Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ξεκινούν διαπραγματεύσεις για μείωση των διοδίων

- Advertisement -

Η αναγκαιότητα εφαρμογής συστήματος αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης, όχι μόνο στην Εθνική αλλά και την Αττική οδό, υπογραμμίζεται στην απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για τα «Διόδια στο Οδικό Δίκτυο», που εισηγήθηκε η περιφερειακή Αρχή…

Κατεύθυνση την οποία, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων συμμερίζεται απόλυτα και ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος παρακολούθησε την συζήτηση. Διαβεβαίωσε δε, ότι μετά την επιτυχή διαπραγμάτευση για την αποπεράτωση των αυτοκινητοδρόμων θα ακολουθήσει νέα, με αντικείμενο τη μείωση των τελών των διοδίων με αναλογική χρέωση.

Πρόσθεσε, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων που πραγματοποιήθηκαν, πέραν της εξοικονόμησης ποσού άνω των 700 εκατ. ευρώ (το οποίο αξίωναν οι κατασκευαστές) επιτεύχθηκε μείωση των τελών των διοδίων, ενώ ελήφθη και μέριμνα για ειδικές κατηγορίες πολιτών (γενική ατέλεια σε ΑμεΑ, καθώς και για τους μόνιμους κατοίκων περιοχών σε όλη τη χώρα, όπου δεν υπάρχει εναλλακτικό οδικό δίκτυο).

Ο υπουργός δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον νόμο που προώθησε για την ασφάλεια και την αποφυγή περιβαλλοντικής επιβάρυνσης των τοπικών κοινωνιών με την απαγόρευση της διέλευσης των βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Αναφορικά με την επαναρύθμιση των τελών στα διόδια ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε σημαντική τη δέσμευση που επέβαλε στους παραχωρησιούχους- κατασκευαστές, ώστε στα παραδοτέα έργα να περιλαμβάνουν και την εκπόνηση μελετών για την εφαρμογή του συστήματος της ηλεκτρονικής- αναλογικής χρέωσης. Βεβαίωσε, ότι «κατά τη δεύτερη περίοδο της λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων και βάσει των διαπραγματεύσεων του υπουργείου με τους κατασκευαστές θα συνεχιστούν οι διαπραγματεύσεις για μείωση των διοδίων, παρά τις υπάρχουσες λεόντειες συμβάσεις».

Κλείνοντας, ο υπουργός δήλωσε ότι «αντιλαμβάνεται πλήρως το πρόβλημα» των μόνιμων κατοίκων των ΒΑ προαστίων που διαμαρτύρονται για το «βαρύ φόρο διοδίων που καλούνται να καταβάλουν» και ανακοίνωσε ότι καταβάλλεται προσπάθεια να υπάρξει πρόσθετη πρόβλεψη απαλλαγής, κατ΄ αρχήν, για τους κατοίκους του Ωρωπού, λόγω των μεγάλων επιβαρύνσεων που υφίστανται από τους έξι παράπλευρους σταθμούς διοδίων.

Σε ότι αφορά τα βασικά σημεία της απόφασης του ΠΕΣΥ, η οποία υιοθετήθηκε κατά πλειοψηφία είναι:

Λέμε «όχι» στην τοποθέτηση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου και εντός του αστικού αστού της Περιφέρειας Αττικής. Το περιαστικό τμήμα της Εθνικής οδού από Μεταμόρφωση έως Αφίδνες να παραμείνει ελεύθερο από διόδια.
Πάγιο αίτημά μας είναι η απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων διοδίων εντός του Νομού Αττικής, καθώς η μη ύπαρξη ασφαλούς και ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων καθιστά τη χρήση των εθνικών οδών υποχρεωτική για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Αττικής.
Η εφαρμογή συστήματος αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης όχι μόνο στην Εθνική αλλά και την Αττική οδό, οφείλει να είναι στην κατεύθυνση της δραστικής μείωσης των τελών διοδίων.
Να ενεργοποιηθεί η προβλεπόμενη από το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης από τα Βόρεια προάστια μέχρι την Εθνική οδό και να μπει το έργο σε προτεραιότητα αντί άλλων αναπλάσεων χωρίς νέες επιβαρύνσεις για τους πολίτες.
Άμεση απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής διοδίων των κατοίκων και των εργαζομένων των όμορων σε σταθμούς διοδίων περιοχών, που αφορούν σε τοπικές καθημερινές μετακινήσεις καθώς και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Οριστική παύση των διώξεων των πολιτών που συμμετείχαν σε κινήματα κατά των διοδίων.

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog