Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Όλη η αλήθεια για τον Προαστιακό…

- Advertisement -

Άρθρο του Δ. Καραπατά *

Η διαφωνία της Δημοτικής αρχής Γκιώνη και του ΟΣΕ, σχετικά με τη χωροθέτηση του τερματικού σταθμού του Προαστιακού στο Λουτράκι, είναι η αιτία που το έργο δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Ο νυν Δήμαρχος του Λουτρακίου, κύριος Γκιώνης, επιμένει να τερματίζει ο νέος Προαστιακός σε χώρο κοντά στο Καζίνο, ενώ o (καθ’ ύλην αρμόδιος) ΟΣΕ, αλλά και οι καθηγητές συγκοινωνιολογίας, κ.κ. Βλαστός, Μηλανάκης και Νάθενας, κρίνουν πως η ενδεδειγμένη λύση είναι ο χώρος δίπλα στο ποτάμι, στην οδό Αιγαίου.
Το 2007, σε μια σύσκεψη υπό τον Υπουργό Δικαιοσύνης, κύριο Παπαληγούρα, ο κύριος Γκιώνης, συμπαρέσυρε τους φορείς της πόλης, σε μια καταστροφική, κατά τη γνώμη μου, απόφαση για το Λουτράκι: Τη λύση του Ισθμού, σε χώρο κοντά στο Βασιλόπουλο. Μια λύση, που καταγγέλθηκε άλλωστε και από τους φορείς της πόλης ως εκβιαστική, καθώς δεν είχαν ενημερωθεί από το Δήμαρχο ότι υπήρχε μελέτη της ΟΝ Truck, που προέβλεπε σταθμό του Ισθμού, στο σημείο που αλλάζουν οι γραμμές για το Λουτράκι (κλειδιά), καθώς και εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου. Άλλωστε, στη συνάντηση με τον Περιφερειάρχη, Φώτη Χατζημιχάλη, που έγινε αρχές Μαΐου στην Τρίπολη, ο αντιδήμαρχος πολεοδομίας κύριος Ρουμελιώτης, χαρακτήρισε την επιλογή του «Βασιλόπουλου», ως έσχατη λύση για να δημιουργηθεί ένας σταθμός του Προαστιακού, κοντά στο Λουτράκι, έστω και σε λανθασμένο σημείο. Εξάλλου, όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «αν δεν έχει αρχίσει η φάση υλοποίησής του, φρόνιμο είναι να γίνει στο σημείο που αλλάζουν οι γραμμές για το Λουτράκι (θέση Παραδείσια – Φιλοθέη)». Από μεριάς μου, προχώρησα στις εξής κινήσεις: Α) Συνάντηση με τέσσερις συγκοινωνιολόγους στο γραφείο του Δημάρχου, το Μάιο του 2009, όπου αποφασίστηκε η ανοικτή διαβούλευση για τον Προαστιακό, της 5/7/2009. Β) Εκτύπωση αφίσας με σύνθημα «να έρθει τώρα ο Προαστιακός στο Λουτράκι» που αναρτήθηκε σε δεκάδες καταστήματα και ξενοδοχεία, καθώς και στο Δημαρχείο και το κτίριο της νομαρχίας στην Κόρινθο. Γ) Συνέντευξη στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, το πρωί της 5ης Ιουλίου του 2009 για το ζήτημα του Προαστιακού. Δ) Διεξαγωγή της δημόσιας συζήτησης για τον Προαστιακό στο Πνευματικό Κέντρο, με συμμετοχή της δημοτικής αρχής των φορέων της πόλης και των διευθυντών του ΟΣΕ. Όλη η πόλη συμφώνησε με τη θέση του ΟΣΕ, μέσω των φορέων, των εμπόρων, των ξενοδόχων, των εργατικών κέντρων, καθώς και το Δ.Σ. Λουτρακίου. Με την απόφαση του Δ.Σ. (303) για τον Προαστιακό, της 8ης Οκτωβρίου 2009 συμφωνησαν και οι υποψήφιοι δήμαρχοι Παύλου, Γέρου, Λογοθέτης, ο πρώην Δήμαρχος Λουτρακίου – Περαχώρας, Γιάννης Γιωτάκης, αλλά και οι βουλευτές του νομού Κορινθίας, Φαρμάκη, Μπεγλίτης, ο υποψήφιος Βουλευτής της Ν.Δ. Στέλιος Μάρκελλος καθώς και η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΛΑ.Ο.Σ.
Μάλιστα, ο κύριος Μπεγλίτης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «παρά τον αρχικό σχεδιασμό η τελική επιλογή κατασκευής σταθμού στον Ισθμό, χωρίς την πρόβλεψη κατασκευής διακλάδωσης και σύνδεσης με τον Πολεοδομικό ιστό του Λουτρακίου, στερεί την ευρύτερη περιοχή από τις μεγάλες αναπτυξιακές δυνατότητές της και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην υποστήριξη των αναγκών της». Ο κύριος Γκιώνης, στις 5 Μαΐου του 2009, στην ημερίδα για τον Προαστιακό, δίνει δημόσια υπόσχεση για νέα εντολή εκπόνησης μελέτης, στο γραφείο με τις σιδηροδρομικές μελέτες της ON Truck. Μια υπόσχεση όμως που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ. Από την 8/10/2009 που μειοψήφησε η παράταξή του στο θέμα του Προαστιακού, δεν έκανε τίποτα για να «τρέξει» τη νέα απόφαση του Δ.Σ., κάτι που έκανε ο υποφαινόμενος, που σε συνεργασία με τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Πάνο Μπεγλίτη, Χριστίνα Φαρμάκη και Άγγελο Μανωλάκη, φέραμε για τρίτη φορά το θέμα του Προαστιακού στη Βουλή. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε απάντηση της κας Αικατερίνης Φαρμάκη – Γκέκη, αναφέρει: «η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., είχε προβλέψει και αφήσει διακλάδωση για τη σύνδεση της γραμμής με το Λουτράκι, αλλά επειδή υπήρχαν αντιδράσεις των τοπικών αρχών, σχετικά με τη χωροθέτηση του τερματικού σταθμού, ανέμενε τις αποφάσεις του ΕΔΙΣΥ Α.Ε. ο οποίος έκανε τις σχετικές συνεννοήσεις, για τον καθορισμού του φυσικού αντικείμενου του έργου. Λόγω των αντιδράσεων, το έργο της κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός – Λουτράκι, δεν έχει περιληφθή στο χρηματικό πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013». Κοινώς, όταν ήταν να γίνει το έργο αντιδρούσε ο κύριος Γκιώνης και αυτός είναι ο λόγος που δεν έχει γίνει ακόμα.
Τις πρώτες ημέρες του Μαΐου του 2010, κανονίζεται συνάντηση στην Τρίπολη, σε συνεργασία με τον ιδιαίτερο του Περιφερειάρχη, κύριο Δέδε, ανάμεσα στον Δ. Καραπατά και τον ίδιο τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Φώτη Χατζημιχάλη, όπου και παρευρέθηκαν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων, Παύλος Παύλου και Κώστας Λογοθέτης και μετά από μεγάλη πίεση από μέρους μου, ο εκπρόσωπος του κυρίου Γκιώνη, κύριος Ρουμελιώτης…
Την 1η Ιουλίου του 2010, ανακοινώνεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, χρηματοδότηση για έργα στον άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.
Την 5η Ιουλίου του 2010, πραγματοποιείται Δ.Σ. στο οποίο παρίσταται και ο Προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας, Μάνος Μαυρογόνατος, στο οποίο ζητάει να χωροθετηθεί στο νέο Πολεοδομικό Σχέδιο, ο σταθμός του Προαστιακού σε χώρο κοντά στο Καζίνο και όχι στην οδό Αιγαίου, όπως ζητάει ο ΟΣΕ, κάτι που δεν έγινε αποδεχτό από το Δ.Σ. Έτσι, διατηρήθηκε ζωντανό το όνειρο του Προαστιακού για τους κατοίκους του Λουτρακίου. Ένα όνειρο, που αν λάβουμε υπ’ όψιν τα μέχρι στιγμής στοιχεία, δεν πρόκειται να υλοποιηθεί όσο υπάρχει η «αρνητική» νοοτροπία του κυρίου Γκιώνη.

* Ο Δημήτρης Καραπατάς είναι επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τον Προαστιακό.

- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. τι ειναι αυτα τα καραγκιοζιλικια ρεεεεεεεε… ακου στο καζινο…. ΕΛΕΟΣ… τι ισθμος, τι καζινο το ιδιο και το αυτο ειναι για τα καταστηματα της πολης.. ρε φερτε το τραινο κοντα να αναζωγονηθουν λιγο οι επιχειρησεις της πολης και θα βρειτε τροπο να τα αρπαξετε απο αλλου απο το καζινο… αλητες, δεν αγαπατε καθολου αυτον τον τοπο…

  2. ΤΙ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΛΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΡΕΕΕΕΕ!!!!!ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ 'ΡΘΕΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΤΟΥΑΛΛΕΤΑ ΜΑΣ ΤΟ ΤΡΕΝΟ;;;;;ΗΡΕΜΕΙΣΤΕ ΛΙΓΟ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΨΕΤΕ ΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΣΑΣ!!!

  3. μαθε να γραφεις ρε κεφαλα, με τα κεφαλαια!! θες και ιντερνετ, φωνακλα, σε διαβαζουμε και χωρις να φωναζεις, νταη της δεκαρας

  4. Κοντά στο καζίνο ήταν η καλύτερη λύση.Έτσι και αλλιώς μετα από λίγο καιρό οι καζινιέρηδες θα αναλάβουν λογω προσωπικού συμφέροντος (μεταφορά πελατών από Αθήνα) την οικονομική λειτουργία της γραμμής. Το κράτος δεν θα κρατήσει για πολύ καιρό μια ζημιογόνο γραμμή όπως θα είναι αυτή.
    Το κρατικό "έγκλημα" ήταν που δεν φτιάχτηκε από την αρχή σταθμός στον Ισθμό.

  5. ΕΣΥ ΡΕ ΜΕΓΑΛΕ ΜΕΤΗΝ ΤΟΥΑΛΕΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΕΖΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΕΣ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΠΑΝΙΟ ΟΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΤΣΑΠΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡ ΡΕ ΒΛΑΧΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog