Τρίτη, 11 Νοεμβρίου, 2025

«Παγίδα προστίμων» ο παραλιακός πεζόδρομος χωρίς σήμανση

- Advertisement -

Παράπονα και αγανάκτηση εκφράζουν οδηγοί και κάτοικοι για τα πρόστιμα που βεβαιώνει η αστυνομία σε οχήματα τα οποία σταθμεύουν σε παραλιακό σημείο που θεωρείται πεζόδρομος. Το ζήτημα προκαλεί αντιδράσεις, καθώς δεν υπάρχει εμφανής σήμανση που να απαγορεύει τη στάθμευση ή να ενημερώνει ότι ο δρόμος είναι αποκλειστικά για πεζούς.

Η απουσία πινακίδων δημιουργεί σύγχυση, αφού στο σημείο υπάρχει μάλιστα και ράμπα στο πεζοδρόμιο, γεγονός που δίνει την εντύπωση ότι το σημείο είναι προσβάσιμο σε οχήματα. . Οι οδηγοί υποστηρίζουν ότι η κατάσταση αυτή οδηγεί σε «άδικες κλήσεις» και ζητούν από τον Δήμο να τοποθετήσει την απαραίτητη σήμανση. Ένας επισκέπτης που δεν γνωρίζει την περιοχή είναι αδύνατον να καταλάβει τι πραγματικά ισχύει. Παρ’ όλα αυτά, οι κλήσεις «πέφτουν βροχή», δημιουργώντας την αίσθηση μιας καλοστημένης παγίδας εις βάρος των πολιτών.

Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο για τους επισκέπτες της πόλης. Από τη στιγμή που βλέπουν οχήματα να εισέρχονται κανονικά στο πάρκινγκ του ΟΤΕ, είναι εύλογο να θεωρούν ότι η κυκλοφορία επιτρέπεται. Έτσι, τα πρόστιμα που βεβαιώνει η αστυνομία δεν μοιάζουν με επιβολή τάξης, αλλά με άδικη τιμωρία για ένα λάθος που προκαλεί η ίδια η κακή οργάνωση του χώρου. Η πρόσβαση δηλαδή προς τον χώρο στάθμευσης του ΟΤΕ, με οχήματα να εισέρχονται και να εξέρχονται κανονικά πρακτικά αναιρεί την έννοια του «αμιγώς πεζόδρομου»

Το ερώτημα είναι απλό: πώς μπορεί να επιβάλλονται πρόστιμα χωρίς σήμανση; Ποιος έχει την ευθύνη για αυτή την αδικία; Η απάντηση δείχνει πρώτα στον Δήμο, που δεν φρόντισε να τοποθετήσει τις απαραίτητες πινακίδες.

Ωστόσο, και η αστυνομία έχει ευθύνη. Ο ρόλος της δεν είναι να επιβάλλει τυφλά τον νόμο, αλλά να εξετάζει αν υπάρχει τεκμηριωμένος λόγος για κάθε πρόστιμο. Όταν απουσιάζει η σήμανση και η ίδια η διαμόρφωση του χώρου μπερδεύει τους οδηγούς, η αυστηρή τιμωρία δεν είναι μόνο άδικη, αλλά και αχρείαστη. Άλλο να τιμωρείται η πραγματική παρακώλυση πεζών ή ΑμεΑ, κι άλλο να «χρεώνεται» ο πολίτης επειδή ο Δήμος και οι αρχές δεν έχουν ξεκαθαρίσει τους κανόνες.

Σε μια περίοδο που οι πολίτες δοκιμάζονται οικονομικά, τέτοιες πρακτικές δεν επιβάλλουν την τάξη, αλλά την αγανάκτηση. Αν οι αρχές θέλουν πραγματικά να προστατεύσουν τον πεζόδρομο, οφείλουν πρώτα να βάλουν οι ίδιες τάξη: ξεκάθαρη σήμανση από τον Δήμο και αναλογική κρίση από την αστυνομία. Διαφορετικά, τα πρόστιμα μοιάζουν περισσότερο με παγίδα παρά με μέτρο τήρησης του ΚΟΚ.

Χ@ρα

- Advertisement -

22 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αλήθεια τώρα είναι άρθρο αυτό; Υπάρχει σοβαρότητα στο να περιγράφεται ο χώρος που εμφανώς είναι πεζόδρομος ως φυσική συνέχεια της παραλιακής ζώνης αλλά ακριβώς όπως φαίνεται και στις παράπλευρες οδούς ως αμφισβητούμενος δικαιολογούντες τους παράνομους. Κρίμα.

  2. Αν δεν μπορούν ξεχωρίσουν τους δρόμους από τους πεζόδρομους καλά να πάθουν
    και οι ράμπες είναι για την διέλευση τον ΑΜΕΑ με αμαξίδια

  3. Ναι, ο ρόλος της αστυνομίας είναι να επιβάλλει τον νόμο. Αν έχεις πρόβλημα πήγαινε στα δικαστήρια, δίκη τους αρμοδιότητα είναι να κρίνουν αν είναι κάποιος ένοχος ή όχι.

  4. Έχετε δίκιο για την έλλειψη σήμανσης στο σημείο. Καλό θα ήταν να μας διαφωτίσουν οι αρμόδιοι και για μια παρόμοια περίπτωση: τι ακριβώς συμβαίνει με την Αγίου Ιωάννου. Υποτίθεται ότι είναι πεζόδρομος. Δεν υπάρχει καμία σχετική σήμανση, είναι μονίμως παρκαρισμένη και άναρχα. Ένα χάλι μαύρο. Άλλος παρκάρει στην άκρη του δρόμου, άλλος πιο έξω. Έχω δει να παρκάρουν και σχεδόν στη μέση, όπως μας βολεύει. Καμία επίπτωση. Κανένα πρόστιμο δεν πέφτει βέβαια και στους “έξυπνους” που μένουν παρκαρισμένοι για βδομάδες στα πεζοδρόμια. Α επίσης μιας και μιλάμε περί σήμανσης, πρέπει να δουν λίγο την Π. Γιάτρισσας και την Χατζοπούλου από Καραϊσκάκη και πάνω. Ενώ είναι κατηφορικής κατεύθυνσης, πολλοί μπαίνουν ανάποδα με υφάκι και κορνάρουν κιόλας στα οχήματα που κινούνται σωστά. Υπάρχει κίνδυνος. Ας μπουν δύο απαγορευτικά, τόσο δύσκολο είναι;

  5. Προφάνως και θα έπρεπε να το ξέρουν και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία.
    Απτην άλλη βέβαια μια πινακίδα δεν είναι κάποιο μεγάλο κόστος.

  6. Πολύ σωστά, πρέπει να απαγορεύεται το parking, και φυσικά να υπάρχει η κατάλληλη σήμανση.
    Είναι όμως ανάγκη να καθοριστούν κάποιες ώρες που να μπορουν οχήματα να περνούν για να εξυπηρετούν τους μόνιμους κατοικους( μεταφορά ογκωδων αντικειμένων, υλικών επισκευών, εργαλείων συνεργείων κλπ)

  7. Προφανώς και εφόσον έχει δίπλωμα κάποιος τυγχάνει να γνωρίζει ότι η στάση και η στάθμευση σε πεζοδρόμιο απαγορεύεται!Προφανως θα έπρεπε να υπήρχε από τον Δήμο μια ταμπέλα ή ακόμα και μια μπάρα για την χρήση του πάρκινγκ του κτιρίου.Η αστυνομία έκανε αυτό που έπρεπε!

  8. Ο ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΤΟΥ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑΤΟΥ.ΘΕΛΕΙ ΝΑΠΙΝΕΙ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΤΟΥ.ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΛΩΣ ΤΟΥΣ ΕΓΡΑΨΑΝ.ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΙΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ.ΚΑΙ ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΤΕ.Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟΤΟΥ ΠΑΡΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.ΑΛΛΟΙΩΣ ΘΑ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΠΙΤΙΤΟΥ.

  9. Ο ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΤΟΥ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑΤΟΥ.ΘΕΛΕΙ ΝΑΠΙΝΕΙ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΤΟΥ.ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΛΩΣ ΤΟΥΣ ΕΓΡΑΨΑΝ.ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΙΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ.ΚΑΙ ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΤΕ.Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟΤΟΥ ΠΑΡΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.ΑΛΛΟΙΩΣ ΘΑ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΠΙΤΙΤΟΥ.

  10. Tι ταμπελες να βαλουν ρε παιδια. Σε καμια ευρωπαϊκή πόλη δεν παρκάρουν στα πεζοδρόμια μονο στην Ελλαδα. Στο εξωτερικό στο περνει ο γερανος και πληρώνεις κανα 300αρι να το παρεις πισω συν το προστιμο και θα πεις και ευχαριστώ.

  11. Με την ίδια ακριβώς λογική που δεν παρκάρουν τα οχήματα στο σαλόνι τους να μην παρκάρουν τα οχήματα στον πεζόδρομο. Ούτε στο σαλόνι τους έχει σήμανση αλλά δεν βλέπω κανέναν να παρκάρει το ΙΧ του δίπλα από τον καναπέ.

  12. Οι πεζόδρομοι δεν μπορούν να θεωρούνται αναγκαίο κακό. Και πέρα από την προστασία των δικαιωμάτων των οδηγών υπάρχει και η προστασία των δικαιωμάτων των πεζών και των κατοίκων γενικά μιας πολης.
    Οταν στόχος είναι μια πιο ανθρωποκεντρική πόλη, κλειδί στον σχεδιασμό είναι να περιλαμβάνεται η ανάκτηση αστικών χώρων από τα οχήματα και ο επανασχεδιασμός των ζωνών αυτών για ανθρώπινες δραστηριότητες.
    Η παραμέληση της προστασίας των ζωνών αυτών έχει αρκετές αιτίες, μία από αυτές είναι η έλλειψη ευαισθητοποίησης όλων μας σχετικά με την επιβολή του νόμου για την προστασία των πεζών και βέβαια η έλλειψη βούλησης από την πλευρά της δημοτικής αρχής για επιβολή του νόμου.
    Συνεπώς εκεί πρέπει να ρίξουμε το βάρος και όχι στο πώς κάποιοι δεν θα πληρώνουν τα πρόστιμα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog