Για σχεδόν όλους τους συλλόγους στον κόσμο, αυτό δεν αποτελεί είδηση. Για την «Μπάρτσα» όμως, αποτελεί και μάλιστα πρώτο θέμα…

Στο βωμό της οικονομικής κρίσης έπεσε και το τελευταίο κάστρο του παγκοσμίου ποδοσφαίρου. Έπειτα από 111 χρόνια ζωής, η Μπαρτσελόνα παρέκαμψε τη φιλοσοφία της και συμφώνησε να βάλει για πρώτη φορά χορηγό στη φανέλα της, αποκομίζοντας το αστρονομικό ποσό των 170 εκατομμυρίων ευρώ από το Κατάρ Foundation για τα επόμενα 6,5 χρόνια.

Τα τελευταία χρόνια, το καμάρι της Καταλονίας, προτιμούσε να διαφημίζει στη φανέλα της την Unicef και να πληρώνει (αντί να εισπράττει)δύο εκατομμύρια ευρώ για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Ο Σάντρο Ροσέλ, αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτήν την πρωτοφανή για τα δεδομένα της ομάδας κίνηση, διότι ξέρει πως αν δεν το κάνει, θα αναγκαστεί να πουλήσει κάποιον παίκτη εξαιτίας των χρεών που αγγίζουν τα 400 εκατομμύρια ευρώ.

Το ίδρυμα του Κατάρ επενδύει στην εκπαίδευση, την επιστημονική έρευνα και την κοινωνική ανάπτυξη. Ιδρύθηκε το 1995 από τον σείχη Αλ Τανί, κύριο αρωγό της επιτυχημένης προσπάθειας του Κατάρ για την ανάληψη του Μουντιάλ του 2022.

Το Κατάρ είναι η νέα οικονομική δύναμη στο ποδόσφαιρο και η Μπαρτσελόνα η ομάδα με την καλύτερη χορηγία, που θα αγγίζει τα 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Από 23,6 παίρνουν οι Μάντσεστερ και η Λίβερπουλ και 23 εκατομμύρια ευρώ η Ρεάλ Μαδρίτης. Κι αν η Μπαρτσελόνα ήταν το τελευταίο οχυρό, το προτελευταίο που έπεσε ήταν η Αθλέτικ Μπιλμπάο το 2008.

Με λίγα λόγια, οι «μπλαουγκράνα» θα διαφημίζουν τη διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2022 στο Κατάρ, για τη διεκδίκηση του οποίου από την αραβική χώρα, σημαντικό ρόλο είχε παίξει και ο Πεπ Γκουαρντιόλα.

Ήδη ο Γιόχαν Κρόιφ, εκφράζοντας την αντίθεσή του, δηλώσε: «Είμαστε ο μοναδικός σύλλογος στον κόσμο που έχει διατηρήσει την φανέλα του ανέπαφη σε όλη την ιστορία της. Πουλήσαμε αυτή τη μοναδικότητα έναντι του 6% του μπάτζετ μας περίπου. Καταλαβαίνω πως προς μέχρι τώρα χάναμε περισσότερα από όσα κερδίζαμε. Ωστόσο, το να πουλάμε τις φανέλες μας, μου φαίνεται πως δεν είναι δημιουργικό», ήταν τα λόγια του ενοχλημένου Κρόιφ, ο οποίος συμπλήρωσε: «Αν τα πράγματα είναι τόσο άσχημα, τότε ας κόψουν τη χορηγία με τη Unicef και όλες τις αξίες που αντιπροσωπεύει, επειδή τους πληρώνουμε για να έχουμε το λογότυπο στη φανέλα μας».