Ιστορική μέρα για την Καλαμάτα, όπου σήμερα το πρωί το πρώτο υδροπλάνο προσθαλασσώθηκε στο Λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.
Το υδροπλάνο τύπου Cessna Caravan C208 με έως 12 θέσεις, της Hellenic Seaplanes, αφίχθηκε στις 12.00 το μεσημέρι, και το υποδέχτηκαν στο Λιμάνι ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, η πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λυδία Εξηνταβελώνη, ο Λιμενάρχης Καλαμάτας, πλωτάρχης Δημήτρης Νέζης, και στελέχη του Λιμεναρχείου Καλαμάτας, ο προϊστάμενος του Γραφείου Τουρισμού του Δήμου Καλαμάτας, Νίκος Γιαννακόπουλος, και ο πρόεδρος της ΦΑΡΙΣ, Σωτήρης Κριτσωτάκης.
Το παρόν στην άφιξη του πρώτου υδροπλάνου έδωσε και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplaces, Νικόλας Χαραλάμπους.







Ως “ξεχωριστή μέρα για την Καλαμάτα” χαρακτήρισε ο Δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος την άφιξη του πρώτου υδροπλάνου, που σηματοδοτεί το άνοιγμα της Μεσσηνίας σε αυτού του είδους τις μετακινήσεις, με γρήγορα και ασφαλή ταξίδια.
“Μια προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από τουλάχιστον δέκα χρόνια, σήμερα αποκτά σάρκα και οστά. Και είμαστε πραγματικά πολύ χαρούμενοι. Σήμερα, αφού πρώτα καταφέραμε να αποκτήσει η περιοχή μας άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου αλλά και υδάτινου πεδίου, η εταιρεία ανταποκρίθηκε στις υποχρεώσεις της, τοποθετώντας τις εγκαταστάσεις και την πλωτή εξέδρα. Όπως μας είχε υποσχεθεί, έφερε το πρώτο υδροπλάνο, το οποίο προσγειώθηκε εδώ, στο λιμάνι της Καλαμάτας, και ευελπιστούμε να ξεκινήσει μια νέα εποχή για την πόλη μας όσον αφορά το συγκεκριμένο μεταφορικό μέσο. Το υδροπλάνο έκανε σήμερα την πρώτη επιχειρησιακή του προσέγγιση.
Το επόμενο διάστημα θα εξυπηρετήσει την πόλη μας μέσω τουριστικών εκδρομών, μέχρι να μπούμε στα τακτικά δρομολόγια, όπως μας έχει ενημερώσει ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους. Θέλω να τον ευχαριστήσω για τη συνεργασία, όπως και τον λιμενάρχη που στηρίζει αυτή την προσπάθεια, αλλά και την πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, που ήταν από την πρώτη στιγμή δίπλα μας ώστε να φτάσουμε εδώ”, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος.
“Έργο πνοής για την πόλη”, το χαρακτήρισε ο Λιμενάρχης Δημήτρης Νέζης, δηλώνοντας ότι “υλοποιείται ένα όραμα ανάπτυξης και τουριστικής προοπτικής της πόλης”, συμπληρώνοντας ότι “είμαστε εδώ να αντιμετωπίσουμε τα οποιαδήποτε γραφειοκρατικά προβλήματα, ώστε η τοπική κοινωνία να αγκαλιάσει όλη αυτή την προσπάθεια και να την υποστηρίξει“. Τις ευχές της για καλή αρχή έδωσε η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, Λυδία Εξηνταβελώνη, ευχόμενη να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε να ξεκινήσουν τα τακτικά δρομολόγια.







Να σημειωθεί ότι η άφιξη του υδροπλάνου στο Λιμάνι της Καλαμάτας εντάσσεται στα στα πλαίσια της ενεργοποίησης των πτήσεων της εταιρεία Hellenic Seaplanes, στην Ελλάδα. Πρόκειται για δοκιμαστικές πτήσεις που γίνονται σε διάφορους λιμένες της χώρας, όπου έχουν αδειοδοτηθεί υδατοδρόμια. Η αρχή έγινε με το Βόλο, και ακολούθησαν δοκιμαστικές πτήσεις σε Σκύρο, Σκόπελο, Πάτμο, Αμφιλοχία και Ερμιόνη, ενώ σήμερα Δευτέρα ήρθε η σειρά της Καλαμάτας.
Όπως μάς δήλωσε ο Νικόλας Χαραλάμπους στα σχέδια της εταιρείας είναι οι εμπορικές πτήσεις να ξεκινήσουν εντός των επόμενων εβδομάδων με μισθωμένες πτήσεις αρχικά (τσάρτερ), και τουριστικές εκδρομές, ενώ επίσημα οι καθημερινές πτήσεις θα ξεκινήσουν από Μάρτιο- Απρίλιο του 2026. Η πρώτη δοκιμαστική πάντως της Καλαμάτας στέφθηκε με επιτυχία με το έμπειρο πλήρωμα να προσθαλασσώνεται εύκολα στο Λιμάνι της Καλαμάτας, με το υδροπλάνο να έχει ξεκινήσει από τα Μέγαρα.
Σύμφωνα με τα πλάνα της Hellenic Seaplanes, η Καλαμάτα θα συνδεθεί αρχικά με κοντινούς προορισμούς, με πρώτα τα σχέδια να μπαίνουν τα Κύθηρα (30 λεπτά πτήση), Αντικύθηρα και η Κρήτη, αλλά και Καλαμάτα-Αθήνα(34 λεπτά), ενώ έπεται η σύνδεση με τα νησιά του Ιονίου. Όπως μάς δήλωσε, οι πτήσεις γίνονται με ασφάλεια, σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας που προβλέπουν η ΥΠΑ και η ΕΕ. Ενδεικτικά για το κόστος του εισιτηρίου δήλωσε ότι για πτήση μισής ώρας θα κυμαίνεται στα 75-80 ευρώ. Ο ίδιος ευχαρίστησε τον Δήμαρχο Καλαμάτας για όλη την προσπάθεια και δήλωσε ότι στόχος είναι “να βάλουμε στον χάρτη της Ελλάδας και το υδατοδρόμιο Καλαμάτας”, χαρακτηρίζοντας το ταξίδι με υδροπλάνο ως “μοναδική εμπειρία” και “εμπειρία ζωής να φεύγεις αεροπορικώς από λιμάνι και να φτάνεις σε λιμάνι”. Όπως μάς εξήγησε το υδροπλάνο που προσθαλασσώθηκε στο Λιμάνι Καλαμάτας μεταφέρει έως 12 επιβάτες, ενώ υπάρχει και μεγαλύτερο με έως 19 επιβάτες. Το μονοκινητήριο Cessna Caravan C208 θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα υδροπλάνα στον κόσμο.







Πρόκειται για μια πολυετή προσπάθεια για την εταιρεία, αλλά και το δήμο Καλαμάτας που ξεκινάει από το 2012, για να έρθουν οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις για το υδατοδρόμιο και ένα ευνοϊκό νομικό πλαίσιο για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα. Απομένει πλέον το πράσινο φως από το Υπουργείο ώστε να ξεκινήσουν οι πτήσεις σε όλη τη χώρα με τα υδροπλάνα.
Τι αναφέρει η Hellenic Seaplanes για το υδατοδρόμιο Καλαμάτας-Ποιές πτήσεις θα γίνονται όταν δοθεί το πράσινο φως και για την Καλαμάτα-Από 20 έως 45 λεπτά οι πτήσεις από και προς την Καλαμάτα
Το υδατοδρόμιο Καλαμάτας εξυπηρετεί οργανωμένες και ναυλωμένες (charter) πτήσεις με υδροπλάνα, μέσω σύνδεσης της μεσσηνιακής πρωτεύουσας με διάφορα γειτονικά λιμάνια της Πελοποννήσου, των Ιονίων και άλλων περιοχών.






Ειδικότερα, οι πτήσεις από και προς την Καλαμάτα κατανέμονται σε τρεις (3) χρονικές κατηγορίες που περιλαμβάνουν ταξίδια με υδροπλάνα έως 20 λεπτών, έως 30 λεπτών καθώς και 45 λεπτών.








Μέσω ενδιάμεσων (island hopping) και απευθείας πτήσεων, από-προς το υδατοδρόμιο Καλαμάτας πραγματοποιούνται αεροπορικά δρομολόγια υδροπλάνων στις αντίστοιχες υποδομές σε Κυλλήνη, Ζάκυνθο, Ιθάκη, Κεφαλλονιά, Πάτρα, Αντίκυρα, Άλιμο, Μονεμβασιά, Γύθειο, Κύθηρα, Ναύπλιο, Πύλο καθώς και Κόρινθο.

Σε μισή ώρα Καλαμάτα-Κύθηρα-Σε 45 λεπτά Καλαμάτα-Πάτρα αλλά και Καλαμάτα-Κεφαλονιά
Οι χρωματισμοί του πίνακα δείχνουν την χρονική διάρκεια της πτήσεις: Για παράδειγμα, σε μισή ώρα θα μπορεί κάποιος να μεταβαίνει από το Λιμάνι Καλαμάτας στα Κύθηρα, ενώ 45 λεπτά θα διαρκεί η πτήση Καλαμάτα-Κεφαλονιά ή Καλαμάτα-Πάτρα. Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται με γρήγορη και ασφαλή μεταφορά, συνδέοντας αρχικά τους προορισμούς αυτούς με σκοπό το δίκτυο να αναπτυχθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια.

















































































































