Τα πάνω – κάτω σε όσα ίσχυαν μέχρι σήμερα θα φέρει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών για την οδική ασφάλεια σύμφωνα με την οποία κάθε παράβαση θα περνά ηλεκτρονικά στο σύστημα καταργώντας την σημερινή τακτική του… σβησίματος των κλήσεων.

Άμεσα θα γίνεται και η καταγραφή της παράβασης στο point system αλλάζοντας τα δεδομένα στην χώρα μας μετά από δεκαετίες.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη «το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει τον επανασχεδιασμό και την υλοποίηση, με ηλεκτρονικά μέσα, των διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του Κ.Ο.Κ., με κεντρικό στόχο τη ενίσχυση της γενικής αποτροπής από την τέλεση παραβάσεων και τον τερματισμό, αν θέλετε, ενός καθεστώτος και μιας γενικευμένης πεποίθησης ατιμωρησίας που δυστυχώς ενυπάρχει σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας».

Η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου που έχει να κάνει με την υιοθέτηση μιας νέας ολικής προσέγγισης στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, θα καλύπτει μεγάλο εύρος ζητημάτων, από το σχήμα διοίκησης και εποπτείας των θεμάτων της οδικής ασφάλειας, την αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ., μέχρι τη διαδικασία επιβολής  και είσπραξης προστίμων.

Στο σχέδιο νόμου θα θεσμοθετηθεί για πρώτη φορά ένα λειτουργικό σύστημα διακυβέρνησης για την οδική ασφάλεια που θα εστιάζει πρωτίστως στα αποτελέσματα και στην επίτευξη συγκεκριμένων στόχων στη βάση ενός δεκαετούς εθνικού στρατηγικού σχεδίου, το οποίο θα είναι δεσμευτικό για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

«Η προκήρυξη για την εκπόνηση του νέο εθνικού στρατηγικού σχεδίου είναι ήδη στον αέρα  και αναμένεται το επόμενο διάστημα η επιλογή του αναδόχου» είπε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Όσον αφορά τον ΚΟΚ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ολοκληρώσει την αξιολόγηση του υφιστάμενου κυρωτικού πλαισίου που επηρεάζει και διαμορφώνει την οδηγική συμπεριφορά και προχωρά στην αναθεώρησή του.

Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις αφορούν:

  • Την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ ανά βαθμό επικινδυνότητας, με έμφαση στις παραβάσεις εκείνες που αυξάνουν την πιθανότητα έκθεσης στον κίνδυνο θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος,
  • Τον διαχωρισμό των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά και την ασφάλεια του οχήματος, και
  • Την υιοθέτηση χαμηλών προστίμων  με αυξημένη συχνότητα ελέγχων.

«Φιλοδοξούμε κάθε μία από αυτές τις νομοθετικές πρωτοβουλίες να τύχουν της έγκρισης του Υπουργικού Συμβουλίου τους επόμενους μήνες, αρχής γενομένης από το Υπουργικό Συμβούλιο στα τέλη Σεπτεμβρίου, ολοκληρώνοντας αυτή τη διαδικασία έως το τέλος του έτους» είπε ο κ. Κεφαλογιάννης.

 

Εξετάσεις υποψηφίων οδηγών

Σύντομα θα γίνει η κατάθεση σχεδίου νόμου για τη ρύθμιση της διαδικασίας θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης.

Η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία αποτελεί κεντρικό άξονα της μεταρρυθμιστικής πολιτικής του Υπουργείου στον τομέα των μεταφορών, καθώς έρχεται να επανεξετάσει τη διαδικασία θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας.

«Θα έλθει για πρώτη φορά να θεσπίσει ένα εφαρμόσιμο  σύστημα ελέγχου και εποπτείας αυτών  των διαδικασιών, ενώ θα αξιολογήσει στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων το έργο των εξεταστών.

Ιδιαίτερη μέριμνα έχει  δοθεί επίσης στην εξεταστική διαδικασία συμπολιτών μας με ειδικές ανάγκες, όσους δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και όσους έχουν μαθησιακές δυσκολίες, καθώς εισάγει τη δυνατότητα για νέα επικαιροποιημένα εκπαιδευτικά εγχειρίδια και νέες μεθόδους εξέτασης, τόσο γι’ αυτές τις κατηγορίες, όσο και για το γενικό πληθυσμό» ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Πρόκειται για τη δεύτερη νομοθετική πρωτοβουλία είναι η δεύτερη για τις άδειες οδήγησης, μετά την καθιέρωση της προσωρινής άδειας οδήγησης τον περασμένο Φεβρουάριο, η οποία έχει δώσει ένα συντριπτικό χτύπημα στη γραφειοκρατία και τη διαφθορά ρίχνοντας το χρόνο χορήγησης της άδειας από τις 60 μέρες στις δύο.

«Στο πλαίσιο αυτό της πάταξης της διαφθοράς και της γραφειοκρατίας, φιλοδοξούμε στις αρχές Οκτωβρίου να προχωρήσουμε στο επόμενο μεγάλο βήμα θέτοντας σε πιλοτική λειτουργία τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αναθεώρηση των αδειών οδήγησης, η οποία γίνεται, τόσο για ιατρικούς λόγους, όσο και για λόγους απώλειας, φθοράς ή κλοπής» είπε ο υφυπουργός Μεταφορών.

Με την πλατφόρμα ο πολίτης θα μπορεί από τον υπολογιστή του να υποβάλει και να ολοκληρώσει την όλη διαδικασία αναθεώρησης της άδειας οδήγησης εντελώς ψηφιακά, χωρίς την παρουσία του στις Διευθύνσεις Μεταφορών της χώρας.

Το ίδιο διάστημα θα τεθεί επίσης σε λειτουργία και η πλατφόρμα για την υποβολή με ηλεκτρονικά μέσα του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη μεταβίβαση οχημάτων, όπως αιτήσεις, εξουσιοδοτήσεις και παράβολα, καθώς και την αυτεπάγγελτη αναζήτηση, χωρίς εμπλοκή του πολίτη, των δικαιολογητικών που υπάρχουν ήδη στη διάθεση του δημοσίου όπως π.χ. η βεβαίωση επιτυχούς ελέγχου ΚΤΕΟ.

 

Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών η αρχή θα γίνει με την κατάθεση σχεδίου νόμου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, τα γνωστά ΣΒΑΚ, και την προώθηση της μικροκινητικότητας.

Με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου θεσπίζεται  ένας ενιαίος τρόπος σχεδιασμού της  αστικής κινητικότητας, στο επίπεδο της τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού.

«Απλοποιούμε  τη  διαδικασία εξέτασης και έγκρισης του ΣΒΑΚ, εισάγουμε υποστηρικτικά εργαλεία που θα διευκολύνουν τους φορείς εκπόνησης και θεσμοθετούμε σύγχρονες μεθόδους διαβούλευσης με την κοινωνία των πολιτών με σκοπό την ευρύτερη δυνατή αποδοχή του. Εχουμε φροντίσει ώστε ο νόμος να καταστεί άμεσα εφαρμοστέος, χωρίς να απαιτείται η έκδοση δευτερογενούς νομοθεσίας. Στο τμήμα του νομοσχεδίου που αφορά τη μικροκινητικότητα δημιουργούμε ένα θεσμικό πλαίσιο εκ του μηδενός στη βάση διεθνών καλών πρακτικών, όπου το βάρος δίνεται στον ορισμό των οχημάτων που εμπίπτουν στην μικροκινητικότητα, ήτοι τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα, τη θέσπιση κανόνων για την κυκλοφορία τους, τη ρύθμιση θεμάτων αναφορικά με τον εξοπλισμό τους, καθώς και τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση τους» ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Από τη Μαρία Μόσχου

 

Προκαταρκτική εξέταση για τις απειλές γονέων προς εκπαιδευτικούς για την χρήση μάσκας

Εθελουσία στον ΟΤΕ με αποζημίωση έως και το 70% των απολαβών