Ανασχεδιασμός της οδού Ποσειδώνος. Μια πρόταση για βιώσιμη ανάπτυξη και ανθρώπινη κλίμακα
Την πρότασή μας είχαμε διατυπώσει προφορικά, παλαιότερα στον διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Λουτρακίου κ. Δημήτρη Μακρίδη, ο οποίος μας είχε πει πως είναι πολλή καλή και ότι αυτές οι παρεμβάσεις που προτείνουμε, είναι όχι μόνο καλές, αλλά μπορούν και να υλοποιηθούν. Δεν είδαμε βεβαίως να υιοθετείται τίποτα, αλλά αυτό το γνωρίζει ο ίδιος, το γιατι.
Διαβάστε ΟΛΑ λάθος στο Λουτράκι! Η μονοδρόμηση της Ποσειδώνος που «στραγγαλίζει» την πόλη
Η οδός Ποσειδώνος στο Λουτράκι αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους αστικούς άξονες της πόλης, καθώς συνδέει τον αστικό ιστό με την παραλιακή ζώνη και εξυπηρετεί καθημερινά κατοίκους, τουρίστες και επαγγελματίες. Ωστόσο, η σημερινή της εικόνα εμφανίζει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα: κυκλοφοριακή συμφόρηση, έλλειψη επαρκών υποδομών, μικρός πεζόδρομος σε μεγάλο κομμάτι του δρόμου και παντελής έλλειψη πρασίνου.
Η πρότασή μας για τον ανασχεδιασμό της οδού Ποσειδώνος επιδιώκει να συνδυάσει τη βιώσιμη κινητικότητα, την αστική αισθητική και τη λειτουργικότητα, με σεβασμό στην ταυτότητα της πόλης και τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.
Αμφίδρομη κυκλοφορία με λειτουργική ροή
Η διατήρηση της αμφίδρομης κυκλοφορίας κρίνεται κρίσιμη, ώστε να εξυπηρετούνται ομαλά τόσο οι κάτοικοι όσο και οι επισκέπτες, χωρίς να επιβαρύνονται οι καθέτοι (οι οποίες είναι ακόμα κλειστές) και η υπόλοιπη πόλη. Οποιαδήποτε μορφή μονοδρόμησης, χωρίς επαρκή εναλλακτική, θα οδηγήσει σε κυκλοφοριακά αδιέξοδα και εντάσεις.
Ποδηλατόδρομος με ήπια παρέμβαση
Η δημιουργία ασφαλούς ποδηλατόδρομου στην άκρη του οδοστρώματος θα προωθήσει τη βιώσιμη κινητικότητα και θα ενθαρρύνει περισσότερους πολίτες, ντόπιους και επισκέπτες, να επιλέξουν το ποδήλατο ως εναλλακτικό μέσο μεταφοράς. Είναι μια λύση χαμηλού κόστους, υψηλού κοινωνικού αντίκτυπου.
Διαπλάτυνση πεζοδρομίου προς την παραλία
Με την προσθήκη ξύλινων ντεκ (decking) προς την πλευρά της παραλίας, δημιουργείται ένας ενιαίος περίπατος, ανοιχτός, προσβάσιμος, λειτουργικός, που θα επιτρέπει στους πεζούς να απολαμβάνουν τη θέα, να στέκονται ή να συναναστρέφονται.
Σκίαση, φυτεύσεις και αισθητική αναβάθμιση
Η εγκατάσταση περγκολών με αναρριχώμενα φυτά θα συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση του μικροκλίματος και της αισθητικής του δρόμου, προσφέροντας παράλληλα σκίαση για τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού. Ο χώρος γίνεται πιο φιλικός, πιο “ανθρώπινος”, πιο ζωντανός.
Στόχος: μια πόλη φιλική, λειτουργική και ελκυστική
Η πρότασή μας δεν είναι απλώς τεχνική, είναι κοινωνική και πολιτισμική. Απαντά στις ανάγκες μιας πόλης που θέλει να παραμείνει ζωντανή, εξωστρεφής και φιλόξενη, χωρίς να θυσιάζει την καθημερινότητα των κατοίκων στον βωμό μιας πρόχειρης “ανάπλασης”.
Ο ανασχεδιασμός της οδού Ποσειδώνος πρέπει να γίνει με όρους βιώσιμης ανάπτυξης, μελετώντας προσεκτικά τις ανάγκες όλων: κατοίκων, επαγγελματιών και επισκεπτών. Μια ισορροπημένη παρέμβαση θα μετατρέψει την Ποσειδώνος σε πρότυπο δημόσιου χώρου, όχι μόνο για το Λουτράκι, αλλά για όλη την Κορινθία.
Πού μπορούν να μπουν οι θέσεις στάθμευσης;
1. Ενσωματωμένες στη δεξιά λωρίδα (με εσοχές)
κάθετες ή παράλληλες θέσεις κατά μήκος της οικοδομικής γραμμής (μπροστά από τα κτίρια), χωρίς να θίξεις την κύρια κυκλοφορία. Ιδανικά:
- με χωνευτές εσοχές στον δρόμο (για να μην εμποδίζεται η ροή),
- με πράσινη διαμόρφωση (δέντρα ανά 2-3 θέσεις),
- με διακριτική σήμανση για μόνιμους κατοίκους, ΑΜΕΑ και loading zones.
2. Περιμετρικά δημοτικά πάρκινγκ
- Να προβλεφθούν 2-3 σημεία στάθμευσης στους κάθετους δρόμους, ακόμα και σε μορφή μικρών οικοπέδων/υπόγειων χώρων.
- Ενσωμάτωση ψηφιακής διαχείρισης (π.χ. εφαρμογή parking app) με χρονική ρύθμιση: 2 ώρες για τουρίστες, 24 ώρες για κατοίκους.
3. Ζώνες προσωρινής στάθμευσης
Για εξυπηρέτηση καταστημάτων, παραλαβών, ή ΑΜΕΑ:
- Κατά μήκος του δρόμου, μπορουν να γίνουν “stop and go” ζώνες: 15-30 λεπτά μέγιστη διάρκεια στάσης.
KAΠΩΣ ΕΤΣΙ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΑΣ ΔΡΟΜΟΥ


ΟΧΙ ΑΥΤΟ

ΥΣ. Mηχανικοί δεν είμαστε, ούτε αρχιτέκτονες. Ρωτήσαμε όμως επιστήμονες, οι οποίοι μας είπαν ότι η πρότασή μας είναι άκρως ρεαλιστική και εφαρμόσιμη. Αρκεί να υπάρχει θέληση και μεράκι!
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ 15 ΜΕΤΡΑ ΠΛΑΤΟΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ?? ΤΑ 500 ΜΕΤΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΩΣ ΤΟ ΩΜΕΓΑ ΠΟΣΑ ΜΕΤΡΑ ΠΛΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ !!
Μια μεγάλη απόλαυση του Λουτρακίου είναι ,τουλάχιστον μέχρι το μεσημέρι, να απολαμβάνεις τον καφέ σου στα μαγαζιά της παραλίας σε παχιά σκιά και να βλέπεις τη θάλασσα. Αυτό φαίνεται να καταργείται.
Σαν πολιτικός μίλησε ο Μακρίδης: θα, θα, θα…
Αγαπητη μου Χαρα, ειλικρινα λυπαμαι ετσι που θα σε στεναχωρησω, και μαζι δε, και απογοητευσω & ξενερωσω εγω, αλλα εδω (και εν ειδει… “ουτοπιστριας” και… “ονειροπολας”), εμφανιζεις και παρουσιαζεις στο LB, μια κατα τα αλλα, καθολα & απολυτα εφαρμοσιμη, οπως επισης και εξ αντικειμενου και εξ ολοκληρου, λογικη & ευλογη προταση, εις ο,τι εχει να κανει (αυτη), με την ουσιαστικη επαναχαραξη, τον επανασχεδιασμο, την αναδιαμορφωση την αναπλαση, και εν τελει δε, και τον πληρη εξωρα’ι’σμο & καλοπισμο, της παραλιας, της πολης σου, αυτης. Ομως, δυστυχως, η εν λογω προταση (αυτη σου, εδω), αφορα προφανως, μια οιαδηποτε (αλλη) πολη, η οποια και εχει την μεγαλη τυχη να βρισκεται σε ενα οιοδηποτε επισης, αλλο κρατος, και δηλαδη ανεπτυγμενο, πολιτισμενο, προηγμενο, εξελιγμενο, υπευθυνο και σοβαρο, καθως δε (και πανω απ΄ολα), και σεβομενο τον καθε πολιτη και υπηκοο του, αυτο… Εδω ομως, εχουμε να κανουμε με μια πολη (το Λουτρακι, εν προκειμενω), το οποιο εχει την μεγαλη ατυχια να βρισκεται αυτο, σε ενα τριτοκοσμικο, απολιτιστο, ασοβαρο & αφρικανικο (χωρις εισαγωγικα) κρατος, που ακουει στο ονομα Ελλαδιτσα – Μπανανια, και ως εκ τουτου, Χαρα, λοιπον, δεν προκειται ποτε των ποτων, να γινει (και ως προ αυτο), απολυτως τιποτα, δυστυχως… Τελειωνοντας δε, θα σου ελεγα και το εξης, λοιπον, αυτο: πως δηλαδη, να εισαι και… πολυ ευχαριστημεμη, αλλα και… super ενθουσιασμενη & ικανοποιημενη, αλλα και να… κανεις δε, και τον σταυρο σου, εαν και εφοσον βεβαιως, υλοποιηθει καποτε (ως, δηλαδη, περιβοητη “αναπλαση”, “αναδιαμορφωση”, “επαναχαραξη”, “πανασχεδιασμος”, “εξωρα’ι’σμος”, & “καλοπισμος”), η… τεταρτη (!) και τελευταια & κατα’ι’δρωμενη(!) κατα σειρα, εικονα & φωτο (αυτη, τελικως)!!
Μιλάμε δε, πως κυριολεκτικώς, κακοποίησα ο(ρθογραφικώς), την λέξη… “καλοπισμός”!! Υπο νορμάλ συνθήκας, καθώς και φυσιολογικώς, δεν εξηγείται, αυτό με καμία των δυνάμεων και με τίποτις απολύτως, λοιπόν! Ει μη μόνον, αλλά και εκτός πιά, κι αν κόλλησα Κούλη (αμόρφωτος, ανορθόγραφους & αγράμματος, πρωθυπουργός), εγώ, τελικώς!!
ΟΧΙ ΦΙΛΑΡΑΚΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ.ΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΑΤΥΧΙΑ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 1970 ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΑΝΙΚΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ .ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΣ ΜΑΣ ΠΙΚΡΑΙΝΕΙ.ΤΩΡΑ ΠΕΤΑ ΞΕ ΤΟ ΠΟΥΛΑΚΙ.ΚΡΙΜΑ.
Και βέβαια να φτιάξουμε το παραλιακό….. Αλλά μήπως πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην οδό Μελ. Μερκούρη που θα σταματά ο προαστιακός ; Η κατασταση είναι απαράδεκτη για τη κίνηση των πεζών και οχημάτων χωρίς φωτισμό, πεζοδρόμια και πάρκινγκ. (Κυρίως τα ΣΚ το καλοκαίρι)
Μήπως να γίνει μελέτη για κάλυψη (υπογειοποιηση) και πεζοδρόμηση του ρέματος;