Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, 2025

Τι φέρνει ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ – Οι αλλαγές που καθορίζουν το μέλλον τους

καθοριστικό ρόλο παίζει ο σαφής θεσμικός διαχωρισμός αρμοδιοτήτων μεταξύ Πολιτείας, Υπερταμείου και διοικήσεων.

- Advertisement -

Ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα του οργανισμού και τη συνέχιση της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας σε όλη τη χώρα, υπογράμμισε από το βήμα της Βουλής ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, Γιάννης Παπαχρήστου.

Κατά τη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ξεκαθάρισε ότι χωρίς βαθιές αλλαγές σε δομές και ρόλους, το μέλλον των Ελληνικών Ταχυδρομείων δεν μπορεί να διασφαλιστεί.

Όπως τόνισε, καθοριστικό ρόλο παίζει ο σαφής θεσμικός διαχωρισμός αρμοδιοτήτων μεταξύ Πολιτείας, Υπερταμείου και διοικήσεων.

Με αυτόν τον τρόπο, ενισχύονται η διαφάνεια, η λογοδοσία και, κυρίως, η αποτελεσματική υλοποίηση των στρατηγικών αποφάσεων που απαιτεί ο μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ.

Από ζημίες σε κερδοφορία: Τα στοιχεία του Υπερταμείου

Παρουσιάζοντας τη συνολική εικόνα του χαρτοφυλακίου του Υπερταμείου, ο κ. Παπαχρήστου σημείωσε ότι το 2015 μόλις 3 εταιρείες ήταν κερδοφόρες, με σωρευτικές ζημίες 176 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα, το 2024 8 από τις 10 θυγατρικές εμφάνισαν κερδοφορία, με θετικό αποτέλεσμα 100 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, την περίοδο 2017–2025, το Υπερταμείο απέδωσε στο Ελληνικό Δημόσιο 279,8 εκατ. ευρώ σε μερίσματα, συμβάλλοντας τόσο στη μείωση του δημόσιου χρέους όσο και στη χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Ωστόσο, δεν παρέλειψε να αναγνωρίσει ότι στην αρχική φάση της αναδιάταξης του δικτύου των ΕΛΤΑ υπήρξαν αστοχίες, κυρίως στην ενημέρωση και τη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες. Όπως εξήγησε, τα ζητήματα αυτά αντιμετωπίζονται πλέον με θεσμικές παρεμβάσεις και οργανωμένο διάλογο σε τοπικό επίπεδο.

Το σχέδιο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ: Τρεις άξονες

Στη συνέχεια, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Μάριος Τέμπος, παρουσίασε το ολιστικό σχέδιο μετασχηματισμού του οργανισμού. Το σχέδιο στηρίζεται σε τρεις αλληλένδετους άξονες:

  • Χρηματοοικονομική εξυγίανση,
  • Διασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας με ισχυρή φυσική παρουσία,
  • Ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η βελτιστοποίηση του δικτύου στοχεύει στον εξορθολογισμό ενός δομικά μη βιώσιμου μοντέλου, ενώ ταυτόχρονα προβλέπει εναλλακτικές λύσεις εξυπηρέτησης πριν από κάθε αλλαγή, ώστε να μην μένει καμία περιοχή χωρίς πρόσβαση σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Ενίσχυση παρουσίας και συνεργασίες με κολοσσούς του e-commerce

Σε αντίθεση με όσα συχνά ακούγονται, ο σχεδιασμός των ΕΛΤΑ προβλέπει ενίσχυση –και όχι συρρίκνωση– της φυσικής παρουσίας.

Το νέο πολυκαναλικό δίκτυο περιλαμβάνει ιδιόκτητα καταστήματα, συνεργαζόμενα πρακτορεία, σημεία παραλαβής και παράδοσης, έξυπνες θυρίδες και ενισχυμένη κατ’ οίκον εξυπηρέτηση από τους 1.600 ταχυδρόμους και διανομείς.

Ήδη, περισσότεροι από 1.300 ταχυδρόμοι διαθέτουν tablets και φορητούς εκτυπωτές, ενώ έχει ανανεωθεί το 25% του στόλου οχημάτων με νέα αγροτικά, ηλεκτρικά δίκυκλα και βαρέα οχήματα.

Την ίδια στιγμή, τα ΕΛΤΑ προχωρούν σε στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon και η Temu, καθώς και στη συνένωση ΕΛΤΑ – ΕΛΤΑ Courier, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου 2025–2027.

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΕΛΤΑ – περίπου 80 ακίνητα σε όλη τη χώρα. Όχι ως αυτοσκοπός, αλλά ως εργαλείο δημιουργίας πόρων που επανεπενδύονται σε υποδομές, ψηφιακά συστήματα και ποιοτικές υπηρεσίες.

- Advertisement -
ΠΗΓΗworkenter.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog