Στο βίντεο που επισυνάπτω στην ανάρτηση αυτή, από την τοποθέτηση μου στο Δημοτικό Συμβούλιο, περιγράφω όλη την αλήθεια για το τι συμβαίνει με την Δημοτική Συγκοινωνία.
Γιατί ΔΕΝ μπορεί να γίνει ΤΩΡΑ από τον Δήμο.
Γιατί λένε ψέματα όσοι νομίζουν πως μπορεί να την πραγματοποιήσουν άμεσα.
Γιατί η λύση της παραχώρησης στο ΚΤΕΛ θα μας οδηγουσε ΑΜΕΣΑ στην ΝΟΜΙΜΗ λειτουργία της γραμμής Προαστιακός – Κόρινθος.
Γιατί ΘΑ την κάνουμε ΕΜΕΙΣ, όταν το επιστρέψει η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου και του Δημοτικού Κώδικα.
Γιατί άλλα έλεγαν οι 3 από τους 4 ανεξαρτητοποιηθέντες δημοτικούς Συμβούλους που ήταν μέλη της Δημοτικής Επιτροπής
Πως ο κ. Νανόπουλος (που δεν έκανε ΤΙΠΟΤΑ επί πέντε χρόνια για την δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας) παρέσυρε τους 17 Συμβούλους.
Αυτά και άλλα πολλά στο διαφωτιστικό βίντεο. Παραθέτω, επίσης, συνοπτικά, παρακάτω, σε γραπτό λόγο τα κύρια σημεία της τοποθέτησής μου. Γιατί είμαι όπως πάντα διαυγής και κρυστάλλινος. Ποτέ δεν έχω κρυφτεί για κανένα θέμα. Άλλοι είναι αυτοί που αλλάζουν: με την μέρα, με τον μήνα, με τον χρόνο.
- Δεν έχει γίνει καμία παραχώρηση λεωφορείων σε κανένα ΚΤΕΛ, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η εισήγηση που κατέθεσαν στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι έχουμε υπογράψει συμφωνία στηρίζεται σε ψέματα.
- Στηρίξαμε ως παράταξη επί 3,5 ολόκληρα χρόνια την διοίκηση του κ. Νανόπουλου γιατί αυτό πιστεύαμε πως ήταν σωστό για τα συμφέροντα του Δήμου. Και αυτό μου το αναγνώρισε ο κορινθιακός λαός. Τώρα συνασπίζεστε όλοι εναντίον του Σταυρέλη.
- Ο κ. Νανόπουλος ήταν επί 4,5 χρόνια Δήμαρχος από το 2019 μέχρι το 2024! Γιατί δεν έκανε όλα αυτά που λέει σήμερα; Γιατί δεν έκανε την Δημοτική Συγκοινωνία; Ό,τι επικαλείται σήμερα ίσχυε και όταν ήταν Δήμαρχος! Γιατί δεν τα έκανε;
- Τι λέει το περίφημο «κόμμα» το οποίο επικαλούμαι συνεχώς δημόσια; Ότι λέει η ίδια η γνωμοδότηση του γραφείου του κ. Ζυγούρη, στον οποίο ο ίδιος ο κ. Νανόπουλος ζήτησε γνωμοδότηση: «η λειτουργία δημοτική συγκοινωνίας είναι νόμιμη, ΕΦΟΣΟΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ, όπως τούτο διαπιστώνεται από τον οικείο περιφερειάρχη».
- Στις 3 Ιανουαρίου 2023 ο κ. Νανόπουλος πήρε αυτή την γνωμοδότηση! Και τι έκανε με αυτήν την γνωμοδότηση στα χέρια του ο κ. Νανόπουλος; ΕΦΤΑ ΜΗΝΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ζήτησε γνωμοδότηση από τον κ. αντιπεριφερειάρχη, τον κ. Βυτινιώτη, αν εξυπηρετείται το κοινό από την υπάρχουσα γραμμή του ΚΤΕΛ. ΕΦΤΑ ΜΗΝΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ!
- Τελικά το διατυπώνει στις 18 Ιουλίου και λαμβάνει αυθημερόν (!!!) από την Αντιπεριφέρεια μια απάντηση σε τρεις γραμμές που λεει τι; Ότι «από τα στοιχεία που διαθέτουμε (σ.σ. πότε τα έλεγξε ο κ. Βυτινιώτης ένας θεός ξέρει) δεν υπάρχει εγκεκριμένη γραμμή συγκοινωνίας Προαστιακός Κόρινθος Καλλιθέα».
- Προσέξτε, όμως τι είναι απαραίτητο να γίνει για να προχωρήσει ένας Δήμος σε δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας σύμφωνα με την γνωμοδότηση Ζυγουρη:
7.1. Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για υποβολή αιτήματος στον Περιφερειάρχη να επιβεβαιώσει ΜΕ ΔΙΑΠΙΣΤΩΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (όχι με ένα απλό έγγραφο συνταγμένο σε λίγα λεπτά) ότι δεν εξυπηρετείται η συγκεκριμένη γραμμή από το ΚΤΕΛ
7.2. Σύνταξη συγκοινωνιακής μελέτης και μελέτης βιωσιμότητας για την δημιουργία της νέας γραμμής. Είδατε καμία εκπόνηση μελέτης από τον κ. Νανόπουλο;
7.3. Εισήγηση από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (υπήρχε τότε) προς το Δημοτικό Συμβούλιο για τις παραπάνω μελέτες. Την είδατε;
7.4. Έγκριση των μελετών από το Δημοτικό Συμβούλιο. Το είδατε;
7.5. Αίτημα για ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης (όχι από πόρους του Δήμου). Το είδατε;
Τι από όλα αυτά έκανε ο κ. Νανόπουλος; Τίποτα! - Να δούμε τώρα τι κάναμε εμείς. Εμείς πήγαμε στις 13 Μαρτίου 2024, μόλις 3 μήνες αφ ότου αναλάβαμε, και ζητήσαμε από την Περιφέρεια να μας πει αν υπάρχει γραμμή που εξυπηρετεί τον Προαστιακό. Και η Περιφέρεια (στις 20 Μαρτίου) μάς απάντησε ότι εξυπηρετείται από την Γραμμή του ΚΤΕΛ, όπου υπάρχει Στάση Προαστιακός.
- (ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να μην δημιουργηθούν παρεξηγήσεις, εδώ δεν αναφέρομαι στο αν ΠΡΑΓΜΑΤΙ αυτή η γραμμή εξυπηρετεί το κοινό που μετακινείται με τον Προαστιακό. Εξηγώ πολύ απλά γιατί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΗ και άρα εφικτή η δημιουργία τέτοιας γραμμής, χωρίς την συγκατάθεση του ΚΤΕΛ. Εμένα η άποψη μου είναι άλλη και γι αυτό θέλησα να δημιουργηθεί η νέα γραμμή με την σύμπραξη του ΚΤΕΛ, με τα δύο νέα λεωφορεία. Κάτι που θα γινόταν άμεσα, αν λαμβάναμε άλλη απόφαση στο ΔΣ).
10.Για να δούμε όμως και ποια γνώμη διατύπωναν τότε (Φεβρουάριος 2024) η κυρία Στριμμενοπούλου, ως πρόεδρος της ΔΕ, και ο κ. Μανωλάκης ως μέλος της.
11.Στην συνεδρίαση της ΔΕ η κυρία Στριμμενοπούλου, ως πρόεδρος, εισηγείται «τη λήψη απόφασης Δημοτικής Επιτροπής α) όπου θα αναφέρεται ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο απαγορεύει στο Δήμο την ίδρυση λεωφορειακής γραμμής, β)για τροποποίηση των όρων της σύμβασης δωρεάς σύμφωνα με τα ανωτέρω και συγκεκριμένα να αναγραφεί στη σύμβαση δωρεάς ότι επιτρέπει στο Δήμο Κορινθίων την παραχώρηση της χρήσης των λεωφορείων σε τρίτους (π.χ. ΚΤΕΛ) προκειμένου να εξυπηρετήσουν το σκοπό της δωρεάς, ήτοι τη μετακίνηση των δημοτών, έναντι χαμηλού κομίστρου κ.λπ κ.λπ»
12.Ο κ. Μανωλάκης, παίρνοντας το λόγο, αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι, «όπως όλοι τους γνωρίζουν, ο Δήμος δεν έχει οδηγούς να λειτουργήσει τα υπάρχοντα οχήματα (…) προσλήψεις δεν είναι εύκολο να γίνουν στο Δήμο, (…) ενώ μπορεί ο Δήμος να κάνει μία σύμβαση με το ΚΤΕΛ», και καταλήγει ότι «αν στην πορεία δουν ότι ο Δήμος μπορεί να υποστηρίξει αστική συγκοινωνία, το συζητάνε. Εμείς είμαστε υπέρ της Δημοτικής Συγκοινωνίας και μόλις αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο και το επιτρέψει θα το κάνουμε πράξη. Εκείνη την ώρα που θα είναι νόμιμο…».
13.Αργότερα, όταν ψήφισαν και οι τρεις ανεξαρτητοποιηθέντες Σύμβουλοι, η κυρία Στριμμενοπούλου, ο κ. Μανωλάκης και ο κ. Μποζίκης ψήφισαν ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΑ ΚΤΕΛ. Ο κ. Νανοπουλος (τότε, τον Φεβρουάριο) επέμεινε στην δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας. Τι ήταν αυτό που τους έκανε να αλλάξουν γνώμη σήμερα και να λένε ότι ο Δήμος μπορεί να κάνει Δημοτική Συγκοινωνία; Τα συμπεράσματα δικά σας!
14.Και πάμε στον Ιούνιο του 2024 και στην απόφαση 364 της ΔΕ. Πάλι η ίδια σύνθεση. Και ενώ τον Φεβρουάριο ο κ. Νανόπουλος μειοψήφησε, έρχεται τον Ιούνιο και υπερψηφίζει (!!!) την παραχώρηση των δύο λεωφορείων στο ΚΤΕΛ, για την λειτουργία από αυτό της γραμμής! (Σημειωτέον ότι υπήρχε τότε η υπογράμμιση ότι η σύβαση με το ΚΤΕΛ θα λυθεί αυτοδίκαια (δηλαδή αμελητί) όταν καταστεί νομικά εφικτή η δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας για την γραμμή Κόρινθος – Προαστιακός και τα λεωφορεία θα επιστρέψουν στον Δήμο).
15.Έχουμε το προηγούμενο του Δήμου Λουτρακίου Περαχώρας, ο οποίος αγόρασε δύο Mini bus για να δημιουργήσει δημοτική συγκοινωνία. Το ΚΤΕΛ έκανε προσφυγή και την κέρδισε! Και έκαναν παραχώρηση των δύο λεωφορείων στο ΚΤΕΛ.
16.Τα παραδείγματα που έχουν αναφερθεί για άλλους δήμους (Αλιάρτων – Θεσπιέων, Χανίων, Λεβαδέων και άλλου) η αλήθεια είναι ότι:
Ο δήμος Αλιάρτου Θεσπιέων έχει κάνει σύμβαση με τα ΚΤΕΛ.
Το ίδιο και ο Δήμος Χανίων, που το κανει μεν με δωρεάν εισιτήριο, αλλά δίνει 50.000 τον χρόνο στο ΚΤΕΛ
Ο Δήμος Λεβαδέων επίσης στο ΚΤΕΛ με κόστος 52.800 ευρώ
17.Από όλα αυτά προκύπτει ότι Δημοτική Συγκοινωνία με τον τρόπο που παρέσυρε τους 17 ο πρώην Δήμαρχος δεν μπορεί να γίνει: Αλλά αυτό είναι και το θέμα: να μην γίνει η Δημοτική Συγκοινωνία και να το χρεωθεί η Δημοτική μας αρχή και ο Σταυρέλης. Αλλά εμείς δεν θα κάνουμε προσφυγή. Θα αφήσουμε να κρίνει η υπερκείμενη αρχή την νομιμότητα της απόφασης και ΑΝ κριθεί νόμιμη θα σας καλέσουμε να την υλοποιήσετε.
18.Εμείς είμαστε όσο κανείς άλλος υπερ της Δημοτικής Συγκοινωνίας. Και θα την υλοποιήσουμε με νόμιμο τρόπο, με την αλλαγή του Δημοτικού Κώδικα, όπου έχω την πληροφορία ότι θα εισαχθεί σχετική διάταξη. Γι αυτό και έχουμε προβλέψει αυτό που ανέφερα νωρίτερα για την επιστροφή των δύο λεωφορείων στον Δήμο, μόλις αλλάξει το νομικό καθεστώς.
19.Και επειδή έχω μάθει να μην μασάω τα λόγια μου, όπως λέω πάντα. Δεν έχουμε πει ποτέ και δεν έχω πει ποτέ ότι θα είναι δωρεάν η μετακίνηση των επιβατών. Θα υπάρχει ένα συμβολικό τίμημα και ο Δήμος θα καλύπτει τυχόν επιπλέον κόστος.