Δείτε το video από την δεύτερη ομιλία του καθηγητή του τμήματος Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ κ. Θάνου Βλαστού στην ημερίδα που διοργάνωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος για το ποδήλατο.

Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βλαστός στην αρχή της ομιλίας του το ΣΒΑΚ είναι μια επανάσταση με την οποία μπορείς να κάνεις τι πόλεις λιγότερο εξαρτημένες από τα ΙΧ με ποδηλατόδρομους και με πιο πλούσιους και ελκυστικούς δημόσιους χώρους.

Είναι ένα video παρουσίαση – πολύ χρήσιμο εργαλείο παραδειγμάτων και μοντέλων.

Στην αρχή ο κ. Βλαστός σημείωσε ότι πρέπει να γίνει μια εκτίμηση του τι μπορεί να σωθεί. Να γίνει μια ιεράρχηση συνενώνοντας οικοδομικά τετράγωνα με προτεραιότητα να σωθούν τα κέντρα των πόλεων. Ο κ. Βλαστός έδειξε πολύ εντυπωσιακά μοντέλα παρεμβάσεων που αφήνουν εκτός τα Ι.Χ. δημιουργώντας φιλιά και ελκυστικά περιβάλλοντα στον δρόμο.

Εδειξε παρεμβάσεις που γίνονται στις ελληνικές πόλεις όπως στην Κοζάνη, με την δημιουργία πάρκου, με ζώνες προστασίας και το τραίνο που συνδέεται με το κέντρο

Εδειξε τον Πειραιά όπου δημιουργούνται περιοχές ήπιας κυκλοφορίας με κύκλους γύρω από τα σχολεία και τους σταθμούς.

Το Ηράκλειο με μια γραμμική ανάπτυξη όπου ανακόπτεται η διαμπερής κυκλοφορία και επιτρέπεται μόνο η δημόσια συγκοινωνία και το ποδήλατο.

Στο Γέρακα όπου η ζώνη προστασίας ενσωματώνει την παλιά γραμμή του τραίνου που πέρναγε από Αγ. Αναργύρους μέχρι Λαύριο.

Στην Καλλιθέα όπου δημιουργείται ένας σταυρός με περιοχές ήπιας κυκλοφορίας και συνδέονται τα πάρκα.

Στου Ζωγράφου που λόγω του ανάγλυφου έγινε και αξιολόγηση των δυσκολιών για ποδήλατο και η μετακίνηση σχεδιάστηκε με προσανατολισμό Ανατολή – Δύση

Στην Ελευσίνα όπου ο σχεδιασμός του ΣΒΑΚ προτείνει και τη δημιουργία κέντρου που δεν υπάρχει με δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.

Τέλος στο video μπορείτε να δείτε και το μοντέλο της Καρδίτσας με ένα σύστημα δακτυλίων, όπου όσο πάμε προς το κέντρο, η θωράκιση ενισχύεται.

Δείτε το video της παρουσίασης είναι πραγματικά πολύ χρήσιμο για τον σχεδιασμό της κάθε πόλης, με πολλές μορφές και παραδείγματα.