Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Υδροπλάνα από του χρόνου

- Advertisement -

Χαμένο φαίνεται πως θα είναι και το φετινό καλοκαίρι για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, με το ερώτημα να παραμένει γιατί το Υπουργείο Μεταφορών δεν προχωράει τις διαδικασίες με το νομοσχέδιο που πρωτοεμφάνισε αρχές Αυγούστου το 2016 σύμφωνα με τον Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Seaplanes Νικόλα Χαραλάμπους…

Σύμφωνα με τον ίδιο η αρχή έχει γίνει με τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας και των Παξών για τα οποία ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας ξεκίνησε την αδειοδοτική διαδικασία από το 2012 και έλαβε πρόσφατα άδειες λειτουργίας. Πέντε χρόνια προσπάθειας για να αδειοδοτηθούν δύο υδατοδρόμια είναι αποτέλεσμα δυσανάλογο με τον σχεδιασμό που έγινε μέχρι σήμερα…. Επιπρόσθετα, δύο-τρία υδατοδρόμια δεν συνιστούν δίκτυο και προφανώς δεν είναι ικανοποιητικός αριθμός για να δραστηριοποιηθεί κάποια εταιρεία υδροπλάνων εξασφαλίζοντας τη βιωσιμότητά της. Επομένως, το ζητούμενο είναι να προχωρήσει τάχιστα η αδειοδότηση μεγαλύτερου αριθμού υδατοδρομίων ώστε να είναι δυνατόν να δημιουργηθεί δίκτυο. Ωστόσο, το εγχείρημα της επιτάχυνσης της αδειοδότησης βρίσκεται αντιμέτωπο με δύο προσκόμματα.

Όπως αναφέρει ο κ. Χαραλάμπους, το πρώτο αφορά το νομοσχέδιο Σπίρτζη, όπου η δημόσια διαβούλευση του σχετικά με την αδειοδότηση των υδατοδρομίων, έληξε στις 9 Σεπτεμβρίου και δεν έχει πάρει ακόμα τον δρόμο προς τη Βουλή. Η απουσία θεσμικού πλαισίου (τυπικώς ισχύει ο προηγούμενος νόμος, που μεταξύ άλλων επιτρέπει την ίδρυση υδατοδρομίων και από ιδιωτικούς φορείς, κάτι που αλλάζει με το νέο, μη νομοθετημένο ακόμη, καθεστώς) αποτελεί ακόμη μία, χωρίς λόγο, καθυστέρηση στο εγχείρημα δημιουργίας εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων στη χώρα. Το νομοσχέδιο που αναμένεται,απαξιώνει πλήρως και υποβαθμίζει το ρόλο του ιδιώτη επενδυτή και ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια (αρκετά από τα οποία ήταν πλήρως αδειοδοτημένα και έτοιμα να κατασκευαστούν), ή το ολιγότερο ανατρέπει πλήρως τα δεδομένα που υπήρχαν μέχρι σήμερα σχετικά με την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, τουλάχιστον όλων όσων έχουν ξεκινήσει με ιδιωτική πρωτοβουλία και τρέπει σε φυγή όλους τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Δεύτερον τα υδατοδρόμια, που υλοποιούνται ως δημόσιες επενδύσεις, προχωρούν με πολύ βραδείς ρυθμούς.Και η εξήγηση είναι απλή: Κάθε δημόσιος φορέας πρέπει να ακολουθεί τις αποφάσεις των διοικητικών οργάνων, να λαμβάνει εγκρίσεις δαπανών, να διενεργεί διαγωνιστικές διαδικασίες και πολλές φορές λόγω εκλογών να αλλάζει η πολιτική της εκάστοτε διοίκησης με αποτέλεσμα να μην ολοκληρωθεί η προσπάθεια αυτή. Με εξαίρεση τους Οργανισμούς Λιμένων που είναι Ανώνυμες Εταιρείες και έχουν ένα χρονικό προβάδισμα λόγω διαφορετικών διαδικασιών.

Όπως προβλέπει η σημερινή νομοθεσία, ένα υδατοδρόμιο μπορεί να κατασκευαστεί εξ’ ολοκλήρου με ιδιωτικά κεφάλαια και σε αυτή την περίπτωση κάτοχος της άδειας λειτουργίας μπορεί να είναι ιδιώτης. Ωστόσο, το κατατεθέν προς διαβούλευση νομοσχέδιο Σπίρτζη τον Αύγουστο του 2016 ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια με το σκεπτικό ότι οι άδειες πρέπει να ανήκουν στο δημόσιο και όπως αναφέρθηκε σε Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Μεταφορών τον Αύγουστο του 2016 ότι δεν είναι δυνατόν τον συνολικό σχεδιασμό των υδατοδρομίων και το πού αυτά θα χωροθετήσουν, να το ρυθμίζουν οι ιδιώτες. Εδώ τίθεται το εξής ερώτημα:

«Οι ιδιώτες έχουν τον δικό τους σχεδιασμό … το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κάποιο σχεδιασμό για το εθνικό δίκτυο υδατοδρομίων; Τέτοιου είδους σχεδιασμός δεν υπήρξε από την σημερινή ηγεσία του υπουργείου και τίθεται εν αμφιβόλω εάν θα αποτελέσει μια από τις πρώτες προτεραιότητες στο άμεσο μέλλον.

Την ίδια στιγμή, υπάρχει ένα ακόμη αγκάθι στο νομοσχέδιο που επηρεάζει άμεσα την λειτουργία των υδατοδρομίων… Ο υφιστάμενος νόμος προέβλεπε άδεια αορίστου διάρκειας ενώ τώρα το παρόν σχέδιο νόμου το περιορίζει στην 5ετία !! Ποιος επενδυτής θα έλθει να επενδύσει με ορίζοντα πενταετίας; Και ποια θα είναι μετά η διαδικασία ανανέωσης; Αυξάνονται οι διαδικασίες και οι απαιτήσεις χωρίς λόγο αφού υπάρχει πρόβλεψη στον νόμο για συνεχή επίβλεψη και ανά τακτά χρονικά διαστήματα έλεγχοι για την πληρότητα των κριτηρίων της άδειας. Σε πολλά περιφερειακά Υδατοδρόμια με χαμηλή κίνηση η διάρκεια των 5 ετών είναι πολύ μικρή για να μπορέσει να γίνει η απόσβεση της όποιας επένδυσης. Επίσης, από τη στιγμή που ο κάτοχος της Άδειας είναι υποχρεωμένος να δέχεται τους τακτικούς και έκτακτους ελέγχους της Επιτροπής Υδατοδρομίων, για ποιο λόγο θα πρέπει να τεθεί χρονικός περιορισμός και να μην είναι η Άδεια Αορίστου Διάρκειας σύμφωνα με τις προβλέψεις του 4146/2013?

Με το ως άνω νομοσχέδιο δεν πληρείται ο αρχικός σκοπός του νομοθέτη, καθώς αποθαρρύνεται η συμμετοχή των ιδιωτών στις εν λόγω επενδύσεις, προτείνεται δε μεταξύ άλλων η συμμετοχή των ιδιωτών σε σχήματα διοικητικής λειτουργίας με τους Φορείς Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης Λιμένων, η οποία θα μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσω της διαδικασίας ΣΔΙΤ, μια διαδικασία που σε πολλές περιπτώσεις έχει αποδειχθεί χρονοβόρα.

Ας σημειωθεί ότι οι δύο εταιρείες που επιδιώκουν να δραστηριοποιηθούν στην αγορά υδροπλάνων, Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια και οι δύο αναφέρουν απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας τη δημιουργία μητροπολιτικού υδατοδρομίου στην Αθήνα ώστε να εξασφαλίζεται η εύκολη μετακίνηση των τουριστών αλλά και την άμεση πρόσβαση των νησιωτών στο οικονομικό, εμπορικό και διοικητικό κέντρο της πρωτεύουσας, καθώς και στα μεγάλα νοσοκομεία.

Η δημιουργία κεντρικού υδατοδρομίου στην Αθήνα, το οποίο θα χρησιμοποιείται από όλες τις εταιρείες και θα είναι εύκολα προσβάσιμο με ΙΧ ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, θεωρείται μείζονος σημασίας για το ξεκλείδωμα των επενδύσεων στον χώρο των υδροπλάνων.

Από την δημοσίευση του παραπάνω νόμου και σε μια εποχή που η χώρα μας είναι αναγκαίο να δεχθεί επενδύσεις, η Εταιρεία μας ήταν σε συνεχείς διαβουλεύσεις, συζητήσεις με τις αρμόδιες διευθύνσεις και φορείς για να ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδότησης κατασκευής και λειτουργίας των υδατοδρομίων. Μετά από μεγάλη και χρονοβόρα προσπάθεια εμφανίστηκε φως στο τούνελ και οφείλουμε να παραδεχθούμε την υποστηρικτική στάση των εμπλεκόμενων υπουργείων.

Στο πλαίσιο των ανωτέρω η Ηellenic Seaplanes επιθυμεί να καταστήσει σαφές ότι η προσήλωση στην εφαρμογή του υφιστάμενου νόμου αποτελούσε και αποτελεί κύριο μέλημα της, κατά την κρίση της όμως είναι αδιανόητο τέσσερα (4) χρόνια μετά την δημοσίευση του σχετικού με την αδειοδότηση των υδατοδρομίων Νόμου να βγαίνει νέο σχέδιο νόμου και να ανατρέπονται όλες οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες δημιουργώντας ένα αρνητικό κλίμα», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.

- Advertisement -

20 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τι κρίμα να μην έχει γίνει ΤΙΠΟΤΑ τόσα χρόνια από ΚΑΝΕΝΑ Δήμαρχο για να αναβαθμιστεί η παραλία μας μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας αλλά και της μελέτης του Πολυτεχνείου (αν δεν κάνω λάθος)…

    Σκεφτείτε τι καλά θα ήταν αν ο πεζόδρομος εκτεινόταν μέχρι το Cocoon προς τα νότια (θα ξεφύτρωναν και ένα σωρό νέα μαγαζιά στην περιοχή, όπως όταν έγιναν οι πεζόδρομοι στην Κόρινθο) και από το λιμανάκι προς τους καταρράκτες προς τα βορειοδυτικά…
    Θα είχαμε μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ – ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΗ παραλία.

    Σε μια ΝΕΑ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ τέτοια παραλία θα μπορούσε να χωροθετηθεί και το υδατοδρόμιο Λουτρακίου και να "απογειώσει" την περιοχή μας!

    Πόσο πολλοί ανάξιοι και χωρίς κανένα όραμα διεύθυναν τις τύχες του τόπου τόσα χρόνια…

  2. Ασχετο αλλά άκουσα από χειμερινούς κολυμβητές ότι εχει τσουχτρες η θαλασσα. Αν τωρα με το κρϋο εχει φανταστείτε τι θα γίνει το καλοκαίρι. Μήπως πρέπει από τώρα να λάβουμε τα μέτρα μας?

  3. Υδροδρόμιο στο Λουτράκι. Χιονοδρομική πίστα στα Γεράνια .Ούγγροι τουρίστες . ΑΜΕΑ όλης της Ευρώπης στο SPA . χαμός στο Δήμο μας . Όλοι με χρυσά κουτάλια (τουλάχιστον).
    Ένα μεγάλο μπράβο στον Γκιώνη και φυσικά στον LTO.
    Το άλλο με τον Τοτό σας το είπα;;;;;

  4. Νομίζω ότι αυτά δεν πρόκειται να φέρουν τουρίστες στον τόπο μας. Ούτε τα υδροδρόμια, ούτε τα spa, ούτε οι ψαροταβέρνες, ούτε ο καταρράκτης, ούτε τα χλιδάτα ξενοδοχεία, αλλά ένα καζίνο. Μάλλον ήρθε ο καιρός να ανοίξει ο δήμαρχος ένα καζίνο στην πόλη μας και όλα θα αλλάξουν!

  5. Όλο γκρίνια μίζερια κακία και να βγάλει ο ένας του άλλου τα μάτια και τσουπ στις σπηλιές σας πίσω άχνα μην βγάζετε στέκεστε στην γωνία κ περιμένετε το επόμενο θύμα
    ….. Υπάνθρωποι των σπηλαίων κομματοσκυλα… Βολεμενοι μεσιλικες τσιφλικάδες παντοτινοί εραστες της καρέκλας χωρις αύριο τρωνε πίνουν στα μουλωχτα…. Καμόρα του τόπου καταντησατε

  6. Όχι στα υδατοδρόμια θα χαλάσουν την παραλία, θα μολύνουν τη θάλασσα!
    Άσε που άμα δεν πιάσουν τα φρένα θα πάνε ντουγρού στην παραλία και θα σκοτώσουν τους λουόμενους!
    Άλλωστε τόσο κόσμο φέρνει ο λτωωωωω δεν χρειαζόμαστε τους πέντε δέκα που μπορούν να έρθουν με υδροπλάνο!

  7. Το μακροπρόθεσμο σχέδιο της δημοτικής αρχήολοκληρωθεί το 2099, ταυτόχρονα με την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια!
    Λίγο υπομονή γιατί η ζωή είναι αυτή που περνάει

  8. 5:13 ποιο ναό της δημοκρατίας ρε φίλε μας κοροϊδεύεις?
    Εκεί που παίρνονται αποφάσεις ανάλογα το πως συμέρει τους κολλητούς?
    Και όταν παρθεί καμία απόφαση προς το συμφέρον του τόπου τρέχει ο άλλος και την αλλάζει?
    Ο μπέλλος σου φταίει εσένα τώρα και του ζητάς και τα ρεστα?
    Ρώτα Γκιώνη, Παύλου Λογοθέτη απλά.

  9. Και υδρομασάζ να φέρουμε στο Λουτράκι και επενδυτή να φτιάξει εργοστάσιο κατασκευής υδροστρωμάτων να δέσει το γλυκό με τόσους υδροκέφαλους που έχουμε εδώ!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog