Κυριακή, 2 Νοεμβρίου, 2025

«ΕΛΤΑ κατ’ οίκον»: Ο μετασχηματισμός των Ελληνικών Ταχυδρομείων στη νέα ψηφιακή εποχή

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους συνταξιούχους και στους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών

- Advertisement -

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) προχωρούν σε έναν ευρύ μετασχηματισμό, επεκτείνοντας το μοντέλο «ΕΛΤΑ κατ’ οίκον», το οποίο προσφέρει όλες τις ταχυδρομικές υπηρεσίες απευθείας στην πόρτα του πολίτη, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.

Ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Γρηγόρης Σκλήκας, τόνισε ότι το ταχυδρομείο δεν περιορίζεται πλέον στο κατάστημα της γειτονιάς, αλλά εξελίσσεται σε μια ευέλικτη και ψηφιακά εξοπλισμένη υπηρεσία που φτάνει παντού, με αξιοπιστία και ταχύτητα.

Το πρόγραμμα αξιοποιεί το εκτεταμένο δίκτυο 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών ΕΛΤΑ και 400 διανομέων της ΕΛΤΑ Courier, οι οποίοι εξυπηρετούν καθημερινά κάθε περιοχή της χώρας. Με σύγχρονο ψηφιακό εξοπλισμό (PDA, POS), μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές, εισπράξεις και αποστολές χωρίς ο πολίτης να χρειάζεται να μετακινηθεί.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους συνταξιούχους και στους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κανονικά από τον ταχυδρόμο της περιοχής τους. Οι πολίτες μπορούν επίσης να προγραμματίζουν ραντεβού μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 212 0000 700.

Σύμφωνα με τον κ. Σκλήκα, «κανένα νησί δεν θα μείνει χωρίς κατάστημα και κανένας Έλληνας χωρίς ταχυδρόμο». Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το νέο μοντέλο στοχεύει σε πιο γρήγορη, απλή και ψηφιακή εξυπηρέτηση, διατηρώντας παράλληλα τον ανθρώπινο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ.

Η αναδιοργάνωση του δικτύου θεωρείται αναγκαία για τη βιωσιμότητα του οργανισμού. Σήμερα, λιγότερο από το 10% των εσόδων προέρχεται από τα φυσικά καταστήματα, ενώ το λειτουργικό τους κόστος φτάνει το 45% του συνολικού. Ορισμένα καταστήματα κατέγραφαν ζημιές άνω των 150.000 ευρώ ετησίως.

Στο πλαίσιο αυτό, αποφασίστηκε η αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων, βάσει οικονομικών και λειτουργικών κριτηρίων. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο σχέδιο μετασχηματισμού που υλοποιείται τα τελευταία δυόμισι χρόνια, το οποίο περιλαμβάνει τη συνένωση με την ΕΛΤΑ Courier, την ανανέωση του στόλου με υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και την ψηφιοποίηση υπηρεσιών.

Η Καθολική Ταχυδρομική Υπηρεσία παραμένει πλήρως εξασφαλισμένη, καθώς σε κάθε νησί λειτουργεί τουλάχιστον ένα κατάστημα, ενώ όπου δεν υπάρχει φυσική παρουσία, η εξυπηρέτηση γίνεται μέσω αγροτικών ταχυδρόμων, κινητών μονάδων ή συνεργαζόμενων σημείων.

Κανένας εργαζόμενος δεν χάνει τη θέση του· το προσωπικό μετακινείται σε νέους ρόλους, ενισχύοντας τη διανομή και τις ψηφιακές υπηρεσίες, με συνεχή εκπαίδευση και αναβάθμιση δεξιοτήτων.

Τα ΕΛΤΑ δηλώνουν πως παραμένουν παρόντα σε όλη τη χώρα, επενδύοντας σε τεχνολογία, εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να προσφέρουν ένα σύγχρονο, βιώσιμο και ανθρώπινο ταχυδρομείο που υπηρετεί τον πολίτη με συνέπεια και αξιοπιστία.

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog