Σύμφωνα με το στέλεχος του Καζίνο, «η απόφαση κλεισίματος δεν θα είναι για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αλλά επ’ αόριστο. Η Διοίκηση του Καζίνο είχε προειδοποιήσει τόσο την Κυβέρνηση, όσο και το σωματείο των εργαζομένων, ότι πλέον δεν “προχωράει” η κατάσταση με τα μειωμένα έσοδα της εταιρείας…

Από την μια η συνεχώς επιδεινούμενη κατάσταση στον κλάδο και βεβαίως η ανασφάλεια στο θέμα του εισιτηρίου εισόδου, από την άλλη τα υψηλά εργατικά κόστη, που ομολογουμένως είναι υψηλότερα από τον ανταγωνισμό στον κλάδο, μας συμφέρει καλύτερα να το έχουμε κλειστό, παρά να το έχουμε ανοιχτό.

Στείλαμε επιστολή στον Ζανιά για το θέμα του εισιτηρίου και περιμένουμε ανάληψη πρωτοβουλιών και από την επόμενη Κυβέρνηση. Δεν είναι δυνατόν να είμαστε διαρκώς σε μια διαδικασία αντιπαράθεσης ή ακόμα και εκβιασμών με τους ανταγωνιστές μας, επειδή η Πολιτεία αδυνατεί (ή δεν επιθυμεί) να δώσει μια δίκαιη για όλους λύση στο συγκεκριμένο θέμα. Σε ότι αφορά τα εργατικά κόστη, δεν ζητήσαμε τίποτα παράλογο από το σωματείο.

Ζητήσαμε από το (ελεγχόμενο από το Π.Α.ΜΕ) σωματείο, να εργάζονται οι εργαζόμενοι 8ωρο από 7,5ωρο, να παίρνουν όσα ρεπό προβλέπονται για τον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα, να λαμβάνουν 20 λεπτά διάλειμμα για κάθε 1 ώρα εργασίας και όχι 30 λεπτά που είναι σήμερα και μια μείωση 5% στις αποδοχές. Ζητήσαμε δηλαδή να μας παραχωρήσουν κυρίως κάποια θεσμικά δικαιώματα, τα οποία δεν προβλέπονται σε κανένα άλλο καζίνο στη χώρα, ώστε να αναμετρηθούμε “στα ίσια” με τον ανταγωνισμό και ν’ ανεβάσουμε λιγάκι τα έσοδα, με απώτερο στόχο να επιβιώσει η εταιρεία σε περίοδο κρίσης. Σεβόμαστε πλήρως τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Το σωματείο κολλημένο πίσω από κομματικές ιδεοληψίες και πίσω από κομματικές γραμμές, που δεν εκπροσωπούν συμφέροντα εργαζομένων, αρνείται πεισματικά να συζητήσει οτιδήποτε. Προτιμά οι εργαζόμενοι να εργάζονται με εκ περιτροπής εργασία και να χάνουν 20 – 30% από τις αποδοχές τους και πάνω από 60 ένσημα το χρόνο, παρά να δεχθεί να υπογράψει μια δίκαιη (για την εποχή) συμφωνία με την εταιρεία. Η εκ περιτροπής εργασία δεν νομίζω ότι ήταν πάντως επιλογή του Καζίνο. Αναγκαστικά οδηγήθηκε η Διοίκηση σε μια τέτοια απόφαση, αφού δεν μπορούσε με άλλον τρόπο ούτε τα έσοδα ν’ ανεβάσει, ούτε τα κόστη να μειώσει, αφού το σωματείο δεν συζητούσε απολύτως τίποτα.»

Το ERGASIANEWS ρώτησε αν η απόφαση της εταιρείας υποκρύπτει lock out και αν θα πληρωθούν τα ημερομίσθια των εργαζομένων για όσον καιρό το Καζίνο παραμένει κλειστό με απόφαση της εταιρείας. Στο ερώτημα λάβαμε την ακόλουθη απόφαση: «Απ’ ότι γνωρίζω η εταιρεία σέβεται την εργατική νομοθεσία. Δεν είμαι εγώ στον σκληρό πυρήνα λήψης αποφάσεων της εταιρείας. Όμως όσοι βρίσκονται σε απεργία βρίσκονται σε απεργία. Δεν ξέρω ποια θα είναι η απόφαση του Καζίνο, αλλά η απεργία απ’ όσο εγώ γνωρίζω δεν πληρώνεται. Αν δεν κάνω λάθος το Σωματείο δεν έχει αναστείλει μέχρι αυτή την ώρα την απεργία ακόμα.

Επίσης όσοι συνάδελφοι εργάζονταν τη στιγμή που η εταιρεία έλαβε την απόφαση κλεισίματος του καζίνο, δεν νομίζω ότι η εταιρεία θα τους αφήσει απλήρωτα τα χαμένα ημερομίσθια. Αυτοί ούτε βρίσκονται σε απεργία, ούτε με δική τους ευθύνη δεν πληρώνονται.»
Στο ερώτημά μας για το ποια προβλέπεται να είναι η κατάληξη αυτής της αντιπαράθεσης ανάμεσα στο σωματείο και τη Διοίκηση, λάβαμε την ακόλουθη «Λακωνική» απάντηση: «Για ποια αντιπαράθεση μιλάτε. Το Καζίνο δεν έχει καμία αντιπαράθεση με τους εργαζόμενους. Άλλοι ανοίγουν κύκλους αντιπαράθεσης και οδηγούν τους εργαζόμενους σε επικίνδυνα μονοπάτια.

Επαναλαμβάνονται  ξανά και ξανά με κύκλους αντιπαράθεσης που οδηγούν τους εργαζόμενους σε δυσμενέστερη θέση από ότι ήταν προηγουμένως, επειδή οι ίδιοι δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να συνομιλούν με επιχειρήματα. Θα είχαν λυθεί πολλά προβλήματα αν οι εργαζόμενοι είχαν εκπροσώπους που ξέρουν να συνομιλούν. Δεν εννοώ συμβιβασμένους εκπροσώπους, αλλά ανθρώπους που να έχουν μια στοιχειώδη γνώση και αντίληψη της Ελληνικής γλώσσας, με την οποία να μπορούν να βάλουν σε μια λογική σειρά τα επιχειρήματα τους και να αρθρώσουν σοβαρό συνδικαλιστικό λόγο, επιχειρήματα και αντεπιχειρήματα. Με κραυγές δεν γίνεται ρε παιδιά διάλογος. Είναι «δυστύχημα» για τους εργαζόμενους της Πάρνηθας η συγκεκριμένη εκπροσώπηση, αλλά από την στιγμή που οι εργαζόμενοι τους έχουν επιλέξει, οφείλουμε όλοι να σεβαστούμε την επιλογή.»

Στο σημείο αυτό σταμάτησε η σύντομη τηλεφωνική συνομιλία μας με το στέλεχος του καζίνο, το οποίο μάλλον μας είπε πολύ περισσότερα απ’ ότι έπρεπε. Εμείς το μόνο που υποσχεθήκαμε είναι να κρατήσουμε αφενός την ανωνυμία του, αφετέρου να μην κάνουμε λογοκρισία και σχολιασμούς σ’ αυτά που μας είπε. Τηρούμε την δέσμευσή μας και η συνομιλία μεταφέρεται αυτούσια δίχως λογοκρισία και σχολιασμούς (τουλάχιστον στο παρόν post).

ergasianews.gr