Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

«Ελάτε να επενδύσετε στα ελληνικά λιμάνια» καλεί ο Γιάννης Διαμαντίδης

- Advertisement -

Η ιδιωτικοποίηση των λιμένων είναι το κλειδί για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Η ιδιωτικοποίηση των λιμένων είναι το κλειδί, για να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, τόνισε μεταξύ άλλων ο Giovanni Spandoni, πρόεδρος της Ένωσης Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας Medcruise επισημαίνοντας ότι η ζήτηση από μεγάλα κρουαζιερόπλοια είναι διαρκώς αυξανόμενη και ότι η Ένωση επιδιώκει να καταστήσει ανταγωνιστικά τα λιμάνια της περιοχής τα επόμενα χρόνια και να στρέψει τις εταιρείες από την Καραϊβική στην Μεσόγειο. «Πρέπει να βελτιώσουμε τις υποδομές και να κάνουμε τις απαραίτητες επενδύσεις, οι οποίες δεν μπορούν να υλοποιηθούν από τον δημόσιο τομέα. Οπότε η μόνη λύση είναι η ιδιωτικοποίηση. Ούτως ή άλλως σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η ελληνική κυβέρνηση» δήλωσε ο κ. Spandoni στην συνέντευξη τύπου, που παραχώρησε εγκαινιάζοντας της εργασίες της Ένωσης. Πρέπει να εξετάσουμε το μοντέλο του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου μεγάλα παράκτια τμήματα είναι στην διάθεση των ιδιωτών, ενώ η Ισπανία και η Ιταλία μπαίνουν σταδιακά στην διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων, τόνισε. Διευκρίνισε δε ότι η Ένωση έχει καταρτίσει ένα οικονομικό πρόγραμμα για τις υποδομές στους λιμένες της Μεσογείου, το οποίο πρόκειται να υπογραφεί από τα μέλη της Ένωσης τον ερχόμενο Ιούλιο.

Πρέπει τα λιμάνια από κοινού να βρίσκουν λύσεις

Αναφορικά με την περιβαλλοντική προστασία και αποκατάσταση των λιμένων, αλλά και με την έκλυση αερίων του θερμοκηπίου, ο κ. Spandoni υπογράμμισε ότι η Ένωση ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το περιβάλλον, αλλά υπενθύμισε ότι το κάθε λιμάνι πρέπει να βρίσκει λύσεις μόνο του. Αναφέρθηκε στο  παράδειγμα του Πειραιά, που προωθεί περιβαλλοντικό πρόγραμμα με δική του χρηματοδότηση, αλλά και στο λιμάνι της Βαρκελώνης, που έχει φτιάξει αυτόνομο σύστημα ηλεκτροδότησης, μετά την άρνηση της τοπικής αρχής να παρέχει αυτή την υπηρεσία. «Πρέπει τα λιμάνια να βρίσκουν λύσεις από κοινού» υπογράμμισε ο κ. Spandoni και πρόσθεσε ότι τα λιμάνια της Μεσογείου εφαρμόζουν τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την περιβαλλοντική προστασία.

Γιώργος Ανωμερίτης: Αναγκαίες οι ιδιωτικοποιήσεις

Ανοίγοντας τις εργασίες του τετραήμερου συνεδρίου της Ένωσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης έθεσε τρία βασικά προβλήματα και κάλεσε όλους τους συνέδρους να συζητήσουν επ’ αυτών. Ως πρώτο, έθεσε τα προβλήματα που υπάρχουν στον κλάδο λόγω της πολιτικής αναταραχής στην Βόρεια Αφρική με τις εξεγέρσεις στην Τυνησία, την Αίγυπτο και τον πόλεμο στην Λιβύη, δεδομένου ότι πολλά κρουαζιερόπλοια στράφηκαν προς άλλους προορισμούς. Επίσης, μίλησε για την οικονομική κρίση, που αντιμετωπίζουν οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου. Ως δεύτερο έθεσε, σε επίπεδο χωροταξίας, τη σχέση ανάμεσα στους λιμένες και τις πόλεις και είπε: «Είμαστε στην εποχή, που τα κρουαζιερόπλοια μεγαλώνουν και τα λιμάνια βρίσκονται πολύ μέσα στις πόλεις» για να προσθέσει ότι αυτό που κρίνεται αναγκαίο πλέον είναι να επεκταθούν τα λιμάνια. Οπότε είναι απαραίτητη η συνεργασία του κράτους με τις εταιρείες κρουαζιέρας για να γίνουν επενδύσεις σε υποδομές. Τέλος, ως τρίτο έθεσε το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων, που θα βοηθήσουν στις επενδύσεις, δεδομένου ότι στην Μεσόγειο μόνο το 4% των λιμένων ανήκει σε ιδιώτες και το υπόλοιπο στο δημόσιο. Κλείνοντας την ομιλία του, τόνισε ότι ο Οργανισμός βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας και την ανάπτυξη της νησιωτικής περιφέρειας.

Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις για την κρουαζιέρα

«Δεν εφησυχάζουμε γιατί παρά την αύξηση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων, γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε μεγαλύτερους, περισσότερους και πιο εξελιγμένους προβλήτες» δήλωσε ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης, όταν ανέβηκε στο βήμα και τόνισε ότι αναπτυξιακά έργα για την κρουαζιέρα έχουν ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Κλείνοντας την ομιλία του είπε: «Είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις, που θα δώσουν ανάπτυξη στην χώρα και την κρουαζιέρα».

Ελάτε να επενδύσετε στα ελληνικά λιμάνια

Ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης κάλεσε τις εταιρείες κρουαζιέρας και τους επενδυτές να αξιοποιήσουν τα λιμάνια, ώστε να αναπτυχθούν οι υποδομές και δήλωσε ότι για το Υπουργείο και για τον ίδιο προσωπικά είναι πρώτη προτεραιότητα η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην χώρα. Προς αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο έχει χαράξει μια ενιαία πολιτική και είναι μέλος της ομάδας για την κρουαζιέρα σε συνεργασία με το ΥΠΠΟΤ, που μεταξύ άλλων έχει σκοπό την ανάδειξη νέων προορισμών στην χώρα, τόνισε ο κ. Διαμαντίδης. Σημείωσε δε ότι μέχρι το 2014, η Μεσόγειος θα είναι πρώτος προορισμός κρουαζιέρας στον κόσμο και γι’ αυτό πρέπει να βρισκόμαστε σε επαγρύπνηση. «Ωστόσο, αναμένουμε από το 2012 σημαντική αύξηση στα πλοία που θα χρησιμοποιήσουν τα ελληνικά λιμάνια ως αφετηρίας» διευκρίνισε ο κ. Διαμαντίδης.

Ούτως ή άλλως για το 2010 σημειώθηκε αύξηση κατά 10% στα κρουαζιερόπλοια στην Μεσόγειο, ενώ για το 2011 σημειώθηκε αύξηση στην έλευση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στην μεσογειακή λεκάνη και το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο. Όπως δήλωσε και ο κ. Spandoni, η ελληνική αγορά είναι ώριμη. «Ο Πειραιάς είναι έτοιμος και αποτελεί έναν από τους δημοφιλείς προορισμούς» πρόσθεσε και κάλεσε την ελληνική πλευρά να βελτιώσει αριθμητικά τις αφίξεις και τις προσεγγίσεις των πλοίων, τις υποδομές logistics, ενώ δήλωσε πως οι τιμές στα τέλη είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με τα υπόλοιπά λιμάνια της Μεσογείου.

Ηλέκτρα Βισκαδουράκη
*traveltimes

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog