Οι επιδόσεις στα τέσσερα μαθήματα, όπως και σήμερα, είναι αυτές που θα δίνουν το εισιτήριο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση για την επόμενη τριετία. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν προτίθεται να επιφέρει αλλαγές στους βασικούς άξονες του ισχύοντος εξεταστικού συστήματος, πλην της σύμπτυξης των ομάδων προσανατολισμού από τέσσερις σε τρεις. Μάλιστα, δεν θα θεσμοθετηθεί βάση εισαγωγής για τα ΑΕΙ πριν αξιολογηθεί το εκπαιδευτικό σύστημα. Η μόνη αλλαγή που θα επηρεάσει τη στάση των υποψηφίων απέναντι στα τέσσερα μαθήματα είναι η επαναφορά των συντελεστών βαρύτητας για τα δύο εξ αυτών, όπως δηλαδή ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.

Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες προς ψήφιση στη Βουλή θεσμοθετείται η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας για τις ενδοσχολικές εξετάσεις της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης κάθε τύπου λυκείου. Από την τράπεζα θα επιλέγονται τα μισά θέματα και τα υπόλοιπα από τους διδάσκοντες κάθε μαθήματος.

Ωστόσο, καθώς ο βαθμός δεν θα μετράει για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, το βάρος της προσπάθειας των υποψηφίων θα πέσει στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία δεν θα αλλάξουν για κάθε επιστημονικό πεδίο. Η μόνη αλλαγή είναι η επαναφορά των συντελεστών βαρύτητας με τους οποίους θα πολλαπλασιάζονται οι επιδόσεις των δύο βασικών μαθημάτων για κάθε επιστημονικό πεδίο (δηλαδή, Αρχαία – Ιστορία για τις ανθρωπιστικές / κοινωνικές σπουδές, Μαθηματικά – Φυσική για τις θετικές επιστήμες, Βιολογία – Χημεία για τις επιστήμες υγείας, Πληροφορική – Οικονομικά για τις σχετικές σχολές).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπ. Παιδείας θεωρεί ότι δεν μπορούν να υπάρξουν αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα, κυρίως στο σκέλος της προσμέτρησης των βαθμών από τις ενδοσχολικές εξετάσεις Α΄, Β΄ και Γ΄ Λυκείου, όσο θα υλοποιείται η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.

Χθες, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επισκέφθηκε την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου προκειμένου να την ενημερώσει για τα τρέχοντα θέματα στην Παιδεία, όπως διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας εξαιτίας του κορωνοϊού. Η κ. Κεραμέως, στη συνέχεια, παρουσίασε τις βασικές αλλαγές που εισάγει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος φίλης κατηγόρησε την κ. Κεραμέως για παραποίηση της αλήθειας αναφορικά με τη συμμετοχή των μαθητών στις τάξεις γυμνασίων και λυκείων,

«προκειμένου να αποπροσανατολίσει γονείς και κοινή γνώμη, μετά τα στοιχεία που αναφέρουν από παντού οι εκπαιδευτικοί περί ανοιχτών σχολείων-φαντασμάτων, “γεμάτων” από εκπαιδευτικούς και άδειων από μαθητές. Για να το πετύχει, αντέστρεψε τα ποσοστά παρόντων – απόντων και ισχυρίστηκε ότι απουσιάζει το 30%-40% κι όχι πάνω από 60% των μαθητών, που είναι η πραγματικότητα. Ας δώσει, λοιπόν, στη δημοσιότητα το συνολικό ποσοστό των απουσιών κατά τις τελευταίες ημέρες ανά κλάδο (γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ιδιωτικά σχολεία). Νομίζουμε ότι δεν θα το κάνει»,

όπως είπε.

 

 

πηγη