Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Σπύρος Καραβούλης :Η τουριστική ανάπτυξη είναι η βαριά βιομηχανία μας

- Advertisement -

O Πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Λουτρακίου (LTO) παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο loutrakiblog.gr

LB : Κύριε Καραβούλη πραγματοποιήθηκε μια ημερίδα στο Αλεξάνδρειο Συνεδριακό Κέντρο Λουτρακίου από το ΣΠΟΑΚ με θέμα την προστασία του Κορινθιακού. Πως είδατε αυτή την πρωτοβουλία



Σπ. Καραβούλης :Χαιρετίζω την πρωτοβουλία αυτή καθώς αποτελεί πεποίθηση μου πως η βιώσιμη περιβαλλοντικά τουριστική ανάπτυξη απαιτεί συμμετοχικές διαδικασίες και αναβάθμιση του ρόλου των «εταίρων» που εμπλέκονται επαγγελματικά σε αυτήν, τη σχεδιάζουν ή και τη διαχειρίζονται. Η διεθνής εμπειρία στις ανεπτυγμένες -και όχι μόνον- χώρες είναι ότι οι εταίροι αυτοί είναι συνήθως πέντε: το κράτος, ο ιδιωτικός τομέας, οι ΟΤΑ, οι Οργανισμοί Διαχείρισης Προορισμού και οι ειδικοί (επιστήμονες ή εμπειρογνώμονες του τουρισμού). Σε ορισμένες περιπτώσεις προστίθενται οι φορείς εκπροσώπησης των πολιτών (καταναλωτικές ή ταξιδιωτικές οργανώσεις τουριστών, περιβαλλοντικά σωματεία) που έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό και την ανάπτυξη.


LB: Είναι γνωστό τοις πάσι πως είστε ο Πρόεδρος του Τουριστικού Οργνισμού Λουτρακίου.Θα θέλαμε να κάνετε μια συνοπτική παρουσίαση του LTO 


Σπ. Καραβούλης Ο Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λουτρακίου ( Loutraki Tourism Organization ή LTO όπως είναι ευρέως γνωστός) είναι ο επίσημος φορέας τουριστικής ανάπτυξης και προώθησης της πόλης του Λουτρακίου και του ευρύτερου Καλλικρατικού Δήμου και τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας. Είναι ο μόνος πιστοποιημένος με πιστοποιητικό ΕΛΟΤ Οργανισμός Διαχείρισης Προορισμού στην Περιφέρεια Πελοπονήσου.

Πρόκειται ουσιαστικά για την συνένωση των τοπικών παραγόντων – τόσο δημοσίου όσο και ιδιωτικού χαρακτήρα – επιχειρήσεων, συνδέσμων, οργανισμών, Επιμελητηρίου που εμπλέκονται άμεσα και έμμεσα με τον Τουρισμό και συγκεκριμένα της Ενωσης Ξενοδόχων, του Συλλόγου επισιτιστών, του Καζίνο Λουτρακίου, της Τουριστικής Λουτρακίου η οποία διαχειρίζεται το δημοτικό spa, του Επιμελητηρίου Κορινθίας, του SPORTCAMP, της ΑΕΔΙΚ, των Τουριστικών γραφείων, των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας όπως το Μεσογειακό Κέντρο αποκατάστασης και του Rontis, του εμπορικού Συλλόγου Λουτρακίου, του συλλόγου αυτοκινητιστών και όλων των φορέων που σχετίζονται και δραστηριοποιούνται στον τουρισμό.


LB : Στον Οργανισμό συμμετέχουν σχεδόν όλοι οι φορείς του Δήμου. Ο καθε φορέας όμως έχει και τα δικά του προβλήματα να αντιμετωπίσει. Τι σας συνδέει στον Οργανισμό;


Σπ. Κραβούλης: Το κοινό όραμα των μελών του Οργανισμού είναι η ενδυνάμωση και ανάπτυξη της τοπικής τουριστικής δραστηριότητας σε όλα τα επίπεδα.




LB: Ποιοι είναι οι στόχοι σας;




Σπ. Καραβούλης: Ένας από τους Στρατηγικούς μας Στόχους ως Οργανισμός, είναι η ανάπτυξη και ανάδειξη των Θεματικών Μορφών Τουρισμού και η αναβάθμιση της συνολικής Τουριστικής Εμπειρίας του επισκέπτη στην περιοχή μας.

Οδεύοντας προς αυτήν την κατεύθυνση, εκπονήσαμε πενταετές Τουριστικό Marketing Plan 2014-2018, το οποίο και τμηματοποιούμε σε ετήσιο πλάνο δράσεων Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου Λουτρακίου, Π.-Αγ.Θ.. Το ετήσιο αυτό πλάνο υποβάλλεται προς ψήφιση στην Επιτροπή

Τουρισμού του Δήμου, στο Δημοτικό Συμβούλιο, και κατόπιν στον ΕΟΤ. Με αυτόν τον τρόπο η λειτουργία του οργανισμού μας είναι απόλυτα εναρμονισμένη με όλους τους εταίρους μας (ΟΤΑ, Περιφέρεια, Υπουργείο Τουρισμού, Ιδιώτες και Δημότες) .


LB: Πείτε μας για τις δράσεις σας


Σπ. Καραβούλης: Συνοπτικά θα σας αναφέρω:

Εκθέσεις & workshops – Πωλήσεις B2B

· Συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό

· Διοργάνωση Επαγγελματικών συναντήσεων B2B Workshops με Tour Operators σε αγορές στόχους του εξωτερικού

· Οργάνωση και Υλοποίηση Ταξιδιών εξοικείωσης δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων με αποτέλεσμα την σύναψη πολλών συμφωνιών και συνεργασιών των τοπικών ξενοδοχείων και τουριστικών γραφείων με T.o του εξωτερικού

Online & Offline Marketing

· Δημιουργία του 1ου Ψηφιακού Τουριστικού Οδηγού Λουτρακίου, όπου παρουσιάζεται ο φυσικός πλούτος, τουριστικές υποδομές, αθλητικές εγκαταστάσεις, αρχαιολογικοί χώροι και αξιοθέατα, εκκλησίες, επιχειρήσεις, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

· Δημιουργία και ανάπτυξη Smart Phone εφαρμογής για κινητά & Tablets, με σημεία ενδιαφέροντος και τη δυνατότητα real time πλοήγησης σε όλα τα αξιοθέατα της περιοχής, να ενημερωθεί για όλες τις θεματικές μορφές τουρισμού που παρέχει ο προορισμός και γενικά για όλο το τουριστικό προϊόν της περιοχής.

· Παραγωγή Προωθητικών Video Λουτρακίου

· Επανέκδοση και Παραγωγή Έντυπου επικοινωνιακού υλικού, του εντύπου Visit Loutraki & διαφημιστικών κατασκευών.

· Δημιουργία USB Sticks για επαγγελματικά ραντεβού. Τα usb sticks φέρουν το branding του Λουτρακίου και περιλαμβάνουν όλα τα νέα εργαλεία προβολής.

· Κατασκευή νέας υπερσύγχρονης ιστοσελίδας Visit Loutraki

· Social Media με ενεργή παρουσία σε Facebook, Instagram & Twitter

MME

· Σχεδιάζουμε & Υλοποιούμε Θεματικές – Εποχικές Ραδιοφωνικές Καμπάνιες υψηλού αντίκτυπου σε Ραδιοφωνικούς Σταθμούς των Αθηνών όπως το ΣΚΑΙ & το Μελωδία FM για την τόνωση της τουριστικής κίνησης στις χαμηλές περιόδους

· Συνεργαζόμαστε με τηλεοπτικά κανάλια Εθνικής εμβέλειας για την προβολή του προορισμού σε Δελτία Ειδήσεων και Εκπομπές υψηλής τηλεθέασης

Ημερίδες – Εκπαιδευτικά Σεμινάρια – Εκδηλώσεις

· Έχουμε διοργανώσει περισσότερες από 10 εκπαιδευτικές ημερίδες και σεμινάρια Τουριστικής Επιμόρφωσης των Μελών μας σε διάφορους επιμέρους τομείς του Τουρισμού

Υποστήριξη Εκδηλώσεων & Events

· Έχουμε υποστηρίξει ενεργά Φεστιβάλ, Διοργανώσεις & Events που εκτιμάται ότι έφεραν περισσότερες από 140.000 διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία του Δήμου μας τα τελευταία 4 χρόνια. Ενδεικτικά σας αναφέρω το Φεστιβάλ Λουτρακίου, το Odyssia Festival, το Διεθνές τουρνουά Παλαιμάχων βόλευ, το Loutraki Global Cup, το Ευρωπαικό Πρωτάθλημα Kickboxing, τα Special Olympics, το Πανελλήνιο Μαθητικό Πρωτάθλημα σκάκι, και πολλά ακόμη. Η λίστα περιλαμβάνει περισσότερες από 50 διοργανώσεις μεγιστοποιώντας το όφελος της κάθε διοργάνωσης στις τοπικές επιχειρήσεις.

Εντυπωσιακά επιτεύγματα με το ελάχιστο δυνατό κόστος, διαφάνεια και συνεργασία όλων των τουριστικών φορέων στην πράξη με την ενεργό συμμετοχή και εποπτεία του Δήμου στην καλύτερη δυνατή της μορφή σε σύγχρονο πλαίσιο και με τεράστια προοπτική για το μέλλον.

Στην πορεία μας αυτή όμως, κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε και προβλήματα. Το πιο σύνθετο εξ αυτών ήταν και είναι η αύξηση του πληθυσμού των μεδουσών στον Κορινθιακό κόλπο.


LB : Ποιες είναι οι ενέργειες του LTO για το πρόβλημα αυτό;


Σπ. Καραβούλης: Η εμφάνιση  του φαινομένου αύξησης του πληθυσμού των μεδουσών στον Κορινθιακό Κόλπο εδώ και δύο χρόνια έχει δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής, δυσφημίζοντας τον προορισμό και προκαλώντας μείωση στην τουριστική κίνηση, με τεράστιο αντίκτυπο για τις τουριστικές επιχειρήσεις – μέλη του LTO, όπως η πτώση του της επισκεψιμότητας στα παραλιακά καταστήματα και οι ακυρώσεις στα ξενοδοχεία.

Το ΔΣ και τα μέλη του Τουριστικού Οργανισμού Λουτρακίου (LTO) έχουν δραστηριοποιηθεί ενεργά εδώ και ένα περίπου έτος καταβάλλοντας προσπάθειες με σκοπό την ανάδειξη του προβλήματος, την γενικότερη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των αρμόδιων φορέων, την επικοινωνιακή

διαχείριση και την δρομολόγηση άμεσων πρακτικών και λύσεων για τον περιορισμό του αρνητικού αντίκτυπου στον τουρισμό.

Στα πλαίσια αυτά, ο LTO έχει πραγματοποιήσει παρουσιάσεις με ομιλητές του ΕΛΚΕΘΕ, σεμινάρια προς τους επαγγελματίες για την πρόληψη και αντιμετώπιση των τσιμπημάτων της μέδουσας, σειρά συναντήσεων με εκπροσώπους αρμόδιων φορέων όπως τους Βουλευτές Κορινθίας, το Δήμο Λ.Π. – ΑΘ, την Περιφέρεια Πελοποννήσου, το Λιμεναρχείο, το ΣΠΟΑΚ, κ.α.

Επίσης, έχει συλλέξει και κοινοποιήσει σχετικές αναλυτικές μελέτες από επιστημονικούς Ευρωπαϊκούς φορείς, έχει διερευνήσει πρακτικές λύσεις που έχουν υλοποιήσει αντίστοιχοι προορισμοί στη Μεσόγειο (που ήδη αντιμετωπίζουν το πρόβλημα εδώ και δεκαετίες) συλλέγοντας ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία από ανάλογους φορείς και εταιρείες της Ελλάδας και του εξωτερικού, τα οποία και έχει κοινοποιήσει ανάλογα και οι οποίοι συγκλίνουν στην τοποθέτηση ειδικών προστατευτικών διχτυών στις ακτές ως τη μόνη άμεσα υλοποιήσιμη, νόμιμη και αποτελεσματική λύση για την προστασία των λουομένων.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών, έχουμε λάβει τις διαβεβαιώσεις του Περιφερειάρχη κ. Πέτρου Τατούλη και της αρμόδιας Αντιπεριφερειάρχη κ. Κωνσταντίνας Νικολάκου για τη διάθεση των αναγκαίων κονδυλίων και την υλοποίηση των τυπικών διαδικασιών για την τοποθέτηση προστατευτικών διχτυών και τη δημιουργία προστατευόμενων οικοπέδων στις πολυσύχναστες παραλίες του Δήμου με διαδικασίες κατεπείγοντος ώστε να έχει ολοκληρωθεί έως την έναρξη της υψηλής τουριστικής περιόδου, έργο για το οποίο βρίσκονται σε άμεση και διαρκή συνεργασία οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Δήμου & Λιμενικού Ταμείου Λ-Π.ΑΘ ως αρμόδιοι για την υλοποίηση του έργου.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ο LTO ούτε ειδικός είναι ούτε αρμόδιος για θέματα αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων, ούτε και αποζητά να αναλάβει κάποιον τέτοιο ρόλο, αλλά ούτε μικροπολιτική επιθυμεί να ασκήσει. Αντικείμενό του είναι η τουριστική προβολή την οποία κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με τα μέσα και τους πόρους που έχει στη διάθεσή του. Οι παρεμβάσεις του γίνονται αποκλειστικά με σκοπό την πρόκριση άμεσων, πρακτικών και αποτελεσματικών λύσεων προκειμένου να αναχαιτισθεί η ζημιά που υφίστανται οι τουριστικές επιχειρήσεις και ο προορισμός, πάντοτε με σύνεση και υπευθυνότητα και στην κατεύθυνση αυτή ζητά την συμμετοχή όλων. Και αυτό το τονίζουμε γιατί κατ επανάληψη έχουμε βρεθεί στο στόχαστρο άδικων και συκοφαντικών επιθέσεων με τρόπο απαράδεκτο τόσο από

αυτοδικοικητικούς παράγοντες όσο και από τρίτους οι οποίοι ενδεχομένως είτε προσπαθούν να δικαιολογήσουν την ολιγωρία τους για την δρομολόγηση λύσεων είτε να καπηλευθούν το γεγονός για προσωπική προβολή.




LB: Διακρίνω μια πικρία;




Σπ. Καραβούλης: Δυστυχώς, το τελευταίο διάστημα γινόμαστε συνεχώς δέκτες ποικίλων απόψεων γύρω από το θέμα από μη ειδικούς, γεγονός το οποίο δημιουργεί σύγχυση, εντάσεις και αντιπαραθέσεις χωρίς ουσία. Είναι σημαντικό ο ΣΠΟΑΚ να αναλάβει πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση αυτή και να εντάξει στον σχεδιασμό του την λήψη άμεσων μέτρων για την προστασία του τουρισμού στον Κορινθιακό Κόλπο.

Από την πλευρά μας, θα είμαστε αρωγοί σε κάθε ενέργεια και σχεδιασμό που αποσκοπεί στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος εφόσον αυτά αποτελούν προϊόν σοβαρού σχεδιασμού και δεν δημιουργούν περαιτέρω θέματα στην εύρυθμη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων.




LB: Kλείνοντας αυτή τη συνέντευξη, για την οποία σας ευχαριστούμε, τι θα θέλατε να γίνει;




Σπ.Καραβούλης: Κλείνοντας, θα ήθελα να υπογραμμίσω την ανάγκη στενής συνεργασίας μεταξύ όλων των φορέων που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με το φαινόμενο αυτό. Πιστεύοντας ακράδαντα πως η τουριστική ανάπτυξη είναι η λεγόμενη βαριά βιομηχανία της περιοχής μας και κατά συνέπεια ο μοχλός της οικονομικής δραστηριότητάς της, αιτούμαι την υποστήριξή σας στις προσπάθειες για επίλυση του προβλήματος αυτού που αποτελεί τροχοπέδη στην κοινή ανάπτυξή μας και καλώ όλες τις πλευρές σε υπεύθυνες και παραγωγικές τοποθετήσεις που θα βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Το φυσικό μας περιβάλλον και η πλούσια υδάτινη κληρονομιά μας, ο Κορινθιακός Κόλπος που μας περιβάλλει με τη μοναδική ομορφιά του και την πολλαπλάσια αξία του για την ποιότητα ζωής, τη δική μας και των παιδιών μας, να αντιμετωπίζεται πάντα από όλους μας με το σεβασμό και την υπευθυνότητα που αναλογεί σε αυτό το σπουδαίο – ζωντανό και ζωοποιό οργανισμό.




LB : Και πάλι ευχαριστούμε


Σπ. Καραβούλης: Και γω!

Αποκλειστικά για το Loutrakiblog.gr
(Xαρά)

- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βαριά βιομηχανία δεν μπορεί να είναι 3 μήνες δουλειά και μετά ταμείο ανεργίας. Έχουμε ξαχάσει και το νόημα των λέξεων σε αυτή τη χώρα. Βαριά βιομηχανία είναι αυτή που όλοι ξέρουμε και όλοι πολεμάμε να κλείσουμε (χαλυβουργίες, ζωληνουργίες, διυληστήρια, χυτήρια, κλπ)

  2. Θα ήθελα να κάνω κάποιες παρατηρήσεις στην συνέντευξη του αξιαγάπητου κ. Καραβούλη.
    Πρώτον : Όταν κάποιος προβάλει το έργο ενός φορέα και μπαίνει στον κόπο να παραθέσει αριθμούς καλό είναι για λόγους κατανόησης της αξίας του φορέα να αναφέρονται οι ίδιοι αριθμοί ΠΡΙΝ την λειτουργία του ώστε να μετράμε το όφελος . Παράδειγματικά αναφέρει ο φίλτατος οτι τα τελαυταία τέσσερα χρόνια έγιναν τουλάχιστον 50 διαφορετικές ενέργειες που έφεραν στην πόλη 140.000 διανυκτερεύσεις. Το σωστό θα ήταν να μας πεί οτι έγιναν 50 ενέργειες που ΚΟΣΤΙΣΑΝ ΤΟΣΟ και έφεραν 140.000 διανυκτερεύσεις ΠΑΡΑΠΑΝΩ . Γιατί η αλήθεια είναι οτι το Λουτράκι έχει από μόνο του μια δυναμική τουλάχιστον 25.000 διανυκτερεύσεων ετησίως (αφού μέσα είναι και το καζίνο) συνεπώς στα τέσσερα χρόνια 100.000 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ. Όλη λοιπόν η ιστορία του LTO έγινε για να μας φέρουν 10.000 νύχτες τον χρόνο;;;
    Δεύτερη παρατήρηση: Επίσης καλό θα ήταν να μας πείτε την ποιότητα αυτών που φέρατε γιατί από τις περίφημες εκθέσεις σας πήξαμε στους Σέρβους κλπ άφραγκους. Αν κ. Καραβούλη ο LTO κατάφερε να μας φέρει τέτοια ποιότητα τουριστών ας αφήσουμε καλύτερα την προσπάθεια ως εδώ.
    Τρίτον:Δεν ακούσαμε κουβέντα για το κύριο πρόβλημα που είναι η ποιότητα του ίδιου του τουριστικού μας προΐόντος δηλαδή τα κακά ξενοδοχεία, οι αγενείς ταξιτζήδες μας και τα απελπιστικά "μαγαζά" μας. Όχι όλοι φυσικά, αλλά δυστυχώς μόνο λίγοι επαγγελματίες σέβονται τον τουρίστα και τον κάνουν να θέλει να ξανάρθει.
    Αυτά κ. Καραβούλη είναι τα σημαντικά και επ΄αυτών λίγα εως καθόλου μας είπατε. Τα στικάκια τα σποτάκια και τα………. μόνο για να γίνεται κουβέντα είναι καλά . ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΙΠΟΤΑ κ. Καραβούλη. Ο περίφημος LTO του οποίου είσαστε πρόδρος δεν είναι τελικά παρά μια ακόμη σφραγίδα φορέα που ζεί και κινείται από τα λεφτά των Δημοτών.
    Με τέτοια ουσιαστική απουσία έργου δυστυχώς για εσάς πυκνώνουν οι φωνές ότι απλά εξυπηρετείται η δική σας επιχείρηση.
    Σας αδικεί αυτή η ισοπέδωση αλλά η ουσιαστική ανυπαρξία του LTO σας παρασύρει και εσάς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog