Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Νέα παρέμβαση Θεοδωράκη για Σκοπιανό: Κινδυνεύει η εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας

- Advertisement -

Απάντηση στην επιστολή του σκοπιανού καλλιτένχη Μπλαγκόζα Νακόσκι δίνει μέσω των «Νέων» ο μουσικοσυνθέτης Μίκης Θεοδωράκης….

Στην επιστολή του, μεταξύ άλλων αναφέρει, ότι σε όλη του τη ζωή απέδειξε πόσο πραγματικά ταγμένος είναι στην υπόθεση της ειρηνικής συνύπαρξης των δύο λαών προσθέτοντας ότι «όταν όμως βλέπω την υπόθεση αυτή της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών μας να γίνεται πρόσχημα στα χέρια κάποιων σκοτεινών δυνάμεων που εκμεταλλεύονται τους λαούς και το τελικό αποτέλεσμα να είναι να κινδυνεύει αυτή τη στιγμή η εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μου, δεν είναι δυνατόν να μην αντιδράσω με όλες μου τις δυνάμεις».

Ολόκληρη η επιστολή του Μίκη Θεοδωράκη για τα Σκόπια
Κύριε Νακόσκι,

Υποθέτω ότι είσθε πολύ νέος και επομένως δεν γνωρίζετε ορισμένα γεγονότα που συνέβησαν πριν από πάρα πολλά χρόνια και που εξηγούν τη σημερινή στάση μου στο θέμα των σχέσεων ανάμεσα στους δύο λαούς μας.

Πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν το νεαρό και αδύνατο τότε ΚΚΕ θέλησε να γίνει μέλος της Κομμουνιστικής Διεθνούς (Μόσχα), το Βουλγαρικό και το Γιουγκοσλαυικό Κομμουνιστικό Κόμμα έθεσαν ως προϋπόθεση για την ένταξή του να δηλώσει ότι συμφωνεί να σχηματισθεί ανεξάρτητο κομμουνιστικό κράτος με το όνομα «Μακεδονία» που να συμπεριλαμβάνει όλη την Βόρειο Ελλάδα.

Όπως ήταν φυσικό, ξεσηκώθηκε θύελλα στην Ελλάδα, που ανάγκασε το ΚΚΕ να αναθεωρήσει αυτή τη θέση. Του έμεινε όμως ένα μεγάλο στίγμα, που νομίζω ότι έσβησε όταν το ΚΚΕ μπήκε στα 1941 επικεφαλής της Αντίστασης κατά των Γερμανών.

Στο τέλος του πολέμου, δημιουργήθηκε η Κομμουνιστική Γιουγκοσλαυία και τότε ο Τίτο έδωσε στο νότιο τμήμα της χώρας, στην περιοχή του Βαρδάρη, το όνομα «Μακεδονία», με την ελπίδα ότι θα μπορούσε να βρεθεί στο μέλλον η ευκαιρία να φτάσουν τα σύνορα της χώρας του στο Αιγαίο.

Το δυστύχημα για τη χώρα μας ήταν ότι μετά την απελευθέρωσή της από τους Γερμανούς οδηγηθήκαμε στον Εμφύλιο πόλεμο κατά τον οποίο η Κυβέρνηση των Αθηνών εξαρτούσε την επιβίωσή της από την βοήθεια των Δυτικών Δυνάμεων.

Ήταν εντελώς εξαρτημένη και όπως φάνηκε, ειδικά οι Αγγλοι δεν ήθελαν να ενοχληθεί ο Τίτο, με την ελπίδα ότι θα έκανε αυτό που τελικά έκανε. Δηλαδή να διακόψει τις σχέσεις του με την Μόσχα.

Γι’ αυτόν τον λόγο οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν διαμαρτυρήθηκαν τότε, ενώ όλος ο κόσμος γνώριζε ότι με το όνομα αυτό ο Γιουγκοσλαύος ηγέτης δημιουργούσε τον Δούρειο Ιππο για να επαναλάβει αυτό που έκανε ως άνθρωπος της Κομμουνιστικής Διεθνούς. Δηλαδή την δημιουργία της Μακεδονίας του Αιγαίου.

Τότε δημιουργήθηκε ο μύθος της καταγωγής των κατοίκων της περιοχής αυτής από τον Μέγα Αλεξάνδρου με όλα τα γνωστά που περιλαμβάνονταν (και δεν ξέρω αν περιλαμβάνονται ακόμα) και στο Σύνταγμα της χώρας σας.

Δηλαδή της Μεγάλης Ιδέας του Αλυτρωτισμού με την οποία γαλουχήθηκαν πολλές γενιές, οι οποίες έχουν συνδεθεί – όπως κι εσείς υποθέτω – με την Ιδέα αυτή ολοκληρωτικά. Κι εγώ τους καταλαβαίνω απολύτως που θεωρούν τον εαυτό τους Μακεδόνες, αφού με τον μύθο αυτόν μεγάλωσαν.

Θα πρέπει όμως να αναγνωρίσετε κι εσείς ότι κι εμείς έχουμε δίκιο όταν με βάση αυτό το όνομα, στέλνετε χάρτες της Μακεδονίας του Αιγαίου που φτάνουν ώς τον Όλυμπο, διατείνεσθε ότι εμείς οι Έλληνες είμαστε κατακτητές της ίδιας μας της συμπρωτεύουσας, της ελληνικής Θεσσαλονίκης κ.λπ. κ.λπ. αμφισβητώντας έτσι την ίδια την ακεραιότητα της χώρας μας.

Πώς λοιπόν ζητάτε από μένα να είμαι… «κοσμοπολίτης» όταν με όλα αυτά τα μυθεύματα κάποιοι επιδιώκουν να ακρωτηριάσουν την πατρίδα μου;

Η Μοίρα όμως, αγαπητέ κύριε Νακόσκι, το έφερε έτσι, ώστε να μάθω από πρώτο χέρι τις δολοπλοκίες της Γιουγκοσλαυικής Ηγεσίας, προκειμένου να γίνω κι εγώ συνεργός σ’ αυτή την πολιτική της «Μεγάλης Μακεδονίας». Ήταν τότε που συνέθετα τη μουσική για τη μάχη της Σιουκέσκα και επισκεπτόμουν συχνά την ενιαία τότε Γιουγκοσλαβία, προσκεκλημένος του σ. Τίτο που τόσο θαύμαζα και εκτιμούσα.

Τότε λοιπόν ο ίδιος ο Τίτο μου ζήτησε να γράψω τη μουσική για μια σκοπιανή ταινία. Όταν διάβασα το σενάριο, το οποίο εμφάνιζε εμάς τους Έλληνες ως κατακτητές της Θεσσαλονίκης και καταπιεστές των κατοίκων της, τότε όχι μόνο αρνήθηκα να γράψω τη μουσική αλλά είχα και το θάρρος να έρθω σε έντονη αντιπαράθεση με τον Τίτο.

Διότι διαπίστωσα ότι ήταν ο ίδιος που θεωρούσε ότι αφού η Μακεδονία «η δική του» ήταν ιστορική αναγκαιότητα σύμφωνα με τη δική του «κομμουνιστική» αντίληψη, νομιμοποιείτο να δημιουργήσει ένα κομμουνιστικό κράτος σε βάρος μιας χώρας καπιταλιστικής όπως ήταν η Ελλάδα.

Οι σχέσεις μας τότε διαταράχθηκαν, ιδίως όταν του τόνισα ότι δεν έπρεπε αυτός που έθεσε την πατρίδα του πάνω από τη Μόσχα και τον Στάλιν να μη μπορεί να εκτιμήσει τον δικό μου πατριωτισμό που κι εγώ έχω το θάρρος να τον θέτω πάνω απ’ όλα.

Στη ζωή μου ολόκληρη απέδειξα, νομίζω, πόσο είμαι πραγματικά ταγμένος στην υπόθεση της ειρηνικής συνύπαρξης των Λαών.

Και δεν έχω κανένα δισταγμό να δηλώσω ότι δεν έχω τίποτα με τον λαό σας που τον αισθάνομαι πολύ κοντά μου, όπως τότε που διηύθυνα τον «Ζορμπά» στα Σκόπια.

Όταν όμως βλέπω την υπόθεση αυτή της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών μας να γίνεται πρόσχημα στα χέρια κάποιων σκοτεινών δυνάμεων που εκμεταλλεύονται τους λαούς και το τελικό αποτέλεσμα να είναι να κινδυνεύει αυτή τη στιγμή η εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μου, δεν είναι δυνατόν να μην αντιδράσω με όλες μου τις δυνάμεις.

Μετά τιμής
Μίκης Θεοδωράκης

Η επιστολή του Νακόσκι
Κάποτε στα Σκόπια
Κύριε Θεοδωράκη,
Πραγματικά μένω έκπληκτος διαβάζοντας τα σχόλιά σας, όπου συσχετίζετε το πρόβλημα στη χώρα σας με το όνομα της πατρίδας μου. Η έκπληξή μου συνίσταται σε πολλούς λόγους:

Πρώτον, από ένα άτομο όπως εσάς, καταξιωμένο καλλιτέχνη παγκοσμίως, περίμενα τουλάχιστο λίγο περισσότερο κοσμοπολιτισμό. Εμείς οι καλλιτέχνες έχουμε την ευχαρίστηση να εργαζόμαστε σε ένα ευγενές επάγγελμα το οποίο μας επιτρέπει να ταξιδεύουμε ανά τον κόσμο και να μιλάμε μια γλώσσα [η μουσική] που επιτρέπει να ρίχνει τείχη και να γκρεμίζει συγκρούσεις. Αυτό μας επιτρέπει όλους να είμαστε ενωμένοι σε μία μεγάλη οικογένεια όπου οι πολιτιστικές διαφορές μεταξύ των εθνών μας αναπαριστούν τον πλούτο της ανθρώπινης έκφρασης.

Δεύτερον, το 1997, το δημοφιλέστερό σας έργο, ο «Ζορμπάς», παρουσιάστηκε στο Μακεδονικό Εθνικό Θέατρο παρουσία του πρώην προέδρου Κίρο Γκλιγκόροφ (…) και μεταδόθηκε ζωντανά από την ελληνική τηλεόραση. Προσωπικά ως μαθητής στο γυμνάσιο των Σκοπίων παρακολούθησα όλες τις πρόβες και η μητέρα μου συμμετείχε στην παράσταση. (…) Τότε επισκεφτήκατε τον τάφο του Ζορμπά στο νεκροταφείο στο Μπούτελ. Αυτή ακριβώς η ιστορία του Ζορμπά θα μπορούσε να είναι ένα από τα θετικά παραδείγματα για τις επαφές μεταξύ των πολιτισμών των λαών των Βαλκανίων, αλλά θα μπορούσε και να μας δώσει ώθηση στην αναζήτηση εποικοδομητικών λύσεων.

Μπλαγκόζα Νακόσκι

Πηγή: εφημερίδα τα Νέα

- Advertisement -

58 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σωστά τα λέει ο κος Θεοδωράκης…
    Το ποιο αντικειμενικό για μένα είναι το:
    ΄΄ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΄΄
    Χωρίς αλυτρωτισμούς κ.α διότι αν και εμείς αρχίσουμε αυτά φτάνουμε μέχρι την Κωνσταντινούπολη +..!!!
    Διότι και αυτοί(Σκοπιανοί) καλώς -κακώς αυτοαποκαλούνται λόγο γεωγραφικής θέσεις κ.α Μακεδόνες εδώ και 80 χρόνια…..!
    Δεν είναι εύκολο να το σβήσεις με μία μονοκονδυλιά την ταυτότητα όπου είχαν τόσο καιρό καλώς ή κακώς, αυτός ο πληθυσμός ήτοι:
    Σλάβοι-Αλβανοί-Ρομά -Τούρκοι-Βόσνιοι-Σέρβιοι-Ελληνες κ.α…!!

  2. Και εγώ τι λέω…??
    [Σωστά τα λέει ο κος Θεοδωράκης…!!}
    Και εσύ τι λες για να καταλάβουμε, διότι τα αυτονόητα είναι πολλά στην περίπτωση αυτή..!!

  3. Αν εσύ δεν βλέπεις αλυτρωτισμό στο ΄΄ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΙΑ΄΄, τότε είσαι για πολλά χαστούκια! Και το χαρακτηρίζεις και ως το πιο αντικειμενικό. Σα δε ντρέπεσαι ρε τουρκαλβανέ!!!!

  4. Τί λέει ο άλλος? Σλαβοκαμεδονία και πιστεύει ότι δεν εμπεριέχει αυτή η ονομασία αλυτρωτισμό? Καλά, εσύ μεγάλε πρέπει να'χεις κάνει σε σανατόριο. Δεν είναι δυνατόν να εμπεριέχουν σοβαρότητα και πατριωτισμό αυτά που λες!

  5. Ο Θεοδωράκης λέει: "το τελικό αποτέλεσμα να είναι να κινδυνεύει αυτή τη στιγμή η εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μου". Εσύ 12.25 μιλάς για όνομα που να εμπεριέχει την λέξη Μακεδονία. Συνεπώς ο Θεοδωράκης ομιλεί πολύ σωστά και πατριωτικά, εσύ πολύ αλλοπρόσαλα και προδοτικά! Γκέγκε? Γιαυτό τράβα να ζήσεις στα Σκόπια αφού τόσο αγαπάς την πατρίδα τους!

  6. Ο όρος Σλαβομακεδονία δεν μπορεί να γίνει ποτέ αποδεκτός, διότι υπάρχει και Αλβανική μειονότητα στην περιοχή. Και ως γνωστόν, οι Αλβανοί δεν είναι Σλάβοι αλλά Ιλλυριοί. Γιαυτό έσύ 4.15 από σαλμονέλα το'παθες? Αυτά που λες είναι εντελώς ανυπόστατα αν όχι γελοία που δείχνουν άνθρωπο παντελώς άσχετο και απαίδευτο.

  7. 1. Οι Σέρβιοι δεν ειναι Σλάβοι? Τους εντάσσεις σε ξεχωριστή κατηγορία?
    2. Σέρβοι λέγονται. Ακούς εκεί, Σέρβιοι…
    3. Οι Βόσνιοι δεν είναι Σλάβοι? Τί είναι, Ουϊγούροι?
    4. Ιστορία δεν ξέρεις, εθνολογία δεν ξέρεις, πολιτικές επιστήμες δεν ξέρεις, γραφή δεν ξέρεις. Να ταΐζεις κότες ξέρεις τουλάχιστον?

  8. ΥΓ
    Κάνω τον συνήγορο του διαβόλου για μία λύση…!
    Θα σας πω και μια προσωπική μου εμπειρία όπου είχα πριν 50 χρόνια περίπου εκεί στα Σκόπια…
    Και πέστε μου εσείς καλώς –κακώς πως θα αλλάξουν τα πράγματα για αυτούς τους ανθρώπους
    (2 εκτμ. περίπου τώρα.)…?
    Είχα διασχίσει αρκετές φορές την πρώην Γιουγκοσλαβία σιδηροδρομικός και οδικός τότε..!
    Περνώντας από αυτήν την περιοχή τον Σκοπίων μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση ότι μου έλεγαν είμαστε πατριώτες, και εμείς Μακεδόνες είμαστε…!
    Και εγώ έλεγα νέος τότε, τι στο διάβολο μου λένε τούτη..
    Πως είμαστε πατριώτες και δεν μιλούν Ελληνικά..?
    Θέλω να πω ότι είχαν γαλουχηθεί καλώς –κακώς με το όνομα αυτό…
    Τώρα θέλω να ψαχτεί ο καθένας μας και να μου πει πως μπορούμε με μία μονοκοντυλιά να σβήσουμε το ονομά τους από το Θανάση π.χ σε Προκόπη…..
    Γίνετε…??
    Όλα τα κρατικά έγραφα κ.α της Γιουγκοσλαβίας τους έγραφαν Μακεδόνες…!
    Καταλαβαίνετε τι μπλέξιμο είχε γίνει….?
    Και στο τέλος λέω εμείς μπορούμε να του αφομοιώσουμε στην Ελλάδα παρά αυτοί εμάς…!
    Κοιτάτε γύρο σας με Αλβανούς-Σύριους -Αν. μπλοκ κτλ..
    Ποιος θα αφομοίωση ο ένας τον άλλων..?
    Και φυσικά δεν μιλάμε για τέλειες κοινωνίες….
    Αλλά για την πραγματικότητα.. και το ρουν της ιστορίας άμα με αντιλαμβάνεστε..?
    Και τέλος αν δεν το λύσουμε εμείς το απλό πρόβλημα θα το λύσουν οι Αμερικανοί όπου το θέλουν……
    Όπως οι Ευρωπαίοι με το δημοψήφισμα του
    Τσίπρα-Καμμένου…!!!
    Δηλαδή εις βάρος μας….. π.α
    ΥΓ Μην γίνεστε όχλος.. δεν οδηγοί πουθενά.
    Μόνο στη Ασία οδηγοί και βλέπεται τα αποτελέσματα…!

  9. Δεν μας έφτανε ο άλλος ο μισογύνης με το μούσι που έλεγε πως δεν χρειάζεται να βάζουμε Σημαία στον Ιστό του Λουτρακίου διότι δεν είμαστε ακριτική περιοχή, μας προέκυψε τώρα κι άλλος φελλός. Ε ρε που πάμε ως έθνος δηλαδή…!!!!

  10. Οι άντρες δίνουν ονόματα . Για να σ'ακούσουμε ρε ανθέλληνα 4.15μ.μ. να δούμε πόσο μάγκας είσαι και πόσα απίδια πιάνει ο σάκος . Για μίλα ρε κότα λυράτη που προτείνεις στη Βαρντάρσκα να μπει το όνομα Μακεδονία !

  11. Ώστε εσύ είσαι π.α. στο 4.57? Αμ πες μας έτσι. Τώρα εξηγούνται όλα. Μα είπα κι εγώ, τόση αμυαλοσύνη συντοπίτης μας? Γιατί εσύ συντοπίτης δεν είσαι. Θες να επαναλάβω τις ρίζες σου?

  12. Βρε στρουφάκη ..για να μην πω κάτι όπου σου ταιριάζει απόλυτα…!
    Ποιος είσαι εσύ ο ΄΄ανδρας΄΄ όπου ζητάς επιταχτηκά να γράψω το ονομά μου…??

  13. Ωραίο αυτό το "Κάνω τον συνήγορο του διαβόλου για μία λύση…!" Σύμβουλος του Κοτζιά είσαι ή μπας και είσαι ο Νίμιτς αυτοπροσώπως; Ορίστε, γίνανε και οι καλικατζαραίοι επίσημοι διαμεσολαβητές του ΟΗΕ…

  14. Σε περίμενα αγαπητέ Τσιλιαδορε να μου κάνεις σινιαλο. Εδώ μέσα γίνονται σοδομα και Γόμορρα.άσε μην φάω καμιά αδεσποτη και εσύ να προσέχεις μην σκισεις κάνα καλτσον και σου την πέσει κανένας Πακιστανός για τον Μίκη δε θα κάνω κάνα σχόλιο γιατί με έχει απογοητεύσει από την οικουμενικη κυβέρνηση

  15. Εγω δε μιλησα για καλσονια, τσατρα-πατρα. Απλως ειπα να παρεις θεση. Δεν θες? Προβλημα ουδεν. Φαινεται εισαι συνεπαρμενος απο τις προβατινες που βοσκουν στα καταπρασινα ουαλλικα λιβαδια. Ας μην σου αποσπαμε την προσοχη λοιπον.

  16. Πωπω ρε παιδιά, τί άνθρωποι υπάρχουν στον τόπο μας? Υποστηρικτές της Σλαβομακεδονίας σαν αυτόν εδώ? Ας πάνε στην πρώην Γιουγκοσλαβία τότε να ζήσουν οι σταλινοφασίστες!

  17. Ποιά πρώην Γιουγκοσλαβία μας λες? Πριν περίπου 50 χρόνια, δηλαδή το '68-'69, έψαχνες λεφτά για να πήγαινες στα Μάταλα για ερωτικά σκιρτήματα. Τα ξέχασες που μας τα'λεγες? Αλλά τελικώς με το "θα" έμεινες για να πνίξεις πιο μετά τον πόνο σου στην πράσινη αφισοκόλληση στην οποία επιδόθηκες μετά μανίας!

  18. Ετσι, βγαινουν οι αληθειες στη φορα. Αν δεν σε εστελνε η ΑΣΠΙΔΑ του Ανδρεα για μετεκπαιδευση στον Τιτο, θα ειχες αποστρατευτει απλος δεκανευς.

  19. Δακτυλοδεικτούμενος ο κύριος 4.57, κατακριτέος και απορριπτέος από το σύνολο των συμπολιτών μας. Συνεπώς, ούτε με εκπλήσσει αλλά ούτε καν και με ενδιαφέρει η γνώμη του, η οποία έχει σκοπό να διχάσει για να μας αποδείξει πως είναι κάποιος . Ευχαριστώ τους κ. συντελεστές για την ανάρτηση, Ελένη, Μεσσηνία.

  20. Δεν εισαι εσυ το θεμα εδω μεσα ρε τσατρα-πατρα, δεν θα ασχοληθω μαζι σου σ'αυτην την αναρτηση. Το θεμα ειναι ενας ανθελληνας εδω, σλαβομακεδονοφιλος, που κυκλοφορει στον τοπο μας ανωνυμως.

  21. Ελενίτσα εκ του αποτελέσματος να με κρίνεται..
    Ίδωμεν…?
    Και θα δείτε και πάλι πόσο μπροστά είμαι από τα γεγονότα και από εσάς τα ζωύφια..

  22. "μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση ότι μου έλεγαν είμαστε πατριώτες, και εμείς Μακεδόνες είμαστε…!" Με αλλα λογια, εσυ 4:57 βαπτιζεις τον Σκοπιανο ως Ελληνα, οπως και τον Ποντιο ως βερο Λουτρακιωτη.

  23. Σε τί θα φανείς πιο μπροστά από τα γεγονότα? Στο ότι θα ονομαστούν Σλαβομακεδόνες ή στο ότι έχουν ελληνικές ρίζες? Τώρα δεν γράφεις "καρλα". Τί έγινε, μαζεύτηκες, συμπυκνώθηκες, συρρικνώθηκες βρε νετρόνιο? Ελένη.

  24. Ο uncle Paul δυστυχώς λέει αλήθειες αγαπητοί μου όχι ότι τις υιοθετεί αλλά πάνω κάτω έτσι είναι τα πραγματα και δεν φτάιει αυτός. Ο Μεγάλος ο Μίκης τότε που διαλιοταν η πρώην Γιουγκοσλαβια και άρχιζαν τα όργανα με το σκοπιανο ,κοίταγε να φάει τον Αντρέα!!Να τα λέμε όλα. Δυστυχώς οι αλήθειες πονάνε και οι άλλοι σε περιμένουν να κάνεις το λάθος και μετά τρέχα μαζευτα. Και μη μου πει κανείς ότι τα βάζω με τον Μίκη, μεγάλος και τρανός αλλά όχι"Αλανθαστος".ευχές και σε σας αγαπητή Ελένη και το κράξιμο στον αντίζηλο σας αποδίδει καρπούς και τον ξέρω ,παράξενος μπορεί να είναι αλλα είναι καλός γενικά και με εμπειρίες

  25. Αυτά είπε σήμερα ο πρόεδρος της Κύπρου Αναστασιάδης για να δώσει μια έμφαση ότι το όνομα δεν λέει και τίποτα!
    «Το όνομα δεν έχει σημασία. Δεν θα είχα αντίρρηση, αν ήθελαν να λέγονται και Βόρεια Ελλάδα, αρκεί να διασφαλίζονται τα εθνικά συμφέροντα και να εξευρεθεί ο τρόπος να ξεπεραστούν οι πρόνοιες του Συντάγματος των Σκοπίων, που μιλούν για αλυτρωτισμό» δηλώνει ο Πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Αναστασιάδης σχετικά με το Σκοπιανό.
    Αυτά περίπου λέω και εγώ βρε karla…?

  26. 10:25 μ.μ. Περιορίσου στο διαδίκτυο, γιατί αυτό δεν θα τολμούσες να μου το πεις ποτέ μπροστά μου. Και ξέρεις γιατί? Γιατί φοβάσαι. Εδώ φοβάσαι το ίδιο σου το όνομα, δεν θα φοβάσαι κάποια με υπόσταση και οντότητα? Την πολύ απλή αυτή ερώτηση: "πώς σε λένε?" αδυνατείς να την απαντήσεις. Για να σε δω αν φοράς παντελόνια δειλέ, τρομοκρατημένε, φουκαρά, κακομοίρη, έρμε, καψερέ, να μας το πεις τώρα. Ορίστε, σε ρωτάω στα μούτρα! πώς σε λένε και επικαλούμαι τον ανδρισμό σου, αν έχεις. Για να ακούσω… Ελένη, Μεσσηνία

  27. Είδες που επιβεβαιώνεται ο διαπρεπής ψυχολόγος, κύριος Δημήτρης Κατσαρός;
    http://boro.gr/96905/mporei-o-misogynismos-na-kryvei-lanthanoysa-omofylofilia/
    Φαντάζομαι, το θυμάσαι κι εσύ καλά το πρόβλημά σου, ή ας πούμε, την αιτία του μισογυνισμού σου, έτσι;
    Ευχαριστώ πολύ τους κ. διαχειριστές για την ανάρτηση, Ελένη, Μεσσηνία.

  28. Εσύ Ελένιε από το Αγιονόρι-Κορινθίας…
    Την Ελιά και τα μάτια σου…
    Έχει μεγαλώσει λίγο είδα…
    Αν αλλάξει χρώμα.. την πάτησες…
    Ξέρω κάποιον έναν καλό γιατρό στην Κόρινθο…?

  29. 11:39 π.μ. τί έγινε; Γύρισε εναντίον σου και σε πόνεσε η karla ή μήπως γράφεις για να αποφύγεις την ερώτησή της βρε παντελονά ή ακριβέστερα, βρε ζιπκά;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog