Νέα 48ωρη απεργία στα ταξί της Αθήνας αποφάσισε το ΣΑΤΑ. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί θα τραβήξουν χειρόφρενο από τις 06:00 το πρωί της Τετάρτης 28 Μαΐου έως τις 06:00 το πρωί της Παρασκευής 30 Μαΐου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΣΑΤΑ, η απεργία είναι αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης άρνησης του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κώστα Κυρανάκη, να έρθει σε απευθείας διάλογο με το προεδρείο του Συνδικάτου, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα.
Η οργή των οδηγών κλιμακώθηκε έπειτα από κυβερνητικές παρεμβάσεις, όπως η κατάργηση της διέλευσης από τις λεωφορειολωρίδες και η προώθηση του «σουηδικού μοντέλου» στις μεταφορές, το οποίο θεωρούν απειλή για τον κλάδο.
Σφοδρή αντίδραση προκάλεσε, επίσης, η δήλωση του υπουργού περί επιδότησης μετακινήσεων με ταξί προς χώρους νυχτερινής διασκέδασης. Στόχος είναι «να αποπροσανατολιστεί η κοινή γνώμη από τα πραγματικά προβλήματα του κλάδου δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού», αναφέρει το ΣΑΤΑ.
Μεταξύ άλλων οι οδηγοί ταξί ζητούν
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από την 1/1/2026.
- Απάντηση από την κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές (application) που χρησιμοποιούν είτε E.Δ.Χ. ταξί, είτε Ε.Ι.Χ. να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί μόνο φορολογικά βάρη.
- Νομοθετική ρύθμιση για το πιστοποιητικό του ποινικού μητρώου (Γενικής Χρήσης) για την ανανέωση της ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών και εισαγωγή τους στο GOV.GR WALLET.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών για την είσπραξη του κομίστρου.
- Κατάργηση των επίμαχων διατάξεων του νέου φορολογικού νόμου και άμεση εφαρμογή αφορολόγητου ορίου στις 12.000 ευρώ.
«Οι θέσεις μας είναι ξεκάθαρες και αδιαπραγμάτευτες. Δεν χαρίζουμε μεταφορικό έργο που ανήκει στο ταξί, δεν διαπραγματευόμαστε την επαγγελματική μας υπόσταση… Οι ταξιτζήδες της Αττικής ξέρουν να αγωνίζονται και το απαιτούν οι περιστάσεις», καταλήγει το Συνδικάτο.
Ακούς εκεί, να θέλουν να τρυπώνουν στους λεωφοριόδρομους. Και το σουηδικό μοντέλο τους ενοχλεί. Σαν πολλά δε ζητούν? Μια ζωή τα ίδια με τους ταξιτζήδες. Να πάνε να δουλέψουν στο νιούπορτ ή στο ισλαμαμπάντ ή στην Καμπούλ τότε.
Τί’χες θύμιο (λυμπερόπουλε) τι’χα πάντα…
Να απαντήσω στον εξυπνάκια που λέει για τους Λεωφοριοδρομους !!Για το Ισλαμαμπάντ και την Καμπουλ δεν γνωρίζω αλλά για το Νιουπορτ και άλλες πόλεις και στην Αγγλία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχω επισκεφθεί ακόμα και στην Σιγκαπούρη 🇸🇬 τα ταξί 🚕 πηγαίνουν στις λεωφοριοδρομους όπου αυτές υπάρχουν !Λεω υπάρχουν γιατί αυτό γίνετε στα κεντρικά σημεία της κάθε πόλης και όχι σε όλους τους δρόμους!Να μας πεις για το Σουηδικό μοντέλο που δεν το γνωρίζω για να το μάθουμε και εμείς που οδηγούμε στο Νιουπορτ και αν μπούμε κατά λάθος στην λεωφοριοδρομο θα μας έρθει η κλήση στο σπίτι ,