Οι γονείς όσο ενημερωμένοι κι αν είναι συχνά πέφτουν σε διατροφικά σφάλματα τα οποία «επιβάλλουν» στα παιδιά…
Πρόκειται για διατροφικούς μύθους οι οποίοι εμπεριέχουν το στοιχείο της υπερβολής. Τρεις κλινικοί διαιτολόγοι προσφέρουν τις συμβουλές τους στην εφημερίδα «Τα Νέα» καταρρίπτοντας πολλά από αυτά που ξέραμε μέχρι τώρα.

Μύθος 1: Βάλτε μέλι και όχι ζάχαρη στο γάλα

Οι γονείς πολλές φορές παροτρύνουν τα παιδιά τους να βάζουν στο γάλα τους μέλι και όχι γάλα. Αυτό όμως που ξέχασαν είναι ότι το μέλι ανά κουταλιά έχει περισσότερες θερμίδες σε σχέση με τη ζάχαρη.

Μύθος 2: Ψάρι με τυρί ή γάλα

Ο μύθος αυτός δεν έχει καθόλου επιστημονική βάση. Προέρχεται από μια εποχή όπου η συντήρηση των τροφίμων ήταν δύσκολη με αποτέλεσμα να είναι συχνότερες οι τροφικές δηλητηριάσεις. Σήμερα όμως μόνο ο κακός ανθρώπινος χειρισμός μπορεί να οδηγήσει σε δηλητηρίαση μετά την κατανάλωση του συγκεκριμένου τροφικού συνδυασμού.

Μύθος 3: Σπανάκι και φακές για σίδηρο

Αν και λοιπόν αυτές οι τροφές είναι πηγές πολλών θρεπτικών συστατικών, δεν είναι εκείνες που μπορούν να εξασφαλίσουν στον οργανισμό τον απαραίτητο σίδηρο. Οι ζωικές τροφές περιέχουν σίδηρο που απορροφάται ευκολότερα από τον οργανισμό. Μάλιστα οι φυτικές πηγές σιδήρου περιέχουν φυτικές ίνες οι οποίες εμποδίζουν την απορρόφηση του οργανισμού δεσμεύοντάς τον.

Μύθος 4: «Όχι» στα light γαλακτοκομικά

Σύμφωνα με τις σύγχρονες διατροφικές οδηγίες συστήνεται στους γονείς τα παιδιά άνω των 2 ετών να καταναλώνουν ημιαποβουτηρομένα γαλακτοκομικά. Αυτό λένε είναι λογικό καθώς τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών την ημέρα και τα ημιαποβουτηρομένα γαλακτοκομικά τους προσφέρουν τις πολύτιμες βιταμίνες χωρίς να έχουν τόσα λίπη όσο τα πλήρη.

Μύθος 5: Κρέας και άμυλο μαζί παχαίνουν

Είναι αλήθεια πως και τα δύο αυτά αποτελούν σύνθετα συστατικά που χωνεύονται με.. καθυστέρηση. Όμως, η αύξηση ή η απώλεια βάρους εξαρτώνται αποκλειστικά από το ισοζύγιο ενέργειας και όχι από την ποιότητα ή κάποιον μαγικό συνδυασμό των θρεπτικών συστατικών. Τις ίδιες θερμίδες- ανάλογα με την ποσότητα βέβαια- μπορεί να πάρει κάποιος αν φάει ένα πιάτο φασολάκια σε σχέση με ένα πιάτο μακαρόνια με σάλτσα.

Μύθος 6: Η σοκολάτα είναι υπεύθυνη για την ακμή

Τα επιστημονικά δεδομένα απέδειξαν πως δεν υπάρχει σχέση ανάμεσα στα στην σοκολάτα και την ακμή.

Μύθος 7: Μην βάζετε κακάο στο γάλα σου δεν θα απορροφηθεί στο ασβέστιο

Η αλήθεια είναι πως το κακάο περιέχει όντως κάποια συστατικά που μπορούν να μπλοκάρουν την απορρόφηση του ασβεστίου ωστόσο οι σκόνες κακάου που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν μικρή ποσότητα κακάου. Μια κουταλίτσα με άλλα λόγια δεν εμποδίζει την απορρόφηση ασβεστίου.

Μύθος 8: Φάτε πολύ γιατί είστε στην ανάπτυξη

Αυτό είναι σφάλμα γιατί μπορεί να οδηγήσει σε σταδιακή αύξηση του βάρους του παιδιού, καθώς οι θερμιδικές του ανάγκες είναι συγκεκριμένες και χαμηλότερες.

Μύθος 9: Να πίνετε 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα

Ανάλογα με τη σωματική διάπλαση του κάθε ατόμου, την ηλικία, το φύλο και διάφορους άλλους παράγοντες κυμαίνονται και οι ανάγκες σε υγρά.

Μύθος 10: Τα παιδιά να τρώνε βούτυρο και όχι μαργαρίνες

Οι μαργαρίνες είναι πλουσιότερες σε μονο- και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα σε σχέση με το βούτυρο που έχει κορεσμένα λιπαρά οξέα. Επίσης έχουν τις ίδιες θερμίδες.

star.gr