Απελπιστικά κινήθηκε το ελληνικό yachting φέτος…

«Στην Ελλάδα, το yachting δεν υπάρχει πια» δήλωσε χθες (20/9) πρόεδρος της Ένωσης ιδιοκτητών επαγγελματικών σκαφών Αντώνης Στελλιάτος στην συνέντευξη τύπου για την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό και πρόσθεσε: «Βλακωδώς κρατάμε την ελληνική σημαία». Στην ομιλία του σημείωσε ότι έχει επικρατήσει για χρόνια η αντίληψη ότι όσοι έχουν σκάφος, δηλαδή οι «σκαφάτοι» είναι απατεώνες και φοροφυγάδες. Δυστυχώς, ενώ η Ελλάδα έχει τις ομορφιές, που όλοι ξέρουμε, φέτος σημειώθηκε 100% μείωση στις ναυλώσεις. «Δεν μπορούμε να βρούμε μια λύση για να αλλάξει ο παλαιολιθικός νόμος, καθώς όλο αλλάζουν οι ηγεσίες των Υπουργείων. Μετά την Λούκα Κατσέλη, ήρθε ο Διαμαντίδης, ύστερα ο Χάρης Παμπούκης και τώρα ο Χρυσοχοΐδης. Ας αποφασίσουν αν θέλουν θαλάσσιο τουρισμό ή όχι» τόνισε ο κ. Στελλιάτος. Ζήτησε δε προβολή στις διεθνείς αγορές του yachting και ένταξη του θαλάσσιου τουρισμού στον αναπτυξιακό νόμο.

Σε ερώτηση του προέδρου της Ένωσης ιδιοκτητών επαγγελματικών σκαφών Αντώνη Στελλιάτου για το ύψος των τιμολογίων, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος Παναγιώτης Παππάς απάντησε ότι οι επαγγελματίες του κλάδου δεν έχουν πληρώσει εδώ και 7 χρόνια τίποτα στον λιμένα του Αλίμου, κατά παράβαση του Νόμου επειδή για αυτούς ισχύει ειδικό τιμολόγιο. Βέβαια, από την πλευρά του ο κ. Στελλιάτος διαφώνησε λέγοντας ότι το τιμολόγιο είναι ιδιαίτερα ακριβό, δεδομένου ότι ο ελλιμενισμός σκάφους τον μήνα στην Τουρκία κοστίζει 450 €, ενώ στην μαρίνα του Φλοίσβου κοστίζει 2.500 €. Σε αυτό, ο κ. Παππάς απάντησε ότι εξαρτάται με ποιες προδιαγραφές είναι σχεδιασμένη η μαρίνα και ποιες υπηρεσίες προσφέρει.

Από την πλευρά του ο κ. Παππάς τόνισε: «Το δημόσιο δεν μπορεί να κάνει τον επιχειρηματία» Δήλωσε δε υπέρμαχος των ιδιωτικοποιήσεων των μαρινών, υπενθυμίζοντας ότι προχωρούν τάχιστα οι διαδικασίες για αυτές της Μυτιλήνης, αλλά και της Βουλιαγμένης. Παραδέχθηκε ότι είναι ιδιαίτερα απαρχαιωμένο το νομοθετικό πλαίσιο για την λειτουργία τους, που καθιστά την Ελλάδα μη ανταγωνιστική, σε σχέση με την γειτονική Τουρκία. Ενώ, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην φορολόγηση, η οποία μέσω της έκτακτης εισφοράς καθιστά δυσβάστακτη την κατοχή σκάφους.

Υπογράμμισε ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν προβλήματα, που αφορούν όχι μόνο την αδειοδότηση, αλλά και την προσέλκυση νέων σκαφών για την χειμερινή περίοδο, μιας που η Ελλάδα έχει την δυνατότητα να φιλοξενήσει πολλά σκάφη λόγω της μεγάλης ακτογραμμής, που διαθέτει. «Λόγω της επιβολής έκτακτης εισφοράς χάνουμε σκάφη που πηγαίνουν είτε στην γειτονική Τουρκία, είτε στην Κροατία ή ακόμη και στην Ιταλία» τόνισε ο κ. Παππάς. Αναφορικά με τα τιμολόγια για τα επαγγελματικά σκάφη, ο κ. Παππάς είπε ότι το τιμολόγιο για τον ελλιμενισμό τους και τις υπηρεσίες, που παρέχονται δεν είναι πολύ ακριβότερο σε σχέση με την Ιταλία ή την Κροατία, ενώ έθεσε εκτός συναγωνισμού την Τουρκία, καθώς στην Ελλάδα ο ΦΠΑ επιβαρύνει την δαπάνη με 23%, ενώ στην γειτονική χώρα μόλις με 3%.

Ηλέκτρα Βισκαδουράκη

*traveltimes