον, υπάρχουν προδόται. Υπάρχουν εχθροί του λαού. Υπάρχουν άνθρωποι μωροί μέχρι κτηνωδίας, ή υπάρχουν άνθρωποι κακόβουλοι. Άνθρωποι δηλαδή, υπηρετούντες τίς οίδε ποίους ξένους, συμφέρον έχοντας να προκαλέσουν προστριβάς και εχθρότητα μεταξύ της εν Ελλάδι κατοχής και του ελληνικού λαού.
Αυτοί οι άνθρωποι, οι μωροί μέχρι κτηνωδίας, ή οι υπηρέται αλλοτρίων συμφερόντων, δυσμενών προς την Ελλάδα, αυτοί, προβαίνουν εις τας γελοίας εκδηλώσεις ή διαπράττουν τας αχαρακτηρίστους πράξεις -όπως η υπεξαίρεσις της γερμανικής σημαίας από την Ακρόπολιν…
Ζ.