Συνέχεια στο θέμα των μεδουσών και κυρίως στον τρόπο με τον οποίο επέλεξαν κάποιοι να προβάλουν το θέμα, δίνει με επιστολή του αποκλειστικά στο loutrakiblog.gr, ο απερχόμενος πρόεδρος του LTO, Σπύρος Καραβούλης…

Ακολουθεί η επιστολή:

“Είναι κοινή παραδοχή πως το Λουτράκι (και η ευρύτερη περιοχή) ζει πρωτίστως  από τα έσοδα τα οποία  δημιουργεί ο τουρισμός στα ξενοδοχεία, στο Καζίνο, στα καταστήματα, στις τουριστικές επιχειρήσεις, στο Σπα, στο Δήμο κτλ. σε έναν τόπο με πολλά προτερήματα και φυσικό πλούτο,  που όλοι μας γνωρίζουμε και απολαμβάνουμε…

Είναι ωστόσο  γνωστό, πως ο Τουρισμός αποτελεί  και ένα ζήτημα  ιδιαίτερα ευαίσθητο σε διάφορους παράγοντες – οικονομικούς, πολιτικούς, κοινωνικούς, περιβαλλοντικούς – αλλά κυρίως επικοινωνιακούς.

Ολοι οι τουριστικοί φορείς και επαγγελματίες πασχίζουν με παροχές και την προβολή να «χτίσουν» μια θετική εικόνα για τον προορισμό και να αυξήσουν την τουριστική κίνηση προς όφελος όλων σε μια δύσκολη περίοδο, πράγμα που απαιτεί χρόνο,  επένδυση και προσπάθεια.

Ομολογώ πως με θλίβει και με εξοργίζει όταν γίνονται δημόσιες αναφορές με αρνητικό πρόσημο για το τουριστικό μας προϊόν από τους ίδιους τους κατοίκους αυτού του τόπου, είτε με την πρόφαση της προστασίας του περιβάλλοντος, είτε της άσκησης κριτικής σε ορισμένους επαγγελματίες ή στο Δήμο, είτε από αφέλεια  κτλ., τις οποίες αναπαράγουν τοπικά ΜΜΕ.

Και δυστυχώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις αυτές, ούτε έχουν να κάνουν μόνον με τις μέδουσες. Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά δημόσια σε πρόσφατα παραδείγματα, προκειμένου να αποφύγω εκ νέου την ανακύκλωσή τους.


Δείχνουν όμως ότι πολλές φορές ο μεγαλύτερος αντίπαλός μας είμαστε εμείς οι ίδιοι!
Αντί να αισθανόμαστε υπερήφανοι και να διαφημίζουμε τον τόπο μας, βγαίνουμε επικοινωνιακά προς τα έξω δυσφημίζοντας αυτό που προσφέρουμε.

Φυσικά είναι δικαίωμα του καθενός να καταγγείλει οτιδήποτε θεωρεί λάθος στις αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς, αλλά αυτό δεν του δίνει παράλληλα και το δικαίωμα της δημόσιας προβολής του θέματος, χωρίς να συνυπολογίζει την βλάβη  που προκαλεί στην εικόνα του τόπου μας, στους εργαζόμενους και τους επαγγελματίες του τουρισμού  και στους συμπολίτες του.

Είναι παράλογο από την μια να επενδύουμε  (ατομικά ή ομαδικά) για να αναβαθμίσουμε την τουριστική εικόνα του προορισμού μας και από την άλλη να βάζουμε «επικοινωνιακά αυτογκόλ» βγαίνοντας οι ίδιοι σε τοπικά και εθνικά ΜΜΕ και αναδεικνύοντας με ένταση είτε ανύπαρκτα θέματα, είτε μεμονωμένα περιστατικά, είτε ακόμη και υπαρκτά ζητήματα, τα οποία στη συνέχεια αναπόφευκτα διογκώνονται ή και διαστρεβλώνονται όπως συνέβη και με τις μέδουσες.  

Ο τόπος μας – όπως συμβαίνει παντού – έχει υποστεί στο παρελθόν πολλά και σημαντικά πλήγματα από φυσικά φαινόμενα και άλλους παράγοντες. Και πάντα καταφέραμε να τα ξεπεράσουμε με συνεργασία και αλληλεγγύη.

Η περιστασιακή εμφάνιση μεδουσών στον Κορινθιακό ούτε το χειρότερο είναι,  ούτε η πρώτη φορά που συμβαίνει και μπορεί να περιοριστεί   τόσο άμεσα όσο και  μακροπρόθεσμα με τη λήψη κατάλληλων μέτρων, κατεύθυνση στην οποία εργάζεται και ο Τουριστικός Οργανισμός Λουτρακίου σε συνεργασία με το Δήμο και τους αρμόδιους φορείς.

Σίγουρα η  έκταση που έχει λάβει το ζήτημα –   ίσως για λόγους τηλεθέασης και εντυπωσιασμού  – είναι υπερβολική και οφείλουμε να το υποβαθμίσουμε  επικοινωνιακά στην πραγματική του διάσταση,  προκειμένου να διαφυλάξουμε την καλή εικόνα του προορισμού  μας, ενημερώνοντας υπεύθυνα και χωρίς πανικό.

Οι κρατήσεις και οι προβλέψεις για την φετινή χρονιά στον προορισμό μας είναι αρκετά αυξημένες και αυτό πρέπει να μας δίνει αισιοδοξία.


Το Λουτράκι θα υποδεχθεί και πάλι χιλιάδες επισκέπτες και τουρίστες που το εμπιστεύονται για τις διακοπές τους με τον καλύτερο τρόπο και θα τους προσφέρει την ποιοτική φιλοξενία που το έχει καθιερώσει σαν έναν παραδοσιακό ποιοτικό τουριστικό προορισμό”.