Είσαστε εξαντλημένη εντελώς, αλλά το μικρό σας “διαολάκι” δεν δείχνει να το καταλαβαίνει και φυσικά ούτε κουβέντα για ύπνο. Ο εκνευρισμός χτυπάει κόκκινα, η ένταση ανεβαίνει και ο πολυπόθητος εναγκαλισμός με το μαξιλάρι σας διαρκώς αναβάλλεται. Προσπαθείτε με το καλό, στην αρχή, γρήγορα όμως βγαίνετε από τα ρούχα σας, εισπράττοντας την άρνησή του να συμμορφωθεί.

Δημιουργήστε ένα γαλήνιο περιβάλλον
Ένα ήρεμο και χαλαρωτικό περιβάλλον είναι ο καθοριστικός παράγοντας που θα βοηθήσει το παιδί σας να ηρεμίσει, και ως εκ τούτου, να νυστάξει γρηγορότερα απ’ ότι αν βρίσκεται σε ένα περιβάλλον με ένταση. Ένα χαμηλό φωτάκι μέσα στην κρεβατοκάμαρα και απαλή μουσική μουσική  μπορούν να βοηθήσουν το παιδί σας να αισθανθεί μεγαλύτερη ασφάλεια. Μην ξεχνάτε το αγαπημένο παιχνίδι του παιδιού σας,  την κουβέρτα ή ένα λούτρινο ζωάκι του. Αυτά τα απλά, αλλά συγχρόνως πολύ βασικά, μπορεί να είναι η αιτία που δημιουργούν στο παιδί σας την ένταση.

Καθιερώστε σχολαστικά ένα πρόγραμμα
Σε μερικές οικογένειες, ένα τυπικό πρόγραμμα για ύπνο περιλαμβάνει κατ’ αρχήν μπάνιο, μετά ένα ελαφρύ βραδινό γεύμα, το βούρτσισμα των δοντιών και την αφήγηση μιας ιστορίας, πριν να σβήσουν τα φώτα. Άλλοι επιλέγουν ένα βίντεο, μετά βούρτσισμα των δοντιών και τέλος μια σφιχτή αγκαλιά. Όταν τα παιδιά ξέρουν τι να περιμένουν κάθε βράδυ, είναι πολύ πιο εύκολο να χαλαρώσουν και να ακολουθήσουν την διαδικασία χωρίς γκρίνιες. Βάλτε τα να συμμετέχουν στην διαδικασία
Θυμάμαι την κόρη μου, όταν πλησίαζε τα 2, της έμαθα να διαλέγει μόνη της την πιτζάμα που θα φορέσει πριν να κοιμηθεί και φυσικά το παραμύθι που θα διαβάσουμε. Το έκανε με πολύ κέφι και με φώναζε όλο χαρά για να βρεθώ κοντά της, στο κρεβάτι της. Μ’ αυτό τον τρόπο, συμμετείχε στην διαδικασία και έμαθε εύκολα, ότι η μέρα της τελείωσε και ήρθε η ώρα για να πάει στο κρεβάτι της για ύπνο.
Φτιάξτε το δικό σας παραμύθι
Το πόσο βοηθάει στην ανάπτυξή του, το να διαβάζετε μαζί με το παιδί σας είναι κάτι που όλες το ξέρουμε. Την ώρα πριν τον ύπνο βάλτε την φαντασία σας να δουλέψει στο φουλ, επινοείστε ένα δικό σας παραμύθι με πρωταγωνιστή… το δικό σας «αστέρι» και κάντε το να προσμένει την ώρα που θα ακούσει αυτή την ιστορία με τον εαυτό του σε πρώτο ρόλο.
Βάλτε κανόνες
Τηρείτε την ρουτίνα της διαδικασίας του ύπνου με ευλάβεια και εξηγείστε την στο παιδί σας από την αρχή. Για παράδειγμα την ώρα του βραδινού παραμυθιού πείτε του από την αρχή πόσα παραμύθια θα διαβάσετε. Κατά την διάρκεια αυτής της διαδικασίας είναι χρήσιμο να του λέτε «Το παραμύθι θα τελειώσει σε … λεπτά». Αυτό θα το κάνει να αποδεχθεί ευκολότερα ότι η ώρα που θα σβήσει το φως πλησιάζει. Μην ξεχνάτε ποτέ ότι εσείς είστε αυτή που έχει το «πάνω χέρι» και όχι το παιδί σας.
«Μουσική» Καληνύχτα
Όπως ακριβώς τα ευχαριστεί να ακούνε από εσάς το αγαπημένο τους παραμύθι, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το αγαπημένο τους τραγουδάκι. Καληνυχτίστε λοιπόν το αγγελούδι σας τραγουδώντας του ένα νανούρισμα ή ένα ευκολομνημόνευτο παιδικό τραγουδάκι. Μην σκεφτείτε ότι είστε φάλτσα, γιατί ο σκοπός δεν είναι να επιδείξετε τις φωνητικές ικανότητες, αλλά να κάνετε το αγγελούδι σας να ηρεμίσει. Και ποιος καλύτερος τρόπος από τον οικείο ήχο της φωνής της μαμάς; Ο μεσημεριανός ύπνος
Φροντίστε η ώρα του μεσημεριανού ύπνου να απέχει αρκετά από την ώρα του βραδινού. Αν το παιδί σας συνηθίζει να παίρνει έναν «μεσημεριανό υπνάκο» φροντίστε αυτό να γίνεται νωρίς το μεσημέρι και να μην διαρκεί περισσότερο από 2 ώρες.

Κρατήστε προβάδισμα
Όλες ξέρουμε ότι αν το παιδί μας παρακουραστεί, του δημιουργείται εκνευρισμός και ο ύπνος έρχεται με μεγαλύτερη δυσκολία. Γι’ αυτό να είστε προνοητικές. Ξεκινήστε την διαδικασία της προετοιμασίας για τον βραδινό ύπνο πριν το παιδί σας αρχίσει να δείχνει ότι κουράστηκε. Έτσι θα γλιτώσετε την γκρίνια της κούρασης και η διαδικασία θα κυλήσει ομαλότερα.
Αποφύγετε τους νυχτερινούς «περιπάτους»
Αν το παιδί σας ξυπνάει κλαίγοντας στη μέση της νύχτας τι κάνετε; Το παίρνετε αγκαλιά και αρχίζετε να περπατάτε στον διάδρομο προσπαθώντας να το ξανακοιμήσετε; Φροντίστε να υπάρχει μέσα στο δωμάτιό του μια πολυθρόνα ή ένα αναπαυτικό πουφ, πάρτε το αγκαλιά και καθίστε σ’ αυτό. Το παιδί σας θα χαλαρώσει γρηγορότερα μένοντας στο ήρεμο περιβάλλον του δωματίου του και εσείς θα γλιτώσετε τα πόδια και την μέση σας από την ταλαιπωρία του νυχτερινού πέρα-δώθε.
Ένα βραδινό ελαφρύ γεύμα
Οι περισσότερες γνωρίζουμε ότι το ζεστό γάλα βοηθάει στον ύπνο. Ωστόσο δεν υπάρχει καμία επιστημονική μελέτη που να αποδεικνύει κάτι τέτοιο. Αντίθετα, δεν υπάρχει κανένα φαγητό που να βοηθάει τον ύπνο να έρθει γρηγορότερα. Ένα ελαφρύ γεύμα λίγες ώρες πριν τον ύπνο ίσως βοηθήσει το μικρό σας να μην ξυπνάει πεινώντας στη μέση της νύχτας.
  *fe-male.gr