Τα πάνω κάτω στην οδήγηση φέρνει κοινή υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την οποία ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ. Το υπουργείο υποδομών έσπευσε να διαψεύσει ότι θα γίνει άμεση εφαρμογή στην Ελλάδα ωστόσο άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να συμπεριληφθεί η σχετική απόφαση στο νομοσχέδιο για την Μικροκινητικότητα.

Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί ΙΧ δεν χρειάζεται πλέον να μπουν στην διαδικασία των εξετάσεων και της εκπαίδευσης για να πάρουν δίπλωμα για μικρού κυβισμού μοτοσικλέτες και νόμιμα θα οδηγούν σε όλη την επικράτεια δίτροχα μέχρι 125 κ.εκ.

Η Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.
Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.
Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.

Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα.

Όπως ήταν φυσικό, η σχετική απόφαση έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, καθώς ισχυρίζεται ότι η συγκεκριμένη απόφαση, η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας.

 

Ολιγοήμερος αποκλεισμός της εισόδου προς Αθήνα στον κόμβο Λυκοποριάς

Λουτράκι: Θρασύτατοι κλέφτες “βούτηξαν” όλες τις μπύρες από πιτσαρία και προσπάθησαν να τις πουλήσουν (video)