Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Φθηνό υγραέριο αντί για ακριβή βενζίνη…

- Advertisement -

Η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει εκτιναχθεί στα ύψη και δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν «παρκάρει» τα αυτοκίνητά τους, κάνοντας χρήση είτε των Μ.Μ.Μ. είτε του ποδηλάτου τους, που είχαν ξεχασμένο σε κάποια αποθήκη.

Με 1,5+ ευρώ το λίτρο, η Ελλάδα είναι η δεύτερη πιο ακριβή χώρα μετά την Ολλανδία, με αποτέλεσμα χιλιάδες οδηγοί να έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, αναζητώντας λύσεις στο μείζον αυτό πρόβλημα. Μία από αυτές είναι το υγραέριο, για το οποίο γίνεται λόγος ολοένα και περισσότερο τους τελευταίους μήνες.

Τιμή σχεδόν στο 1/3…
Αιτία – τι άλλο; – η χαμηλή του τιμή, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνει σχεδόν στο 1/3 της τιμής της αμόλυβδης. Έτσι, εκατοντάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων συρρέουν σε εταιρείες που κάνουν μετατροπές από βενζίνη σε υγραέριο, με σκοπό να μειώσουν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τα έξοδα μετακίνησης. Αυτό είναι πολύ εύκολο να το καταλάβει κανείς, αν ρίξει μία ματιά στην τιμή του υγραερίου, το οποίο πωλείται από 0,60 έως 0,65 ευρώ το λίτρο, σε αντίθεση με τη τιμή της βενζίνης που ξεπερνά συνήθως το 1,5 ευρώ.

Εδώ να κάνουμε και μία παρένθεση, λύνοντας απορίες σχετικά με την τιμή του υγραερίου, η οποία «κλειδώνει» και δεν αλλάζει για τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει και σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, πως μέχρι το 2013 δεν θα υπάρξουν αλλαγές στην τιμή του!

Από 1.000 ευρώ η μετατροπή

Για να προχωρήσει ένας ιδιοκτήτης σε μία τέτοια μετατροπή, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα… ραντεβού με μία από τις δεκάδες, πλέον, εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό. Το κόστος μετατροπής ξεκινά από τα 1.000 και φτάνει τα 3.000 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Η μετατροπή είναι 100% ασφαλής και αυτό διότι υπάρχουν δικλίδες ασφαλείας που, σε περίπτωση διαρροής, σφραγίζει το σύστημα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ιπποδύναμη του οχήματος δεν ελαττώνεται, αν η μετατροπή που κάνουμε ακολουθεί σύγχρονες προδιαγραφές. Από εκεί και πέρα το όχημα που «καίει» υγραέριο μπορεί να κινηθεί όχι μόνο με αυτό το καύσιμο αλλά και με βενζίνη. Δηλαδή, αν μας τελειώσει το υγραέριο, αυτομάτως το σύστημα μας γυρίζει σε κατάσταση κατά την οποία ο κινητήρας «καίει» βενζίνη. Σημαντικό, επίσης, στοιχείο είναι αυτό που αφορά στις εκπομπές ρύπων CO2, οι οποίες μειώνονται σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με έναν κινητήρα που χρησιμοποιεί βενζίνη.

Αναμονή 6 μηνών

Με όλα αυτά τα στοιχεία και φυσικά με το κόστος χρήσης να πέφτει σημαντικά, έχουν δημιουργηθεί… ουρές στις αντιπροσωπείες που δραστηριοποιούνται στο κομμάτι του υγραερίου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στη zougla.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ζιάκας Α.Ε., Σωτήρης Ζιάκας: «Μπορεί κανείς να περιμένει από 1 έως 6 μήνες, αφού η ζήτηση είναι τεράστια». Επίσης, ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο που τόνισε στη zougla.gr ο Απόστολος Λυμνιάτης, διευθυντής πωλήσεων εταιρείας που δραστηριοποιείται στον χώρο, είναι η προσοχή που θα πρέπει να επιδείξουν όσοι πάρουν την απόφαση αυτή και αφορά στην εγγύηση αλλά και στις προδιαγραφές: «Η μετατροπή αυτή συνοδεύεται με πιστοποιητικά που συμφωνούν με τη νομοθεσία της χώρας μας».

Τι είναι το… LPG
Τέλος, να σημειώσουμε ότι το υγραέριο γνωστό και ως LPG (Liquefied Petroleum Gas) είναι ένα αέριο με θερμαντική ικανότητα, που υγροποιείται σε υψηλή πίεση. Αποτελείται, κυρίως, από βουτάνιο και προπάνιο, που είναι αέρια που προέρχονται κυρίως από πετρελαιοπηγές ή πηγές φυσικών αερίων.

Παραδείγματα

Βενζινοκίνητο όχημα με κατανάλωση 8λτ/100 χλμ. και 15.000 χλμ. τον χρόνο
Κατανάλωση ανά έτος σε βενζίνη με τιμή 1.5 ευρώ/λίτρο: 1.800 ευρώ
Κατανάλωση ανά έτος σε υγραέριο με τιμή 0.60 ευρώ/λίτρο: 720 ευρώ
ΚΕΡΔΟΣ: 1.080 ευρώ

Βενζινοκίνητο όχημα με κατανάλωση 8λτ/100 χλμ. και 20.000 χλμ. τον χρόνο
Κατανάλωση ανά έτος σε βενζίνη με τιμή 1.5 €/λίτρο: 2.400 ευρώ
Κατανάλωση ανά έτος σε υγραέριο με τιμή 0.60 €/λίτρο: 960 ευρώ
ΚΕΡΔΟΣ: 1.440 ευρώ

Βενζινοκίνητο όχημα με κατανάλωση 11λτ/100 χλμ. και 20.000 χλμ. τον χρόνο
Κατανάλωση ανά έτος σε βενζίνη με τιμή 1.5 €/λίτρο: 3.300 ευρώ
Κατανάλωση ανά έτος σε υγραέριο με τιμή 0.60 €/λίτρο: 1.320 ευρώ
ΚΕΡΔΟΣ: 1.980 ευρώ

Πηγή: zougla.gr

- Advertisement -

8 ΣΧΟΛΙΑ

  1. πουθενα δεν αναφερεται ποση ειναι η καταναλωση του υγραεριου ανα 100 χλμ!!!!!!
    γιατι το μονο σιγουρο ειναι οτι η θερμογονος δυναμη του υγραεριου ειναι πολυ μικροτερη απο αυτην της βενζινης.κατ'επεκταση με ενα λιτρο υγραεριου κανουμε λιγοτερα χλμ απο οτι με ενα λιτρο βενζινης!
    ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ!!!!!

  2. Σωστή η απορία σου φίλε αναγνώστη. Παραθέτουμε δημοσίευμα από το περιοδικό 4 τροχοί, που ίσως σου λύσει τις απορίες:

    EΠIΔOΣEIΣ BENZINH YΓPAEPIO
    Tελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 165 160
    Eπιτάχυνση από στάση
    0-100 (δευτ.) 13,3 14,8
    0-140 (δευτ.) 31,4 35,2
    1.000 από στάση (δευτ.-χλμ./ώρα) 35 – 145 36,1-141,2
    Pεπρίζ εν κινήσει
    3η 80-110 (δευτ.) 7,9 8,7
    4η 80-110 (δευτ.) 13,0 14,6
    5η 80-110 (δευτ.) 16,4 18,2
    Kατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 10,5 10,4

  3. Το καλό είναι να έχουμε περισσότερες επιλογές.
    Το θέμα είναι πως στην Ελλάδα όλα αργούν να…έρθουν.Να μου πείτε,καλιό αργά παρά ποτε…

  4. Σχεδόν τα 90 λεπτά από την τιμή της βενζίνης είναι φόρος ! Άρα δεν είναι παράλογη ή σκέψη ότι αν γυρίσουμε όλοι σε υγραέριο θα χαθεί το ληστρικό έσοδο του φόρου για το ΔΝΤ (παλιά ίσως να έλεγα για το κράτος ) . Ποιος είναι σίγουρος λοιπόν ότι τότε δεν θα μπει ένας νέος φόρος (νταβατζηλίκι ) στο υγραέριο παρόμοιος με αυτόν των σημερινών καυσίμων ώστε να αντισταθμιστεί το χαμένο "λάφυρο" ???
    ΚΑΝΕΙΣ !!!
    Λογικά λοιπόν συμπεραίνουμε ότι μια τέτοια κίνηση θα ήταν συμφέρουσα αναμφισβήτητα μόνο αν οι αυξήσεις των καυσίμων οφείλονταν στις διεθνείς τιμές και όχι στο νταβατζηλίκι του ΔΝΤ .

    Είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο λοιπόν ότι θα αφήσουν να αιωρείται ότι η μετατροπή είναι συμφέρουσα .Έτσι θα εισπράξουν το φπα από τις μετατροπές των αυτοκινήτων και των πρατηρίων, θα κονομήσουν εκατομμύρια οι "συνήθεις έξυπνοι-γνωστοί άγνωστοι" που ήδη τρίβουν τα χέρια τους και όταν πλέον το υγραέριο εφαρμοστεί σε μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων θα επιβάλουν και το νταβατζηλίκι του φόρου ώστε να ισοσκελίσουν το χαμένο έσοδο .

    Και εμείς για άλλη μια φορά θα νιώσουμε ηλίθιοι…

    Η ψυχολογία της μάζας είναι άτιμη επιστήμη , δεν πρέπει να λειτουργούμε σαν αγέλη , πρέπει να μάθουμε να σκεφτόμαστε πιο πέρα από αυτό που μας δείχνουν και να χτυπάμε το πρόβλημα στο κόκαλο και όχι να ρίχνουμε άσφαιρα στο γάμο του καραγκιόζη …

    Χρόνια διαβάζω χαρακτήρες…ψάχνοντας απλά και μόνο τον εαυτό μου …

    ΠΑΝΘΗΡΑΣ

    http://www.dunlapcusd.net/dms/Noonen/tnoonen/panther.jpg

  5. ο φίλος Πάνθηρας κάνει λάθος.

    Η τιμή του Υγραερίου, με Νόμο της Ε.Ε., δεν καθορίζεται ούτε εξαρτάται από τις διαθέσεις έκαστου κράτους γιια φορολόγηση.

    Δηλαδή, δεν μπορεί πχ η Ελλάδα, ή η Γερμανία ή κάποια άλλη χώρα, αύριο-μεθαύριο να αυξήσει τη φορολογία του Υγραερίου όπως πχ γίνεται με την Βενζίνη.

    Αυτό σημαίνει πως για τα επόμενα 7 χρόνια (!!!) η τιμή του υγραερίου θα καθορίζεται ΜΟΝΟ από τις διεθνής αγορές.

    η Ε.Ε. προωθεί το Υγραερίο ως πιο ''οικολογικό'' καύσιμο, και για αυτό δίνει κίνητρα για την χρησιμοποίησή του.

    Μην ανησυχείτε λοιπόν για πιθανότητα αύξησης της τιμής.

  6. Δεν έχω υπ΄ όψιν μου κάτι επίσημο και δεσμευτικό πέρα από μια γενική πολιτική της ΕΕ για χαμηλό ειδικό φόρο κατανάλωσης στο υγραέριο (παρόλο που έψαξα) για να δω και περισσότερο να εμπιστευτώ την σταθερότητα της τιμής του υγραερίου .
    Από ανεπίσημα δημοσιεύματα είδα ότι λένε ότι μέχρι το 2018 η τιμή στο υγραέριο θα καθορίζεται από την ΕΕ .
    Η ερώτηση που μπορώ να κάνω για την ώρα είναι η εξής , η αύξηση ΦΠΑ από 19% στο 21% και μετά στο 23% δεν επηρέασε την τιμή του ? Την επηρέασε .Ήταν απόφαση της ΕΕ ? Όχι .
    Άρα έχουμε ήδη ένα δείγμα αύξησης της τιμής του υγραερίου μέσο έμμεσου φόρου ή οποία έχει εθνική ταυτότητα και μάλιστα πριν το 2018 .
    Σαν εναλλακτική μορφή πράσινης ενέργειας θα έπρεπε να έχει χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ , δεν έχει όμως …
    Παρακάτω δίνω ένα link αρκετά ενημερωτικό για τις τιμές μετατροπής στην Ελλάδα και έξω για να πάρουμε μια γεύση του χορού των χρημάτων που έχει η συγκεκριμένη μπίζνα .

    http://www.euro2day.gr/news/economy/124/articles/596436/Article.aspx

    Αν κάνω κάπου λάθος διορθώστε με και αν έχει κάποιος φίλος την επίσημη δέσμευση, νόμο, ή οδηγία της ΕΕ που αναφέρει ο φίλος 9:28 ας το ποστάρει για καλύτερη ενημέρωση .
    Θα χάσουν λεφτά από το φόρο της βενζίνης ! Θα τα πάρουν αλλιώς και περισσότερα και κάποιοι θα πλουτίσουν παράλληλα .
    Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών κόπτεται να κάνει ρυθμίσεις για να έχει ο καταναλωτής φθηνό καύσιμο , γιατί δεν καταργεί τους ληστρικούς φόρους ???
    Δεν με πείθουν .

    ΠΑΝΘΗΡΑΣ

    http://blogs.warwick.ac.uk/images/rosalindhook/2005/06/04/panther.jpg

  7. Παιδιά είχα μετατρέψει το 1600cc αυτοκίνητό μου σε κίνηση με υγραέριο.Την μετατροπή την είχε κάνει ένας ιδιώτης που παλιά δούλευε στη Γερμανία σ΄ αυτό το αντικείμενο πάμφθηνα.Ήταν φυσικά βόμβα μολότωφ εν κινήσει.Δεν είχε τις ασφάλειες που έπρεπε και αυτό σε γνώση του και γνώση μου.Δεν μου έτυχε ευτυχώς κανένα ατύχημα αλλά όλοι απορούσαν με τα χιλιόμετρα που έκανα.
    Θα πρέπει να έχεις δικό σου πρατήριο μου έλεγαν.Ξέχναγα να το φουλάρω υγραέριο.Οι αποδώσεις ίδιες και απαράλεχτες με τη βενζίνη.
    Το μόνο που έπρεπε να κάνεις ήταν όταν υπήρχε μπλόκο της αστυνομίας να σταματήσεις τη ροή του υγραερίου και αφού το κάψεις όλο το υγραέριο να γυρίσεις το διακόπτη στη βενζίνη.Αν το γύριζες χωρίς να το κάψεις μπούκωνε και δεν έπαιρνε μπροστά.Μου έτυχε στην Πάτρα το ριμάδι
    μπούκωσε ακριβώς στο μπλόκο με μια ανυπόφορη μυρωδιά.Τώρα φυσικά υπάρχουν συνεργεία που κάνουν τέλεια και ασφαλή δουλειά.Το πρόβλημα είναι αν θα παραμείνει σταθερή η τιμή του και
    το λέω γιατί δεν έχω την παραμικρή εμπιστοσύνη σε μια αντιλαϊκή κυβέρνηση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog