… τι είναι και αυτό το πράμα πάλι που έχουμε πάθει με τα Ελληνικά καλοκαιρινά φεστιβάλ βρε παιδί μου. Όπου και να κοιτάξεις, τα τελευταία τουλάχιστον 10 χρόνια, για να μην βάλω περισσότερα και με αποκαλέσουν υπερβολικό, όπου σταθείς κι όπου βρεθείς, βλέπεις κάθε χρόνο τις ίδιες σχεδόν μπάντες, να παίρνουν σβάρνα βουνά, λαγκάδια, ποτάμια, θάλασσες κι ακρογιαλιές παρουσιάζοντας το ίδιο ακριβώς πρόγραμμα, άντε με μερικές αλλαγές για να ακριβολογώ, ενώ πολύ της μόδας και λόγω της οικονομικής κρίσης είναι οι συνεργασίες πάνω στο πατάρι. Λόγω της οικονομικής κρίσης όμως, δεν είδα καμία αλλαγή στις τιμές των εισιτηρίων . Από 12-15 ευρώ αλλά και κάποιες φορές και 20 ευρώ είχαν τα εισιτήρια προ κρίσης, τις ίδιες τιμές δυστυχώς βλέπουμε και σήμερα στις συναυλίες αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
Και εντάξει, καταλαβαίνω κάποιους μικρούς άμοιρους Δήμους που προσπαθούν με ένα φεστιβάλ να αναδείξουν το φυσικό κάλος της περιοχής προσπαθώντας να ελκύσουν νέο κόσμο και να δώσουν μια οικονομική ανάσα στις περιοχές τους, χωρίς να ρισκάρουν οικονομικά και πηγαίνοντας στα σίγουρα φέρνοντας ένα όνομα όπως ο Χαρούλης, ο Μάλαμας, ο Θανάσης ή ο Αγγελάκας αλλά βλέπουμε και τα λεγόμενα ‘’εναλλακτικά’’ φεστιβάλ που κόπτονται για τον Πολιτισμό, να ακολουθούν την ίδια τακτική . Σίγουρα υπάρχουν διοργανώσεις που γίνονται με μεράκι, κόπο και την τσέπη κάποιων οργανωμένων ομάδων, αλλά είναι ελάχιστες. Επίσης αρκετά από τα φεστιβάλ αυτά, ενώ ξεκίνησαν με αυτή τη διάθεση, τελικά δεν κατάφεραν να έχουν την ανάλογη πορεία και ακολούθησαν και αυτά την ‘’πετυχημένη’’ συνταγή γιατί καθ’ όπως φαίνεται, ‘’ είναι πολλά τα λεφτά Άρη’’ .
Επίσης σκοπός των περισσοτέρων φεστιβάλ, ήταν να αναδειχθεί καί η τοπική μουσική – καλλιτεχνική σκηνή των Νομών τους και τα νέα παιδιά – ταλέντα, (είναι λίγα τα λεφτά Άρη) κάτι το οποίο είναι πράγματι ωφέλιμο δίνοντας σε νέους δημιουργούς το κίνητρο και τον ενθουσιασμό, να εξελίξουν το ταλέντο τους ανοίγοντας την συναυλία κάποιου μεγάλου ονόματος. Δυστυχώς και αυτός ο σκοπός ίσως σε κάποια φεστιβάλ να ξεκίνησε με τις ομορφότερες διαθέσεις από όλους τους φορείς και τις κατάλληλες προϋποθέσεις, αλλά στην πορεία ‘’το μεγάλο ψάρι, έφαγε το μικρό’’.
Εδώ θα καταθέσω κάποιες σκέψεις του Θανάση Πάνου (Συγγραφέας-Εικαστικός-Μουσικός) με τις οποίες ταυτίζομαι απόλυτα :
Ο κάθε επίσημος πολιτιστικός φορέας ως οργανική οντότητα, χωρίς το χάραγμα πολιτιστικής πολιτικής δυστυχώς παρουσιάζεται πάντα παράλυτος και ασπόνδυλος. Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι η ανάπτυξη, που ακούμε ως γενικευμένο σύνθημα εξόδου από τη κρίση είναι βασική και κάτω από αισθητικές κατηγορίες.
Η κάθε κοινωνία «πλάθει» τα γράμματα και τις τέχνες, τον πολιτισμό, που ανταποκρίνεται στο ήθος και την «προσωπικότητά» της, ακόμα και στις αναπόφευκτες περιόδους της κρίσης. Η πολιτιστική ανάπτυξη είναι ένας στίβος μέσα στον οποίο θα μπορούσαν υπό τους καλύτερους όρους να συμμετέχουν όλοι στη δημιουργία, στην ομαδική δράση γιατί αυτή η ταύτιση και η κοινή συνείδηση είναι που σταθεροποιεί τους δεσμούς ακόμη και σε μια πάσχουσα κοινωνία.
Δημητρη οχι να βαλουμε ολο ξενα μια χαρα ειναι τα Ελληνικα φεστιβαλ φτανει πια με τα ξενοφερτα
Εγώ θέλω από τον Δημήτρη μουσική από τα βάθη του Βυζαντίου…??
1:18 π.μ. Σωστά γιατί Βυζάντιο και Τραπεζούντα πάνε μαζί.
Μπράβο σας που στο Λουτράκι τα καταφέρατε να ξεχωρίσετε με το φεστιβάλ και να πετύχετε όλα αυτά
Καλός καλλιτέχνης!
Και τι να παίξει ρε ΜΙΧΑ τζαζ;Αφού δεν ακούγεται με τίποτα.Εκατό φορές Τα ίδια Αφού αρέσουν.Δεν μπορείς να κάνεις το κοσμο να ακούει κάτι το οποίο δεν αρέσει πως να το κάνουμε.Σε εσένα μπορεί να αρέσει γιατί ασχολείσαι μουσικά στον ακροατή όμως δεν προσφέρει κάτι.
Ο Μήτσος κορυφή!
Γιατί ο ακροατής φίλε 7'26, θέλει αρκουδιάρικα.
11:07 π.μ Σωστός ο μπακαλιάρος-σκορδαλιά από την πρωτεύουσα..!
Γιατί 8:52 σου είπε κανείς για αρκουδιαρικα;Αλλά υπάρχουν από ξένη μουσική πολλά καλύτερα από τζαζ.Δεν θέλουμε να κόβουμε φλέβες.
Αν θεωρείς 11.33 ότι η τζαζ είναι μουσική για να κόβεις φλέβες, τότε βρες μια ωραία έπαυλη στην Αγ. Βαρβάρα, ή αν θες πιο κοντά, στα εξαμίλια για να μείνεις.