Το λιχναράκι της γνώσης και της μάθησης τρεμοσβήνει. Η παιδεία σε κρίση. Η Ελλάδα δύει…Η είδηση είναι συγκλονιστική και δυστυχώς πέρασε στα ψιλά. Περισσότερα από 300 Γυμνάσια και Λύκεια σε όλη τη χώρα, πρόκειται να κλείσουν τους επόμενους μήνες, ενώ άλλα, θα συνενωθούν λόγω έλλειψης καθηγητών και χρημάτων.


Μαθητές και μαθήτριες θα στοιβαχτούν σε σχολεία-γκέτο και για να φτάσουν μέχρι την μόρφωση, θα χρειαστεί να διανύουν από το σπίτι τους, αποστάσεις που θα φτάνουν και θα ξεπερνούν τη μιάμιση ώρα!

Το ΔΝΤ έχει επιβάλει περικοπή χρημάτων και αιματηρές οικονομίες σε όλους τους τομείς. Σε μία ευνομούμενη χώρα, με ισχυρή κυβέρνηση και υπουργούς, που έχουν το ανάστημα να χτυπούν το χέρι στο τραπέζι και να λένε κάπου-κάπου και όχι, η Παιδεία και η Υγεία θα έπρεπε να έχουν μείνει έξω από κάθε είδους περικοπές.

Κι όμως. Σύμφωνα με επίσημη μελέτη του Υπουργείου Παιδείας, μέχρι το 2013,θα συνταξιοδοτηθούν ή θα αποχωρήσουν για άλλους λόγους,45.000 εκπαιδευτικοί. Μόνο πέρυσι, το 2010,αποχώρησαν 12.000!

Στην επόμενη τετραετία όμως, οι προσλήψεις, βάσει των οδηγιών της τρόικας, δεν πρέπει να ξεπεράσουν τις 9.000.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι αυτομάτως θα δημιουργηθούν 35.000 θέσεις καθηγητών μέσης εκπαίδευσης, που η κυβέρνηση δεν προτίθεται να καλύψει, αφού δεν της επιτρέπεται.

Αυτό κατά τη γνώμη μου, είναι το υπ’αριθμ. 1 έγκλημα.

Κύριε Παπανδρέου και κύριε Παπακωνσταντίνου, κόψτε απ’ όπου αλλού θέλετε. Μη στραγγαλίζετε όμως τη γνώση της νεολαίας.

Για να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο από την απώλεια τόσων φιλολόγων, μαθηματικών, φυσικών κλπ, οι εγκέφαλοι της κυβέρνησης αποφάσισαν το αδιανόητο. Να κλείσουν και όπου δεν μπορούν, να συνενώσουν σχολεία. Η μεγάλη «σφαγή» θα γίνει στην περιφέρεια, όπου ένα λύκειο θα αναλάβει την εκπαίδευση όλων των παιδιών, που κατοικούν σε απόσταση έως και μία ώρα απ’ αυτό, σύμφωνα τουλάχιστον με το σχετικό έγγραφο.

Ξαναγυρίζουμε δηλαδή στις θλιβερές εικόνες του ’50 και του ’60,όπου οι μικροί μαθητές εκείνης της εποχής, περπατούσαν επί ώρες για να μάθουν γράμματα.

Αυτό είναι το έγκλημα Νο 2.

Υπάρχει και κάτι ακόμα που ίσως δεν γνωρίζετε. Σε περιοχές όπου η μετάβαση των μαθητών χρειαζότανε να γίνεται με οχήματα, το Υπουργείο Παιδείας είχε αναλάβει τη δαπάνη μεταφοράς με τα τοπικά ΚΤΕΛ. Από πέρυσι όμως, οι λεωφορειούχοι μήνυσαν στο Υπουργείο, ότι διακόπτουν τη συνεργασία τους, επειδή είναι απλήρωτοι!

Αυτή σε γενικές γραμμές είναι η κατάσταση. Μόνο θλίψη προκαλεί. Κι αναρωτιέται κανείς. Αν κλείσει δηλαδή το σχολείο στο Κουφονήσι, στους Φούρνους, στους Παξούς ή τη Σαμοθράκη και όπου αλλού μπορείτε να φανταστείτε, αυτοί οι μαθητές τι θα απογίνουν?

Ερχόμαστε τώρα στη νέα τάξη πραγμάτων που θα δημιουργηθεί. Τεράστια τσιμεντένια συγκροτήματα, με περισσότερους από 1.500 μαθητές και τάξεις με 40 και 50 παιδιά. Σύγχρονα γκέτο, χωρίς σχολικούς φύλακες, με πλημμελή καθαριότητα, με έντονη παραβατικότητα και τους εκπαιδευτικούς ανήμπορους να πλησιάσουν και να αφουγκραστούν τις ανάγκες των εφήβων.

Για ποιά εκπαίδευση μιλάμε; Με βιβλία ιστορίας που γράφουν, με απίστευτη ευκολία και επικίνδυνη έλλειψη μνήμης από τους συγγραφείς τους, ότι «Έλληνες και Τούρκοι διεκδικούσαν τη βραχονησίδα Ίμια» !!(βιβλίο Ιστορίας Γ’ Γυμνασίου)

Το λαμπρό φεγγαράκι, που οδήγησε γενιές και γενιές στο μονοπάτι της γνώσης, έσβησε…
 Του Δημήτρη Σταυρόπουλου 

*newsday.gr