Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Ανατροπές στην Παιδεία: Η ποντιακή διάλεκτος θα διδάσκεται σε ένα δίκτυο σχολείων

- Advertisement -

Τη δημιουργία δικτύου 50 έως 100 σχολείων, όπου τα παιδιά θα διδάσκονται προαιρετικά την ποντιακή διάλεκτο, προβλέπει πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, με αφορμή το πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ποντιακός Ελληνισμός, μνήμες και όνειρα, παρελθόν, παρόν και μέλλον», που υλοποιείται την τελευταία τριετία από τη διεύθυνση, με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την Unesco…
«Είναι ένα μεγάλο πρότζεκτ, το οποίο τώρα προσπαθούμε να το βάλουμε στα σκαριά, μετά από τρία χρόνια υλοποίησης τού προγράμματος και είναι το όραμα μας να το προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα για να μην χαθεί αυτή η ντοπιολαλιά» υπογράμμισε, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο εκπαιδευτικός – υπεύθυνος σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, Ιωάννης Πούλιος, αναφερόμενος στην ιδέα για τη συγκρότηση του δικτύου.

«Ως (Διεύθυνση) Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Σερρών το προσπαθούμε, θέλουμε ένα δίκτυο πανελλαδικό, στο οποίο οι συνάδελφοι με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων κάποιες ώρες -δεν έχουμε ακόμη αποσαφηνίσει εάν θα είναι ένα απόγευμα την εβδομάδα ή Σάββατο πρωί -θα διδάσκονται τα παιδιά την ποντιακή διάλεκτο. Η ποντιακή διάλεκτος είναι αρχαία ελληνικά» πρόσθεσε.

Τόνισε δε, ότι αυτό το εγχείρημα χρειάζεται έγκριση από τους αρμόδιους φορείς, καταρχάς από το υπουργείο, ενώ έχει τη συνεργασία της Έδρας Ποντιακών Σπουδών του ΑΠΘ και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών

Αυτή η πρωτοβουλία, όπως και εκείνη που αφορά στο πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «γεννήθηκε», όπως είπε ο κ. Πούλιος, «από την ανάγκη να ξαναθυμήσουμε στα παιδιά τον ποντιακό ελληνισμό, να τον συνδέσουμε με το σήμερα, τη συμβολή του στην ανάπτυξη της Ελλάδας και στη διαμόρφωση της πολιτιστικής της ταυτότητας».

Σύμφωνα με τον κ. Πούλιο, μέσα από το πανελλήνιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που και φέτος «κλείνει» με την εκδήλωση βράβευσης των μαθητικών δημιουργιών που διακρίθηκαν σ’ αυτό, στόχος είναι να αναδειχθούν ηθικές και πολιτισμικές αξίες του ιστορικού Πόντου, όπως «η αλληλεγγύη, η φιλοξενία, η νοικοκυροσύνη και η ντομπροσύνη».

Επίσης, το πιο σημαντικό μήνυμα που περνά μέσα από το πρόγραμμα τόσο στην κοινωνία, όσο πρωτίστως στα παιδιά που συμμετέχουν σ’ αυτό είναι – όπως είπε ο κ. Πούλιος – «να μάθουν τα παιδιά, τα δεινά, την καταστροφή, τον πόνο, τον ξεριζωμό που φέρνει ο πόλεμος και το πόσο σημαντικό είναι να «παλεύουμε» για την ειρήνη».

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν φέτος 120 σχολεία και περίπου 4.500 μαθητές από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα και την ομογένεια (από την Ουκρανία, τη Γερμανία, την Αγγλία). Παιδιά από τις μικρές τάξεις του νηπιαγωγείου μέχρι και τις τελευταίες του Λυκείου, έφτιαξαν δημιουργίες (εικαστικά έργα, παραμύθια, διηγήματα, ταινίες μικρού μήκους, ποιήματα, ταινίες μυθοπλασίας, τραγούδια – πρωτότυπη μουσική σύνθεση, σκίτσα, αφίσες ζωγραφικής), έχοντας ως πυρήνα των δράσεών τους τον πόνο που προκαλεί η προσφυγιά.

Στην τελετή βράβευσης (σ.σ. αφορά τα έργα του 2ου διαγωνισμού) που έγινε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, συμμετείχαν 800 μαθητές και εκπαιδευτικοί 45 σχολείων από όλη την Ελλάδα για να παραλάβουν τα βραβεία τους. Συνολικά, βραβεύθηκαν 45 έργα (είτε ατομικά, είτε ομαδικά),τα οποία και παρουσιάστηκαν στη διάρκεια της τελετής βράβευσης.

Σε ορισμένα απ’ αυτά, κυρίαρχες είναι “σελίδες” του παρελθόντος, όπως διηγήματα στα οποία οι πρωταγωνιστές, τα παιδιά βρίσκουν το ημερολόγιο της προγιαγιάς τους, ξεφυλλίζουν τις φθαρμένες -από το χρόνο- σελίδες και μαθαίνουν την ιστορία όχι μόνο της οικογένειάς τους, αλλά και των Ελλήνων του ιστορικού Πόντου. Και, στα διηγήματα, οι πρωταγωνιστές αναζητούν πληροφορίες για το τι συνέβη στο παρελθόν, και ζητώντας ‘συγγνώμη’ από τους προγόνους τους, υπόσχονται πως τα μηνύματα της αδελφοσύνης, της αλληλεγγύης θα τα περάσουν στις επόμενες γενιές.

Ο διαγωνισμός οργανώθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Συνδιοργανωτής της εκδήλωσης βράβευσης είναι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ποντίων Εκπαιδευτικών και η Έδρα Ποντιακών Σπουδών του ΑΠΘ.

 dikaiologitika.gr

- Advertisement -

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ασχημα νεα για το υπουργειο που προσπαθει να σβυσει ο,τιδηποτε ελληνικο. Μπραβο στην πρωτοβαθμια εκπαιδευση Σερρων. Χιλια μπραβο!

  2. Τα συγχαρητήρια μου στην διεύθυνση της εκπαιδεύσεως στις Σέρρες. Μακάρι να ήξερα κι εγώ Ποντιακά από τα σχολικά μου χρόνια. Χαιρετίζω την απόφαση με απόλυτη χαρά! Κώστας Αγγελίδης (εγώ το κρατώ το -ιδης, Αντρέα μου, γιατί είμαι υπερήφανος για την καταγωγή μου. Όχι σαν κάποια άλλα σαπάκια. Αντε να μην μιλήσω πιο πολύ).

  3. Φιλε Κώστα Αγγελιδη!θέλω να μου διευκρίνησης κάτι γιατί το είχα παρεξηγηση.Όπως σου έχω πει είμαι στο Λουτράκι αυτήν την εβδομάδα και όπως σου είχα πει θα περάσω να τα πούμε. Εγώ νόμιζα ότι ήσουν ο Κύριος Κώστας Αγγελιδης που έχει το μεσιτικό γραφείο στο Λουτράκι!Σήμερα όπως είχα πει πήγα από το γραφείο του κυρίου Αγγελιδη για να σε γνωρίσω από κοντά διότι έχουμε ανάπτυξη μια είδος φιλιας στο μπλοκ.Συστηθηκα στον Κύριο Αγγελιδη που φυσικά δεν με ήξερε και ούτε ήξερε για την "γνωριμία"μας.Επίσης μου είπε ότι έχουν και κάνα 2 άλλοι αναφερθεί σε κάποιον που χρησιμοποιεί το όνομα Κώστας Αγγελιδη. Ίσως να είναι συνωνυμία το όνομα σου η το χρησιμοποιείς έτσι. Το λάθος το δικό μου ήταν ότι είστε ο κύριος Αγγελιδης ο μεσίτης. Άμα θέλεις μου εξηγείς τι ακριβώς συμβαίνει για να μην υπάρχει παρεξηγηση. Φιλικά Αντρέας. ΥΓ Παρακαλώ το loutrakiblog προς δημοσίευση του σχολίου μου!☆☆☆☆

  4. Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο προσωπικά βρε Αντρέα. Ασφαλώς περί συνωνυμίας πρόκειται. Δεν είναι ότι χρησιμοποιώ το όνομά του. Εγώ στην Αθήνα μένω εδώ και χρόνια αλλά πηγαινοέρχομαι συχνά στο Λουτράκι. Ας είσαι καλά πάντως διότι είσαι μεγάλη καρδιά.

  5. Εντάξει φίλε Κώστα no problem!Είχα μπερδευτεί με τον κύριο Κώστα τον μεσίτη. Συνεχίζουμε κανονικά την επικοινωνία μας μέσω του μπλοκ!☆☆☆☆

  6. O άνθρωπος δεν έχει το γραφείο του κάπου κοντά στη Μάτση? Εκεί σε μία κάθετο? Είναι κάποια χρόνια τώρα που είχα περάσει να τον καλημερίσω. Ευγενέστατος, προσιτός και φιλόξενος ήταν. Αλλά δυστυχώς δεν έχουμε καμία συγγένεια. Απλή συνωνυμία και μόνο. Ας είσαι καλά που ενδιαφέρθηκες να με γνωρίσεις, ακόμη κι αν δεν ευόδωσε. θα ευοδώσει κάποια στιγμή όμως, που θα πάει? Απλώς τώρα τον χειμώνα δεν πολυκατεβαίνουμε στο Λουτράκι. Άνοιξη και καλοκαίρι κυρίως.

  7. Εντάξει αδερφε. Και εγώ πέρασα ξανά από εκεί και του εξήγησα ότι είναι μια συνωνυμία και τίποτα άλλο. Πράγματι φαίνεται καλός κύριος ο άλλος Αγγελιδης. Αντέ να σου πω και κάτι να γελάσουμε.την είχε πατήσει και ο "Παυλικας"και είχε πάει να του ζητήσει το λόγο για αυτά που του έγραφες και έφάγέ πόρτα. Καλημέρα σε όλους! ☆☆☆☆

  8. Ωραίο κι αυτό Αντρέα μου. Ντε και καλά, έβγαλε συμπέρασμα ο άμυαλος, ασαπούνιστος ότι ο συνονόματος κύριος Κώστας είμαι εγώ. Ούτε 50 χιλιόμετρα μέσα δεν έπεσε. Απλώς λυπάμαι που πήρα άθελά μου τον άνθρωπο στον λαιμό μου. Δεν μου φταίει σε τίποτα διότι είναι ευγενικός κύριος. Μου φαίνεται έχει διαλυθεί πλήρως ο πρώην αφισοκολλητής της κλαδικής. Φοβάμαι πως θα πήγε και με επιθετικό ύφος στον άνθρωπο να του κάνει και τον πολλά βάρυ. Και το ξαναλέω, ο άνθρωπος δεν έχει σχέση με όλα αυτά και πιθανώς δεν τον ήξερε ούτε καν εξ όψεως, αλλά ίσως οσμής και μόνο.

  9. Δεν νομίζω βρε Κώστα να πήγε με επιθετικό ύφος, αλλά μάλλον φόρεσε το φυσικό του, αυτό του φουκαρά και κακομοίρη. Εγώ στο παρελθόν, όταν έβρισε το Αγιονόρι, του είπα που να τον βρω και έκανε την απάντηση τσίχλα. Τάσος.

  10. Καλημέρα σας Κώστα και Τάσο και καλό μήνα. Καλο μήνα και στους λοιπους φίλους και φίλες σχολιαστές!☆☆☆☆

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog