Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Οι συνέπειες της κρίσης στη ζωή των μαθητών

- Advertisement -
Στα πλαίσια των
ενημερωτικών συναντήσεων που οργάνωσε ο Σύλλογος Διδασκόντων του
Γυμνασίου Αθικίων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων του Γυμνασίου μας,
τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013 έγινε η θεματική προσέγγιση:….



«Οι συνέπειες της κρίσης στη ζωή των μαθητών»
εισηγητής
ο Διευθυντής του Γυμνασίου κ. Παπαχριστοδούλου, ο οποίος μέσα από μια
παρουσίαση PowerPoint στα νέα διαδραστικά συστήματα που λειτουργούν στο
Γυμνάσιο Αθικίων ενημέρωσε τους γονείς για τις επιπτώσεις της κρίσης,
συγκεκριμένα ανάφερε:

<<
Καθημερινή είναι η εμφάνιση στους μαθητές, ψυχοσωματικών συμπτωμάτων,
από τη κρίση. Υπάρχει μεγάλη έξαρση σε κρίσεις πανικού, αγχώδεις
διαταραχές, οι οποίες ακολουθούνται από πληθώρα συμπτωμάτων
(πονοκέφαλοι, δύσπνοια, ταχυκαρδία, ζαλάδα, τάση λιποθυμίας, τρόμο
χεριών, έλλειψη συγκέντρωσης, μείωση επίδοσης στο σχολείο).
Είναι
γεγονός ότι ο τρόπος που οι γονείς βιώνουν την κρίση έχει αντίκτυπο στα
παιδιά, γιατί οι γονείς αποτελούν πρότυπα μίμησης και ταύτισης. Έτσι, η
ένταση και πανικός από μέρους των γονιών ως αντιμετώπιση των δυσκολιών
διαχέεται εύκολα προς τα παιδιά.
Δεν μπορούμε, τόνισε ως γονείς και
ως ενήλικες να ωθήσουμε τα παιδιά μας σε μία βάλτωση συναισθημάτων κι
έλλειψης οραμάτων, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι θέλουμε το καλύτερο για τα
παιδιά μας και σίγουρα το καλύτερο δεν βρίσκεται στα υλικά αγαθά, αλλά
στην μεταφορά και μεταβίβαση θετικών και υγιών συναισθημάτων, που
διέπουν τις ισορροπημένες και ψυχικά υγιείς σχέσεις.
Σε άλλο σημείο
της ομιλίας του είπε: σημαντικό ρόλο που συντελεί στην καλύτερη
διαχείριση συναισθημάτων και συμπεριφορών είναι η άμεση επαφή με το
σχολείο και τους Καθηγητές των παιδιών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το
σχολείο αποτελεί τον πρώτο κοινωνικό φορέα στην διαπαιδαγώγηση των
παιδιών. Μην διστάσετε να χρησιμοποιήσετε αλλά και να ζητήσετε την
βοήθεια και συνεργασία των Καθηγητών.
Κυριότερα, ως γονείς να θυμάστε
ότι τα παιδιά που μεγαλώνουν σε κλίμα εμπιστοσύνης και ασφάλειας
αναπτύσσουν την ικανότητα διαχείρισης συναισθημάτων και αντιμετώπισης
δύσκολων καταστάσεων. Γιατί , ακόμα, και μέσα από την κρίση
δημιουργούνται ισχυροί δεσμοί μεταξύ των μελών και η οικογένεια μένει
ενωμένη. Όλοι μαζί μπορούμε και προσπαθούμε να γίνουμε μία γροθιά,
αναπτύσσοντας το αίσθημα της κοινότητας και της αλληλεγγύης.
Κλείνοντας
έδωσε κάποιες κατευθύνσεις αναφέροντας, ότι η λύση που προτείνεται
αφορά τέσσερα βασικά στάδια. Στηρίζεται, στην αισιοδοξία στην ενθάρρυνση
και στην ενίσχυση.
Το πρώτο βήμα, είναι η διαμόρφωση μίας
διαφοροποιημένης στάσης των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές. Η νέα στάση
αφορά περισσότερο στην εμπιστοσύνη του δασκάλου προς τους μαθητές του,
την εκτίμηση, τη συμπαράσταση, την παροχή συναισθηματικής βοήθειας, την
έμφαση στην ενίσχυση και επαύξηση των δυνατοτήτων τους παρά στην
αναπλήρωση των ελλειμμάτων τους.
Τα παιδιά θα πρέπει να είναι ενήμερα και συμμέτοχα, αλλά στο βαθμό που επιτρέπει η ηλικία και η αντίληψή τους.
Βήμα
δεύτερο, αφορά στον ανασχηματισμό του αναλυτικού προγράμματος σπουδών
μέσω εστίασης των εκπαιδευτικών στα πραγματικά αυθεντικά προβλήματα που
έχουν νόημα για τους μαθητές και στην δημιουργία εννοιών και συνδέσεων
τους με την εξωσχολική κουλτούρα των μαθητών (σύνδεση μάθησης με
πραγματικές καταστάσεις της ζωής τους ώστε να γίνει το μάθημα ευχάριστο
και ενδιαφέρον,τροποποίηση προγράμματος ώστε να μη γίνεται κουραστικό
και να μην έχει την έννοια της μεταλαμπάδευσης γνώσης ούτε το τρέξιμο
για ολοκλήρωση της ύλης).
Τρίτο βήμα αναφέρεται στην εφαρμογή νέων
στρατηγικών διδασκαλίας, που εστιάζουν στην ενθάρρυνση των μαθητών, στην
παροχή υποστήριξης τους και στην αναγνώριση του διάλογου ώστε να
δημιουργηθεί κλίμα αποδοχής, έλξης και συνεργασίας.
(Συμμετοχή μαθητών, Projet, βιωματικές δράσεις, μαθαίνω παίζοντας, σημασία στην απόκτηση αυτοεικόνας και αυτοπεποίθησης)
Τέταρτο βήμα η άμεση σχέση σχολείου σπιτιού.
Το
σχολείο πρέπει να συνομιλεί με το σπίτι, ο καθηγητής με τους γονείς να
βρίσκονται κοντά, να αλληλεπιδρούν και με κοινή στόχευση να
αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται στους μαθητές.
Η
επικοινωνία σχολείου σπιτιού σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες βοηθά τους
μαθητές να νιώθουν πιο ευχάριστα στο σχολείο, να αποδίδουν περισσότερο
στα μαθήματα και να βλέπουν με καλύτερο μάτι τους καθηγητές τους.
Τέλος
είπε ότι οι συγκεκριμένες κατευθύνσεις συμβάλλουν αποφασιστικά στη
βελτίωση της ψυχολογίας των μαθητών,επουλώνουν τις καθημερινές εντάσεις
που βιώνουν στις οικογένειές τους, αναπτερώνουν το ηθικό τους,
μετατρέπουν το χώρο του σχολείου από χώρο αγγαρείας σε χώρο ευχάριστης
και δημιουργικής απασχόλησης.
Δίνουν εν τέλει χαρά και ελπίδα στο μαθητή μας που την έχει τόση ανάγκη >>. 


Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κορίνθου κ. Νανόπουλος και ο Διευθυντής του Γυμνασίου Αθικίων κ. Παπαχριστοδούλου.


Στη συνέχεια
τον λόγο πήρε η Σχολική Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου μας
κ. Αικατερίνης Μπαλή η οποία μίλησε για την αναγκαιότητα της επαφής των
γονέων με τους καθηγητές και την υπομονή και επιμονή που πρέπει να
αφουγκραζόμαστε τα προβλήματα των παιδιών μας.
Κατά γενική ομολογία απ’ όλους τους γονείς ήταν μια ενδιαφέρουσα ενημερωτική συνάντηση.
Την
εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου
Κορίνθου κ. Βασ. Νανόπουλος και ο Αντιπρόεδρος κ.Σωτ. Κουκουλάκης,
επίσης η Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου κ. Ρεκλείτη Μαρία.
Ως
Σύλλογος Γονέων θέλουμε να συγχαρούμε τον Σύλλογο Διδασκόντων και
ειδικότερα τον Διευθυντή του Γυμνασίου μας κ. Παπαχριστοδούλου για την
άψογη οργάνωση και παρουσίαση της εκδήλωσης.

                        το Δ.Σ
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog