Ναι στη μεταρρύθμιση στους λιμένες. Όχι στην ιδιωτικοποίησή τους λέει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης, εκφράζοντας την διαφωνία του στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, που προωθεί η κυβέρνηση μέσω της Βουλής την 15η Ιουνίου, προκειμένου να λάβει από την τρόικα το νέο πακέτο στήριξης ύψους 110 δισ. ευρώ.
Δεν είναι ο μόνος, βέβαια, που διαφωνεί με την ιδιωτικοποίηση της εθνικής περιουσίας, μιας που ρήγματα έχουν δημιουργηθεί και στο ίδιο το ΠΑΣΟΚ με τους 16 βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος να αμφισβητούν βασικές κυβερνητικές πολιτικές, από την στιγμή που μπήκε η Ελλάδα σε επιτήρηση. Επίσης, η ομάδα των 16 αντιδρά στην διαδικασία υπερψήφισης του Μεσοπρόθεσμου και ζητά απολογισμό των πεπραγμένων, ενώ διαφωνούν με το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, που εισηγείται ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Οικονομικών.
Στο πλαίσιο αυτό, δεδομένου ότι στο λιμάνι του Πειραιά, οι πιέσεις από την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος με συνεχείς κινητοποιήσεις είναι μεγάλες, ο κ. Ανωμερίτης δήλωσε μόλις σήμερα, λίγες μέρες πριν την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου ότι τα ελληνικά λιμάνια, τα οποία λειτουργούν ως Δημόσια Αρχή, ως χρήστες και ως πάροχοι λιμενικών υπηρεσιών οφείλουν να διατηρήσουν κατά 51% το δημόσιο ιδιοκτησιακό τους χαρακτήρα και να μετατραπούν σε πλήρεις Αρχές Λιμένων αναλαμβάνοντας και νέες αρμοδιότητες (ναυσιπλοΐα, πλοήγηση, λιμενικά, τελωνειακά κ.α.). Αναφερόμενος στις επενδύσεις, οι οποίες κρίνονται αναγκαίες και όπως δήλωσε πρόσφατα, το κράτος αδυνατεί να διαθέσει μεγάλο όγκο κεφαλαίων, ο ίδιος τόνισε ότι τα ελληνικά λιμάνια πρέπει να παραχωρήσουν τμήματα των εκτάσεών τους ή δραστηριοτήτων τους σε ιδιώτες επενδυτές, εφόσον αυτοί δημιουργούν νέες υποδομές, με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης. Διευκρίνισε δε ότι είναι ανάγκη να μεταρρυθμίσουμε το λιμενικό σύστημα της χώρας με αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και με συμβάσεις παραχώρησης δραστηριοτήτων με στόχο νέα έργα και υποδομές μέσω μιας πολιτικής προσέλκυσης νέων επενδύσεων.
«Το θατσερικό μοντέλο πλήρους ιδιωτικοποίησης λιμένων εγκαταλείφθηκε και από τους πιο φανατικούς οπαδούς του. Το κρατικό μοντέλο της πελατειακής δημοκρατίας έχει ήδη ξεπερασθεί και απαιτεί μεταρρυθμίσεις» υπογράμμισε ο κ. Ανωμερίτης και πρόσθεσε ότι: «Η λύση είναι μία: Η διατήρηση του δημόσιου ιδιοκτησιακού χαρακτήρα των εθνικής σημασίας λιμένων, με στόχο την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων της χώρας και η παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές νέων λιμενικών έργων και υπηρεσιών μέσω συμβάσεων παραχώρησης».
Ηλέκτρα Βισκαδουράκη
*traveltimes