Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Εννέα ερωτήσεις για την κάρτα του πολίτη

- Advertisement -

Η «ηλεκτρονική ταυτότητα» μέσω της οποίας θα συναλλάσσονται οι πολίτες με το κράτος, θα είναι η Κάρτα του Πολίτη.
Κάθε χρήστης θα μπορεί από τον προσωπικό του υπολογιστή να υποβάλλει αιτήσεις, δηλώσεις, προσφορές, δικαιολογητικά συμμετοχής σε διαγωνισμούς.

Τα ηλεκτρονικά έγγραφα θα διαθέτουν προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή και θα έχουν την ίδια νομική ισχύ με τα έντυπα που έχουν υπογραφή και σφραγίδα. Θα διαθέτουν υποχρεωτικά «χρονοσήμανση», δηλαδή θα καταγράφουν την ώρα και την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης, καθώς και αποστολής της απάντησης, που θα αποτελεί και αποδεικτικό στοιχείο της επικοινωνίας.

Εννέα ερωτήσεις – απαντήσεις για τη νέα κάρτα του πολίτη

1. Θα αντικαταστήσει την ταυτότητα;

Ναι. Από το τέλος του 2011 θα ξεκινήσει η διαδικασία αντικατάστασης των αστυνομικών ταυτοτήτων με την «Κάρτα του Πολίτη». Η νέα ταυτότητα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ταξιδιωτικό έγγραφο εντός των χωρών της Ε.Ε.

2. Ποια στοιχεία θα αναγράφονται;

Το ονοματεπώνυμο του κατόχου, η ημερομηνία και ο τόπος γέννησης, όνομα πατρός και μητρός. Επίσης, θα υπάρχει φωτογραφία του κατόχου και ιδιόχειρη υπογραφή.

3. Θα περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα;

Όχι. Δεν θα περιλαμβάνει γραμμικό κώδικα (Barcode). Κάθε κάρτα θα έχει έναν μοναδικό αριθμό. Επίσης στο ηλεκτρονικό «τσιπάκι» που θα περιέχει δεν θα περιλαμβάνεται κανένα προσωπικό δεδομένο του κατόχου. Θα λειτουργεί με κωδικό πρόσβασης, ο οποίος θα επιβεβαιώνει ότι ο χρήστης είναι και ο κάτοχος της κάρτας.

4. Ποιες δυνατότητες δίνει στους κατόχους;

Στην Κάρτα εμπεριέχεται η ψηφιακή υπογραφή του κατόχου. Μέσω της Κάρτας του Πολίτη θα γίνεται η ψηφιακή αυθεντικοποίηση του κατόχου στο διαδίκτυο για ηλεκτρονική διεκπεραίωση συναλλαγών με το κράτος. Προοπτικά θα ενσωματώσει και τις λειτουργίες της φοροκάρτας, οπότε με την «Κάρτα του Πολίτη» ο χρήστης θα μπορεί να αποθηκεύει ηλεκτρονικά τις αποδείξεις από τις δαπάνες που θα πραγματοποιεί.

5. Πώς λειτουργεί;

Η Κάρτα θα χρησι-μοποιεί διάφορα «ηλεκτρονικά κλειδιά» που θα αναγνωρίζουν τον χρήστη στα ηλεκτρονικά αρχεία της εφορίας (για το ΑΦΜ), του υπουργείου Εργασίας (για το ΑΜΚΑ), του υπουργείου Εσωτερικών (αριθμός δημοτολογίου) και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (αριθμός δελτίου ταυτότητας).

6. Ποιοι μπορούν να έχουν πρόσβαση στην Κάρτα;

Μόνο ο κάτοχος. Οταν όμως ο κάτοχος καταθέσει ηλεκτρονική αίτηση σε κρατική υπηρεσία, τότε δίνει τη συγκατάθεσή του να γίνει χρήση των δεδομένων του από εξουσιοδοτημένα όργανα (κρατικούς υπαλλήλους). Πιο συγκεκριμένα, εάν ο χρήστης κάνει μία ηλεκτρο-νική αίτηση στην εφορία, τότε οι υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα του στο πρόγραμμα ΤΑΧΙS προκειμένου να απαντήσουν στο ερώτημά του.

7. Τι γίνεται εάν χαθεί;

Ενημερώνεται η Αρχή έκδοσης, η οποία και θα την ακυρώσει έτσι ώστε να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλον πολίτη, γεγονός που είναι δύσκολο έως αδύνατο. Η νέα κάρτα θα φέρει νέο αριθμό και θα έχει άλλον κωδικό πρόσβασης.

8. Τι μπορώ να κάνω με την Κάρτα;

Κάθε χρήστης θα έχει δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων, δηλώσεων, βεβαιώσεων, δικαιολογητικών, προσφορών, συμμετοχής σε δημόσιους διαγωνισμούς.

9. Τι κερδίζω με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές;

Τέρμα οι ουρές στα γκισέ των υπηρεσιών. Δεν χρειάζεται να επικυρώσεις αντίγραφα εγγράφων ούτε να επανυποβάλεις δικαιολογητικά, γιατί όλα θα είναι αποθηκευμένα ηλεκτρονικά. Με την Κάρτα θα μπορείς επίσης να πληρώνεις φόρους και πρόστιμα στο κράτος.

Η κυβέρνηση αναμένει με την εφαρμογή του νόμου να μειωθεί η γραφειοκρατία κατά 25%, και παράλληλα να «χτυπηθεί» η διαφθορά που δημιουργείται μέσω της διαπροσωπικής επαφής πολίτη- δημοσίου υπαλλήλου.

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog