Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Τα 13 βασικά σημεία που πρέπει να γνωρίζει το σχολείο για το δυσλεξικό παιδί μας

- Advertisement -



Οι παιδαγωγοί χρειάζεται να γνωρίζουν όλες τις ιδιαίτερες δυσκολίες του μαθητή τους για να γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις προσαρμογής της μαθησιακής διαδικασίας και να δοθούν ισότιμες ευκαιρίες στη γνώση. Το παιδί δεν πρέπει να στερείται το τρόπο διδασκαλίας που του ταιριάζει ενώ απαιτείται να μειωθούν οι πιθανότητες να χαρακτηριστεί ως αδιάφορος μαθητής που «μπορεί αλλά δεν θέλει»!

γράφει η Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός για παιδιά με Δυσλεξία & ΕΜΔ

Τα 13 βασικά σημεία που πρέπει να γνωρίζει το σχολείο για το δυσλεξικό παιδί μας:

  • Τις δυσκολίες σε ανάγνωση και γραφή που αναδείχτηκαν κατά την αξιολογική διαδικασία.
  • Τις δυσκολίες που εσείς αντιμετωπίζετε στη καθημερινή μελέτη στο σπίτι.
  • Τη διάρκεια της σχολικής μελέτης στο σπίτι ώστε να προσαρμόζεται κατά καιρούς το μέγεθος των εργασιών που αναλαμβάνει για να αποφύγουμε την υπερβολική κόπωση.
  • Το ότι ορισμένες φορές δεν προλαβαίνει να αντιγράψει από τον πίνακα και αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί βοήθεια κατά την παράδοση.
  • Τη πιθανότητα να χρειάζεται επιπλέον χρόνο κατά τη διάρκεια των διαγωνισμάτων.
  • Πως μπορεί να τα καταφέρνει καλύτερα με τη προφορική εξέταση σε σχέση με τη γραπτή.
  • Πολλές φορές είναι χρήσιμο να γνωρίζει ο δάσκαλος ότι το παιδί αποδίδει καλύτερα με εξετάσεις τύπου «πολλαπλής επιλογής» (multiple choice) σε σχέση με τη γραπτή ανάπτυξη των απαντήσεων.
Αν δυσκολεύεται με:
  • το χρονικό προσανατολισμό πχ. δυσκολεύεται να κατανοήσει πόσο διαρκεί ένα έτος είναι κάτι που πρέπει να γίνει γνωστό ώστε να υπάρξει επιπλέον μέριμνα για την αποτελεσματική παρακολούθηση στο μάθημα της Ιστορίας.
  • το χωρικό προσανατολισμό πχ. διάκριση αριστερά – δεξιά θα πρέπει να γίνει η ανάλογη πληροφόρηση καθώς αυτό θα βοηθήσει κατά τη παράδοση μαθημάτων όπως η Γεωγραφία.
  • Επιπλέον θα πρέπει να ενημερώσετε αν στη μελέτη στο σπίτι χρησιμοποιείτε εργαλεία που βοηθούν στην ομαλή εξέλιξη της μελέτης πχ. χάρτες, audio books, εικόνες κτλ. για να συζητηθεί το ενδεχόμενο ορισμένα από αυτά να ενσωματωθούν και στη σχολική τάξη πχ. λίστα, σχεδιάγραμμα κτλ.
  • Σε ότι αφορά στις εργασίες της επόμενης ημέρας τονίστε αν το παιδί παραλείπει ή δεν σημειώνει σωστά «τι έχει να διαβάσει» για να βρεθεί ένα κατάλληλο σύστημα σημείωσης των εργασιών.
  • Αν το παιδί σας παρουσιάζει στοιχεία άρνησης ή αγχώδεις αντιδράσεις απέναντι στο σχολείο καλό είναι να το δηλώσετε για να υπάρξουν θετικές εμπειρίες μάθησης με σκοπό την αλλαγή των αρνητικών συναισθημάτων.
  • Τέλος δεν πρέπει να διστάζετε να αποκαλύψετε αν το παιδί σας έχει υποστεί στο παρελθόν αρνητική αντιμετώπιση από τους συμμαθητές του γιατί με αυτό τον τρόπο θα γίνουν οι κατάλληλες προληπτικές κινήσεις για την αποφυγή παρόμοιας κατάστασης.
Είμαι η Άσπα Μητρακάκη. Σπούδασα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στο τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και ειδικεύτηκα στην εκπαίδευση παιδιών που αντιμετωπίζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έχω πραγματοποιήσει πολλές μετεκπαιδεύσεις στο χώρο της Ειδικής Αγωγής και δραστηριοποιούμαι επαγγελματικά σαν Ειδική Θεραπεύτρια ως μέλος ομάδας ειδικών σε θεραπευτικά πλαίσια αλλά και ατομικά με κατ’ οίκον εξατομικευμένα θεραπευτικά προγράμματα αντιμετώπισης σε παιδιά με δυσλεξία.
Μπορείτε να με βρείτε στο blog μου www.dyslexiaathome.blogspot.gr που συνδυάζει  την αγάπη μου για τη διδασκαλία, τη συγγραφή και τη φωτογραφία! Μέσα από πλήθος ασκήσεων και ελεύθερο εκτυπώσιμο υλικό αναλύονται όλοι οι τρόποι που μπορούν γονείς, εκπαιδευτικοί και θεραπευτές να ενισχύσουν παιδιά με δυσλεξία και με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog