Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

10 Φεβρουαρίου 1975: Το τελευταίο ταξίδι του Νίκου Καββαδία [βίντεο]

- Advertisement -

Λίγοι ποιητές έχουν ταξιδέψει τόσο το αναγνωστικό κοινό όσο ο «ιδανικός και ανάξιος εραστής» Νίκος Καββαδίας. Ένας ποιητής ο οποίος δεν προβλήθηκε ποτέ το τότε σύστημα της εποχής του και έμεινε μέχρι τον θάνατο του ένας αθεράπευτα ρομαντικός καλλιτέχνης. 10 Φεβρουαρίου του 1975, ο Νίκος Καββαδίας «έφυγε» για το τελευταίο του μεγάλο ταξίδι στο Άπειρο και την αιωνιότητα…

Λίγα λόγια για την ζωή του

Ο Νίκος Καββαδίας γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου τι 1910 στο Χαρμπίν της Μαντζουρίας, με καταγωγή από την Κεφαλλονιά, στην οποία επέστρεψε σε μικρή ηλικία και το 1921 μετακόμισε στα λιμάνια του Πειραιά. Στη συνέχεια προσπάθησε να μπει στην Ιατρική Σχολή αλλά λόγω του βαριά άρρωστου πατέρα του αναγκάστηκε να δουλέψει. Στην αρχή δούλεψε σε ένα ναυτικό γραφείο και μετά τον θάνατο του πατέρα του ακολούθησε το επάγγελμα το οποίο τον απογείωσε σαν ποιητή δίνοντας του τον αστείρευτο ρομαντισμό της θάλασσας: έγινε ναυτικός…

Το 1933 κυκλοφορεί την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Μαραμπού». Στην συλλογή αποτυπώνονται όλες οι εμπειρίες του από τα ταξίδια του, οι σχέσεις των ναυτικών με τις οικογένειες τους, τις γυναίκες στα λιμάνια και γενικά την δύσκολη ναυτική ζωή. Για το συντηρητικό κατεστημένο των Αθηνών, η ποίηση του ήταν πολύ τολμηρή και έτσι το βιβλίο τυπώθηκε σε 245 αντίτυπα με έξοδα του ίδιου, με ποιήματα όπως «Ο Θερμαστής», «Ένα μαχαίρι» κτλ. Το 1939 παίρνει το δίπλωμα του ασυρματιστή και στη συνέχεια φεύγει για το μέτωπο της Αλβανίας. Αριστερών αντιλήψεων ο ίδιος, εντάσσεται στο ΕΑΜ και λίγο αργότερα γίνεται μέλος του ΚΚΕ, δημοσιεύοντας Αντιστασιακά ποιήματα όπως το «Στον τάφο του ΕΠΟΝίτη». ΤΟ 1945 εγκαταλείπει την θέση του Επικεφαλής των Ποιητών-Λογοτεχνών του ΕΑΜ στον Νικηφόρο Βρεττάκο και μπαρκάρει πάλι και το 1947 εκδίδει την ποιητική συλλογή Πούσι και επανεκδίδεται ύστερα από 14 χρόνια το Μαραμπού.

Το περιστατικό με τον Σεφέρη

Από το 1954 έως το 1974 ταξιδεύει αδιάκοπα και το 1954, συνέβη το εξής περιστατικό: Ενώ ο ποιητής εργαζόταν σε καράβι μικρών αποστάσεων, ταξίδεψε με το καράβι του ο Γιώργος Σεφέρης. Τόσο κατά την υποδοχή των ταξιδιωτών,αλλά και σε όλο το ταξίδι, ο Σεφέρης δεν μίλησε καθόλου στον Καββαδία. Το γεγονός τον πίκρανε ιδιαίτερα, επειδή θεωρούσε ότι η λογοτεχνική γενιά του ’30, στην οποία ανήκε και ο ίδιος, τον υποτιμούσε.

Το τέλος του μεγάλου ποιητή

Το 1974 επιστρέφει στην Αθήνα και ετοιμάζει την τελευταία του ποιητική συλλογή με τίτλο «Τραβέρσο», όμως στις 10 Φεβρουαρίου του 1975 ο μεγάλος ποιητής «έφυγε» από εγκεφαλικό επεισόδιο…

Μερικά χρόνια μετά τον θάνατο του, ο Θάνος Μικρούτσικος μελοποίησε μερικά ποιήματα του, στο δίσκο Σταυρός του Νότου. Μέσω αυτών των τραγουδιών, και άλλων που ακολούθησαν, ο Νίκος Καββαδίας έγινε γνωστός στο ευρύτερο κοινό.

Ο Νίκος Καββαδίας, ήταν πάνω από όλα ένας ιδιαίτερα ρομαντικός άνθρωπος. Η θάλασσα και η δύσκολη ζωή του ναυτικού τον ενέπνεε ιδιαίτερα και αυτός με την σειρά του ενέπνευσε πολλές γενιές Ελλήνων. Δεν έτυχε ποτέ ιδιαίτερης αναγνώρισης από το τότε κατεστημένο, επειδή ήταν αρκετά πιο «μπροστά» από την εποχή του, τόσο σε ιδεολογικό όσο και σε καλλιτεχνικό επίπεδο. Έζησε και μετέφερε τα όνειρα τα δικά του και άλλων στο ευρύ κοινό και η μεγαλύτερη πίκρα του, ήταν όπως αναφέρει στο ποίημα του «Ιδανικός και ανάξιος εραστής» ότι «πέθανε μια βραδιά σαν όλες τις βραδιές, χωρίς να σχίσει τις θολές γραμμές των οριζόντων»…

- Advertisement -

36 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΒΑΛΩ ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΙΑΤΙ ΜΑΧΑΙΡΙΑ ΤΟ ΕΡΙΞΕΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑ ΕΝΑ ΑΛΛΑ ΟΚ….ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΑ ΕΙΧΑ ΑV ΚΑΙ SPINO Σαν σήμερα, 10 Φεβρουαρίου του 1947 τα Δωδεκάνησα γίνονται επίσημα μέρος του ελληνικού κράτους.

    1634- «Και όμως κινείται!», ψιθυρίζει ο Γαλιλαίος, ενώ λίγα λεπτά νωρίτερα γονατιστός μπροστά στους ιεροεξεταστές, γέρος και ανήμπορος απαρνιέται ως αιρετική και λαθεμένη την θεωρία του και δέχεται ότι η γη είναι ακίνητη και επίπεδη.

    1828- Κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης του '21, ο Ιμπραήμ καταστρέφει την Τριπολιτσά.

    1941- Β' Παγκόσμιος Πόλεμος: Ιταλικά βομβαρδιστικά προξενούν σοβαρές ζημιές στον παλαιοχριστιανικό ναό της Αγίας Σοφίας, στη Θεσσαλονίκη.
    – Την ίδια μέρα, το Λονδίνο διακόπτει τις διπλωματικές του σχέσεις με το Βουκουρέστι.

    1947- Τα Δωδεκάνησα περιέρχονται στην Ελλάδα με τη Συνθήκη των Παρισίων.

    1991- Τη βομβαρδισμένη Βαγδάτη, επισκέπτεται ο τότε δήμαρχος Αθηναίων Αντώνης Τρίτσης. Είναι ο πρώτος ξένος επίσημος που επισκέπτεται την πόλη, στην οποία έφτασε οδικώς αφού διέσχισε την μισοκατεστραμμένη εθνική οδό Αμμάν- Βαγδάτης. Στη συνάντησή του με τον δήμαρχο της πόλης του ανακοινώνει την πρωτοβουλία του για σύγκληση ενός φόρουμ δημάρχων των ιστορικών πόλεων Μέσης Ανατολής και ανατολικής Μεσογείου.

    1996- Γράφεται ιστορία στο σκάκι, όταν για πρώτη φορά ένας υπολογιστής της IBM ο "Deep Blue", κερδίζει τον παγκόσμιο πρωταθλητή Γκάρι Κασπάροφ.

    Σαν σήμερα το 1898 γεννήθηκε ο γερμανός δραματουργός και ποιητής, Μπέρτολτ Μπρεχτ, ενώ την ίδια μέρα το 1975 πέθανε ο Νίκος Καββαδίας, ποιητής και πεζογράφος.

    ……………………………..EIΔΕΣ Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΑΡΤΗ………………………..Χ.Α.

  2. Κυρία Χ.Α.,αφιερωμένο κι άντε γειά !!!

    Nέος ακόμα, μόλις 18 χρονών, άρχισε να δημοσιεύει τα πρώτα ποιήματά του σε μια μικρή εφημερίδα με το ψευδώνυμο Πέτρος Βαλχάλας. Το 1929, σε ηλικία 19 χρονών, μετά το θάνατο του πατέρα του, ήταν αυτός που επωμίστηκε όλα τα οικογενειακά βάρη και άρχισε να εργάζεται σε ένα ναυτικό γραφείο κάνοντας θελήματα. Λίγους μήνες αργότερα μπαρκάρει ως ναύτης μ’ ένα καράβι, επάγγελμα το οποίο ακολούθησε για αρκετά χρόνια, μέχρι τη στιγμή που αποφασίζει να πάρει το δίπλωμα του ασυρματιστή. Περισσότερο κατέληξε θα λέγαμε να γίνει ασυρματιστής, αφού η θέληση του να γίνει καπετάνιος δε μπορούσε να πραγματοποιηθεί λόγω ηλικίας. Πήρε το δίπλωμα του το 1939, αλλά τον πρόλαβε ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος με αποτέλεσμα να στρατευτεί κι έπειτα να πολεμήσει κι ο ίδιος στο μέτωπο της Αλβανίας.

    Έζησε όλη την κατοχή στην Αθήνα, πήρε μέρος στην Αντίσταση, αγωνίστηκε μέσα από τις γραμμές του ΚΚΕ, συμμετείχε αρχικά στο ΕΑΜ ναυτικών κι αργότερα στο ΕΑΜ λογοτεχνών, όπου διετέλεσε και γραμματέας του κατά το έτος 1944. Αυτή την περίοδο ο Καββαδίας γράφει τα αντιστασιακά του ποιήματα, εκ των οποίων δεν θέλησε να εκδώσει ποτέ, κανένα!! Πρώτο το "Αθήνα 1943" το οποίο και δημοσιεύτηκε στο παράνομο περιοδικό "Πρωτοπόροι" το Δεκέμβριο του 1943 με το ψευδώνυμο Α.Ταπεινός και το 1945 δημοσιεύει στο περιοδικό της ΕΠΟΝ «Νέα Γενιά» το ποίημα "Στον τάφο του Επονίτη".

    ΑΘΗΝΑ 1943
    Οι δρόμοι κόκκινες γιομάτες επιγραφές
    τρανά την ώρα διαλαλούν την ορισμένοι
    Αγέρας πνέει βορινός απ’ τις κορφές
    κι αργοσαλεύουνε στα πάρκα οι κρεμασμένοι
    Μες στην Αθήνα όλα τα πρόσωπα βουβά
    και περπατάν αργά στους δρόμους «εν κινδύνω»
    ως τις εφτά που θ’ ακουστεί «Σιστάς Μοσκβά»
    και στις οχτώ (βαλ’ το σιγά) «Εδώ Λονδίνο»
    Φυσά ταχιά σπιλιάδα, φυσά βορεινή
    Γραίκο μου κατρακύλα απ’ την Κριμαία
    κατά τετράδας παν στο δρόμο οι Γερμανοί
    κάτου από μαύρη κακορίζικη σημαία
    Μήνα το μήνα και πληθαίνουν οι πιστοί
    ώρα την ώρα και φουντώνει το μελίσσι
    ως τη στιγμή που μες στους δρόμους θ’ ακουστεί
    η μουσική που κάθε στόμα θα λαλήσει

    Είναι ελάχιστοι ίσως αυτοί που γνωρίζουν την αντιστασιακή ποίηση και πλευρά του Νίκου Καββαδία. Οι περισσότεροι αναγνώστες ή ακροατές τον έχουν στο νου τους ως έναν κουρσάρο, ως μια δύστροπη κι απόκοσμη μορφή κρυμμένη πίσω από τους αλλόκοτους στίχους της και τις υγρές εικόνες των πόλεων και των λιμανιών που περιγράφει. Ναι, οι λέξεις του Καββαδία είναι αλήθεια πως κουβαλάνε μια μέθη μαγική για όποιον τις πρωτοδιαβάζει, πολλές φορές για να βγάλεις νόημα στις γραμμές του πρέπει να δαπανήσεις κόπο και σκέψη, ακόμα και ειδικές γνώσεις ή λεξικά. Όμως, προσωπικά πιστεύω πως δεν το ‘κανε επίτηδες, απλά ήθελε να διαπαιδαγωγήσει το αναγνωστικό του κοινό, να το μυήσει στον κόσμο του και στις αγάπες του.

  3. κυρία Χ.Α.,ξανά άντε γειά !!!

    ο 1945 τον Οκτώβρη, μπαρκάρει ως ασυρματιστής στο πλοίο Κορινθία. Δεν έμεινε όμως ποτέ αμέτοχος κι έξω απ’ την πολιτική δράση. Οργάνωσε τους ναυτεργάτες με τέτοιο τρόπο, ώστε όταν το πλοίο μπήκε στη γραμμή Πειραιάς-Αλεξάνδρεια-Μασσαλία μετέφερε υλικό από και προς την Ελλάδα καθώς βοηθούσε και διωκόμενους πολίτες και αγωνιστές να διαφύγουν στο εξωτερικό. Το Μάρτιο του 1967 ο Ν.Καββαδίας έδωσε μια μεγάλη συνέντευξη στο περιοδικό "Πανσπουδαστική", ένα μήνα πριν την επιβολή της Αμερικανοκίνητης χούντας τον Απρίλιο του ’67, στους Μάκη Ρηγάτο και Γιάννη Καούνη, μέλη της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη στους οποίους επίσης έγραψε κι αφιέρωσε το ποίημα του "Οι σπουδαστές". Το 1972, προς την εκπνοή της χούντας, γράφει το ποίημα "GUEVARA", αφιερωμένο στον μεγάλο Αργεντινό επαναστάτη που δολοφονήθηκε εν αιχμαλωσία στη Βολιβία από πράκτορες της CIA.Σ’ ένα απόσπασμα από το ποίημα αυτό λέει:

    Πάνθηρας ακουρμάζεται, θωράει και κοντοστέκει
    Γλείφει τα ρόδα απ’ τις πληγές, μεθάει και δυναμώνει
    Ξέρασε η γη τα σπλάχνα της και πήδησαν δαιμόνοι
    Σφυρί βαράει με δύναμη, βουβό μένει τ’ αμόνι

    Ο Καββαδίας δεν είναι πολιτικός ποιητής, όχι δεν είναι. Είναι όμως βαθιά επαναστάτης μ’ έναν ήρεμο, γνήσια προσωπικό τρόπο. Η επαναστατικότητα του συγχωνεύεται με το αίσθημα ανεξαρτησίας και προσωπικής ελευθερίας και περνά όχι μόνον ως πολιτική άποψη, αλλά και ως στάση ζωής. Στο ποίημα του Federico Garcia Lorka, γράφει:

    Ατσίγγανε κι αφέντη μου, με τι να σε στολίσω,
    φέρτε το μαυριτάνικο σκουτί το πορφυρό
    Στον τοίχο της Καισαριανής μας φέραν από πίσω,
    κι ίσα ένα αντρίκειο ανάστημα ψηλώσαν στο σωρό

    Ξέρεις ποιοί ήταν στην ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ,κυρία Χ.Α. και ποιοί φορύσαν τις κουκούλες….μού'μαθες και τον Καββαδία,να τον πιάσεις στο στόμα σου,μπουραντά…

  4. και επειδή μου απέκτησες και καλλιτεχνικές ανησυχίες,κυρία Χ.Α.,αφιερωμένο και ξανά άντε γειά !!!
    Τρικυμία εν κρανίω επικρατεί στους μουσικούς επιμελητές των δημόσιων εκδηλώσεων της Χρυσής Αυγής.

    Με τα ηχεία στο τέρμα, στη συγκέντρωσή τους για τα Ιμια πριν από λίγες μέρες ακουγόταν το παραδοσιακό και κρυπτοπολεμικό ριζίτικο «Πότε θα κάνει ξαστεριά» από τη φωνή του Νίκου Ξυλούρη. Δηλαδή ο ύμνος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Στην οποία… «δεν σκοτώθηκε κανείς» κατά το ενσυνείδητο ψέμα που πασάρουν στους ακάτεχους οι μισάνθρωποι πάτρωνες της ακροδεξιάς βίας.

    Στον κορυφαίο και άοπλο αντιχουντικό ξεσηκωμό των φοιτητών ο ίδιος ο Αρχάγγελος της Κρήτης υπήρξε δρων συμπρωταγωνιστής. Πώς; Οχι μόνο με τη φωνή του, αλλά και με τη φυσική του παρουσία, μεταβαίνοντας κάθε μέρα στο Πολυτεχνείο εκείνες τις φοβερές μέρες του Νοέμβρη του 1973. Ωσπου οι ίδιοι οι φοιτητές του ζήτησαν, λίγες ώρες πριν από την επέμβαση των τανκς, να απομακρυνθεί γιατί είχε γίνει, πλέον, στόχος των Ντερτιλήδων.

    Στο αντιδικτατορικό πανηγύρι της θεατρικής παράστασης με το έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Το μεγάλο μας τσίρκο» ο Ξυλούρης ήταν λαμπρός πρωθιερέας. Δηλαδή το ακριβώς αντίθετο των αγράμματων Παπαδοπουλαίων που ο πολιτισμός τους εξαντλείτο στην κακοποίηση των παραδοσιακών χορών για τα ασπρόμαυρα «Επίκαιρα» της εποχής και στις ξεδιάντροπες κλοπές δημοσίου χρήματος, για «άγιο σκοπό», να χτιστεί δήθεν ο ναός για το «τάμα του έθνους» στα Τουρκοβούνια – ακόμα γελάν κι οι πέτρες.

    Ομως τίποτα γελοίο δεν υπάρχει στην χοντροκομμένη απόπειρα νεοναζιστικού καπελώματος τόσο της ανώνυμης ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς όσο και του ξακουστού Ψαρονίκου. Μόνο ωμός κανιβαλισμός υπάρχει. Και μάλιστα με την πανάρχαια αντίληψη της ανθρωποφαγίας: κατασπαράσσω τον εχθρό μου. Γιατί τον φοβάμαι. Τόσο πολύ που θέλω να πάρω τη δύναμή του.

    Κάτω τα χέρια από την παράδοση. Κάτω τα χέρια και από τον Νίκο Ξυλούρη!

    ΣΣ : όσο για το " η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες" που φωνάζετε,ρώτα τον βουλευτή σας ποιός στο μπαλκόνι και αυτός κολλούσε αφίσες του κόμματος…αν δεν σου πει,Α Νεκροταφείο,πρώτος τάφοςτο έχει γραμμένο πάνω…αντισυστημικοί…

  5. A.v. Ολα κι ολα, εσυ στα ονομα της κομμουνιστοβλακειας, ξεπερασες καθε οριο, ισοπεδωσες τα παντα.

    Λοιπον ισοπεδοτη των παντων, το ποτε θα κανει ξαστερια, ειναι ο εθνικος υμνος της Κρητης, οχι του Πολυτεχνειου ανιστορητε. Ειπαμε να ειστε τα εικοσαχρονα ανιστορητα μεχρι αηδιας, αλλα αυτο παραπαει.

    Και κατι ακομα: απο τους χρυσαυγιτες δεν ξερω τι παρε δωσε εχετε και ποσο ξυλο θα σου ριξουνε στο τελος, αλλα με τους Κρητικους μην διανοηθεις να τα ξαναβαλεις. Θα παθεις οσα λεει το τραγουδι που σφετερηστηκες, μπουραντακο.

    Ενας Κρητικος.

  6. ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΟ ΦΥΛΑΞΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ……..
    καλό να θυμηθούμε την συνέντευξη που είχε δώσει η προσωπική γραμματέας του Αδόλφου Χίτλερ,που σαν σήμερα το 2002 πέθανε.

    Καλό είναι να την δούμε για να καταλάβουμε πως οι άνθρωποι μπορεί να πιστέψουν σε στιγμές απόγνωσης ακόμη και ηγέτες όπως ο Χίτλερ.
    http://www.youtube.com/watch?v=egBa0tBIfk4&feature=player_embedded#t=123s……Χ.Α.

  7. " Ένας Κρητικός" ;;;; Για να στο πω απλά… Α,Χ.Α,Χ.Α,Χ.Α,γρόθε !!!…όσο σχέση έχω εγώ με την Κρήτη,που έχω πάει 4 μέρες στο Ηράκλειο,τόση έχεις και συ,"Κρητικέ"…κουτέ και ανιστόρητε,οι Βενιζελικοί το τραγουδούσαν,αυτοί που αγωνίστηκαν να απελευθερωθεί η Κρήτη…κρι-κρί (ξάδερφος του γιδιού),θα ήθελες πολύ να είμαι κομμουνιστόβλακας και εικοσάχρονο,αλλά δεν σου βγαίνει,τόσο ντενεκές που είσαι…κάνε την χάρη στον εαυτό σου και δες τί έγινε στην Κρήτη όταν το "κόμμα" σου έκανε επίσκεψη (Κάνδανος,αν θυμάμαι καλά)…εγώ τους Κρητικούς τους σέβομαι,κάτι κρυφές σαν κι εσένα που προσβάλλουν την Κρήτη (μια και δεν είσαι Κρητικός),τις κράζω…φιλάκια,κοπέλα μου,που θα με πεις και μπουραντάκο…

  8. "Φίλε" "Κρητικέ" (ανάθεμα κι αν είσαι Κρητικός…), σε ποιο σημείο ο ανωτέρω "τα έβαλε με τους Κρητικούς";;;
    Βλέπεις τι γράφεις;;;
    Καταλαβαίνεις τι γράφεις;;;
    Τι πίνετε και δεν μας δίνετε τέλος πάντων;;;
    Τι σας ψεκάζουνε;;; Με βλακοφάρμακο;;;

    Άντε γιατί η βλακεία ορισμένων βαράει κόκκινο.
    Μην υποτιμάτε τόσο πολύ τη νοημοσύνη μας κυρία ΧΑ…

  9. s-spinos:

    a.v. καλημέρα.
    Άσχετο βέβαια με την ανάρτηση, όμως δεν ξέρω σε πια άλλη θα μπορούσα να σου πω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ για "Το μεγάλο μας τσίρκο".
    Μπράβο λοιπόν σε όλους σας για την όλη δουλειά σας, και Μπράβο και σε σένα για τη σκηνοθετική σημειολογία…

    όσο για τους πάρα πάνω εξυπνάκηδες άστους να φαντάζονται "πως ίσα λογιούνται η λευτεριά και τα χασίσια" …και το παραμιλητό καμιά φορά, καλό κάνει.

  10. ΜΕΡΟΣ Α
    Πότε θα κάνει ξαστεριά…..

    Διαβάσαμε έναν εφημεριδογράφο του δίφραγκου στο ηλεκτρονικό δωσιλογικό (Ελεύθερο) Βήμα (9/2/2013) με απελπισία και "τρικυμία εν κρανίω" να μας λέει: "Χρυσαυγίτες κάτω τα χέρια από τον Ξυλούρη". Άκουσε το "πότε θα κάνει ξαστεριά" του Ξυλούρη κατά την μεγαλειώδη συγκέντρωση μνήμης για τα Ίμια και τον χτύπησε πανικός. Δήστυχε εφημεριδογράφε μεροκαματιαρη! Τα παιδιά που συμμετείχαν στο τότε ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου τραγούδαγαν το τραγούδι του Ξυλούρη και φώναζαν Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία Τα παιδιά τότε με αυθορμητισμό, ανιδιοτέλεια και αυταπάρνηση αγωνίστηκαν για ένα καλλίτερο αύριο. Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία ήταν το σύνθημα του αγώνα τους και το "πότε θα κάνει ξαστεριά" ο ύμνος αντίστασης.

    Την κραυγή αγώνα και ελπίδας, ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ την άρπαξαν στα λιμάρικα χέρια τους οι αυτοπροσδιορισμένοι σαν "γενιά του Πολυτεχνείου" και την έκανα ΜΙΖΑ-ΑΡΠΑΧΤΗ-ΛΑΜΟΓΙΑ.

    Τα παιδιά εκείνα πάλεψαν για ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. Απο τον Ιούλιο 1974 και για 40 χρόνια ένας συρφετός από αδίστακτους αριβίστες φορώντας την μάσκα του "αριστερού", του "σοσιαλιστή" του "προοδευτικού διανοούμενου" ακόμη και του "πρωτοπόρου καλλιτέχνη" ακόμη και του "τίμιου δεξιού" έπεσε σαν πεινασμένες ακρίδες πάνω στην χώρα καταβροχθίζοντας τον πλούτο που πρόσφεραν οι διεθνείς συγκυρίες. 40 χρόνια μετά τα παιδιά εκείνα που με ενθουσιασμό, αυθορμητισμό αυταπάρνηση, πίστη και ανιδιοτέλεια διεκδικούσαν ένα καλύτερο αύριο είδαν τον αγώνα τους να πέφτει στα νύχια αυτοεξόριστων περιπατητών του Quartier Latin που επέστρεψαν σαν σωτήρες όταν αποκαταστάθηκε η δημοκρατία και διαφόρων άλλων που από αφού δεν είχαν αφήσει επωμίδα αξεσκόνιστη και πουλί απεριποίητο μετεξελίχθηκαν σε “αντιστασιακούς” πολιτικούς κομισάριους κυνικούς διαχειριστές της εξουσίας, υπηρέτες των συμφερόντων των αφεντικών τους, έτοιμοι να υποθηκεύσουν την χώρα και το μέλλον της, τυφλοί εντολοδόχοι και εκτελεστές των κελευσμάτων της Νέας Τάξης……………….

  11. ΜΕΡΟΣ Β
    Το ΨΩΜΙ για το οποίο πάλεψαν γίνεται όλο και πιο μαύρο και μπορεί σε λίγο να μην υπάρχει. Οι θιασώτες της κοινωνικής ισότητας το έκαναν παντεσπάνι για τους εαυτούς τους. Η λεγόμενη “γενιά του Πολυτεχνείου” μεταλλάχθηκε όπως η προβατίνα Ντόλι στην παρέα της Μυκόνου που προχώρησε χωρίς ενδοιασμούς στην λεηλασία του δημοσίου χρήματος και των φυσικών θησαυρών της χώρας στο όνομα του λαού.

    Η ΠΑΙΔΕΙΑ προδόθηκε. Τα σχολεία, τα Πανεπιστήμια αντί για κέντρα μάθησης και γνώσης πέσαν στα χέρια μικρονοϊκών μειοψηφιών που τα μετατρέψαν σε κέντρα βαρβαρότητας και εκχυδαϊσμού. Καταστρέφουν γραφεία καθηγητών, προπηλακίζουν οποιονδήποτε υψώσει φωνή διαμαρτυρίας έχοντας τις πλάτες γερά καλυμμένες από πολιτικές ηγεσίες που έχουν εξασφαλίσει το μέλλον των παιδιών τους σε κάποιο ιδιωτικό σχολείο και μετά σε κάποιο Πανεπιστήμιο στην Εσπερία.

    Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ έχει πάει περίπατο. Από κοινό αγαθό έχει γίνει κοινή του πεζοδρομίου που μπορεί να την αγοράσει ο κάθε αγύρτης του σύγχρονου παρακράτους. Το παρακράτος Antifa, αντιεξουCIAστές και “λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις” βρίσκεται εδώ για να ρίχνει "συγκεκριμένα ποσά βίας" σε όσους αρνούνται την υποταγή. Τα ΜΜΕ(ξαπάτησης) με καταπληκτική ομοιομορφία, ομοιομορφία που θα ζήλευε και η χούντα, βυσσοδομούν, χλευάζουν ασύστολα όποιον τολμήσει να μιλήσει για πατρίδα, Θράκη, Ιμια, Κύπρο, Θρησκεία, Έθνος, καλλιεργώντας την πλέον βάναυση μισαλλοδοξία και μίσος εναντίον κάθε πατριωτικής θέσης.
    ……………

  12. Οι χρυσαυγίτες σήμερα τραγουδάνε το "πότε θα κάνει ξαστεριά" γιατί προέρχονται από τον λαό, είναι ο λαός και για τον λαό αγωνίζονται. Οι χρυσαυγίτες ξέρουν τον λαό τις αγωνίες του, το δράμα του γιατί είναι παιδιά του. Ποιοι ξέρουν καλλίτερα τον λαό; Μήπως οι γυιοί και οι κόρες του μπαμπά και της μαμάς των βορείων προαστίων που πήραν το Καλάσνικοφ; Ποιοί ξέρουν καλλίτερα τον λαό; Μήπως, ο ανεπάγγελτος Τσίπρας ή η Κωνσταντοπούλου με τις τσιρίδες της; Ποιοί ξέρουν καλλίτερα τον λαός; Μήπως οι αρσακειάδες και τα κολεγιόπαιδα που δεν ξέρουν κατά που πέφτει το Αιγάλεω; Ποιοί αφουγκράζονται τις αγωνίες του λαού; Μήπως οι κηφήνες της Αριστεράς ή οι κρατικοδίαιτοι εργατοπατέρες, αγροτοπατέρες, φοιτητοπατέρες;

    Η απαντηση είναι μία μόνο. Η Χρυσή Αυγή ξέρει τον λαό, αφουγκράζεται τον λαό, αγωνίζεται για τον λαό. Το "ποτε θα κάνει ξαστεριά" είναι ο ύμνος της νέας αντίστασης που θα μας απαλλάξει από την παρακμή και την λαμογιά της “ηρωες Πολυτεχνείου ΑΕ”. Ας γράφουν οι κονδυλοφόροι. Την εποχή της κρίσης πρέπει και αυτοί να βγάλουν το κρουασάν τους. Η Χρυσή Αυγή παίρνει την σκυτάλη του αγώνα απο τα αγνά νιάτα του Πολυτεχνείου και την κάνει σημαία αντιστασης και αναγέννησης. …………………
    ΟΝΕΙΡΑ ΓΛΥΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ…..Χ.Α.

  13. Ποιοί Βενιζελικοί και πράσινα άλογα, ρε σεις αχυρανθρωποι, που νομίζετε ότι όλα περνάνε μέσα από την πολιτικοποίηση των πάντων. Το πότε θα κάνει ξαστεριά είναι ριζίτικο τραγούδι, δηλαδή αυτό που εσείς οι αρβανίτες λέτε δημοτικό τραγούδι. Και ως ριζίτικο, χάνεται στα βάθη του χρόνου, δεν έχει νονό, δεν έχει κόμα, και όποιο κόμα και άλλος καραγκιόζης το οικιοποιείται, είναι στυγνός σφετερηστής.

    Και επειδή έχω ακούσει ότι κάνεις μία παράσταση άρες μάρες κουκουνάρες, μην τυχόν και διανοηθείς να σφετερηστείς τον ύμνο της Κρήτης στην παράστασή σου για να κονομήσετε, γιατί εμείς οι Κρητικοί είμαστε κουζουλοί και είμ' άτιμος αν δεν μπουκάρουμε μέσα ως βρακοφόροι και σας ξεβρακόσουμε, με πρώτο και καλυτερο εσενα.

    Ενας Κρητικός

  14. s-spinos:

    και a.v. επανέρχομαι να πω κάτι για τον Καβαδία. Αυτός φίλε μου, μαζί με πολλούς άλλους ανήκει στους αφανείς, σε εκείνους που αποτελούν την άλλη Ελλάδα, την Ελλάδα που ονειρεύεται και ταυτόχρονα ζει το παρόν με κάθε ικμάδα του είναι της, που αγωνίζεται και αγωνιά για τη διαδρομή της στο μέλλον.

    Έτσι και δεν υπήρχαν αυτοί οι ρομαντικοί, οι ονειροπαρμένοι, οι αλλόκοτοι, οι Ζορμπάδες, "εκείνα τα παιδιά που τα φώναζαν αλήτες", αυτή η μικρή μειοψηφία που κάθε φορά μπαίνει στο στόχαστρο του νόμου και της τάξης, αυτοί που "κλέφτες κι απελάτες τους κράζουν των κάμπων οι κιοτήδες", που ουδέποτε ζήτησαν την προβολή και αξιώματα, Ελλάδα δεν θα υπήρχε.
    Αυτή η άλλη, η αφανής, Ελλάδα είναι ό,τι μας έχει απομείνει. Χρέος μας να την υπερασπιστούμε.

  15. Κρητικέ από το Λιόπεσι (κοινώς μούφα),σε περιμένω με ανοιχτές αγκάλες,μια και με απειλείς…ποιανού το στρίνγκ θα φανεί δεν ξέρω…για την παράσταση,αν είναι άρες – μάρες – κουκουνάρες,άσε νε το κρίνουν αυτοί που θα την δουν…που θα κάτσω να κάνω συζήτηση για την δουλειά μου μαζί σοπυ,ανώνυμε ανόητε…

  16. 'ΚΡΗΤΙΚΕ' μήπως ήσουν τύφλα οταν διάβαζες το σχόλιο του AV;
    Γιατί δεν εξηγήται διαφορετικά,εκτός αν είσαι καθυστερημένος….
    Αν ξεμεθύσεις και δεν είσαι καθυστερημένος ξαναδιάβασε προσεκτικά τα παραπάνω σχόλια……

  17. spinos,ευχαριστώ για τα καλά λόγια,αν και το "άθλημα" είναι ομαδικό…όσο για το τελευταίο που λες,για αυτή την Ελλάδα παλεύουμε…του ελληνισμού,που φωτίζει τα μυαλά και τις καρδιές…αυτή την Ελλάδα ξέρουμε και θέλουμε…

  18. Δεν φταίει ο κρητικός , που ανάθεμα αν είναι . Εμείς φταίμε που εγκρίνουμε τέτοια κουτά σχόλια . Χαλάρωσε κρητικέ της δεκάρας και φάε και μια φασολάδα πριν έρθεις . Δεν ντρέπεστε ρε , αντί να διοχετεύσετε αλλού την ενέργειά σας κάθεστε και γράφετε κουταμάρες και τολμάτε και απειλείτε κιόλας.

  19. Διαπιστωνω και εγω μια μεγαλη πτωση της ποιοτητας του blog, οχι ομως απο τα παντα προσεγμενα σχολια του φιλτατου Χ.Α. και τα σταρατα λογια του συμπαθους Κρητικου, αλλα απο τα αχολια των αγενεστατων αριστεροκουλτουριαρηδων, και εξηγουμε παραθετοντας ορισμενες απο τις χυδαιες εκφρασεις τους, που μπορειτε να διαβασετε αυτουσιες παραπανω:

    Αριστεροκουλτουριαρης vincere: Κρητικε της δεκαρας, φαε πριν ερθεις μια φασολαδα (του λεει οτι θα τους κλ… τα @@ ).

    Αριστεροκουλτουριαρης a.v. : Κρητικε ποιανου θα φανει το string δεν ξερω (τον βριζει πουστ… δηλαδη)

    Ο οχετος της αριστερης κουλτουρας, σε πληρη αναπτυξη.

    Μ.Ι.Π.

  20. Ιδιώτη Μ.Ι.Π.,όταν θα εξαφανιστείς από το LB ,EΣΥ (ο χουντολάτρης,με τις αναρτήσεις του "Στόχου"),ο Χ.Α. (η γνωστή κυρία που γράφει τοίχους και σπίτια,καθώς και Nεοναζιστικά συνθήματα και προσωπικές απειλές),όταν θα πάψετε να βρίζετε οποιονδήποτε δεν είναι μέλος της Χ.Α. και έχει δικαίωμα να αρθρώνει λόγο και δεν απαξιώνετε το ίδιο το LB, που μερικοί από εμάς,έχουμες αφιερώσει απεριόριστες ώρες για να μπαίνετε και να παραπληροφορείτε,τότε θα ξεβρωμίσει το LB…η παρουσία σας,είναι επιπέδου φτηνής προεκλογικής προπαγάνδας και,προσωπικά,όσο εσυ και το συνάφι σου θα προσβάλλετε την νοημοσύνη των αναγνωστών του LB,που και περισσότεροι είναι από εσάς και ΠΟΛΥ σοβαρότεροι,ΕΓΩ,προσωπικά,σου υπόσχομαι ότι δεν θα σας αφήσω σε χλωρό κλαρί…μόνο βρίσιμο και ειρωνίες θα τρώτε…και με βάση τα κιλά μου ,που έχεις ειρωνευτεί,ιδιώτη Μ.Ι.Π.,(που έχεις ανώτερο επίπεδο,λόγω ράτσας),αποτελείτε πρωινό…ο οχετός της ανοησίας σου ,είναι τέτοιος ,που αποκάλεσε μέχρι και τον Vincere,αριστερό,ιδιώτη Μ.Ι.Π….βλέπεις,μπορώ να σε βρίζω,χωρίς να χρησιμοποιώ αισχρές λέξεις και αν σου ανάβω τα λαμπάκια πολύ εύκολα,αγωνιστή του πληκτρολογίου…

  21. Ιδιωτη a.v. (δεν εχω καταλαβει τι ακριβως ειναι Ιδιωτης, αλλα καλου κακου φροντιζω να σου το επιστρεφω):

    Τι ειναι αυτος ο Στοχος και ποτε πηρα εγω αναρτησεις απο εκει; Για πες μας, ειναι κανενα site της προκοπης, να μπουμε να ξεστραβωθουμε;

    Ποτε εβρισα εγω, ποιον και τι του ειπα; Μηπως μας εχεις μπερδεψει ολους μαζι που στα χωνουνε (εντος και εκτος blog) ;

    Μ.Ι.Π.

  22. Τώρα εξηγούνται όλα. Παιδιά ο Μ.Ι.Π. δεν είναι χρυσαυγίτης , ούτε ακροδεξιός , ούτε εθνικοσοσιαλιστής , ούτε φασίστας . Κάνει τα πάντα προκειμένου να πλήξει αυτό το χώρο , πλέον είναι εξόφθαλμο . Δεν υπάρχει λογική σε αυτά που γράφει.

    Ο Μ.Ι.Π. είναι συριζαίος

  23. Αγαπητε vincere με την φασολαδα, απο οτι ακουω σημερα, για να εισαι Συριζαιος πρεπει να εχεις πανω απο 500 ευρω στο πορτοφολι σου οταν πηγαινεις για καφε (τοσα ειχε ο Στρατουλης σημερα που ειχε παει για καφε και τον ληστεψε αλλοδαπος λαθρομεταναστης (ολα εδω πληρωνονται)), οποτε δεν παιζει να γινω Συριζαιος, γιατι τοσο χρημα δεν διαθετω.

    Μ.Ι.Π.

  24. DIAMARTIRIA-KATAGELIA GIA A.V PROS DIAXIRISTES-ANAGNOSTES-SXOLIASTES TOU L.B. O PARAPANO VRIZI KAI EIRONEVETE OPIONDIPOTE DIAFONI MAZI TOU. KOUTE-XAZE- VLAKA- MPOURADAKO-KOUTORNITHI ..KLP,INE LEKSIS POU XRISIMOPOII KAI XARAKTIRIZI ALOUS SXOLIASTES SISTIMATIKA. PROSOPIKA IME PATHON STO PARELTHON.O PARAPANO INE AMETANOITOS DILONODAS OTI THA SINEXISI NA VRIZI KAI NA EIRONEVETE..PARA TIS DIAMARTIRIES POLON SXOLIASTON. PROTINO NA TEHOUN SE PSIFOFORIA TA EXIS EROTIMATA GIA TON PARAPANO -KIRIO-.1.APOPOMPI KAI DIA VIOU DIAGRAFI APO TO BLOG. 2.DIMOSIA EPIPLIKSI KAI DIMOSIA DIPOMPI. 3.APLI SISTASI. 4.ATHOOSI. O A.V. PREPI NA PERASI LAIKO DIKASTIRIO. PARAKALO NA PSIFISETE.

  25. ιδιώτη Μ.Ι.Π.,ειλικρινά ΠΟΣΟ ΙΔΙΩΤΗΣ είσαι ;;;…μαζευτείτε (οι εντός,εκτός κι επί τα αυτά) και κάντε σύλλογο ,αφού είστε τόσοι πολλοί…εκτός,πάντως,όσοι με ξέρουν,λένε που βρίσκω την όρεξη και ασχολούμαι μαζί σας,γιατί ούτε για φτύσιμο δεν σας έχουν…αυτό για το "πλήθος" που αποτελείτε…Vincere,λυπήσου τον,Ιδιώτη άνθρωπο,μην τον βρίζεις και Συριζαίο…τόσο αγώνα κάνει να μας πείσει ότι η χούντα ήταν ό,τι καλύτερο πέρασε από την Ελλάδα…

  26. ΡΕ ΣΥ ΤΡΕΛΛΑΘΗΚΑΤΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ ΜΕ ΝΕΟΝΑΖΙ ΚΑΙ ΧΟΥΝΤΙΚΟΥΣ, ΑΦΕΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΘΑ ΤΟΥΣ ΦΑΕΙ Η ΜΑΡΜΑΓΚΑ ΚΟΙΝΩΣ Η ΣΤΡΟΥΓΚΑ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ, ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ

  27. 9:22,μαζί σου πρώτος – πρώτος…επίσης,προτείνω δημόσια διαπόμπευση,με πίσσα και πούπουλα,μαστίγωμα με αλάτι και ξύδι στις πληγές,και γιατί όχι,ακόμα και να τεθεί θέμα στο δημοτικό συμβούλιο…ίσως και δημοψήφισμα στην πόλη…μια λεπτομέρεια μόνο διευκρίνησε μου : εγώ το κόβω και τώρα μάλιστα,εσύ,έχεις τα παντελόνια μετά να βγεις και να καταγγείλεις ΕΠΩΝΥΜΑ,αυτούς που απειλούν στο LB,αυτούς που κάνουν ΝΑΖΙΣΤΙΚΑ σχόλια (SIEG HEIL κλπ) ή δεν σε ενοχλούν,το όνομα της ανώνυμης,διαδικτυακής "δημοκρατίας" που πρεσβεύεις ;;;..όπως είδες,μπορώ να μιλάω και κανονικά και να θετω ερωτήματα…αλλά βολεύει να διαβάζουμε αυτά που μας συμφέρουν…

  28. @3:48
    o av exi ta megalitera apo olous mas edo mesa kai to apodiknii kathe mera
    einai o MONOS poy grafei me onomateponimo.
    kai an lete oti sas vrizi nai re kai agw kai aloi sas vrizoun kai esis vrizete.
    o av omos POTE DEN EXI VRISI KAPION POU GRAFI ME ONOMATEPONIMO
    grafte me onomateponimo kai an sas vrisi protos egw tha to sfaliariso ton xontro
    alios mougka oloi.
    ala mou aresi pou zitate kai psifoforia.
    alithia to xroma kai tin katagogi afton pou tha psifisoun pos tha ta elenjete ?

    poutana zoh, fere mori gamiola tous nazistes stin exousia . emeis pou kseroume tha epiviosoume. to exi apodiksi i istoria.

    aftoi pou den kseroun tha trexoun na kriftoun. kai afto to exi apodiksi i istoria.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog