Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Ανοίγουν παιδικοί σταθμοί, νηπιαγωγεία και δημοτικά

- Advertisement -

Η επαναλειτουργία, τη Δευτέρα 1η Ιουνίου, των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων, των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων, καθώς και των παιδικών και βρεφικών σταθμών, ανακοινώθηκε από τον υφυπουργό παρά των πρωθυπουργώ και κυβερνητικό εκπρόσωπο Στ. Πέτσα.

Σε ανακοίνωση του κ. Πέτσα αναφέρεται ότι η επαναλειτουργία γίνεται έπειτα από “ομόφωνη θετική εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες“.

“Τρεις μήνες εργαζόμαστε σκληρά για να προσαρμόσουμε τα δεδομένα στην εποχή του κορονοϊού”, είπε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως που ανακοίνωσε κι επίσημα το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων. “Τώρα κάνουμε ένα ακόμα βήμα. Αποφασίστηκε η επαναλειτουργία νηπιαγωγείων, δημοτικών κι όλων των οι εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής“.

Εξάλλου, η κα Κεραμέως τόνισε ότι η χρονιά για τα δημοτικά σχολεία θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή 26 Ιουνίου, ενώ δεν θα λειτουργήσουν καθόλου τα ολοήμερα σχολεία. Για τους εκπαιδευτικούς η σχολική χρονιά λήγει στις 30 Ιουνίου, ενώ οι συμβάσεις των αναπληρωτών καθηγητών παρατείνονται μέχρι τις 30 Ιουνίου.

Η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε αναλυτικά στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στο να παρθεί η τελική απόφαση για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των σχολείων Ειδικής Αγωγής. Κυριότερος παράγοντας ήταν -όπως τόνισε- η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών.

Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε η υπουργός.

Δεν παρέλειψε, δε, να ευχαριστήσει τους ειδικούς αναφέροντας ότι “από την αρχή αυτής της υγειονομικής κρίσης, έχουμε το προνόμιο να μας καθοδηγεί μία εξαίρετη ομάδα ειδικών, τις συστάσεις της οποίας ακολουθούμε με πολύ καλά, διεθνώς αναγνωρισμένα, αποτελέσματα“.

Επιπλέον παράγοντας που συνετέλεσε στο άνοιγμα των σχολείων, ήταν ότι η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων έχει εξελιχθεί πολύ θετικά.

“Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική», τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε ότι τα μέτρα προστασίας και πρόληψης «τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας» και ότι «όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά”.

Τρίτος παράγοντας, ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.

“Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία”, τόνισε.

Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. “Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους”, ανέφερε.

Πέμπτον, τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. “Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση”, επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.

Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: “Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη”.

 

 

- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog