Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Η αναγραφή της «διαγωγής» των μαθητών στα απολυτήρια παραβιάζει το συνταγματικό δικαίωμα προστασίας προσωπικών δεδομένων

- Advertisement -

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκρινε ότι η αναγραφή της «διαγωγής» των μαθητών στα απολυτήρια παραβιάζει το συνταγματικό δικαίωμα προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Έκρινε επίσης ότι η δήλωση των γονέων για την απαλλαγή από το μάθημα θρησκευτικών πρέπει να γίνεται με απλή επίκληση λόγων συνείδησης, κι όχι «θρησκευτικής» συνείδησης, όπως αναγράφει η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας.

Από την άλλη πλευρά  το υπουργείο θα προχωρήσει στην οργάνωση τηλεκπαίδευσης το επόμενο σχολικό έτος καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε απάντησή της σε ερώτηση ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ είχε πάρει θέση παρόμοια με τη θέση του ελληνικού υπουργείου Παιδείας.

Από το υπουργείο Παιδείας τονίστηκε ότι:

Με τη Γνωμοδότηση 4/2020 (7.9.2020), η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) έκρινε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως αυτή ψηφίστηκε στο άρ. 63 του νόμου 4686/2020, είναι απολύτως συμβατή µε τη βασική αποστολή του Κράτους για παροχή εκπαίδευσης και δεν αντίκειται στη νομοθεσία για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Έκρινε, επίσης, ότι είναι πρόσφορο μέτρο για τη διατήρηση της σχέσης εκπαιδευτικού-µαθητή και αναγκαίο εν µέσω υγειονομικής κρίσης, καθώς η χρήση ηπιότερων µέσων, όπως η ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, δεν είναι δυνατόν εκ της φύσεώς της να έχει τα ίδια αποτελέσματα.

Ακόμη, λαμβάνοντας υπόψη ότι και η «ζωντανή μετάδοση» του μαθήματος γίνεται σε εξαιρετικές περιστάσεις, όπως αυτή της πανδημίας, µε τη λήψη προστατευτικών µέτρων και εγγυήσεων, τα συγκρουόμενα συνταγματικά αγαθά βρίσκονται σε αρμονία, ενώ η ορθότητα της κρίσης αυτής είναι προφανής στην περίπτωση της «κλασσικής» σύγχρονης τηλεκπαίδευσης σε καιρό πανδημίας, όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας της τάξης σε σχολική αίθουσα.

Επομένως, παρά τις αιτιάσεις των καταγγελλόντων περί του αντιθέτου, η Αρχή έκρινε ότι είναι νόμιμη η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ότι επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 63 του ν. 4686/2020, όπως ισχύει µετά την τροποποίησή του µε την από 10/08/2020 ΠΝΠ.

Με την Απόφαση 32/2020 (7.9.2020), η ΑΠΔΠΧ έκρινε ότι η αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής στους τίτλους και στα πιστοποιητικά σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν είναι νόμιμη.

Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί μια αλλαγή στάσης της Αρχής, δεδομένου ότι στην Απόφαση 28/2019 της ίδιας Αρχής, την οποία έλαβε υπόψη του ο νομοθέτης και στο άρθρο 5 του πρόσφατου νόμου 4692/2020 για την αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, αναφέρεται επί λέξει (παρ. 3, σελ. 16 του σκεπτικού): «το θρήσκευμα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την επίδοση του μαθητή, ούτε με την διαγωγή του, που και αυτή βεβαιώνεται στον τίτλο». Επομένως, σύμφωνα με την προηγούμενη αυτή απόφαση της Αρχής, τόσο η αναγραφή της επίδοσης όσο και της διαγωγής, μπορεί να διακριθεί από την αναγραφή του θρησκεύματος, για το οποίο είχε τεθεί θέμα νομιμότητας. Το Υπουργείο Παιδείας θα λάβει υπόψη του τη νέα θέση της Αρχής και θα τοποθετηθεί σχετικώς, με αφορμή και την αναμόρφωση του συνολικού πλαισίου για τα παιδαγωγικά μέτρα.

Με την Απόφαση 32/2020 (7.9.2020), η ΑΠΔΠΧ έκρινε επίσης ότι «για την απαλλαγή από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των Θρησκευτικών αρκεί η δήλωση ότι λόγοι συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα των Θρησκευτικών» (κρίση την οποία η ΑΠΔΠΧ είχε διατυπώσει και στην Απόφαση 28/2019).

Επισημαίνεται σχετικώς ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη τροποποιήσει προηγούμενη σχετική εγκύκλιο (23.1.2015) και έχει εκδώσει νέα εγκύκλιο (10.8.2020), σύμφωνα με την οποία για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών αρκεί υπεύθυνη δήλωση ότι λόγοι θρησκευτικής συνείδησης δεν επιτρέπουν τη συμμετοχή του μαθητή στο εν λόγω μάθημα. Με την εγκύκλιο αυτή, το Υπουργείο Παιδείας  συμμορφώθηκε πλήρως με την Απόφαση 1749/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία και προσδιόρισε το περιεχόμενο της εν λόγω υπεύθυνης δήλωσης. Πηγή

 

Δείτε ακόμα:

Το Λουτράκι φοράει τα γιορτινά του για χάρη της Παναγίας της Γιάτρισσας

Αρνητικές αντιδράσεις για τη διαδήλωση κατά της χρήσης μασκών που έγινε στο Σύνταγμα

Καταγγελία αναγνώστη για τα σκουπίδια στην Ελ.Βενιζέλου στο Λουτράκι

Οι μάσκες προστασίας που θα μοιραστούν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς

- Advertisement -

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ρόνια πολλά σε όλους σήμερα. Νταμάζο πήρες τέτοιο εσύ? Ουουουου τέτοια…τύχη… Θα το βλέπεις τώρα και θα το λιμπίζεσαι. Αλλά τώρα είναι αργά.

  2. Το να γράφω σχόλια και να μην περνούν λόγο του ύφος μου είναι κρίμα. Θα προσπαθώ στο μέλλον να είμαι το δυνατόν ποιο “ήρεμος” πάμε στο φίλο που μας λέει ότι το λιμπιζομσι! Δεν έχω μετανοιώσει φίλε μου καλέ που δεν ήθελα να συνεχίσω το σχολείο. Και λέω δεν ήθελα γιατί δεν σταμάτησα γιατί ήμουν χαζός η δεν έπαιρνα τα γράμματα που λέει ο λόγος. Τα βιώματα που είχα από μικρός ήταν μέσα σε χωράφια αμπέλια ελιές και οικοδομή. Από τους παππούδες μου και τον πατέρα μου. άρεσε η δουλειά και όχι το σχολείο. Έμαθα μια τέχνη όπως είναι η ζαχαροπλάστη και δουλεύοντας σκληρά επαγγελματικά από το 83 που σταμάτησα

  3. Για να μην γράφω τζάμπα σχόλια και να μην παίρνουν θα προσπαθήσω να είμαι ποιο προσεχτικος όσο είναι δυνατόν. Πάμε στον φίλο που μας λέει ότι λιμπιζομσι το απολυτήριο 🤔ήταν δική μου επιλογή να μην συνεχίσω το σχολείο όχι γιατί δεν μπορούσα η δεν έπαιρνα τα γράμματα αλλά γιατί ήθελα να δουλεύω. Από όσο θυμάμαι είχα βιώματα και μεγάλωσα μέσα στα χωράφια τα αμπέλια την οικοδομή από παππούδες και τον πατέρα μου. Μου άρεσε η δουλειά και το χρήμα και έμαθα την ζαχαροπλάστη που από το 83 και μέχρι σήμερα μπορώ να πω ότι οικονομικά είναι “ευχαριστημένος!!! Εσύ φίλε αν θες πες μα αν έχεις το απολυτήριο αυτό και αν θέλεις μας λες τι έχεις κάνει στην επαγγελματική σου ζωή? Καλησπέρα

  4. Αν καταφερει ο Αντρεας και δεν τον πιάνει το τρελό νταμαζεικο κεφάλι του και αρπάζετε με τον κάθε αναδρο και κακόβουλο σχολιαστη ,θα σας κάνει να αναθεωρήσετε πολλά από αυτά που του λέτε !Εσυ που του λες για το απολυτήριο το έχεις πάρει ??για δώσε του απάντηση τώρα που σε ρωτάει ωραία ο άνθρωπος και δεν σε βρίζει !!Δεν πιστευω να του απαντήσεις γιατί εισε κακόβουλος άνθρωπος κάτι που ο Αντρεας δεν είναι !!Καλησπερα φίλε Αντρέα !!

  5. Για όποιον δεν ξέρει, ο Αντρέας ήταν στο σχολείο κορυφαίος μαθητής. Μεγάλο μυαλό και πολύ ικανός στις εκθέσεις. Απλώς δεν ήθελε τα γράμματα. Αν έδινε πανελλαδικές, νομική Αθηνών θα έμπαινε. Όλοι τον είχαμε ως πρότυπο. Τεράστιος μπαλαδόρος και στο μπιλιάρδο πολύ δεξιοτέχνης. Με ο,τι καταπιανόταν, ήταν επιτυχημένος και ασυναγώνιστος. Γι’αυτό μην τον λέτε αγράμματο. Ακόμη και τώρα φαίνεται η ικανότητά του στο λόγο κι ας μην έβγαλε πανεπιστήμια κι ας μην έχει ντοκτορά.

  6. Στον φίλο που λέει για το νταμαζεικο “Σύμφωνο και επαυξάνω φίλε – φίλη! Το έχουμε λιγάκι στο σόι μας το” σπρινταρισμα “και να μας ανάβουν τα λαμπάκια αλλά όπως πιστεύω να γνωρίζεις από παππού πατέρα και την θεία την Χαρά 😄😄Αυτό δεν σημαίνει ότι είμαστε όλα αυτά που χαρακτηριζουν εμένα οι ειδικοί εδώ μέσα! Εάν όμως ήξερα με ποιους μιλάω εδώ μέσα θα ήξερα και εγώ σαν Λουτρακιωτης αν το έχουν από το σόι τους ή αν προτιμάς στο DNA τους, Αν δεν με πειράξεις φίλε – φίλη ούτε φωνές και τσακωμούς θα κάνω με κάποιον. Πλακιτσα και χαβαλέ έκανα και κάνω και ούτε αυτό το καταλαβαίνουν 😃😃Άτιμο DNA το κουβαλούν από γενιά σε γενιά δυστυχώς και δύσκολα το αποφεύγεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Δείτε ακόμα

Σχετικά άρθρα

loutrakiblog