Στην Κίνα στρέφεται πλέον η Airbus για την πώληση νέων αεροσκαφών, καθώς βλέπει το περιθώριο κερδοφορίας της να στενεύει, όσο η παγκόσμια κρίση επιμένει και οι κλυδωνισμοί από την κρίση χρέους της Ευρώπης είναι ιδιαίτερα ισχυροί, όπως ανέφερε ο Fabrice Bregier γενικός διευθυντής της αεροναυπηγικής εταιρείας…

«Μέχρι στιγμής είχαμε 1000 παραγγελίες μέχρι το τέλος του Αυγούστου και η εναέρια κυκλοφορία κινείται καλά» τόνισε. «Ωστόσο, πρέπει να προσδοκούμε ότι στο μέλλον θα προσαρμοστούμε στη ζήτηση. Υπάρχει μεγάλη διαφορά σε σχέση με την περίοδο 2008-2009. Προς το παρόν βλέπουμε ότι υπάρχει πρόβλημα σε κάποια ευρωπαϊκά κράτη, που έχουν τεράστιο δημόσιο χρέος, αλλά η γενικότερη εικόνα στην οικονομία είναι πολύ καλή» δήλωσε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Forum στο Dalian. Η κρίση χρέους στην ευρωζώνη έχει προκαλέσει τον φόβο των αγορών, καθώς η παγκόσμια οικονομία μπορεί να σε νέα ύφεση.

Χαρακτήρισε σημαντική πρόκληση το να αποφύγουμε επόμενη ύφεση, η οποία θα μειώσει δραματικά την κίνηση στην αεροπλοΐα και θα μειώσει την ανάπτυξη στον κλάδο. Αλλά, όπως είπε, βλέπει ανάπτυξη στην Ασία και ειδικά στην Κίνα, πράγμα που θα βοηθήσει και την ανάπτυξη της Airbus. «Εάν η ύφεση είναι μεγαλύτερη και μειωθεί η κίνηση, τότε οι αεροπορικές εταιρείες δεν θα έχουν ρευστό για να αγοράσουν νέο στόλο» πρόσθεσε ο Fabrice Bregier. «Ούτως ή άλλως εμείς κινούμαστε στην παγκόσμια αγορά και δεν πουλάμε αποκλειστικά και μόνον στην Ευρώπη ή την Αμερική. Οι μεγαλύτερες παραγγελίες γίνονται στην Ασία και ειδικά από την Κίνα, η οποία παίζει πρωτεύοντα ρόλο» υπογράμμισε. Ο Fabrice Bregier ανακοίνωσε ότι η Airbus θα παραδώσει το πρώτο superjumbo στην China Southern Airlines σε μερικές εβδομάδες από τώρα, το οποίο θα εκτελέσει το πρώτο δρομολόγιο εντός του Νοεμβρίου.

Από την πλευρά της η Boeing εκτίμησε ότι η Κίνα θα έχει ανάγκη για 5.000 εμπορικά αεροσκάφη αξίας 600 δισ. δολαρίων τα επόμενα 20 χρόνια και η εταιρεία εκτιμά αύξηση στις παραγγελίες της τάξεως του 25%. Η Airbus, η οποία προς το παρόν κατέχει το 45% της κινέζικης αγοράς πρόκειται να ανακοινώσει την παγκόσμια πρόβλεψη για τον κλάδο την 20η Σεπτεμβρίου.

Από την πλευρά του ο Fabrice Bregier δήλωσε ότι στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει το μερίδιό της στο 50% τα αμέσως επόμενα χρόνια. «Σχεδιάζουμε να παραδώσουμε 90 αεροσκάφη στην Κίνα, τον επόμενο χρόνο και περί τα 100 το τρέχον έτος» πρόσθεσε. Το Ιούνιο, η Κίνα έκανε μια παραγγελία 88 αεροσκαφών τύπου A320, αφήνοντας κατά μέρος το ζήτημα με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που είχε θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Με αυτό τον τρόπο, η Κίνα επιχείρησε να τροφοδοτήσει την οικονομική ανάπτυξη.

Σημειωτέον ότι η συμφωνία, η οποία υπεγράφη από το σώμα Προμηθειών της Αεροπλοΐας Κίνας και την βιομηχανική και εμπορική τράπεζα της Κίνας είναι αξίας 7,5 δισ. δολάρια με βάση τις τιμές της λίστας και η Airbus θα παραδώσει τα αεροσκάφη στο διάστημα από το 2012 έως το 2015.

Ήδη η Airbus έχει ξεκινήσει από το 2009 να συναρμολογεί τα αεροσκάφη της για την κινέζικη αγορά στο εργοστάσιο της Tianjin, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Πεκίνο. Ο Fabrice Bregier εξέφρασε την πρόθεση να κάνει επιδρομές στην κινέζικη αγορά, για να πουλήσει τα A380 superjumbo. «Πιστεύω ότι οι κινέζικες αεροπορικές ενδιαφέρονται για τα A380 και οι ίδιες βλέπουν την επιτυχία της China Southern. Περιμένουμε κι άλλες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να μπουν στο παιχνίδι και σταδιακά να αυξήσουν τις παραγγελίες για τα A380s» τόνισε. «Η τάση είναι ξεκάθαρη. Η Κίνα θα χρειαστεί μεγαλύτερα αεροσκάφη στο μέλλον και θεωρούμε ότι τα A380s διαθέτουν το μεγάλο πλεονέκτημα» κατέληξε.

(Πηγή: Reuters – Επιμέλεια: Ηλέκτρα Βισκαδουράκη)
*traveltimes