Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Γεροβασίλη: Αυτές οι αλλαγές έρχονται στο Δημόσιο -Τι λέει για συμβασιούχους

- Advertisement -

Ένα τριετές σχέδιο μεταρρυθμίσεων, ώστε να αλλάξει, ουσιαστικά και σε βάθος, ο τρόπος λειτουργίας του δημόσιου τομέα και να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας σε συνάρτηση με τις προκλήσεις της εποχής, εξαγγέλλει, μιλώντας στο Αθηναϊκό / Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη…

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που περιγράφει, ως το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι κρίσεις προϊσταμένων για το σύνολο του Δημοσίου, η αξιολόγηση του προσωπικού και η επιλογή γραμματέων των υπουργείων, «μέσα από αντικειμενικές, διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες», τονίζει η υπουργός.

Συμβασιούχοι

Ενδιαφέρον έχουν τα σχόλια της υπουργού σχετικά με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τους συμβασιούχους. Επ’ αυτού η κ. Γεροβασίλη σημειώνει ότι «η πολιτική μέσω διαρροών δικαστικών αποφάσεων δεν μπορεί να αναχθεί σε κανονικότητα», καθώς και ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα στο πλαίσιο των δημοσιονομικών, νομικών περιορισμών και των ευρωπαϊκών κανονισμών.

Αναφορικά με τη στάση της ΝΔ, παρατήρησε ότι «άλλη μια φορά ο λαϊκισμός της ΝΔ και η μικροπολιτική της οπτική απέδειξε ότι δεν άλλαξε στάση απέναντι στον εργασιακό «μεσαίωνα» που δημιούργησε για τους συμβασιούχους. Και, μάλιστα, με χαρά αντιμετώπισε την πιθανότητα μη καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων», σχολίασε η κ. Γεροβασίλη.

«Η ομηρεία εργαζομένων συμβασιούχων, για πάνω από δέκα χρόνια σε μια δουλειά, επίσης δεν είναι κανονικότητα. Στα πλαίσια των δημοσιονομικών, νομικών περιορισμών και των ευρωπαϊκών κανονισμών, θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα. Αυτή θα ήταν μια κανονική συζήτηση των πολιτικών δυνάμεων και των εργαζομένων», επισημαίνει η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Με αφορμή τη συμφωνία με τους θεσμούς για τον συνολικό αριθμό των συμβασιούχων που θα παραμείνουν στο Δημόσιο το 2017 και το 2018, η αρμόδια υπουργός κατηγορεί τη ΝΔ για λαϊκισμό και μικροπολιτική οπτική στο θέμα και σημειώνει ότι καταρρίφθηκε πανηγυρικά η αντιπολιτευτική γραμμή ότι η κυβέρνηση διογκώνει τον δημόσιο τομέα, εκτροχιάζοντας τα δημοσιονομικά της χώρας.

Αλλαγές στο Δημόσιο

«Το πρόγραμμα διοικητικής ανασυγκρότησης αυτής της κυβέρνησης αφορά σε ουσιαστικές μεταρρυθμιστικές τομές», αναφέρει η υπουργός, τονίζοντας ότι «σημαντική τομή είναι οι διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει για την τοποθέτηση Γενικών Διευθυντών και προϊσταμένων Υπουργείων. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής των Γενικών Διευθυντών θα ξεκινήσει η επόμενη κρίση. Στο τέλος του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί η επιλογή προϊσταμένων σε όλο τον δημόσιο τομέα. Για πρώτη φορά η διαδικασία επιλογής προκύπτει από ένα αδιάβλητο πλαίσιο, με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια ουσιαστικών και τυπικών προσόντων, που θα οδηγήσει πράγματι στην επιλογή των πλέον ικανών στελεχών της Διοίκησης».

«Η επιλογή των Γενικών Διευθυντών θα διενεργηθεί από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων που απαρτίζεται από δύο μέλη του ΑΣΕΠ, ένα μέλος του ΕΚΔΔΑ, ένα μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και έναν Γενικό Γραμματέα του οικείου Υπουργείου, διασφαλίζοντας με τον πιο θεσμικό τρόπο την αμεροληψία της κρίσης. Και αυτό είναι ουσιαστική μεταρρύθμιση. Βασικό «κλειδί» για την αξιοκρατία στη δημόσια διοίκηση είναι επίσης η δομημένη συνέντευξη για πρώτη φορά στο Δημόσιο -και όχι η ελεύθερη- στην επιλογή υποψηφίων για θέσεις ευθύνης. Πλέον, πέρα από τα τυπικά προσόντα, αξιολογούνται η ικανότητα και η προσωπικότητα των υποψηφίων με τρόπο αντικειμενικό και αδιάβλητο. Επίσης, για πρώτη φορά γίνεται μια συγκροτημένη προσπάθεια αποκομματικοποίησης της δημόσιας διοίκησης. Οι μέρες που ένας υπουργός επέβαλε τους δικούς του σε ανώτερες θέσεις ιεραρχίας στο Δημόσιο έχουν περάσει ανεπιστρεπτί», λέει, μεταξύ άλλων στην συνέντευξή της η Όλγα Γεροβασίλη.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγας Γεροβασίλη στον Απόστολο Μιχαλούδη και τον Νίκο Παπαδημητρίου για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

Ερ.: Τι αλλαγές θα επιφέρει στη δημόσια διοίκηση η συμφωνία με τους θεσμούς;

Απ.: Η πολιτική βούληση της κυβέρνησης για μεταρρύθμιση στη δημόσια διοίκηση ακολουθεί ένα διαχρονικό, κοινωνικό αίτημα για ριζική αλλαγή ενός κράτους, το οποίο ταλαιπωρεί χρόνια τους πολίτες, προκειμένου αυτό να καταστεί διαφανές, αποτελεσματικό, αξιοκρατικό και γρήγορο, χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε ένα τριετές σχέδιο μεταρρυθμίσεων, ώστε να αλλάξει ουσιαστικά και σε βάθος ο τρόπος λειτουργίας του δημόσιου τομέα, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας σε συνάρτηση με τις προκλήσεις της εποχής. Βήματα αυτών των μεταρρυθμιστικών δράσεων περιλαμβάνονται στην τεχνική συμφωνία με τους θεσμούς και στα περισσότερα έχουμε ήδη προχωρήσει σταθερά και αποφασιστικά. Και αυτό αποτυπώνεται στο κείμενο της συμφωνίας. Προφανώς, το κράτος δεν αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη. Ωστόσο, έχω τη βεβαιότητα ότι τα αποτελέσματα θα είναι ορατά έως το τέλος του έτους που διανύουμε, όπως είναι οι κρίσεις προϊσταμένων, η αξιολόγηση του προσωπικού και η επιλογή γραμματέων των υπουργείων, μέσα από αντικειμενικές, διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες. Με αφορμή την αποχή των εργαζομένων από την αξιολόγηση που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ, θέλω να τονίσω ότι το νέο σύστημα αξιολόγησης έχει στόχο την αποκατάσταση του κύρους των δημόσιων υπηρεσιών και αποσκοπεί στη βελτίωση της θέσης των εργαζομένων, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Πολλοί εργαζόμενοι ανησυχούν, έχοντας την εμπειρία από την εκδικητική πολιτική του κ. Μητσοτάκη με τις αθρόες απολύσεις στο Δημόσιο. Η κυβέρνησή μας αποκατέστησε την εργασιακή ειρήνη στον δημόσιο τομέα και όλοι θα πρέπει να αναλογιστούν τις ευθύνες τους, διαλέγοντας αν θέλουν να σταθούν αρωγοί στην προσπάθεια ουσιαστικής μεταρρύθμισης του κράτους ή αν θα στηρίξουν πολιτικές του παρελθόντος. Όλοι είδαμε προχθές τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αποκαλύπτει τι εννοεί «μεταρρύθμιση» για τον δημόσιο τομέα. Τον θεωρεί ιδεοληπτικά ανταγωνιστή του ιδιωτικού τομέα και προαναγγέλλει την κατάργηση θέσεων εργαζομένων, όπως των σχολικών φυλάκων, στην καθαριότητα, ακόμη και τομείς του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Η χώρα δεν έχει ανάγκη τη σύγκρουση ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, αλλά τον καθέναν να διαδραματίσει υγιώς τον ρόλο του, με βάση τις σύγχρονες ανάγκες.

Ερ.: Ειδικότερα, κυρία υπουργέ, η κυβέρνηση έχει προαναγγείλει τη εργασιακή αποκατάσταση συμβασιούχων. Ποια είναι η θέση των θεσμών για το θέμα; Και πώς θα κινηθεί η κυβέρνηση μετά και την πρόσφατη γνωμοδότηση του Ελεγκτικού Συνεδρίου;

Απ.: Σε συμφωνία με τους θεσμούς, ο μέσος όρος του αριθμού των συμβασιούχων για το 2016 θα παραμείνει ο ίδιος για το 2017 και το 2018. Αποδείχθηκε, λοιπόν, με τη συμφωνία ότι αριθμός των συμβασιούχων δεν είναι μεγάλος. Αποδυναμώθηκε δε η αντιπολιτευτική γραμμή του προηγούμενου διαστήματος ότι η κυβέρνηση διογκώνει τον δημόσιο τομέα, εκτροχιάζοντας τα δημοσιονομικά της χώρας. Καταρρίφθηκε πανηγυρικά. Άλλη μια φορά ο λαϊκισμός της ΝΔ και η μικροπολιτική της οπτική απέδειξε ότι δεν άλλαξε στάση απέναντι στον εργασιακό «μεσαίωνα» που δημιούργησε για τους συμβασιούχους. Και, μάλιστα, με χαρά αντιμετώπισε την πιθανότητα μη καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων.

Σχετικά με την πρόσφατη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι αποφάσεις της Δικαιοσύνης είναι σεβαστές -αφού πρώτα τις δούμε. Η πολιτική μέσω διαρροών δικαστικών αποφάσεων δεν μπορεί να αναχθεί σε κανονικότητα και σ’ αυτό πρέπει να συμβάλλουν και οι δικαστικοί λειτουργοί. Η ομηρεία εργαζομένων συμβασιούχων, για πάνω από δέκα χρόνια σε μια δουλειά, επίσης δεν είναι κανονικότητα. Στα πλαίσια των δημοσιονομικών, νομικών περιορισμών και των ευρωπαϊκών κανονισμών, θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα. Αυτή θα ήταν μια κανονική συζήτηση των πολιτικών δυνάμεων και των εργαζομένων.

Ερ.: Συνολικά μιλώντας για την επικείμενη συμφωνία και λαμβάνοντας υπόψη τα νέα μέτρα σε συντάξεις και αφορολόγητο, θα την χαρακτηρίζατε ως «αναγκαίο κακό»;

Απ.: Θα τη χαρακτήριζα ένα καθοριστικό βήμα στον δρόμο για την εγκατάσταση ενός ευνοϊκού οικονομικού κλίματος και, τελικά, την αποκατάσταση της κανονικότητας στη χώρα. Έχουμε μια ισορροπημένη δημοσιονομικά συμφωνία που για πρώτη φορά περιλαμβάνει θετικά αντίμετρα, τα οποία εξισορροπούν τα περιοριστικά μέτρα, ενώ φαίνεται ότι είμαστε πολύ κοντά σε μια λύση στο μείζον θέμα του να καταστεί βιώσιμο το ελληνικό χρέος. Και, προφανώς, όλα αυτά δεν ήταν αυτονόητα. Τίποτα δεν είναι αυτονόητο και τίποτα δεν μας χαρίστηκε.

Ερ.: Και δεν υπάρχουν άλλα εμπόδια στη συνέχεια μετά τον Ιούνιο;

Απ.: Εκτιμώ ότι τα δυσκολότερα είναι πίσω μας. Όμως, μέχρι το τέλος του 2018 η προσπάθειά μας οφείλει και θα είναι διαρκής. Σε αυτό το τριετές πρόγραμμα έχουν γίνει συμβιβασμοί, έχουν όμως υπάρξει και νίκες σε κρίσιμους τομείς. Εύκολο δεν ήταν, αλλά είναι ορατό πια ότι ανοίγει ο δρόμος για βγούμε από την περιπέτεια που μας έβαλαν όσοι σήμερα μας κουνάνε το δάχτυλο και μας εγκαλούν που δεν κλείσαμε την αξιολόγηση όπως-όπως. Όταν έκλεισε, η αμηχανία τους ήταν εμφανής, γιατί τώρα πρέπει να αναζητήσουν άλλο αντιπολιτευτικό αφήγημα.

Ερ.: Ριζικές αλλαγές στην παιδεία, θετικότερα στοιχεία για τον κόσμο της εργασίας. Δεν είναι πρόωρο, εν τούτοις, να μιλήσει κανείς για αλλαγή σελίδας για τη χώρα και τους πολίτες της;

Απ.: Επιχειρούμε ριζικές ανατροπές, που δεν είναι αποσπασματικές, αλλά σχεδιάζονται και υλοποιούνται έτσι ώστε, όχι μόνο για να περάσουμε τα δύσκολα, αλλά και για να μην επιστρέψουμε ποτέ ξανά σε όσα και όσους μας χρεοκόπησαν.

Ερ.: Η ΝΔ υποστηρίζει πως, εκτός από το δρόμο των μνημονίων, υπάρχει και ο δικός της δρόμος – πρόταση, με μείωση των φόρων και των δαπανών. Έχετε αντιληφθεί ποιους αφορά, ποιους «ακουμπά» η πρόταση της αξιωματικής αντιπολίτευσης;

Aπ.: Η ΝΔ μπορεί αναδρομικά να υποστηρίζει ό,τι θέλει, αλλά την κρίσιμη ώρα, όταν ήταν εκείνη που έπρεπε να αποφασίσει με ποιον θα πάει και ποιον θα αφήσει, δεν επέλεξε την πλευρά του ελληνικού λαού. Διάλεξε την πλευρά των δανειστών με τις πιο σκληρές αντιλήψεις. Εμφανίζεται δε σήμερα με προτάσεις δήθεν μεταρρυθμιστικές και καινοτόμες. Ακούσαμε τον αρχηγό της να ξεδιπλώνει το όραμά του για τις ψηφιακές δυνατότητες της χώρας, λέγοντας πως κάποια πράγματα θα έπρεπε να είχαν γίνει χθες. Δεν ήταν ο κ. Μητσοτάκης υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης; Ήταν, αλλά έμεινε στην ιστορία ως ο «υπουργός των απολύσεων». Αυτή ήταν η συνεισφορά του στη διοικητική μεταρρύθμιση. Εκ των υστέρων, θυμάται σήμερα την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Είναι προφανές ότι, μιλώντας για ηλεκτρονική διακυβέρνηση, οραματίζεται «ηλεκτρονικές» απολύσεις.

Ερ.: Από κάποιες πλευρές ακούγεται ότι η χώρα δεν μπορεί να αλλάξει σελίδα όσο συντηρείται κλίμα «ειδικών δικαστηρίων» τόσο από την μια πλευρά (κυβέρνηση) όσο και την άλλη (ΝΔ). Συμφωνείτε;

Απ.: Μου είναι δύσκολο να κατανοήσω αυτές τις «μεγαλόψυχες» πλευρές που ζητούν να ρίξουμε λήθη στα πίσω για να μπορέσουμε, τάχα με ομόνοια και σύμπνοια, να πάμε όλοι μαζί μπροστά. Εκείνο που ξέρω είναι ότι ο ελληνικός λαός γνωρίζει τη διαφθορά που επικράτησε στην επί δεκαετίες διακυβέρνηση της χώρας από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, ομού και ξεχωριστά. Ο Έλληνας πολίτης ξέρει ποιοι οδήγησαν τη χώρα στην χρεοκοπία και απαιτεί να πέσει άπλετο φως και να αποδοθούν ευθύνες όπου πρέπει. Όχι από εκδικητικότητα, όχι από τιμωρητικό μένος, αλλά από βαθιά δημοκρατική αγωγή και συνείδηση. Οι ρεβανσιστικές λογικές δεν ανήκουν σ’ εμάς. Η δημοκρατία πρέπει να θεραπεύει τις πληγές της και όχι να τις κρύβει και δημοκρατία χωρίς αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου δεν υπάρχει.

Ερ.: Οι επιχειρηματίες έχουν το δικαίωμα να διατυπώνουν την άποψή τους για την πολιτική ζωή της χώρας; Και αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις;

Απ.: Δεν γνωρίζω κάποια συνταγματική ή άλλη διάταξη που να απαγορεύει στους επιχειρηματίες την ελευθερία του λόγου. Και θα με εύρισκε βεβαίως ανυποχώρητα απέναντι αν ο οποιοσδήποτε προσπαθεί κάνοντας χρήση της δικής του ελευθερίας, να εκβιάσει την ελευθερία του λόγου και της πράξης του άλλου και να παρέμβει στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών. Όμως, ο κάθε πολίτης αυτής της χώρας, με οποιαδήποτε ιδιότητα, έχει αναφαίρετο δικαίωμα να εκφράζει δημόσια την άποψή του. Είτε αυτή είναι θετική είτε είναι αρνητική. Είτε αφορά την κυβέρνηση, είτε την αντιπολίτευση, η οποία δυστυχώς συνηθίζει να αντιδρά με ολοκληρωτικό πόλεμο, όταν αισθάνεται ότι πλήττεται ή κρίνεται.

Ερ.: Στα του Υπουργείου σας και πάλι. Έχει δρομολογηθεί η επιλογή νέων προϊσταμένων στο Δημόσιο αρχικώς για τις διευθύνσεις διοικητικού και οικονομικού των υπουργείων. Πώς διασφαλίζεται η αξιοκρατική επιλογή τους και πότε θα προκηρυχθούν οι υπόλοιπες θέσεις;

Απ.: Το πρόγραμμα διοικητικής ανασυγκρότησης αυτής της κυβέρνησης αφορά σε ουσιαστικές μεταρρυθμιστικές τομές. Σημαντική τομή είναι οι διαδικασίες που έχουν ξεκινήσει για την τοποθέτηση Γενικών Διευθυντών και προϊσταμένων Υπουργείων. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής των Γενικών Διευθυντών θα ξεκινήσει η επόμενη κρίση. Στο τέλος του 2017 θα έχει ολοκληρωθεί η επιλογή προϊσταμένων σε όλο τον δημόσιο τομέα. Για πρώτη φορά η διαδικασία επιλογής προκύπτει από ένα αδιάβλητο πλαίσιο, με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια ουσιαστικών και τυπικών προσόντων, που θα οδηγήσει πράγματι στην επιλογή των πλέον ικανών στελεχών της Διοίκησης. Η επιλογή των Γενικών Διευθυντών θα διενεργηθεί από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων που απαρτίζεται από δύο μέλη του ΑΣΕΠ, ένα μέλος του ΕΚΔΔΑ, ένα μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και έναν Γενικό Γραμματέα του οικείου Υπουργείου, διασφαλίζοντας με τον πιο θεσμικό τρόπο την αμεροληψία της κρίσης. Και αυτό είναι ουσιαστική μεταρρύθμιση. Βασικό «κλειδί» για την αξιοκρατία στη δημόσια διοίκηση είναι επίσης η δομημένη συνέντευξη για πρώτη φορά στο Δημόσιο -και όχι η ελεύθερη- στην επιλογή υποψηφίων για θέσεις ευθύνης. Πλέον, πέρα από τα τυπικά προσόντα, αξιολογούνται η ικανότητα και η προσωπικότητα των υποψηφίων με τρόπο αντικειμενικό και αδιάβλητο. Επίσης, για πρώτη φορά γίνεται μια συγκροτημένη προσπάθεια αποκομματικοποίησης της δημόσιας διοίκησης. Οι μέρες που ένας υπουργός επέβαλε τους δικούς του σε ανώτερες θέσεις ιεραρχίας στο Δημόσιο έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Και αυτό είναι έργο της δικής μας κυβέρνησης.

Ερ.: Το Yπουργείο προωθεί και τη λεγόμενη ψηφιακή διακυβέρνηση -μάλιστα έχει αναπτύξει και σχετική συνεργασία με τον ΟΟΣΑ. Πότε θα έχουμε τα πρώτα απτά αποτελέσματα και ποια θα είναι τα γενικότερα οφέλη για τη δημόσια διοίκηση και για τους συναλλασσόμενους πολίτες;

Απ.: Η ψηφιακή πολιτική μας υλοποιείται και δεν μένει στα χαρτιά, όπως συνέβαινε με τους προκατόχους μας. Η Ελλάδα βελτίωσε τις επιδόσεις τον τελευταίο χρόνο κατά 8,6%, που είναι η 4η καλύτερη μεταβολή μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε. Το διατύπωσε στην τοποθέτησή του και ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την ψηφιακή ενιαία αγορά, κ. Άντρους Άνσιπ, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη χώρα μας, προκαλώντας απαράδεκτες αντιδράσεις από την αξιωματική αντιπολίτευση. Η ενδυνάμωση της σχέσης κράτους-πολιτών, η μείωση της γραφειοκρατίας, η απλοποίηση των διαδικασιών, η κωδικοποίηση, μέσω της χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, και η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού αποτελούν προτεραιότητες του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Η ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας ως ένα επιπλέον εργαλείο για την εφαρμογή των αρχών της χρηστής και της ανοικτής διακυβέρνησης θα αποτελέσει τον βασικό δίαυλο επικοινωνίας του κράτους με τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Μέρος αυτών των δράσεων είναι και το αντικείμενο της συνεργασίας του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης με τον ΟΟΣΑ. Στο πλαίσιο λοιπόν των διεθνών συνεργασιών του υπουργείου, βασικοί άξονες ενός τριετούς στρατηγικού σχεδίου στοχευμένων παρεμβάσεων θα έχουν αναπτυχθεί μέχρι το τέλος του 2017. Ο συνδυασμός των μεταρρυθμίσεων αυτών θα επιφέρει σημαντική εξοικονόμηση πόρων, αλλά και την κατάργηση εκατομμυρίων εγγράφων που εκδίδονται ετησίως, αλλάζοντας το Δημόσιο προς όφελος των πολιτών και των επιχειρήσεων.

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog