«Δέκα είναι πάρα πολλές. Δεν θέλουμε να κλέψουμε κανενός άλλου». Κάπως έτσι υποδέχθηκε το τρομερό δίδυμο των αδελφών Κοέν την ανακοίνωση των δέκα υποψηφιοτήτων της ταινίας τους για βραβεία Όσκαρ.

Είτε δίκαια, είτε άδικα, το Αληθινό Θράσος τους που αγνοήθηκε από πολλές ενώσεις κριτικών πήρε την εκδίκησή του, αφήνοντας «απ’ έξω» από την κούρσα των Όσκαρ μια σειρά άλλων ταινιών.

Μία από τις απουσίες που συζητήθηκαν ήταν εκείνη του Κρίστοφερ Νόλαν στην κατηγορία της καλύτερης σκηνοθεσίας. Την ώρα που το Inception είναι υποψήφιο για οκτώ Όσκαρ -ανάμεσά τους καλύτερης ταινίας και καλύτερου σεναρίου- κι ενώ όλοι παραδέχονται ότι ο Κ.Νόλαν κατάφερε και χειρίστηκε εξαιρετικά καλά την πολυπλοκότητα του φιλμ, η Ακαδημία δεν του χάρισε την πολυπόθητη υποψηφιότητα (αντίστοιχα είχε αγνοηθεί και το 2009 για τον Σκοτεινό Ιππότη, μια από τις καλύτερες ταινίες εκείνης της χρονιάς).

Αντίστοιχα, ούτε ο πρωταγωνιστής του κατάφερε να είναι υποψήφιος για έναν ρόλο που είχε συζητηθεί από την αρχή της χρονιάς.

Αντίστοιχα «αγνοημένος» θεωρήθηκε ο Μαύρος Κύκνος του Ντάρεν Αρονόφσκι. Παρόλο που συγκέντρωσε υποψηφιότητες σε πέντε κατηγορίες -ανάμεσά τους της καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και Α΄ γυναικείου ρόλου-, αγνοήθηκε σε κατηγορίες που αναμενόταν να είναι υποψήφια: για παράδειγμα σεναρίου, κουστουμιών και σκηνικών. Από την άλλη, ούτε η πολυσυζητημένη ερμηνεία της Μίλα Κούνις ήταν αρκετά καλή για την Ακαδημία Κινηματογράφου και Επιστημών.

Στην κατηγορία του Α΄Ανδρικού Ρόλου ο Χαβιέρ Μπαρδέμ μπήκε στην πεντάδα, αφήνοντας απ’ έξω τον Μαρκ Γουόλμπεργκ για το The Fighter -που αρχικά είχε θεωρηθεί από τα φαβορί. Εκτός και ο Ράιαν Γκόσλινγκ του Blue Valentine, την ίδια ώρα η συμπρωταγωνίστριά του Μισέλ Γουίλιαμς είναι υποψήφια.

Τζον Χοκς και Τζέρεμι Ρένερ κατέκτησαν από μία υποψηφιότητα για Όσκαρ Β΄ρόλου -ο πρώτος για το Winter’s Bone και ο δεύτερος για το The Town-, αφήνοντας «εκτός» τον Άντριου Γκάρφιλντ του Social Network που αν και όχι ακριβώς «αδικημένος» -μιας και οι Χοκς και Ρένερ- είναι εξαιρετικοί, σίγουρα δεν πρέπει να είναι ευχαριστημένος.

Το The Town είχε, άλλωστε, θεωρηθεί όταν βγήκε ένα από τα φαβορί για τα Όσκαρ, όταν όμως ήρθε η ώρα των βραβείων, έδειξε ότι δεν έχει τις αναμενόμενες δυνάμεις. Παντελώς αγνοήθηκε και ο Αόρατος Συγγραφέας του Ρομάν Πολάνσκι.

Τα βλέμματα βέβαια δεν πέφτουν σε αυτούς που δεν είναι υποψήφιοι, αλλά σε αυτούς που είναι. Και, μάλιστα, συγκεκριμένα σε έναν: τον Banksy που με την υποψηφιότητα του Exit Through the Gift Shop, έχει κάνει όλο τον κόσμο να αναρωτιέται: θα εμφανιστεί άραγε στα βραβεία ο μυστηριώδης καλλιτέχνης ή θα σκαρφιστεί άλλο ένα τρικ για να είναι και -ταυτόχρονα- να μην είναι παρών;

Ο ίδιος εντείνει το μυστήριο με δηλώσεις του. «Δεν συμφωνώ με την ιδέα των βραβεύσεων, αλλά είμαι έτοιμος να κάνω μια εξαίρεση για εκείνες στις οποίες είμαι υποψήφιος. Την τελευταία φορά που ένας άνδρας βρέθηκε γυμνός και καλυμμένος με χρυσή μπογιά μέσα στο σπίτι μου, αυτός ήμουν εγώ» ανέφερε χαρακτηριστικά. Σε ανακοίνωση Τύπου, φυσικά.

tanea.gr