Είτε μέσω Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων (Κοινωνία της Πληροφορίας) είτε μέσω απ’ ευθείας αναθέσεων,
όπως προκύπτει από τις απαντήσεις που έστειλαν στη Βουλή τα υπουργεία, μετά από ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Νίκου Νικολόπουλου, υπάρχουν ιστοσελίδες που κατασκευάστηκαν εκ των ενόντων και δεν κοστίζουν παρά το κόστος των εργασιών συντήρησής τους αλλά και site για τα οποία δαπανήθηκαν 1 και 2 εκατομμύρια ευρώ! Οπως γράφει σήμερα η εφημερίδα “Κόσμος”, μεταξύ των ακριβοπληρωμένων portals και αυτά των Επιμελητηρίων σε όλη τη χώρα, πολλά από τα οποία κατασκευάστηκαν από την (μία) Πατρινή εταιρεία (Knowledge) σε συνεργασία (σε κάποιες περιπτώσεις) με την Singular και χρηματοδοτήθηκαν κατά 80% με προγράμματα από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ανεξάρτητα, όμως, από αυτό, με βάση τις απαντήσεις που δόθηκαν στη Βουλή οι ιστοσελίδες των Επιμελητηρίων πληρώθηκαν με ποσά που ξεπερνούν τις 300.000 ευρώ!
Θα πρέπει να σημειώσουμε στο σημείο αυτό, πως κατά μέσο όρο η κατασκευή ενός portal (π.χ. ειδησεογραφικού σαν το dete.gr και το best.gr ή τη zougla και το newsit) δεν ξεπερνά τις 30.000 ευρώ! και αυτά τα portal θεωρούνται «βαριά» και «δύσκολα» στην κατασκευή τους. Από τη σύγκριση των τιμών, εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι κάτι συμβαίνει! Ακόμη και στην κραυγαλέα περίπτωση των Επιμελητηρίων, κάποια ξόδεψαν 5.000 ή 9.000 ευρώ για κατασκευή portal και άλλα όπως της Κορινθίας (όπως αυτό της Αχαΐας)… έως και  300.000 ευρώ! Ακόμη και αν τα χρήματα ελήφθησαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ήσαν χρήματα τα οποία θα μπορούσαν κάλλιστα να είχαν δοθεί και σε άλλους τομείς ή φορείς (αν έκαναν την κατανομή που όφειλαν).

Διαβάστε πόσο πληρώσαμε μερικά από τα κρατικά sites

Ενδεικτικά αναφέρουμε μερικά από τα κόστη κατασκευής των portal ή των sites:
Άρειος Πάγος: 4.130 ευρώ (με ανάθεση)
Συμβούλιο της Επικρατείας: 60.000 ευρώ (μέσω του προγράμματος Κοινωνία της Πληροφορίας)
Δικαστήρια Αθηνών – Θεσσαλονίκης: 1.406.363 ευρώ (μέσω διαγωνισμού)
ΓΕΕΘΑ: 8.000 ευρώ (Forthnet)
ΓΕΣ: 14.000 ευρώ (εταιρεία «ATCOM)
Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας: 23.000 ευρώ
Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών: 27.187,43 ευρώ (ΝΟΕΤΡΟΝ Α.Ε.)
Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας: 359.380 ευρώ (Space Hellas Α.Ε. – Q & R Α.Ε. – INTRACOM ΙΤ Services Α.Ε.)
ΗΛΠΑΠ: 42.070 ευρώ
ΗΣΑΠ Α.Ε: 22.700 ευρώ
ΤΡΑΜ Α.Ε: 40. 930 ευρώ
ΕΛ.ΤΑ: 59.000 ευρώ
ΓΑΙΟΣΕ: 16.950 ευρώ
ΕΟΜΜΕΧ: 83.992 ευρώ
320.000 ευρώ το portal του Επιμελητηρίου Αχαΐας
Τα μεγάλα ποσά όμως ξοδεύτηκαν στα Επιμελητήρια.
Στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, η ιστοσελίδα κατασκευάσθηκε από την Singular Logic με κόστος 7.923 ευρώ, ενώ… αξιομνημόνευτη είναι η περίπτωση του Επιμελητηρίου Πέλλας: Η ίδια εταιρεία μαζί με την Knowledge Broadband Service S.A, αμείφθηκαν με 334.628.11 ευρώ για την κατασκευή της ιστοσελίδας!
Αναλυτικά, τα Επιμελητήρια της χώρας, δαπάνησαν τα παρακάτω ποσά για την κατασκευή των ιστοσελίδων τους:
• Ρεθύμνης: 4.661 ευρώ και 1.200 και 2.975 ευρώ για αντίστοιχες αναβαθμίσεις.
• Φθιώτιδος: Οι εταιρείες Singular Logic και knowledge Broadband Service ανέλαβαν τη δουλειά και σε αυτό το επιμελητήριο, ύστερα από δημόσιο, διεθνή διαγωνισμό. Κόστος: 339.745 ευρώ!
• Αιτωλοακαρνανίας: Θέμα της Singular και αυτή η ιστοσελίδα, με αμοιβή 351.466 ευρώ…!
• Έβρου: Κόστος μόλις…9.500 ευρώ…
• Φωκίδος: Το δίδυμο Singular και Knowledge επιλέχθηκαν και πάλι από δημόσιο διαγωνισμό με κόστος 270.000 για την κατασκευή του site.
Οι δύο εταιρείες, όμως, κηρύχθηκαν έκπτωτες επειδή δεν είχαν ολοκληρώσει το έργο μέχρι τη λήξη της συμβατικής προθεσμίας και το Δ.Σ. ανέθεσε σε άλλη εταιρεία την κατασκευή της ιστοσελίδα με κόστος 8.187 ευρώ! Είναι χαρακτηριστική η παρατήρηση του α΄ αντιπροέδρου του Επιμελητηρίου Φωκίδας Στέλιου Σχοινά, στο ενημερωτικό έγγραφό του προς το υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας:
«Η λύση της σύμβασης με την ανάδοχο ένωση εταιρειών και η προσπάθεια που καταβάλαμε για την εξεύρεση νέου κατασκευαστή, έγινε αφορμή να μάθουμε την αγορά κατασκευής των διαδικτυακών πυλών. Προβληματιστήκαμε εντονότατα για το πώς είναι δυνατόν να μην υπάρχει απολύτως καμία ενημέρωση για το αντικειμενικό κόστος των έργων αυτών, ειδικά την περίοδο οικονομικής κρίσης που περνάμε!»…
• Κυκλάδων: Δόθηκαν 241.264 ευρώ και ανατέθηκε μέσω διεθνή διαγωνισμού στην LOGICDIS S.A.
• Αργολίδος: Φθηνά τη γλίτωσε, μόνο με 1.500 ευρώ με ανάθεση έργου στην εταιρεία ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ-Π.ΡΑΠΤΗΣ Ο.Ε!
• Χίου: Και πάλι η ισχύς εν τη ενώσει για τις εταιρείες Singular Logic και Knowledge Broadband SA. Συμπτωματικά επελέγησαν και από το Επιμελητήριο Χίου μέσω δημόσιου διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για την κατασκευή της ιστοσελίδας, μέσω του προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας». Αμοιβή: 357.218,19 ευρώ!
• Δράμας: Η κατασκευή του site έγινε με δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό από την εταιρεία «Exodus Noisis», με κόστος 117.500 ευρώ.
• Αχαΐας: Η εταιρεία Knowledge επιλέχθηκε -αυτή τη φορά στην έδρα της, την Πάτρα- για να κατασκευάσει την ιστοσελίδα του Επιμελητηρίου Αχαΐας. Το κόστος ήταν 320.000 ευρώ και εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» μέσω του οποίου καλύφθηκε το 80%, δηλαδή 270.000 ευρώ.
• Κιλκίς: Ο δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός που προκηρύχθηκε, κερδήθηκε από την εταιρεία EMETRIS ΑΕ, η οποία κατασκεύασε την ιστοσελίδα με κόστος 4.789,92 ευρώ!
• Καβάλας: Το έργο ανατέθηκε μετά από απόφαση της Διοικούσης Επιτροπής του Επιμελητηρίου στον Ιωσήφ Μανελίδη. Για τη δημιουργία του site δαπανήθηκαν 1.428 ευρώ.
• Άρτας: Και πάλι… Knowledge Α.Ε η οποία, σύμφωνα με το Επιμελητήριο Άρτας, υποστηρίζει τη μηχανογράφηση του Επιμελητηρίου τα τελευταία 15 χρόνια.
το Επιμελητήριο Κορινθίας ;;;;;…………..πόσο; (κουίζ)
Το δίδυμο Singular και Knowledge επιλέχθηκαν και στο Επιμελητήριο Κορινθίας;
…..Η ιδέα είναι ….δεν είναι ελληνική πατέντα …, ξεκίνησε δηλαδή από Επιμελητήρια χωρίς συγκεκριμένη εμπειρία και είναι η λειτουργία ενός …………….!!! είπε από την έδρα που τον φιλοξένησε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Knowledge A.E. Βασίλης Χρηστίδης που είναι φίλος του Επιμελητηρίου μας με αρκετό βάθος σχέσεων, αναθέσεων έργων και τακτικός επισκέπτης.