Στο Καζίνο Λουτρακίου πραγματοποιήθηκε χθες η ετήσια Γενική Συνέλευση του Τουριστικού Οργανισμού Λουτρακίου, μια διαδικασία που συγκέντρωσε φορείς, αυτοδιοικητικούς και εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου, αναδεικνύοντας το ενδιαφέρον αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τοπικός τουρισμός.
Η παρουσία και οι τοποθετήσεις των ομιλητών ανέδειξαν την ανάγκη για συντονισμό, πιο σύγχρονη στρατηγική και κυρίως συνολική αλλαγή νοοτροπίας γύρω από το τουριστικό προϊόν της περιοχής.
Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Δήμαρχος Λουτρακίου κ. Γιώργος Γκιώνης, ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΕΔΙΚ κ. Νάσος Μπίκας, ο εκπρόσωπος του Ομίλου Κόμερ κ. Παύλος Παναγιωτόπουλος, ο Πρόεδρος του Οργανισμού κ. Καραβούλης και η Πρόεδρος των Ξενοδόχων Κορινθίας κ. Σοφία Φιλιππίδου. Γραπτό μήνυμα έστειλε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστος Δήμας, υπογραμμίζοντας τη σημασία της τουριστικής ανάπτυξης στην Κορινθία και τη διασύνδεσή της με τις μεγάλες υποδομές.
Στο επίκεντρο της διαδικασίας βρέθηκαν οι παρουσιάσεις:
- Ο διοικητικός απολογισμός 2025 και ο προγραμματισμός για το 2026 από τον κ. Κόντη, Πρόεδρο του Συλλόγου «Ξένιος Ζευς».
- Ο οικονομικός απολογισμός και ο Ισολογισμός του 2024, τους οποίους ανέλυσε ο Ταμίας του Οργανισμού κ. Δημήτρης Βλάσσης.
- Το επιστημονικό κομμάτι της συνεδρίασης ήρθε με την παρουσίαση της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού και μάρκετινγκ για τον τουρισμό από καθηγητή του Πανεπιστημίου Πειραιά,κ. Σωτήρη Βαρελά. Η μελέτη χαρτογραφεί τις δυνατότητες του Λουτρακίου, προτείνει νέα μοντέλα προβολής και εστιάζει σε μια πιο σύγχρονη τουριστική στρατηγική που στηρίζεται σε δεδομένα και μετρήσιμους στόχους.
Η συνέλευση, αν και επίσημη, είχε στιγμές ουσιαστικού διαλόγου. Φάνηκε πως οι φορείς αναγνωρίζουν την ανάγκη για αλλαγές και πιο δυναμική προσέγγιση στη διαχείριση του τουριστικού προϊόντος. Ταυτόχρονα, έγινε σαφές ότι οι απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς αυξάνονται και ο ανταγωνισμός εντείνεται.
Το Λουτράκι εδώ και χρόνια κινείται ανάμεσα σε δύο πραγματικότητες: την παραδοσιακή τουρίστικη ταυτότητα που όλοι γνωρίζουμε και μια νέα, πιο απαιτητική αγορά που χρειάζεται σύγχρονα εργαλεία, επενδύσεις και εξωστρέφεια. Η χθεσινή συνέλευση ήταν ίσως από τις λίγες φορές όπου φάνηκε καθαρά ότι οι φορείς κατανοούν πως η εποχή των «αυτονόητων» έχει τελειώσει.
Η παρουσίαση της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού δείχνει ότι, επιτέλους, υπάρχει διάθεση να μπουν κανόνες, στόχοι, μετρήσεις και στρατηγική,όχι μόνο αποσπασματικές δράσεις. Το ζητούμενο, βέβαια, είναι αν ο Δήμος και οι επιχειρηματίες θα την εφαρμόσουν στην πράξη ή αν θα μείνει άλλη μια «ωραία εισήγηση στο συνέδριο».
Η περιοχή έχει όλα τα πλεονεκτήματα: φυσική ομορφιά, υποδομές, ιστορία, εγγύτητα στην Αθήνα. Εκεί που χωλαίνει είναι η ενιαία φωνή, η συλλογική ταυτότητα και η σταθερότητα στις κινήσεις. Αν οι φετινές δεσμεύσεις γίνουν πράξη, τότε το Λουτράκι μπορεί πραγματικά να ξαναμπεί δυναμικά στον τουριστικό χάρτη όχι απλώς ως κλασικός προορισμός, αλλά ως σύγχρονο, ανανεωμένο brand.
ρεπορταζ Χαρά Βαραβέρη
ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
