Οι επιλογές της δημοτικής αρχής δημιουργούν κυκλοφοριακό χάος και απειλούν την καθημερινότητα.
Στο επίκεντρο της πολεοδομικής ανακατανομής της παραλιακής ζώνης Λουτρακίου – Κορίνθου, η δημοτική αρχή προχωρά σε μονοδρόμηση της οδού Ποσειδώνος χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο. Πράγμα που σημαίνει, ότι δεν μπορούν να ξεκινήσουν οι εργασίες για την ενιαία ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Λουτρακίου-Κορίνθου.
Επισημαινεται ότι η ανάδοχος εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει εργασίες από την πλευρά της Κορίνθου, κατασκευάζοντας ήδη περίπου μισό χιλιόμετρο τοιχία. Στο Λουτράκι, ακόμα δεν έχουμε καταλήξει στα βασικά και περιμένουμε το ΦΕΚ της μονοδρόμησης. Επίσης δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο το καθεστώς με τις εκτάσεις της Σχολής Μηχανικού, οι οποίες ανήκουν στο Υπουργείο Αμυνας…..
Μονοδρόμηση της Ποσειδώνος με κατεύθυνση από Ποσειδωνία προς Λουτράκι!!!
Η επιλογή αυτή, που φαίνεται να εξυπηρετεί κυρίως τις παραλιακές ταβέρνες, δημιουργεί όμως ήδη σοβαρά προβλήματα στη ροή της κίνησης, επιβαρύνει την πόλη και αγνοεί εντελώς τις ανάγκες των κατοίκων και των επαγγελματιών. Πώς μια σειρά από λάθη και παραλείψεις μετατρέπουν ένα έργο ανάπλασης σε εφιάλτη για το Λουτράκι;
Το Λουτράκι βιώνει ακόμη μία φορά τις συνέπειες ενός έργου «ανάπλασης» που ξεκίνησε χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με την τοπική κοινωνία, τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της πόλης. Η παραλιακή οδός Ποσειδώνος ένας από τους πιο ζωτικούς άξονες κυκλοφορίας, τουριστικής κίνησης και καθημερινής λειτουργίας απειλείται με μια παρέμβαση που μοιάζει να έγινε στο… χαρτί.
Στο Λουτράκι πλέον δεν μιλάμε για αστοχίες. Μιλάμε για επιλογές στα όρια του παραλόγου, με τραγικές συνέπειες για την καθημερινότητα, την επιχειρηματικότητα και την ασφάλεια των πολιτών.
Τρεις προτάσεις στο συρτάρι – Επιλέγουν την πιο προβληματική
Ο μελετητής του έργου, , είχε καταθέσει τρεις εναλλακτικές προτάσεις:
- Αμφίδρομη κυκλοφορία – όπως ισχύει σήμερα, εξηγώντας πως σύμφωνα με τους δρομους κλπ, είναι η καλύτερη λύση
- Μονοδρόμηση με έξοδο προς Ποσειδωνία, για αποσυμφόρηση
- Μονοδρόμηση με είσοδο από την Κόρινθο προς το Λουτράκι η τελευταία εναλλακτική. Η μελέτη αξιζει να σημειωθεί, δεν έγινε τους τουριστικούς μήνες, παρόλα αυτά ο μελετητης ήταν ξεκάθαρος
Η τρίτη επιλογή, η πιο προβληματική από άποψη κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης
Πόλη χωρίς parking – χωρίς κάθετες – με κλειστή την Κορίνθου
Αντι να αποσυμφορηθεί η πόλη, η δημοτική αρχή βάζει τον κόσμο μέσα στην καρδιά του κυκλοφοριακού χάους:
- Μια πόλη χωρίς οργανωμένα parking,
- Με την οδό Κορίνθου κλειστή,
- Με ανύπαρκτες κάθετες οδούς πρόσβασης,
- Και με έναν προαστιακό που – αν ποτέ λειτουργήσει – θα φράξει ολόκληρη τη ροή της πόλης.
Η Ποσειδώνος μονοδρομείται προς το Λουτράκι, φέρνοντας το κυκλοφοριακό κομφούζιο μέσα στο κέντρο, αντί να διοχετεύει την κίνηση προς τα έξω.
Και η Τεχνική Υπηρεσία; Βλέπει ή κάνει πως δεν βλέπει;
Ακόμα και η τεχνική υπηρεσία του Δήμου, που θα έπρεπε να αποτελεί φραγμό στην προχειρότητα, σιωπά.
Δεν εξηγεί ποια μελέτη εφαρμόζεται, ποιος την εκπόνησε, πόσο κόστισε.
Δεν έχει υπάρξει καμία σοβαρή διαβούλευση, καμία παρουσίαση σε ανοιχτό επίπεδο. Ούτε ενημέρωση στους κατοίκους.
Και το κυριότερο:
Αν – ο μη γένοιτο – συμβεί ένα ατύχημα, μια έκτακτη ανάγκη, πώς θα φύγει ο κόσμος; Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη;
Καμία μέριμνα για τον κάτοικο
Η πόλη δεν είναι βιτρίνα. Δεν είναι προϊόν μόνο για τουρίστες. Είναι χώρος κατοίκησης, εργασίας, ζωής. Όμως το Λουτράκι αντιμετωπίζεται σαν εργολαβία βιτρίνας:
Όλα για τον επισκέπτη, τίποτα για τον κάτοικο.
Η επιλογή της τρίτης λύσης – της μονοδρόμησης εισόδου – δεν εξυπηρετεί ούτε τον λουόμενο, ούτε τον επαγγελματία, ούτε τον πολίτη.
Μόνο μερικές επιχειρήσεις που νομίζουν ότι η κυκλοφορία εγγυάται πελατεία.
Το Λουτράκι δεν είναι δοκιμαστικό πεδίο
Έργα γίνονται για να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής, όχι για να υλοποιούνται στα τυφλά με επικοινωνιακές κορδέλες και πρόχειρα σχέδια. Το Λουτράκι δεν είναι ιδιοκτησία κανενός δημάρχου, καμιάς εργολαβίας, καμιάς τεχνικής υπηρεσίας και καμιας επιχείρησης. Είναι πόλη ανθρώπων. Και έχει κάθε δικαίωμα σε σωστά έργα, με προοπτική και διαφάνεια.Μια πόλη χωρίς χώρο να σταθείς, είναι μια πόλη που δεν αντέχει τον επισκέπτη.
Χ@ρα

.
Όλα στο πόδι για το χρήμα!!
Εμένα μου κάνει εντύπωση πως αυτοί οι άνθρωποι που ζουν εδώ γεννήθηκαν εδώ βλέπουν καθημερινά το πρόβλημα και φωνάζουν έναν άσχετο για μια μελέτη που δεν στέκει.Και 3 καταλήγουν στο ποτάμι.Με μια Κορίνθου για γέλια από το σταθμό του τραίνου του1940 μέχρι το ποτάμι και στο την άλλη ο σταθμός του προαστιακού που καταλήγει στην τότε άνοδο του Γιωτακη που τώρα είναι για να χάνεις παιδί από τις ανωμαλίες με ωραία θέα το βρώμικο ποτάμι.Τι να πω.Μηπως είμαστε εμείς κακοί μήπως ηλιθιοι.Αυτα φωναζουνρεεεε.
Τα ατυχήματα που έχουν συμβεί επειδή η αμφίδρομη παραλιακή για πολλούς είναι πίστα….
Το γεγονός ότι δεν υπάρχει πεζοδρόμιο και ο κόσμος που προσπαθεί να χωρέσει σε 3 πλάκες κινδυνεύει….
Τα παιδάκια που προσπαθούν να διασχίσουν αυτό τον υπέροχο δρόμο….
Φαντάζομαι αυτό που ενοχλεί είναι ότι θα προστεθούν 1-2χλμ και ισως 1-2 λεπτά στον χρόνο που χρειάζεται κάποιος από την Αιγαίου να φτάσει στο Καζίνο. Δεν πειράζει. Το Λουτράκι αξίζει μια καλλίτερη παραλία.
Ο κόσμος βαδίζει προς την μικροκινητικότητα. Περισσότερο πράσινο, περισσότερα ποδήλατα, πατίνια κλπ, λιγότερα αυτοκίνητα…
Ακολουθήστε το ρεύμα και φροντίστε να δημιουργηθεί μια πόλη φιλική προς τον άνθρωπο, όχι τα αυτοκίνητα!!
Mωρε έτσι είναι,όλοι το ξέρουμε, γκρινιάζετε θα πουν κάποιοι. Έλεος δλδ…
Εργασίες χωρίς συγκεκριμένο πλάνο. Απλώς για μια αλλαγή δειχνουν να γινονται.